Adım adım Bali gezisi - 1

Endonezya'da bulunan Bali, Endonezya'nın diğer bölgelerine göre çok daha hoşgörülü ve turistik bir yer. Endonezya'nın geneli Müslüman olmasına rağmen Bali'de çoğunluğu Hindular oluşturuyor. Bu adaya gitmeden önce Hinduzim hakkında bilgi sahibi olmak adanın kültürünü ve insanlarını daha iyi anlamanıza yardımcı olcaktır. Hinduzim etkisini evlerdeki, mağazalardaki sunaklardan insanların tavırlarına kadar her yerde görmek mümkün. Ayrıca tam bir tapınaklar adası olan Bali, dini yaşamla bütünleştiren mutlu bir ada.

Bali (Denpasar)

Biz balayı amaçlı tercih ettik bu adayı ama sörf meraklıları, vegan-ekolojik hayat severler, uzak doğu dinlerini merak edenler içinde gözde bir yer. 'Bali ile İlgili Pratik Bilgiler' başlıklı yazımda birçok detay anlattım, oraya buradan ulaşabilirsiniz. Bu yazıda ise nasıl gezelim, nereleri gezelim, burada neler var sorusuna cevap bulacaksınız.

Bali oldukça büyük ada. Gezilecek mesafelerin birbirinden uzak olması ve trafik nedeniyle de en azından 3-4 gün ayırmak gerekiyor gezme mevzusuna. Konaklama olarak Ubud'u tercih etmeniz de yol bakımından sizi avantajlı hale getirecektir.

Bizim gezi amaçlı kullandığımız haritadan faydalanmak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.

Bali'yi gezmek için ya motor kiralamanız gerekiyor ki tavsiye etmiyorum; ya da şoför-rehberli bir araç tutmanız gerekiyor. Havalanında indiğimizde aldığımız turistik broşürlerden faydalandık biz bu turlara ulaşmak için. Ancak merkezde gezerken birçok tur firması ve otellerin tavsiye edeceği şoförler ile de gezebilirsiniz.

Saatli şoförlü araçlarda genelde 10 saati 55 Dolar, 12 saati ise 60 Dolar. Ekstra saat başına ise 5 Dolar alıyorlar. 10 saatte araçla her yeri gezeriim diye düşünüyor insan; ancak trafik ve mesafelerin uzunluğu nedeniyle olmuyor maalesef.

Bali (Denpasar) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Samblung Mas House, Surfer Garden, Turtle Island Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Evelina, Micost Homestay, Balini 9 Hostel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Mertha Yoga, Mangboo house, Gita Inn gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Gandhi Hostel 2, Szabrian House, Morotai Camp Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bali (Denpasar) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İkinci bir seçenek ise ki 2 kişi iseniz diğer seçenekten daha hesaplı oluyor bence, nereleri gezeceğiniz belli olan gene özel tur programına katılmak. Bunlar özelliğine göre değişiyor ancak kişi başı 45 Dolar civarı. Yemek, gezilen yerlerin ücretleri fiyata dahil ve saat kısıtlaması yok.

Ubud'da kaldığımız için biz Ubud bölgesini kendimiz gezdik. Ubud yöresel lezzetleri tadabileceğiniz ve daha çok yöre halkı oturduğu için kültürlerini daha bozulmamış olarak koruyan bir bölge. Sırf Ubud Pazarı'nda gezmek bile yöresel ürünleri ile sizi cezbedecektir. Kaliteli ürünleri satan butik mağazalar daha üst fiyatlar olsada buraları da görmenizi tavsiye ederim. Bir de her yerde ama her yerde pazarlık etmeniz gerektiğini hatırlatıyım.

Ubud Sarayı merkezde bulunuyor zaten. Biraz bakımsız kalmış. Akşamları burada dans gösterileri oluyor. Biz burda Legong Dans-Paradise dansı izledik. (80.000Rp) Girmeden kapıdan alacağınız bilgilendirmeler ile her sahnede ne anlatıldığına daha iyi uyum sağlayabilirsiniz. Mimikler, zorlu el ve ayak hareketleri, gözlerin bile rol aldığı bu renkli dansın masalsı anlatımını tatmalısınız.

Bali (Denpasar)-1

Ubud Sarayı'nın yakınında olan Starbucks bahçesi ise aynı zamanda lotuslu tapınak bahçesi. Pura Taman Saraswati güzelliğinin yanı sıra saat 18.00 civarında giderseniz tapınağın çocuklara verdiği dans derslerine rastlayabilirsiniz. Dans hem dinlerinde hem turistik açıdan çok önemli Bali için. Dansçıların da geleneklerine uygun olarak küçük kızlardan oluşması gerekiyor. Bu nedenle bu zorlu dansı çok ufak yaşlardan öğrenmeye başlıyorlar.

