Piramitler, Nil Nehri Ve Müzeleriyle Kahire

İskenderiye’den kısa bir yolculuktan sonra Kahire’ye vardık. Merkeze 30-35 km mesafede Yeni Kahire denilen bölgede bulunan otelimize yerleştik. Otel, Allah’tan normal standartlarda kalınabilecek kalite ve temizliğe sahipti.

Giza Piramitleri büyükten küçüğe doğru; Keops, Kefren ve Mikerinos

Ertesi sabah uyanıp otobüslerle genellikle Nil Nehri kenarında bulunan Kahire’nin de en turistik, bakımlı ve güzel bölgesi olan yerleri gezme, Kahire Kulesi, mumya ve tarihi kalıntıların olduğu Kahire Müzesi ve Kahire Papirüs Müzesi’ni gördükten sonra Giza Piramitleri’nin (piramitlerin en büyüğü aşınmalardan sonra 138 metre yüksekliğinde, her biri 20 tona varan mermerimsi taşlarla her bir boyu 230 metre olan üçgenimsi bir alan üzerine inşa edilmiştir; tahminen 100 işçi ile 20 yılda tamamlanmıştır) ve devasa Sfenks Heykeli’nin (heykel 57 metre uzunluk, 20 metre yükseklik, 6 metre genişliğindedir) bulunduğu bölgeyi ziyaret etme imkânı bulduk. Ayrıca akşam tur programındaki eğlenceye katılmayarak Giza Piramitleri’nde sergilenen ses ve ışık gösterisine katıldık. Bizi oraya götüren taksiciyle kurulan ahbaplıktan sonra aklımıza bir fikir geldi. Ertesi akşam bizi özel olarak alıp, şehri gezdirmesini istedik. Yapılan pazarlıkla 100 Mısır Poundu’na anlaştık. Bizim paramızla 35 TL civarı. Gece otelimizde dinlendikten sonra ertesi gün tura katılmayarak kendi kafamıza göre takıldık. Yeni Kahire denen bölgeyi gezip, şehri keşfetme imkânı bulduk. Akşam yanımıza turdan başka bir aileyi de alarak gece Kahire’nin gezilip, görülecek yerlerini, şehrin lüks bölgelerini ve Nil üzerindeki köprüleri ziyaret ettikten sonra bir Nil Gezisi yapmak istedik. Taksicinin aracılığıyla 50 kişilik, ışıklandırılmış bir tekneyi 200 Mısır Poundu’una 2 saatliğine kiralayarak mehtap ışığında ve Nil’in o ışıltılı atmosferinde şahane bir tekne turunu da tamamlayarak otelimize döndük.

Keops Piramidi’nin Girişi

Düşünebiliyor musunuz? Kaldığımız otel Yeni Kahire bölgesinde, Eski Kahire buraya 30-35 km mesafede. Bu mesafeyi ve üstüne üstlük 3-4 saatte kimi zaman duraksayarak, kimi zaman araç içinden şehri gezmemiz 35 TL tuttu. 2 saatlik koca tekne turu 70 TL’ye mal oldu. Böyle bir geziyi Türkiye’de 1000 TL’ye ancak yapabilirsiniz. Tabii bu biraz bizim iş bilirliğimiz ve biraz da pazarlığımız sayesinde olsa da ortada koca bir uçurum var.

Kahire Kulesi

Papirüs Müzesi

Ertesi sabah İskenderiye ve Kahire turunu tamamlamış olarak otobüslerle Şarm El Şeyh’e hareket ettik. O gezide bir başka yazıya inşallah…

Fetullah İnam

1954 Bitlis-Tatvan doğumluyum. 1966'dan beri Ankara'da ikamet etmekteyim. Üniversite mezunu olarak halen Yazarlık yapmaktayım.