Büyükada'ya Gideceklere Özel Tavsiyeler

Yazın hafta içi / hafta sonu farkı olmaksızın ciddi bir kalabalık söz konusu, hem adada hem de teknelerde. Sosyal mesafe kuralı açıkçası tekne ile ulaşımda biraz yalan oluyor. Herkes maske taksa da kalabalık nedeni ile ister istemez dip dibe yolculuk yapmak zorunda kalıyorsunuz. Varsa kendi yatınız onu tercih etmenizde fayda var:) Bizim olmadığı için tekne ile seyahat ettik:) (Mevsim tavsiyem kesinlikle ilkbaharın ilk ayları ve sonbaharın başı)

Heybeliada'dan Bir Sokak Görüntüsü

Ulaşım;

Ulaşım ile ilgili olarak tavsiyem (İzmit'ten gidecekler için) hem İzmit'e en yakın lokasyon olması hemde deniz yolu ile adalara en yakın mesafede olan Kartal'ı tercih etmeleri yönünde. Her ne kadar buradan şehir hatları ile ulaşım olmasa da Prens Tur isimli şirketin tekneleri ile yaklaşık 20-25 dk. da Büyükada'ya ulaşabilirsiniz. (Güncel ücret kişi başı: 14 tl. /öğrenci fiyatı da aynı) Bu arada iskelenin çok yakınında bulunan İSPARK'a güvenle aracınızı bırakabilirsiniz, tabi yer bulabilirseniz. (Google Maps tariflerinden açık otoparka hatasız ulaşabilirsiniz.)

Tekneden İstanbul Görünümü

Keşfet;

Gezi planınızı sabah erken saatte gidecek şekilde yapmanızda fayda var, çünkü Büyükada da geziyi genel olarak büyük tur ve küçük tur olarak ikiye ayırmışlar. (tabelalar yetersiz olsa da, sora sora bulmak mümkün) Her iki turda ciddi zamanınızı alacağından planlamanızı buna göre yapın. Biz gitmeden önce Büyükada büyük tur ve Heybeliada gezisi olarak planlama yapmıştık. Ancak ne büyük turu ne de küçük turu tamamlayamadık:-)) Heybeliada'yı da kısıtlı olarak gezebildik. Sebebini yazımın ilerleyen bölümlerinde anlatmaya çalışacağım.

Öncelikli olarak gitmeden önce mutlaka diğer blog sitelerinde büyük tur ve küçük turu inceleyin. Yazımın hemen başında belirteyim ki benim tavsiyem küçük tur. Eğer yaz mevsimi haricinde gidiyorsanız büyük tur da alternatif olabilir.

Tepeden Büyükada Manzara

Büyükada'ya vardığınızda sizi 3 seçenek bekliyor.

Birincisi; ayaklarınıza güveniyorsanız ve yanınızda 10 yaş altı hatta 13 yaş altı çocuk yoksa YÜRÜMEK.

İkincisi; BİSİKLET KİRALAMAK (ama emin olun ki gezi güzergahının en az yarısı hem yürüyerek hemde bisiklet taşıyarak geçireceksiniz)

Üçüncüsü ise ELEKTRİKLİ MOBİLET KİRALAMAK. (Sırf bu iş için dizayn edilmiş ve uzak doğu ülkelerinde sıkça turistler tarafından  kullanılan meşhur vasıtalardan burada var.)

Biz son seçeneği fark edemediğimiz ve 2 çocuk, 2 yetişkin gittiğimiz için bisiklet kiralama seçeneğini tercih ettik... Etmez olaydık, keşke uyanıp elektrikli motorlardan kiralasaydık:) Sanırım aşağıdaki fotoğraf size bunun sebebini açık bir şekilde anlatacaktır:)
Gezinin henüz başlangıcı:-))

Yukarıda da bahsettiğim gibi bisiklet kiralamamız nedeni ile gezimizi anlatmaya bu doğrultuda devam edeceğim. İskeleden inmeyi müteakip hemen karşınızda çarşı ile karşılaşıyorsunuz ve burada onlarca bisiklet kiralama dükkanı mevcut, saatlik ve günlük olarak kiralama işlemi yapabiliyorsunuz (Günlük kiralama ücreti: 20 tl.) Bisiklet seçerken dağ bisikleti olmasına dikkat edin ve frenleri çok ama çok iyi kontrol edin. Dik yokuş ve inişler olduğundan çok ciddi bisiklet kaza ve yaralanmaları oluyor. Unutmadan yaz mevsiminde yanınıza hafif bir sırt çantası ve yedek kıyafet almayı da unutmayın.

Büyükada Sokaklarından Bir Fotoğraf

Bisiklet kiraladıktan sonra iki seçeneğiniz var, ya şehir içi tabir edebileceğimiz konak/tarihi evlerin sokaklarında kaybolup, güzel fotoğraflar çekeceksiniz yada büyük/küçük tura başlayacaksınız. Turlar için şehir merkezini solunuzda bırakıp denizi sağ tarafınıza alarak başlayabilirsiniz. Turlar önce konak ve tarihi yapılar arasında başlayıp bir süre sonra doğa içerisinde devam ediyor. Taa ki lunapark denilen alana gelene kadar. Buraya kadar olan bölümde çiçekli yollar, az önce belirttiğim gibi konaklar mevcut. Lunapark'a gelmeden önce Aşıklar Tepesi ismi verilen yerde çay molası verip biraz dinlenebilirsiniz.

