Paris ve Louvre Müzesi, Bir Günde Asla Bitmez

Paris, bir güne sığdırılamayacak kadar çok ve çeşitli tarihi yapılara ve müzelere sahip. Biz ilk gün Eiffel Kulesi'ne çıkıp, Seine Nehri'nde keyifli bir gezi yaptık. Bir de metro ağı ile yıldızımızı barıştırdık.

İkinci gün, ilk olarak rotamızı Paris’in hatta Fransa’nın en önemli simgelerinden biri olan Concorde Meydanı'na çevirdik. Bu meydan tarih sahnesinde de büyük öneme sahip. Fransız ihtilali sırasında giyotinler bu meydanda kurulmuş. Çok sayıda bilindik isim de bu meydan da idam edilmiş. Bu isimlerden bazıları Marie Antoinette, Maximillien Robespierre, 16. Luis ve Danton... Bu meydanın yedi köşesinde de kadın heykelleri yer alıyor. Bu heykellerin her biri demokrasinin bir kuralını ifade ediyormuş.

16.yüzyıldan itibaren hapishane olarak kullanılmış olan Conciergerie binası da bu meydana yakın konumda yer alıyor. Marie Antoinette’in de son günlerini geçirmiş olduğu Conciergerie binası günümüzde ise müze olarak hizmet veriyor. Girişi yaklaşık 6,5 Euro.

Concorde meydanı Seine Nehri kıyısında olup bir ucunda meşhur dönme dolap ve Louvre Müzesi yer alır. Seine Nehri boyunca yürürseniz Eiffel Kulesi’ne ulaşabilirsiniz. Dönmedolabı arkanıza alıp dümdüz giderseniz Champs Elysees'e (Şanzelize Bulvarı) ulaşırsınız.

Concorde Meydanı‘nda dikkatinizi çekecek olan bir diğer yapı ise Luksor Dikilitaşı’dır. Bu dikilitaşın bir eşi de halen Mısır’da bulunmaktadır.

Biz ilk olarak bu meydandaki Louvre Müzesi’nden başlıyoruz. Biz sabah erken saatlerde gittiğimiz için çok fazla sıra beklemedik. Ama çıktığımızda uzun kuyruk olduğunu gördük, bu nedenle sabah erken saatlerde müzeye gitmenizde yarar var.

Günümüzde müze olarak hizmet veren Louvre, bir zamanlar dünyanın en büyük sarayı imiş. Louvre, ilk olarak 1204 senesinde Philippe Auguste tarafından ilk şekliyle inşa edilmiş. 14. yüzyılda kraliyetin merkezi olmuş. 15. yüzyılda ise saray, Loire'nin kıyısına taşınmış ve Louvre sarayı bakımsız kalmış. 1564'te sarayın Tuileries bölümünün yapımına başlanmış ama tamamlanması 3. Napolyon döneminde olmuş.

Burası ilk olarak 1.François döneminde sergi mekanı olmuş ve İtalyan sanatçıların yaptığı tablolar sergilenmeye başlanmış. 1793’te müze haline getirilen saray, 1871'de büyük bir yangın geçirmiş. Son haline ise 1932 senesinde kavuşmuştur. Fransa’da açılan ilk devlet müzesi olma özelliğine de sahip.

Günümüzde Louvre, dünyanın en popüler müzelerinden biridir. Louvre Müzesi yedi bölümden meydana gelmektedir. Resim, heykel, doğu sanatları, Mısır sanatları, Yunan sanatları, sanat eserleri, desen gibi dallara ayrılan kısımlar yer almaktadır. Tüm bölümleri olukça etkileyici olan müzede ortaçağ Fransız ve Avrupa resim koleksiyonları büyük yer kaplar. Fragonard, Rembrandt, Rubens, Titian, Poussin ve David gibi sanatçıların eserleri ve Milo’nun Venüsü’nün de içinde yer aldığı geniş bir heykel koleksiyonu da bulunmaktadır. Bunların yanısıra Louvre'da arkeolojik, mimari ve tarihsel sergilere de yer verilmektedir.

Leonardo Da Vinci'nin ünlü Mona Lisa'sı da Louvre Müzesi’nde yer almaktadır. Burayı sindire sindire gezmek isterseniz bir güne sığmayacağı kesin.

Müze her gün saat 09:00’da açılıyor. Sadece Salı günleri müze kapalı. Her ayın ilk pazar günü ise giriş ücretsiz.

Müzenin girişindeki “Grande Pyramide” denilen büyük dev cam piramit ilginizi çekecektir. Burası 1981 yılında Mitterand’ın başlattığı Louvre’u Geliştirme Projesi sebebiyle inşa edilmiştir. Yüzeyinde 666 penceresi bulunan Cam Piramit, müzenin üç kanadını birbirine bağlayan bir köprü vazifesi görmektedir. Dışarıdan bu pencerelerden aşağıya baktığınızda ana resepsiyona inen merdivenleri görebiliyorsunuz. Fransızlar bu cam piramidin Louvre Müzesi'nin asaletini bozduğunu düşünmektedirler.

Paris’e gelme amacınıza ve gezi planınıza göre, çeşitli konumlarda uygun oteller bulabilirsiniz. Paris’te alışverişi ön planda tutuyorsanız özellikle Şanselize Bulvarı civarında ki otellerde, kültürü ön planda tutuyorsanız Louvre civarında konaklamanız daha faydalı olacaktır. Radisson Blu Champs-Elysées bu oteller arasında en kalitelilerinden biri. Otel konum olarak mükemmel bir alanda yer alıyor. Arc de Triomphe ve Şanselize Bulvarı’na 200 metre mesafede bulunan otelin çevresinde de birçok dünya markalarına ait mağazalar yer alıyor. Yine bu bölgeye yakın bir lokasyonda bulunan Hôtel De l'Arcade ise Opera Garnier ve Medeleine’e çok yakın. Louvre Müzesi otele yürüme mesafesinde. Ayrıca çevresinde Gucci, Hermes, Ralp Lauren, Chanel, Burbery gibi dünya markalarına ait mağazalarda bulunuyor.

Paris’te konaklama için bütçeniz kısıtlıysa Louvre Müzesi’ne 2 dakika mesafede ki Residence Pelican Paris 1er oteli, hem konumu hem de fiyatlarıyla beklentilerinizi karşılayacaktır. Ayrıca çok kısa bir yürüyüşle Tuileries Bahçeleri ve Palais Royal’e de ulaşabilirsiniz. Bunun yanında Apartments Du Louvre otelini de düşünebilirsiniz. Bunların dışında Paris’te yer alan diğer güzel oteller için burayı tıklayarak booking.com üzerinden otelleri araştırabilirsiniz.