Bali Hakkında Pratik Bilgiler

Nerede Kalınır

Bali, Endonezya'nın turistik adalarından en önemlisi. Mesafe uzaklığı nedeniyle uçak bileti fiyatı biraz pahalı olsa da önceden kampanyaları takip ederek alırsanız daha hesaplı fiyata gidebilirseniz. Bir kere gittikten sonrası ise daha kolay. Bizim paramız orada daha değerli olduğundan harcama konusunda Avrupa seyahatlerine göre daha rahat ettik. Biz balayımızı geçirmek için gittiğimizden konaklamamızı biraz daha lüks otellerden yana kullandık. Ancak bütçenize göre çok uygun konaklama seçenekleri mevcut.

Bali oldukça büyük bir ada ve maalesef trafik sorunu mevcut. Trafik bize göre tersten aktığı ve biraz agresif sürdükleri için deneyimli değilseniz motor kiralamanızı tavsiye etmem. Taksi veya günlük sürücülü araba kiralama hem daha güvenli bir seçenek hem de yüksek meblağlar değil. Ancak her şeyde pazarlık etmek gerekiyor nerdeyse, hem de sıkı pazarlık... Taksi konusunda pazarlık zahmetinden kaçınmak isterseniz BlueBird firmasının taksilerini kullanarak taksimetre ile pazarlık sorunundan kurtulabilirsiniz.

Biz Tripadvisor Bali haritasının ve Blue Bird firmasının uygulamasını kullanarak seyahat ettik. Tripadviser Bali geniş haritasını önceden yüklerseniz internet olmadan navigasyon ile kullanabiliyorsunuz. Blue Bird için internet gerekiyor. Bali Kuta bölgesi civarı taksi konusunda daha rahat ancak Ubud bölgesinde daha çok pazarlık yapmanız gereken lokal şoförler mevcut. Bu nedenle gidip gelme zamanlarınızı önceden program ile belirleyerek taksi çağırmanızı tavsiye ederim.

Tur firmasını kullanmadan Booking.com üzerinden kendi konaklamamızı kendimiz ayarladık. Önceden otelle iletişim kurarak havaalanından ulaşım da sağlayabilirsiniz ancak bence havaalanından da gideceğiniz mesafe ne kadar uzak olursa olsun taksi ayarlamak daha hesaplı bir seçenek.

Konaklama olarak kesinlikle Ubud’da birkaç gün geçirmenizi tavsiye ederim. Adanın büyüklüğü nedeniyle tek bir yerde değil seyahatinizin uzunluğuna göre birkaç otelde kalmak hem farklılık hem de kolaylık sağlayabilir. Ubud okyanusa uzak ancak tropikal bölgenin göbeğinde. Eğer sörf yapmak gibi bir planınız yoksa Türkiye’den gidip okyanusta yüzesiniz pek gelmeyecektir. Ancak sörf yapanları görmek, gel-giti gözlemlemek, okyanus kıyısında yürüyüş yapmak ve oralara kadar gitmişken bir okyanusta yüzmeyi denemek gerek.

Kültürü en iyi yaşayacağınız yer ise kesinlikle Ubud. Nerdeyse her otelin merkeze servisleri oluyor düzenli olarak. O nedenle kalacağınız otelin uzaklığı çok mühim değil. Otelcilik hizmeti Ubud’da diğer bölgelere göre kıyaslandığında çok daha samimi ve özenli bence. Aslında daha butik konsept var diyebiliriz. Ayrıca gezme açısından da görülmesi gereken yerlere daha yakın olduğundan ilk birkaç günü Ubud’da geçirip hem otellerin sonsuzluk havuzlarının tadını çıkarabilir (Goya Boutique Resort fiyat-performans olarak kesinlikle önerebileceğim bir yer) hem de Ubud merkezdeki kafelerde yerel tatlar deneyip, orijinal el yapımı hediyelik ve hatıralık ürünler alabilirsiniz. Ayrıca Budizm, yoga, veganlık gibi konular ilginizi çekiyorsa bunun için de merkez Ubud.

Nerede Yenip İçilir

Ubud'da nerde yiyip içelim derseniz lotuslu tapınak olarak bilinen Pura Taman Saraswati manzaralı Cafe Lotus turistlerin ilgi noktası. Aynı manzaraya sahip bir de Starbucks olduğu için sırf manzara için kazıklanmaya gerek yok bence.

