Rüya Gibi Bir Yolculuk: Bernina Express

Günaydın Tünaydın İyi Akşamlar :) Dünyanın her neresindeyseniz...

Uzun süredir yapmayı planladığım ancak bir türlü denk gelmeyen bu tren yolculuğunu yapmaya 10 gün kala karar verdim.Öncelikle belirtmek isterim ki benim çok esnek bir iş ve seyahat planım olduğundan her şeyi son dakika planlayabiliyorum. Fakat size tavsiyem önceden bilet, uçak ve otel rezervasyonlarınızı yapmanız. Aksi halde bütçe olarak zorlanabilirsiniz.

Gelelim Bernina Express’e...

Alp Grüm

İnsanın aklını alan Bernina Treni tarihçesi hakkında biraz bilgi vermek isterim. Tren yolu oldukça eski, 1898-1904 yılları arasında inşa edilmiş. Bir tren yolunun UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi'nde olması sizi biraz şaşırtabilir ama gerçek! Ve kesinlikle hak ediyor. En güzeli de trenin hızı öyle düşük ki, (ortalama 45 kilometre hızla gidiyor) olağanüstü manzaraları sanki bir rüyadaymışcasına izleyebiliyorsunuz. Tren hattı boyunca toplam 196 köprüden ve 55 tünelden geçiyorsunuz bu arada. Yükseklik korkusu olanlar için bir uyarı; tren Bernina geçidinde 2 bin 253 metreye ulaşıyor, zaten bu da trenin en yüksek noktası.

Tren yolculuğu yaklaşık olarak 4,5 saat sürüyor. Chur ya da Tirano nereden isterseniz başlayabilirsiniz, hatta gidiş-dönüş de yapabilirsiniz. Ben Chur’dan başlayıp Tirano’ya geçmeyi tercih ettim çünkü Tirano’dan kalkış öğleden sonra olduğu için güneş batarken manzarayı kaçırabilirsiniz.

Gitmeden önce bu adresten Zürih-Chur arası ve bu adresten de Chur-Tirano biletimi satın aldım. Zürih-Chur arası yaklaşık 1sa 30 dk sürüyor fakat ben garanti olsun diye 06:37 trenine bindim. Bernina ise 08:32-12:49 saatlerinde gerçekleşiyor.
3 Ekim günü TK1907 seferiyle Zürih’e uçtum. Biletinizi önceden alırsanız çok daha uygun olur tabii :) Ben ne kadara aldığımı söylemeyeceğim :)))

Alp Grüm

Zürih maalesef benim için hayal kırıklığı olan bir şehir. Yapacak fazla alternatifiniz yok. Burada detaylı bahsetmeyeceğim.
Konaklama için www.booking.com'dan Statt Hotel'i tercih ettim. Konumu inanılmaz güzel ve fiyatı da Zürih için çok uygun. Yeme- içme hatta ulaşım çok pahalı.

Zürih’e sabah 9 gibi varıyorsunuz ve trenle yaklaşık 15 dakikada Zürich HB'a ulaşabilirsiniz. Tren bileti 8,5 CHF. Yürüyerek ya da tramvayla her yere ulaşım çok kolay. Şehirde Grossmünster bölgesini, Limmat Gölü'nü ve Lindenhof Parkı'nı gezebilirsiniz. Çok güzel restoranlar ve kafeler keşfedeceğinize eminim. Ara sokaklarda kaybolun... Ertesi sabah çok erken uyanacağınızdan Bernina'da yol boyu yemek için şarap, peynir, meyve vs ne seviyorsanız artık, marketten alışverişinizi yapmanızı öneririm. Şehrin her yerinde Coop ya da Migros -yanlış duymadınız Migros- görebilirsiniz. Yok ben trendeki gezici büfeden yiyeceğim derseniz de bir kadeh şampanya 10 CHF yani 58 lira, öyle diyeyim :)

Grossmünster

Ertesi sabah erkenden uyanıp tramvayla merkez istasyona geçiyorum ve 06:37 Chur trenine (yaklaşık 17 CHF) biniyorum. SBB trenlerinde büfeler var. Kahvenizi kruvasanınızı alıp cam kenarına kuruluyorsunuz ve güneşin doğuşunu izleyerek Chur’a varıyorum. Bu arada isterseniz Chur'da da konaklayabilirsiniz. Ama Bernina çok erken bir saatte olduğundan bir gece önceden Zürih’e gelip yine trenle buraya geçmeniz gerekiyor.

Kaybolmamak için indikten sonra mutlaka sorun :) Çünkü ben yanlış trene binip ağlayarak Tiefencastle'a gittim ve oradan Bernina’ya bindim.
Bernina Express için satın alırken mutlaka rezervasyon yapın. En güzel manzara için trenin sağ tarafından ve vagonların dönüşleri için de en son vagondan bilet almalısınız. 2. Sınıf bilet 77 CHF, 1. Sınıf ise 125 CHF. Ben biraz keyfime düşkün olduğumdan ve son dakika aldığımdan first classta seyahat ettim. Yol boyu camdan kendinizi alamayacaksınız. Vagonlarda açılamayan panaromik camlar var ama o kadar net ki açılmasına gerek duymuyorsunuz. Ama çok isterseniz harika fotoğraflar için her vagon arasında yarım açılan pencereler var, buradan dönüşleri izlemek çok zevkli.

Yol boyunca trenin geçtiği önemli yerler için anonslar yapılıyor. Masalarda bulunan broşürlerden de takip edebilirsiniz. Şanslıydım ki dörtlü koltuklarda tek başıma oturdum ve rahat rahat yayıldım. Zaten trende kimse oturmuyor. Her güzel manzarada sağa sola geçip fotoğraf, video çekiyorsunuz.
Alp Grüm’e geldiğinizde 10-15 dakika mola veriliyor. Trenle mutlaka fotoğraf çekin.

Alp Grüm

Güzel manzara eşliğinde 12:49’da Tirano’ya varıyorsunuz. Hiç bitmesin derken, sizi gülümseyerek uğurlayan trenin çalışanlarıyla vedalaşıp iniyoruz.
Tirano çok güzel ve minik bir kasaba. Ben Tirano’dan Milano’ya geçeceğim için bir öğle yemeği molası veriyorum. İstasyonun hemen arka caddesinde Share diye bir restaurantta salatamı ve Aperol'ümü sipariş edip biraz dinleniyorum. Bu arada Tirano’da çoğu yerde ödeme nakit yapılıyor, unutmayın.

Siz isterseniz Chur’a geri dönebilirsiniz, benim gibi Milano’ya gidebilirsiniz ya da panoromik otobüslerle Lugano’ya geçebilirsiniz. Milano’ya gitmek isterseniz istasyondan hemen Trenord un Milano treni kalkıyor, yaklaşık 2,30 saat!

Grossmünster

Bernina Express deneyimim burada sona eriyor :( Milano ile ilgili belki başka bir yazı yazarım...
Umarım siz de bu güzel yolculuğu yapma şansı yakalarsınız ve bolca beni anarsınız. Zürih, Bernina Express ve Milano ile ilgili muhteşem fotoğraf ve videolarım için https://www.instagram.com/guzelsevim/ instagram sayfama tık tık...Sevgiler :)