Thassos Plaj Önerileri

Yaz tatili için en uygun rotalardan biri de Thassos. Bodrum'dan yakın, Çeşme'den ucuz olması ve damak tadımıza uygun mutfağıyla tatilcilerin son dönemlerdeki bir numaralı tercihi. Thassos'ta plaj sayısı bir hayli fazla. Hangi plaja gitmeliyim sorusunu çok duyduğum için plaj önerilerini paylaşmak istiyorum.

Golden beach: Şezlong ve şemsiyesi olan ve bir frappe (meşhur kahveleri, çok acı olduğu için ben sevmedim) bile içseniz ücretsiz tüm gününüzü geçirebileceğiniz bir plaj. Şezlong ücreti yok, bir şeyler içmeniz yeterli. Yan yana restaronlarda öğle yemeğinizi yiyebilirsiniz. Güzel, ılık ve sığ bir denizi var. Wi-fi de bedava.

Marbel Beach: Adından anlaşılacağı gibi her yerin mermer olduğu bir plaj. Mermer ocaklarının dibi. Yolundan dolayı gitmesi zor bir plaj, arabanız yeniyse ya da kıyamıyorsanız hiç gitmeyin derim. Çünkü yolu asfalt değil. Plajda şemsiye ve şezlong ile beraber tesis de yoktu ilk gittiğimiz sene. Bir yıl sonra gittiğimizde Marbel'ın hemen yanında bir tesis yapılmış. Tesis ve hizmet güzel. Denizin içerisi mermer tozu ile dolu olduğundan berrak değil, aksine su beyaz.

Aliki Beach: Muhteşem bir denizi olan ve yüzmekten çok keyif alacağınız yeşilliklerin içinde bir koy. Antik Çağ'da yerleşim yeri de varmış. Şemsiye ve şezlong var ancak koyun sahili küçük olduğu için tanımadığınız insanlarla dip dibe oluyorsunuz. Yemek de yiyebileceğiniz birkaç restoran var. Öğle yemeğini burada almayı taahhüt ederseniz şezlong ve şemsiye ücretsiz.

Paradise Beach: Geniş bir sahil şeridi olan ve 8 Euro'ya iki kişi şemsiye ve şezlong kiralayabildiğiniz, berrak ve ılık bir denizi olan, güzel bir plaj. Plajda yemek yiyebileceğiniz ve içeceklerinizi alabileceğiniz bir restoran bulunmaktadır. Restoranın yakınında bir duş var ve duş almak için 0,5 Euro atmanız gerekiyor. Ama akan suyla iki kişi duş alabiliyor :)

Makryamos beach: Bu plaj aslında bir otele ait. Giriş için kişi başı 3 Euro ödüyorsunuz ve sonrasında da otelin resepsiyonundan şezlong ve şemsiye kiralıyorsunuz (8-10 Euro). Biz iki sene de buraya uğradık. İnsan arada sırada da olsa lüks bir yer arıyor :) Ancak her ikisinde de deniz dalgalıydı ve dalga beraberinde ağaç kabuklarını da getirmişti. Otelde yemek yiyebileceğiniz güzel bir restoran var. En çok da otelin tesisinde yer alan geyikleri beslerken eğlendik. Wi-Fi bedava.

La Scala: Çok meşhur olan bu plajı biz pek sevmedik çünkü denizi berrak ve temiz değildi. Ancak tesis güzeldi, Türkiye'deki Çeşme ve Bodrum beachleri gibi. Giriş ücretsiz. Dip Not: Çok yakınlarında bir koya kanalizasyon döküldüğünü duyduk.

Giola: Google’da yaptığınız tüm aramalarda en üst sırada görselleri çıkar. Kayalıkların içinde bir delik, alttan deniz ile buluşuyor. Biraz yüksek. Ulaşım imkanı çok kısıtlı. Otopark yok. Uzun süre yokuş yukarı yürümek zorunda kalacaksınız. Değer diyorsanız gidebilirsiniz.

San Antonio Beach: Adanın güneyinde yer alan bu beach çoğunlukla yabancıları ağırlıyor. Türk aileleri görmek mümkün değil. Denizi diğer koylara nazaran daha bulanık. Tesis ve restoran var. Yoğun plajlardan bunalırsanız buraya kaçabilirsiniz. Çoğu tesiste Wi-Fi da var.

Halkidiki plaj önerilerime bu linkten ulaşabilirsiniz.

Thassos ve Haldiki ile ilgili detaylı yazıma www.moveandtravel.com'dan ulaşabilirsiniz.
Facebook: www.facebook.com/moveandtravel
Instagram: www.instagram.com/moveandtravel

Ezgi Özokutucu

Gezmeyi seven bir çift olarak, kendi deneyimlerimizden oluşturduğumuz, her gezi tutkununun gerek hazırlık aşamasında, gerekse tatil sırasında ihtiyacı olacak bilgileri derleyerek hazırladığımız, ge