23 Nisan'A Özel: Dısneyland - Orlando

Tüm çocukların, kendini çocuk hisseden, içindeki çocuğu öldürmeyen herkesin, Atatürk'ümüzün bize armağan ettiği bu güzel ve anlamlı gününü kutluyorum. Benim de sizlere armağanım; WaltDisney tarafından 1955'te kurulan ve dünyanın en büyük eğlence parkı ve önemli bir turizm merkezi olan Disneyland, sadece çocuklar için değil, kendini çocuk hisseden herkes için eğlenceli, ilginç ve kocaman hatta büyülü bir panayır hakkında bilgiler.
Geçen sene Nisan ayında bir kez daha gittiğim Florida-Orlando gezi notlarımı sizlerle paylaşmıştım. Orlando şehrinde kurulmuş olan dünyaca ünlü Disneyland’ı ise bu sene 23 Nisan’a sakladım. Burası öylesine büyük bir yer ki 1-2 günde gezilecek gibi değil, öyle ki sadece burayı gezmek için özel olarak gelenler parkın içindeki otellerden birinde kalıyor ve 3-5 günlük ya da daha indirimli haftalık biletler alarak geziyorlar. Bu müthiş eğlence parkında tüm aile birlikte çok keyifli zamanlar geçirebilir.

Fotoğraf: destinationsinflorida.com

Florida eyaletinde bulunan Orlando; yemyeşil bitki örtüsü, göller ve göletleri, her daim sıcak ya da ılıman olan havası ile güzel bir şehir (yaz aylarında çok rutubet olduğunu da unutmayın) ancak şehri bu kadar ünlü yapan belki de Disneyland.

Walt Disney World Eğlence Parkı içinde yer alan eğlence parkları Magic Kingdom, Epcot Center, Disney Animal Kingdom ve Disney MGM-Hollywood Stüdyoları yanı sıra; su parkları, alışveriş merkezleri, sayısız oteller, restoranlar burayı oldukça cazip kılmakta ve her yıl milyonlarca yerli ve yabancı turist buraya akın etmekte.

Fotoğraf: www.dealatrip.co.uk

Universal Orlando Eğlence Kompleksi içinde, Universal Stüdyoları ve Islands of Adventure (Macera Adaları)’a yer almakta. Islands of Adventure, Orlando’daki en iyi eğlence parkı. Burada bulacağınız ve 5 farklı adadan sunulan heyecan verici şovlar, benzersiz eğlenceler ve büyüleyici alanlar, hafızalarınızdan uzun süre silinmeyecek. Tabii yürürken her an Mickey Mouse, Donald Duck, Pluto, Goofy gibi Disney karakterleri ile karşılaşırsanız sakın şaşırmayın ve tabii onlarla fotoğraf çektirmeyi de unutmayın.

Sea World’e bitişik olan Discovery Cove, mükemmel bir eğlence parkı. Egzotik plajlar, olağanüstü deniz alanları ve sıra dışı hayvan türlerini barındırır.

Disney Parkları, şehirdeki Buena Vista Gölü’nde yer almakta.

Magic Kingdom Park - Parklar içinde en ünlü olan Sihirli Krallık Park'ı. Burası her yaştaki çocuk için masalların gerçeğe dönüştüğü, Disney karakterleri ve masal kahramanlar ile vakit geçirip, bir korsan olabileceğiniz, Sindrella'nın şatosundan havai fişekleri izleyip, trenleriyle yolculuk yapabileceğiniz müthiş bir park.

Epcot Center (Uzay Merkezi) - Burası da oldukça heyecan verici, uzaya bir yolculuk yapabileceğiniz, heyecan dolu dakikalar geçirebilirsiniz. Havai fişek gösterilerini sever misiniz, ben bayılırım, hiç bıkmadan her defasında izlerim, işte buradaki havai fişek görüntülerini hayranlıkla izleyeceksiniz, o kadar muhteşem ki ödül bile almış.

Disney's Hollywood Studios - Universal Stüdyoları, film stüdyolarında filmlerde kullanılan tüm olağanüstü sahnelere tanık olacaksınız, televizyon şovlarını da unutmayın. Bu parkta Hollywood Bulvarı, Ekocho Gölü, Sunset Bulvarı, Amerika Sokakları gibi birçok bölüm bulunmakta.

Disney's Animal Kingdom Park - Dünyanın en büyük hayvan tema parklarından biri olan bu parkta 2000’e yakın egzotik hayvanlarla müthiş maceralar yaşayabileceğini bir yer.

Fotoğraf: www.misvacacionesenorlando.com

Sea World Adventure Park (Deniz Dünyası Macera Parkı) ise Disney parkları ile kent merkezi arasındaki bölümde kurulmuş. Bu macera parkında zengin akvaryumlar, yunus balıkları ve balina şovlarını keyifle izleyeceksiniz.

Su Parkları - Su ile oynamayı hangi çocuk sevmez ki hatta biz büyükler bile bayılırız. O halde dalga havuzları, şnorkel maceraları gibi aklınıza gelebilecek suyla ilgili her şey tam size göre. Wet’n Wild, Orlando’nun en iyi su parklarından biri. Sayısız cazibeye sahip bu eğlence parkı, sayısız aktivite sunuyor; muhteşem havuzlar, sörf alanları, su kenarı alanları ve çok daha fazlası olan bir yer. Bu parka uğramadan ayrılmayın.

Eğlencenin en doruk noktasına geleceğiniz güzel günler geçirip, çok keyif alacağınız bu muhteşem parkı ben anlatmakla bitiremem, zaten anlatmakla da olmaz. Gitmek, görmek, yaşamak gerekir.

Bunun için ille de Amerika’ya, Orlando’ya mı gitmek gerekli, çok uzak ve pahalı olabilir diyorsanız üzülmeyin, dünyanın birçok ülkesinde açıldı benzerleri belki daha küçük boyutta olanları… Ancak ben Orlando hariç hiçbirini görmediğim için size burayı anlattım. Size en yakın Paris’te hatta daha da yakın olanı İstanbul’da mevcut. Evet, yanlış okumadınız ben gitmedim ama okuduğuma göre İstanbul’da Vialand alışveriş merkezinde bir Disneyland açılmış.