Saklı Cennet Cinque Terre

Cinque Terre... Dağlık alanlarla kıyıların arasında gizli kalmış bir cennet...

Manarola

Tüm İtalya planımda beni en çok heyecanlandıran, diğer tüm gezdiğim yerleri "ara durak" olarak saydıran küçük, şirin Cinque Terre, İtalyan Rivierası'nın engebeli sahillerden oluşmuş bir bölgesidir. La Spezia şehrinin batısında, Ligurya bölgesinde yer alır. Köye Pisa'dan 1.5-2 saat trenle gidilerek ulaşılabiliyor. Cinque Terre kelime anlamı olarak "beş köy" anlamına geliyor. Bunlar (Floransa'dan ulaşacaklar için sırasıyla) Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza ve Monterosso. Hiking yaparak köylerin tümüne yaklaşık 4 saatte yürüyebiliyorsunuz.

Hiking yapmak isteyenler için:

- Riomaggiore - Manarola: 1 km / 20 dk- Manarola - Corniglia: 3 km / 1 saat
- Corniglia - Vernazza: 4.5 km / 1.5 - 2 saat- Vernazza - Monterosso: 3.5 km / 1.5 saat

Trenle Köyler Arası Ulaşım ve Cinque Terre Card

Köyler arasında ulaşım yapmak için bir diğer seçenek ise day-pass yani günlük olarak tüm bölgede sınırsız ulaşım hakkı sağlayan, 16 Euro'ya satılan (La Spezia'daki turizm bürosundan alabilirsiniz) Cinque Terre tren kartı. Bu kart sayesinde en fazla 5 dakika içerisinde bir köyden diğerine ulaşılabiliyor.

Monteresso

Cinque Terre Card’ı şu şekilde önerebilirim: Eğer hiking yapmak ve parklara girmek isterseniz mutlaka almanız gerekecek. En nefis dağ manzarasıManarola’da olduğunu düşündüğüm için, bu bir günlük aldığım kartı Corniglia – Manarola arasında kullandım ben. Size de tavsiye ederim.

Cinque Terre'de Konaklama

Köyün dışında, trenle 5-8 dakika uzaklıktaki La Framura'da, Perla Del Levante isimli hostelde kaldım. Gitmeden önce yorumları okumuştum. Hostel mantığının dışında, titizlikle çalışıyorlar. Çok temiz bir hostel ve ben gecelik 25 Euro‘ya kaldım. Tren istasyonundan sonra biraz dik merdivenlere hazır olmalısınız ya da istasyondan kalkan shuttle'ları kullanabilirsiniz. Hostel ücretine sabah kahvaltısı da dahil. Ayrıca mükemmel bir manzaraya karşı kahvaltı yapabiliyorsunuz. :)

Çalışanlar çok canayakınlar ve yardımseverler. İkinci gün çantamı orada bırakmayı istedim, "Ah si, si, bella!" diyerek, hiç sorun etmediler. :)

Manarola

Cinque Terre'de Nerede Ne Yenir?

Eee, sıcak havada yürüdük, çok güzel manzaralar gördük ve yorulduk. Sıra geldi en heyecanlı kısma. :)

Cinque Terre öğrendiğim kadarıyla Pesto sosunun ve üzüm bağlarının, dolayısıyla da şarabın ana vatanı sayılıyor. Monterosso'da pesto soslu spagetti yiyerek ara verip, nefis yerel şaraplarından tadabilirsiniz.

Monteresso

Ben ilk gün köylerin arasında dolaşırken, akşam üzeri Manarola’da mükemmel günbatımını da yakalarım diye düşünerek La Scogliera isimli restoranda yemek yemeye karar verdim. Burası TripAdvisor'da 5 üzerinden 4 almış bir mekân. Pesto soslu spagetti ile kırmızı şarabını öneririm.

İkinci gün Vernazza‘daki Ristoretta Vulnetia'da funghi yedim. Denize çok yakın manzarada yemek yiyebiliyorsunuz fakat biraz sabırla beklemeniz gerekiyor. Çünkü servisi oldukça yavaştı maalesef.

İtalya’ya gitmeden önce, "Kesinlikle pizza veya spagetti yemem ben, çok kalorili!" demiştim bu arada. :D

Monteresso

Son olarak, eğer denize girmek isterseniz Monteresso'da uzun bir kumsal bulunuyor. 1 haftalık gezinin 6 günü boyunca yana yana gezdiğim İtalya'da, tam da denize gireceğim gün hava kapandı. "Murphy etkisi" diyelim... :)