Trabzon Uzungöl ve Sürmene

Karadeniz’in en gelişmiş kentlerinden bir olan Trabzon, Kafkasların ve İran transit yolunun başlangıcında yer alır. Karadeniz'e kıyısı olan diğer ülkelerin limanlarıyla da bağlantısı olduğundan ticareti de gelişmiştir. 114 kilometrelik sahil şeridine sahip olan Trabzon, tarihi ve doğa güzellikleriyle her mevsim gezip görülebilecek bir şehirdir.

Dünyada iki harfli tek ilçe olan “OF” Trabzon sınırları içerisinde yer almaktadır. Türkiye’de en fazla imam yetiştiren yer olma özelliğini de taşımaktadır.

Biz, Of üzerinden geçerek Uzungöl’e geliyoruz. Denizden 1.100 metre yükseklikte yer alan Uzungöl bölgesi, eşsiz doğal güzellikleriyle turizm açısından oldukça rağbet görmektedir. Şerah köyü ve Uzungöl çevresi, 2004 senesinde Özel Çevre olarak ilan edilmiştir. Buradaki mimari özellikler korumaya alınmıştır.

Uzungöl, bir heyelan sonucu oluşmuş. Toprak kaymasıyla önü kapanan Haldızen deresinin oluşturduğu bir göl olup, muhteşem bir manzaraya sahiptir. Uzunluğu 1.000 metre, eni 500 metre ve derinliği 15 metre olan Uzungöl’ün her iki tarafında (kuzey ve güney) birer köprü bulunuyor. Taşıdığı turistik değerler neticesinde neredeyse yılın her ayı canlılığını korumaktadır.

Uzungöl çevresindeki Karester, Veli, Büyükyayla, Şekersu, Tabanoz, Traşkapanı, Multat ve Derindere yaylaları yer almaktadır.

Göl çevresinde kafe ve restoranlar da bulunuyor. Burada göl manzarasına karşı bir restorana oturuyoruz. Bu bölgede tadılması gereken en önemli lezzet alabalık. Çünkü Uzungöl’de ve bu çevredeki özel havuzlarda alabalık üretimi yapılmaktadır. Alabalığı, tereyağında pişirerek sunuyorlar. Oldukça lezzetliydi. Uzungöl havuzlarında yılda yaklaşık 400 bin ton alabalık üretiliyormuş.

Gölün çevresinde biraz yürüyüş yaparak, nefis manzarayı ve güzel doğasını objektiflerimize kaydederek Sürmene’ye doğru yola çıkıyoruz.

Sürmene’de Zarha dağının tepesindeki Zarha Mountain Resort’a geliyoruz. Buraya otobüs çıkamıyor, dolayısıyla minibüslerle çıkıyoruz. Buradan görüntü muhteşem. Aşağıda çay ve fındık tarlaları, dağların tepesinde yer yer duman gibi sis bulutları eşsiz bir görüntü oluşturuyor. Aynı zamanda tam da güneşin batış saati, manzara harika.

Trabzon'da şehir merkezinde rahat bir konaklama için Jedid Premium Apartment ve Central VIP Apartments tercih edilebilir.