Los Angeles ve Las Vegas arasında yer alan Pasadena, San Gabriel dağlarının güneyindeki vadide kurulmuş olan bir yerleşim. Kızılderili yerlilerinden kalma bu isim, “Vadinin Tacı” anlamına geliyor. İklim kış aylarında bile ılıman olduğundan Pasadena kısa zamanda popüler bir tatil bölgesi haline gelmiş. Aynı zamanda burada yaşam koşulları ABD’nin diğer bölgelerine göre daha rahat olduğu için emeklilerin de hayatlarını geçirmek için tercih ettiği ideal bir bölge.

Pasadena her yılın Ocak ayının 1. günü düzenlenen Güller Geçit Töreni ile anılıyor. Colorado Bulvarında düzenlenen bu töreni izlemek için insanlar bölgeye akın ediyor. Bu tören üniversiteler arası futbol maçı ile birleştirilerek daha da önem kazandırılmış. Her yıl 1 Ocak’ında futbol maçı ile güller festivali birlikte organize ediliyor.  Rose BowlStadyumu ile ünlü olan Pasadena, Los Angeles’in en güzel müzelerine sahip. Bunlardan Southwest Museum of the America ise Los Angeles’in en eski müzesi. 1907’de kurulan bu müze, tüm Amerika’nın yerli kültürüne ait eserlerin sergilendiği bir koleksiyona sahip. Norton Simon Museum Rambrandt, Picasso, Goya gibi dünyanın en iyi Avrupa sanat koleksiyonlarından birine sahip olmanın yanı sıra 2000 yıllık bir dönemi kapsayan, heykel sanatına ait muhteşem örnekler barındıran zengin bir müze.   Pasadena botanik konusunda çok gelişmiş. Arbetrum of Los Angeles Country’de dünyanın her yerinden bitki çeşitleri yetiştirilmekte. San Gabriel dağlarının yamaçlarına yayılmış olan Destanso Garden tarihi gül koleksiyonları ve kamelya sergileri ile ünlü.  Pasedena City Hall yani yönetim binası, yuvarlak kubbesi ile dikkati çekiyor. Bunun tam karşısında ise iki zenci kardeş olan Caki ve Mag’ın heykeli var. Buna Robinson Anıtı adı verilmiş. Bu siyahi kardeşlerin büstü 1997’de dikilmiş. Mag, 1936 Berlin olimpiyatlarında 200 metre koşu dalında gümüş madalya almış. Diğer kardeş Caki 1947’de beyzbol takımında oynayan ilk siyahi oyuncu imiş. Siyah ambargosunu kırarak zencilerin önünü açmış. Sonraki yıllarda New York’taki African American bankasının sahibi olmuş.    Güller geçit töreninin yapıldığı Colorado Bulvarındaki tarihi Victoria dönemi binaları, buradaki cafe, restoran ve alışveriş mekanlarını gezdikten sonra Calico’ya gitmek üzere yola çıkıyoruz.     Amerika’nın her yerinde yollar çok geniş ve bakımlı. Otoyolda giderken büyük bir tır üzerinde preslenerek istiflenmiş pek çok araba görüyoruz. Bunun üzerine rehberimiz bize şu bilgiyi veriyor. Eğer iki araba yarış yaparsa, bunun cezası çok büyük. Hemen mahkemeye çıkıyorsunuz. Arabanız ne kadar lüks ve pahalı bir araba da olsa, hakim arabanızın bir kompresörle ezilmesine karar veriyor ve kompresörün düğmesine yarış yapan şoför basıyor. Tam bizim Bağdat Caddesi şoförlerine göre bir uygulama.

Pasedana'da bulunan otel şeçeneklerine gelince, Pasedana’nın merkezinde ve Rose Bowl Festivali’nin yapıldığı güzergâh üzerinde bulunan Vagabond Inn oteli, konumu itibariyle isabetli bir otel tercihi olabilir. Bunun yanında Sheraton Pasadena Otel’de Rose Bowl Stadyumu’na 10 dakikalık bir mesafede yer alan, Pasedana’da ki güzel otellerdendir.

Eğer Pasadena’da kaliteli bir otelde kalmak istiyorsanız Pasadena Kaliforniya Sanat Müzesi’ne 5 dakikalık yürüme mesafesinde bulunan The Westin Pasadena uygun bir tercih olabilir. Ekonomik bir otel arayanlar ise Rose Bowl Stadyumu’na 6 km. uzaklıktaki Travelodge Pasadena Central’da kalabilir. Pasadena’da daha fazla otel seçeneği görmek istiyorsanız bu linkten Booking.com’a bakabilirsiniz.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.