Büyükada Aşıklar Kafe

Lunapark ismi verilen meydanda yol birden fazla kola ayrılıyor. Burada geldiğiniz yol arkanızda kaldığında en sağda büyük tura devam edilecek yol (küçük bir tabela var), onun sağında Aya Yorgi Kilisesine çıkan yol, bir dinlenme tesisi, onun yanında küçük tura devam eden yol (tabela var), onun yanında Rum Yetimhanesi'ne ve oradan da tekrar çarşıya inen yol mevcut.

Burada öncelikle gidilecek yer Aya Yorgi Kilisesi ve arkasından Rum Yetimhanesi, daha sonrasında Büyük Tur veya Küçük Tur sizin tercihinize kalmış...

Aya Yorgi'ye her ne kadar bisiklet ile çıkmak yasak ta olsa, deneyen ama yolda telef olmuş onlarca insan göreceksiniz. Bu sebeple aşağıda bulunan ve bisiklet başı 3 tl. alan bisiklet parkına bisikletlerinizi bırakmakta fayda var. Patika denebilecek yol inanılmaz dik ve bisiklet üzerinde çıkmak imkansız, ayrıca bisiklet ile inmekte bir o kadar tehlikeli. Yaklaşık 10-15 dk. yürüyüş sonrası inanılmaz manzaralı bir tepeye ulaşıyorsunuz

Tepede meşhur Aya Yorgi Kilisesi, bir restoran ve seyir yerleri mevcut. Kiliseye giriş ücretsiz ancak kısa şort ile giriş yasak, diz seviyesini kabul ediyorlar. 5 dk. gibi bir sürede burayı gezmeniz mümkün.

Aya Yorgi Kilisesi

Kilisenin sağ tarafında Heybeliada'yı izleyebileceğiniz, sağ tarafında ise Sedef Adasını izleyebileceğiniz seyir tepeleri mevcut. Aynı zamanda soluklanıp, bir şeyler yiyip içebileceğiniz bir tesis de sizlere hizmet veriyor. Tesis fena değil, tercih edilebilir. Fotoğrafçı arkadaşlar için saatini denk getirdiğiniz taktirde harika günbatımı çekimlerinin yapılabileceği bir mevki.

Heybeliada Manzarası

Bu alanın gezisi tamamlandıktan sonra tekrar bir çok yola ayrılan lunapark isimli alana iniyoruz ve burada bir karar vermemiz gerekiyor. Büyük tur yapmanız durumunda sadece adanın güneyine kadar inip tekrar küçük tur ile birleşip birkaç müze sonrasında merkeze geliyorsunuz. Tek ayrıcalığı doğa içerisinde yürüyüş/bisiklet turu yapmak oluyor. Küçük tur yaparsanız ise direk kestirmeden adanın doğusuna bağlanıp bir iki müze ziyareti sonrasında yine merkeze bağlanıyorsunuz. Biz tercihimizi ilk önce meşhur yetimhaneyi görüp, geri lunaparka dönmek suretiyle küçük tura bağlanmak olarak yaptık.. Ama öyle olmadı:-))

Rum Yetimhanesine bisiklet ile çıkmak pek mümkün değil, yolu epey bir dik ve yorucu. Oraya vardığınız zaman hafif bir hayal kırıklığı oluyor, çünkü yetimhane özel mülk olduğu için çevresi çevrilmiş ve içeri girişe izin verilmiyor. Sadece uzaktan görüp, fotoğraflama şansınız var.

Rum Yetimhanesi

Bizim için burası son durak oldu diyebilirim, çünkü buraya kadar olan gezide bütün enerjimizi harcadığımız ve çocukların gücü tamamen bittiği için, geri lunapark alanına dönüp, küçük tur hayallerimiz sona erdi... Aslına bakarsanız benim şahsi kanaatim pekte bir kaybımız olmadığı yönünde çünkü görmediğimiz alanlar bence çokta büyük bir kayıp değildi. Yetimhane yolunun devamı daha önce dediğim gibi Ada merkezine bağlanıyor ancak buradan iniş epey dik olduğu için biz yine bisikletlerimizi yanımızda taşımak zorunda kaldık ve yaklaşık 30 dk. gibi bir zamanda merkeze vardık. İniş yolunda da aynı şekilde harika tarihi evler ve çiçekli yollara rastlayacaksınız.

Tarihi Evler
Buradan ister şehir hatları isterseniz prens tur tekneleri ile 10 dk. deniz yolu mesafesi ile Heybeliada'ya geçmenizde mümkün.

Tavsiyeler;

Gelelim son satırlara; öncelikle fotoğrafçı arkadaşlar için fotoğrafçılık adına harika kareler çekilecek bir yer Adalar, özellikle merkezde bulunan rengarenk çiçekli yollar ile tarihi evler ve yüksek yerlerde uygun lens ile İstanbul'a varan manzara fotoğrafları çekmek mümkün.

Son olarak benim burası ile ilgili tavsiyem kesinlikle küçük çocuklarınız ile gelmemeniz, gerçekten yorucu ve öncesinde yaptığınız gezi planına bağlı kalmanız neredeyse imkansız. Sadece eşli/sevgili ile yapılacak bir gezi olduğu aklınız bir kenarında bence bulunsun... Farklı düşünce de olan arkadaşım varsa da yorumlarda dinlemekten mutluluk duyarım. (Yaz sezonu denize girmek için de tercih edilebilecek plajları olduğunu da unutmayın:-)))

Daha fazlası için hayat40tansonra.blogspot.com'u ziyaret edebilirsiniz.