Yerlilerin Gözüyle Büyükada Notları

Adaları herkes çok sever ve havaların da ısınmasıyla birlikte İstanbul'un kaosundan kaçmak isteyenler için ilk tercihlerden biri olur. Hal böyle olunca kalabalık vapurlar ve mekânlar kaçınılmaz oluyor. Keyif almak için yapılan bu kaçamak da fazlasıyla yorucu bir hale geliyor.

Adaların hepsi birbirinden güzel ve keşfedilmeye açık fakat ben seçimimi Büyükada'dan yana yapıyorum. Tabii ki bu kararda bana yol gösteren gerçek Adalıların da etkisi oldukça fazla.

Her yerin bir kültürü, yaşama alışkanlıkları ve dili vardır. Aynı dili konuştuğunu sanırsın ama aslında durum pek de öyle değildir. Büyükada da tıpkı bunlardan biri. Selam alıp verilmesiyle, vedalaşırken dile gelen temennileriyle, bisikletleriyle ve özgür ruhlu insanlarıyla çoğumuzun gördüğünden çok daha fazlasına ve güzeline sahip.

Malum turist kafasından çıkarak yerel olmak son dönemlerin trendleri arasında. Olması gereken sonunda oldu diyerek, bütün sırlarını da ortaya dökmeden Büyükada'dan sesleniyorum.

• Kahvaltıyı gidip de İstanbul'un neresinde olsanız bulabileceğiniz zincir mekanlarda değil, çarşının içinde bulunan Büyükada Pastanesi’nden patlıcanlı poğaçalarınızı alarak ve Su Sporları Kulübü’nün yanındaki Deniz Cafe’ye giderek yapabilirsiniz. Burada serpme kahvaltı seçeneği de mevcut.
  • Kahvaltı için bir diğer önerim ise, enfes manzarasıyla Eskibağ Paradiso. Buraya gitmek için biraz pedal çevirmek gerekiyor ama değiyor.

Eskibağ Paradiso'dan Bakış

• Eskibağ'da kahvaltıyı kaçırdık mı? O zaman Herman Şef'in enfes mezelerini tatmak için size fırsat doğmuş demektir, benden söylemesi.
  • Öncelikle öyle hemen bulduğumuz ilk balıkçıya oturmuyoruz. Sahilde nicesi var ama ortamından, tadından, tuzundan en keyif aldığımız yer By Şükrü. Rakı balık olmadan, Rum havalarını biraz duymadan şuradan şuraya adım atmam diyenlere de bu adresi vermek doğru olur.
  • Denizin kokusunu alınca aklına midye gelenlere ise Midye Kabuğu Restoran’ı öneririm. Midye ve kokoreç için Adalının en sevdiği adres.
  • Alkolsüz sevenler ve farklı alternatifler arayanlar için ise PTT binası karşısındaki köfte&piyaz çok leziz bir alternatif. Köfteci Bülent derseniz yolu gösterenler de illa ki çıkar.
  • Adaya mangala, pikniğe gelenlerin ise alışverişi yerli esnaftan yapmalarını özellikle tavsiye ederim. Adalılar der ki: Büyükada’da her şeyin en güzeli var. O zaman adresler belli. Et ürünleri için Kasap Faruk, balık için Pelikan Balıkçısı, şarküteri ve çeşitleri için Sütçü Yakup, sebze-meyve için ise Bostan Manavı notlarımızda öne çıkanlar arasında.

• Vapura binip de dönüş yoluna geçmeden önce, ada kalabalığından bir çay veya kahveyle sıyrılalım. Rotamız balıkçı limanındaki Horoz Reis Çay Bahçesi.

Ada keşfetmekle bitmez ve keşfedildikçe de alınan keyif katlanarak artar. Kapanış önerisi yapmak gerekirse, bisikletle büyük tur yapmak ancak farklı rotalar izleyerek biraz kendimizi Büyükada'nın kollarına bırakmak çok güzel olur.

Ezgi Kurtuluş

Farklı yerler görmenin, görmekten de öte buraları yaşamanın bana verdiği hazzı yaklaşık üç sene önce keşfettim. Bunu farkettiğim andan itibaren de kendimi hep bir yerlerde buldum.