San Francisco’da kısa zamanda görülmeye değer epey yer ve müthiş güzellikler gördük ama gez gez bitiremedik. Aslında ben daha çok country-side dedikleri doğal güzellikler, doğa ve Dünya Mirası gibi kent dışındaki güzellikleri merak ediyor ve görmek istiyorum doğrusu... O halde gelin hep birlikte arabamiza atlayıp okyanus kıyısından ilerleyelim ve biraz da yakın çevreyi gezelim...

12 Millik kıyı şeridinde tepedeki evler ve efsanevi PebbleBeach Golf Links'den geçen muhteşem manzaralar eşliğinde Pasifik Okyanusu kıyı şeridi Pasifik Kıyısı Karayolu (ABD 1 ve ABD 101) boyunca, üç tarafı Pasifik tarafından sarılmış, rüzgârlı plajları, harika koyları ile Monterey Yarımadası'nda Montereyile Pacific Grove kıyılarını ve Carmel kentlerini gezeceğiz.

Kaliforniya'nın doğal ve tarihi ve okyanus kıyısında yer alan bir sahil beldesi, MONTEREY, zengin tarihi ile eyaletin en güzel kıyı kentlerinden biri, San Francisco’ya sadece 2 saat mesafede. Monterey Körfezi'nden geniş koy manzaralı çam ormanlık yamaçlarına kadar yükselen doğal bir Kaliforniya kıyı kentini kaliteli bir yerleşim yeri ve önde gelen bir turizm bölgesi.

El değmemiş doğallığı, denizin güzelliği ve tarihi yerleri ile pek çok balıkçı, sanatçı, bilim adamı ve yazarlar için tertemiz, güvenli, yaşanası bir şehir olmuş. Monterey küçük ama 10’dan fazla müzesi, 35 parkı olan ve misafirperverlikleriyle bilinen sakinleri ile her mevsim dünyanın her yerinden gelen ziyaretçileri ağırlıyor. Monterey'de görmeniz gereken yerlerden bazıları.

En küçük halk plajı McAbee Plajı “Kalın Kum Plajı” olarak adlandırılan Portekizli kıyı balina avcılarının Monterey kıyı şeridinden geçen balinaları durdurmak için balina teknelerini başlattıkları kum plaj.

Zıpkınla avladıkları balinalardan yağ çıkarmışlar, ta ki 1800'lerin sonlarında lambalar için gazyağı kullanılmaya başladıktan sonra balina yağı ve balina avcılığı kaybolana dek. Zaten Kaliforniya'daki en uzun balina göç mevsimini yaşadığından, Monterey'in bir özelliği de balina izleme (Whale Watching) yeri.

Dennis the Menace Oyun alanı, yetişkinlerin bile sevdiği gittiği, şehrin en popüler oyun alanı ve tanınmış parkı. Monterey şehir merkezinin kalbinde yer alan Cementerio El Encinal de ilginizi çekebilir.

Mezarlık da gezilir demeyin, dünyada Buenos Aires (Eva Peron’un yattığı),Lizbon (Portekiz), Edinburgh (İskoçya), Prag (Çekoslovakya), Lviv (Ukrayna), Savannah (USA), Rio de Jenario (Brezilya) gibi dünyada görülmeye değer mezarlıklar var. El Estero Gölü'ne bakan bu park da tarihi anıtlarının sessizliği, meşe ağaçları ile Monterey geçmişin goblene ipliklerle dokunmuş gibi. Monterey Bay Akvaryumu, (6) Kaliforniya'nın en popüler cazibe merkezlerinden biri.

En çok ziyaret edilen bölümü ise, iki kat yüksekliğindeki tankta yer alan canlı su yosunu ormanı koydaki hayatı göstermekte. Ayrıca su samuru, yarasa ışınları, denizyıldızı, denizhıyarı ve denizkestanesi gibi birkaç okyanus canlısına da dokunabileceğiniz dokunma havuzları da özellikle çocuklu aileler için görülecek bir yer. Monterey Eyalet Tarihi Parkındaki tarihi evler ve kerpiç yapılar, “Monterey Tarih Yürüyüş Yolu” İspanyol kaşiflerin 1602’de Monterey’e indiği yerler, hayli nostaljik.

İster günü birlik, ister kalmalı gidin, Carmel sizi dünyanın en güzel manzaraları, beyaz kumlarıyla köpek dostu plajları tarihi yerleri, sanat galerileri, restoranları ve butik mağazalarıylaCARMEL mutlaka görülesi bir yer ve sizi büyüleyecektir. Ünlü 17’lik Mil Araba Yolu (17 mile Drive) boyunca yarımadanın güney kıyıları,milyon dolarlık evleri ve PebbleBeach golf sahalarını göreceksiniz. (7) Bu golf sahalarından biri ClintEastwood’un sahibi olduğu MissionRanch, ancak kendisini görmek için gidip bişr kahvaltı ya da içki için yüksek bedeller ödemenizi önermem zira hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz, şans eseri görürseniz çok şanslısınız demektir, zira kendisi çok fazla uğramıyormuş. Onun yerine John Steinbeck’in meşhur ettiği CanneryRow boyunca göreceğiniz otel ve Pazar kahvaltısı yapabileceğiniz, yerel deniz ürünleri yiyebileceğiniz harika manzaralar sunan restoranlar da bulabilirsiniz. Daha sonra ise kasabanın sokaklarında dolaşarak, şık butiklerin vitrinlerine bakmak ve sanat galerileri gezmek de keyifli olabilir. Carmel'in güneyinde bulunan kayalık Point Lobosve Pebble Beach, en ünlü cazibe merkezi ve sadece bu sahil şeridi manzaraları için bile gitmeye değer. Bu plajlar, kristal berraklığında suyu ile özellikle sörfçüler için de çok ünlü ve popüler yerler.

Ayrıca eğer dalmayı seviyorsanız ya da bir dalgıçsanız, çok çeşitli ve büyüleyici canlıları gözlemlemek isterseniz bunu Point Lobos'ta yapabilirsiniz. Yol boyunca kumların üstünde güneşlenen fok balıklarını da görebilirsiniz.

Bu bölgeye gelmişken vakir ayırıp Pacific GrovedaMonarch Kelebek Barınağını ziyaret edin (Unesco Dünya Mirası listesine girmiş olan, büyük göçleri sırasında, genellikle Ekim ayında buraya gelerek bu barınakta mola veren, çam, selvi ve okaliptüs ağaçlarında kümelenen olağanüstü serüvenleri olan inanılmaz bir kelebekler familyası). İşte bu nedenle burasının bir adı da "Kelebekler Kasabasıdır. "Pacific Koru Tabiat Tarihi Muzesinde bu konu ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.