Bali (Denpasar)-2

Ve Ubud'un en gözde noktalarından olan Maymun Ormanı. Ubud Sarayı'ndan yürüme mesafesinde. Burada bulunan tapınak içinde ve çevresinde maymunlar kendi halinde özgürce takılıyorlar. Hatta kendi alanlarının dışına çıkıp çevredeki mağazalara da sataşabiliyorlar. 5 gruba bölünmüş halde yaklaşık 600 maymun bulunuyormuş. Özellikle baskın alfalar üstünüzde renkli parlak bir şeyler varsa ya da yemek varsa biraz rahatsız edebiliyorlar. Bu bölgedeki maymunlar görevlilerin sözünü daha çok dinliyorlar, yine de benim tavsiyem telefonunuzu ve gözlüğünüzü kapılma ihtimaline karşı korunaklı bir yerde tutmanız. İçeride muz satılıyor, siz de yanınızda götürebilirsiniz. Muzu kullanarak maymunları omzunuza çıkartıp yaratıcı pozlar elde edebilirsiniz. Ancak yanınızda fıstık falan olmasın tecrübe ettim birden tüm maymunlar çevrenizi sarıp çekiştirerek elinizden alabiliyor. En ilgi çekici olanlar anne ve bebek maymunların yaşamı. Minik yaramazlıklar yapan çocuklar, anne kucağında bebekler ile oldukça sevimliler.

Bali (Denpasar)-3

Ubud bölgesinde bulunan Museum Puri Lukisan​ ve Arma Museum​ ​yürüme mesafesinde olan yerler; sanatsal ve tarihi bir tur için buraları tercih edebilirsiniz.

Diğer bir tursuz gezdiğimiz nokta ise gene Ubud'a yakın bir bölgede bulunan kaplıca, nam-ı diğer Tırta Empul Tampaksiring. Burayı gezmek için ise Blue Bird taksilerden faydalandık. Otelimize çağırdığımız taksiyi gidiş dönüş olarak ayarladık. Makul bir ücretle beklemeyi kabul ediyorlar. Burası aynı zamanda tapınak bu nedenle buraya giderken yanınızda bir şal götürmenizi tavsiye ederim. Bacaklarınız örtmeniz için orada örtü veriyorlar; ancak bu örtüyle suya girmeniz yasak, bu nedenle gidip ayrıca örtü kiralamanız gerekıyor. Akan sulardan sırayla başınızı ıslatmanız şeklinde bir ritüel var. Ayrıca bu bölümün arka kısmında ise suyun çıktığı kaynağı ve tapınak kısmını görebilirniz.

Bali (Denpasar)-4

Bali (Denpasar)-5

Bali de yeşillkten ve ağaçların çeşitliliğinden büyüleneceksiniz. Bu havayı uzaktan değil de içinden yaşamak isterseniz raftingi deneyebilirsiniz.Ayung River (35 Dolar) ve Telega waja River (40 Dolar) olarak iki seçenek var.

Eğer meraklıysanız Bali yemek kursuna ya da yoga kursuna katılabilirsiniz. Ubud bölgesinde bunlardan bir dolu var. Şahsen ben bunlar için zaman bulamadım ama kaldığınız otelde bile böyle aktiviteler olabilir; bunları otele sorup zamanlarını öğrenmenizi tavsiye ederim.Bizim şansımıza tahta oymacılığını deneme fırsatımız oldu bir otel etkinliğinde.

Bali (Denpasar)-6

Tegalalang pirinç tarlası da Ubud bölgesinde bulunuyor ancak biz burası yerine daha büyük olan Jatiluwih'e gittiğimiz için burayı es geçtik.

Bali (Denpasar)-7

Diğer bir yapamadığımız aktivite ise gene Ubud bölgesinde bulunan Fil Safari. Havalanındaki turist bilgilendirmeden aldığımız broşürde kişibaşı her şey dahil 75 dolara hem bu deneyimi yaşayıp hem de Bali doğasında bir gezintiye çıkma seçeneği mevcut. Eğer ilgileniyorsanız otelinizde de sorabilirsiniz bu turları.

Ayrıca Bali'ye gelmişken Bali masajı yaptırmadan dönmek olmaz. Ubud da bunun için uygun bir yer bence. Birçok sokak üstü spada 6-7 dolara denk gelen paralarla bizdeki beş yıldızlı otellerdeki spalarda yapılan masaja denk mesaj yaptırabilirsiniz.

Daha fazla bilgi ve sorularınız için instagram: sanemc

Yazı dizisinin tüm bölümlerine ulaşabilirsiniz:
1. Bölüm
2. Bölüm
3. Bölüm

Sanem Coşkun

Daha detaylı bilgi ve fotoğraflara ulaşmak ve sorularınız için; blog: https://baileyslidipnotlar.wordpress.com instagram: https://instagram.com/sanemc/