PORTO BÖLÜM 1

Bu yazı Gezimanya üyesi haydigeziyoruz tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Dört gün sürecek Portekiz gezimizin iki gününü geçireceğimiz Porto'ya yaklaşık beş saat süren uçak yolculuğu ile ulaşıyoruz. Avrıpa'nın en batısındaki Portekiz'in Lizbon'dan sonraki ikinci büyük şehri olan Porto'nun nüfusu yaklaşık 250 bin. Başkent Lizbon ile arasında üç saatlik sürüş mesafesi bulunuyor ve ülkede Euro kullanılıyor. Şehir ismini liman anlamındaki Port kelimesinden almıştır. Birçok Avrupa şehrinde olduğu gibi Porto'nun ortasından geçen bir nehir (Rio Duoro) şehre hayat veriyor.

Şehir içi ulaşım: Metro, otobüs ve özellikle turistik bölgelerde keyifle kullanacağınız nostaljik tramvaylar ile şehrin her bölgesine ulaşabilirsiniz. Özellikle otobüs hatları mümkün olduğunca metrolarla bağlantılı. A, B, C, D, E ve F olmak üzere altı metro hattı bulunuyor. Biletleri metro istasyonlarındaki makinalardan veya bilet gişelerinden alabilirsiniz. Tek kullanım 1,35 Euro, günlük bilet ise 6,5 Euro.Otobüslerde isterseniz şoförden tek kullanımlık bilet alabilirsiniz. Alacağınız bu biletler metro ve otobüslerde geçerli iken nostaljik tramvaylarda geçmediğini hatırlatalım. Nostaljik tramvay ise 2,50 Euro. Taksilerde açılış 3,50 Euro, kilometre başına ise 0,50 Euro ödüyorsunuz. Biz ihtiyaç hissetmedik ancak uygun fiyatları ile taksiyi de alternatifleriniz arasına alabilirsiniz.

Gezilecek yerler: İlk gün şehre biraz uzak noktada bulunan Opera Binası'na (Casa da Musica) aracımızdan inmeden el sallayıp, Atlas Okyanusu'nun kıyısına, 8 kilometre uzunluğundaki Avenida da Boavista caddesine ulaşıyoruz. Peynir Kalesi'nin önünde okyanusu bir süre seyrediyoruz.

Porto

Porto bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Porto-1

Porto şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Home Sweet Home... Bolhao, Casa do Sol, Rooms São Dinis güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri BOUTIQUE RENTALS - Provence Apartment, Oporto Old In New, Fabrica Lux Apart. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz MimApartment Porto Charming Central, Apt T2 Casa da Musica, Cool in Porto Downtown gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Alma Porto Hostel, Antas Ville Guesthouse, Le Quatriéme Guest House tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Porto aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Sahil boyunca aracımızla şehre ilerliyor ve Baxia bölgesini gezmek için mola veriyoruz. Önce Clerigos Kulesi'ni (Igreja dos Clerigos) görüyoruz. Kulenin alt tarafında bulunan dünyaca ünlü kitapçıya, önünde gördüğümüz kuyruktan dolayı, girmekten vazgeçip kulenin karşısındaki parka yöneliyoruz. Solumuzda kalan Portekiz Fotoğraf Müzesi'ni (Centro Portuges de Fotografia) dışarıdan görüp parka giriyoruz. Parktaki ilginç heykelleri bir süre inceliyoruz.

Porto-2

Porto-3

Parkın etrafında ise Adalet Sarayı (Domvs Ivstıtıa) ile Porto Üniversitesi Binası bulunuyor

Porto-4

Porto-5

Porto-6

Üniversite binasının karşısında ise harika bir kilise (Ingreja do Carmo) bulunuyor.

Porto-7

Porto-8

Aracımıza biniyoruz, bir süre şehir içinde turladıktan sonra, Arrabida Köprüsü'nden (Arap Köprüsü) karşı kıyıya (Gaia Bölgesi) geçip köprünün hemen başında bulunan otelimize yerleşiyoruz.

İkinci gün otelimizin hemen yakınından bindiğimiz otobüs ile yine Arrabida Köprüsü'nden geçerek son durak olan Boavista Meydanı'na geliyoruz. Dün önünden geçtiğimiz Casa da Musica binası da burada bulunuyor. Önce binayı, sonra bina karşısındaki güzel evleri ve bir eğlence parkını gezip "Casa da Musica" metrosuna giriyoruz.

Porto-9

Porto-10

Porto-11

Bindiğimiz metrodan üç istasyon sonra, tüm metroların kesiştiği "Trindade" istasyonunda iniyoruz. Buradan başlayarak şehri yürüyerek adım adım gezip Duoro Nehri'ne ulaşmak istiyoruz. Metrodan nehir istikametine ilerlerken ilk görülecek yer, 2-3 dakika içerisinde ulaşacağınız Trindade Kilisesi (Igreja da Trindade). Kiliseden aşağı doğru bir-iki dakika yürüdüğünüzde Porto Belediye Sarayı'na (City Hall) ve uzunlamasına kocaman bir meydana ulaşacaksınız. 22 nolu nostaljik tramvay hattı ile saray arasında kalan meydanın adı Aliados, Tramvay hattından nehre doğru olan meydanın adı ise Liberdade'dir.

Porto-12

Porto-13

Porto-14

Aliados Meydanı'nda tramvay yolunu takip edin (yüzünüz nehre dönükken sola döneceksiniz), 3-5 dakika yürüdüğünüzde tramvay yolunun tam sağ yaptığı yerde durun ve solunuzdaki caddeye bakın. Trafiğe kapalı olan bu küçük İstiklal Caddesi'nin başında çok ünlü olan Majestic Cafe'yi göreceksiniz. Kafeden sonra caddede kısa bir yürüyüş sonrası tekrar geri dönerek kafenin önünden geçip tramvay yolunu takip ediyoruz.

Porto-15

Porto-16

Önünüze gelecek meydanın adı Batalha. Meydanda Joao Tiyatro Binası (Teatro Nacional S. Joao) ve mavi fayansları ile gerçekten çok güzel bir kilise (Igreja de S. Ildefonso) göreceksiniz.

Porto-17

Porto-18

Buradan Liberdade Meydanı'na çıkıyoruz. Meydanın bu ucunda ise IV Pedro'nun at üzerindeki heykeli ve heykelin karşısında da Continental Otel bulunuyor. Otele yüzünüzü dönüp kafanızı sağa çevirince Clerigos Caddesi ve sonunda Clerigos Kulesi (Torre dos Clerigos) çok güzel görünecek. Siz kule çevresini henüz gezmediyseniz öncelikle o bölgeyi gezip sonra tekrar otel önüne gelmenizi tavsiye ederiz. Biz o işi dün yaptığımız için otelin önünde kafamızı sola çeviriyor ve yürüyoruz.

Porto-19

Porto-20

Porto yazısının devamını bu linkten okuyabilirsiniz.

haydigeziyoruz kullanıcısının resmi

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir. Emekli olana kadar fırsat buldukça güzel ülkemizi gezdik, 2012 yılından beri yurt dışı gezilerimize ağırlık verdik. Gezilerimizde ana amacımız vatandaşı olduğumuz dünyayı yakından tanımak, sizlere tecrübelerimizi aktarmak ve teşvik...