Benim tavsiyem daha lokal tatları daha uygun fiyata bulabileceğiniz mekanlar. Özellikle jl.gootama üzerinde bulunan Dewa Warung oldukça lezzetli bir menüye sahip. Bu sokakta bulunan diğer yerler de denenmeli; mesela Biah Biah. Buraya ana cadde üzerinden giderken Ubud Sarayı'nı geçince ikinci sokaktan sağa dönerek ulaşabilirsiniz. Kahve için ise sağa değil ikinci sola dönerseniz Seminyak coffee studio mevcut. Bu sokak üzerinde de vegan yiyecekler de bulabileceğiniz mekanlar var.

Bunun dışında Kuta sörf yapan Avustralyalı dolu diyebilirim. Lokasyon olarak her yere ulaşılabilir durumda ve uygun fiyatlar ile konaklama mevcut. Ancak gezmek için kalınır, otelde ve çevrede çok zaman geçirilesi bir yer yok Hard Rock Cafe'yi saymazsak. Ayrıca parti, disko modundaysanız da bu bölge tercih edilebilir belki.

Seminyak'ta Yaşam

Seminyak özel beach kulüpleri ve sahilleri ile çok daha güzel ve turistik bir bölge. Buradaki yeme içme mekanları daha modern ve butiklerinde gezmek çok keyifli. Konaklamasanız bile burada zaman geçirmeye değer. O nedenle Ubud sonrasındaki lokasyonunuzun burası olmasını öneririm. Burada kalmasanız bile Potato Head, KuDeTa gibi beach cluplara gidebilirsiniz. KuDeTa'da özellikle şezlongda yatmak gibi bir isteğiniz yoksa yemek yiyip bir şeyler içerek istediğiniz kadar zaman geçirip güneşin ve okyanusun manzarasının tadını çıkarabilirsiniz.

KuDeTa

Nusa Dua turistler için özel olarak ayrılan bir bölge. Burası kültüründen biraz daha uzak, zincir oteller bulunuyor. Yeşillik alanları ile daha izole bir alan oluşturuyor. Eğer konaklama sizin için ön plandaysa ve zincir otel konseptini seviyorsanız  belki burası size göredir ama o kadar yollar açıp kendinizi izole etmenizi tavsiye etmem. Deniz biraz daha girilebilir durumda burada. İlla denize gireceğim diyorsanız Gerger Beach bunlardan birisi.

Herkes İngilizce biliyor nerdeyse ve oldukça yardımsever, sıcak bir halk. Turizm birincil öncelikleri olduğu için de sistem turistsever bir şekilde işliyor. Giderken yanınızda dolar götürüp küçük miktarlarla döviz bürolarından değiştirebilirsiniz. Havaalanında duty free çıkısında bir döviz bürosu var ilk değişim için burayı kullanabilirsiniz.

Yeme içme derseniz tabii ki farklı kültür farklı yiyecekler. Özellikle baharat ve meyve açısından çok çeşitli. (salak da denilen yılan meyvesini deneyin muhakkak) Nasi goreng dedikleri kendi özel aromalarının olduğu kızartılmış pilavı sabah akşam her öğün bulabilirsiniz. Zaten ekmek yerine genelde pilav tercih ettikleri için ortaya genelde haşlanmış pirinç getiriyorlar katık niyetine.

Jimbaran bölgesinde ise deniz ürünlerini deneyebilirsiniz. Okyanus kıyısında olunca oldukça bol seçenek ve değişik tatlar mevcut. Her ne kadar damak tatları bizden farklı olsa da oranın dinamiğini yaşamak için olabildiğince her şeyden tatmanızı tavsiye ederim. Her yemekte kendi özel karışımları olan Balinise Spice Mix tadı mevcut. Yabani zencefil tadı ağır basan bir baharat karışımı.

Bir de alkol kullananlar için Bintang mutlaka denenmeli, bulursanız greyfurtlusu çok başarılı

Meşhur Luwak kahvesinin de burada olduğu söylemek gerek. Bu pahalı ama özel kahvenin tadına muhakkak bakın. Üstelik anavatanında olduğu için hesaplı bir fiyata. Hatta kahve sever yakınlarının için iyi bir hediye olabilir. Vanilya özütleri ve vanilya çubukları buradan getirilecek diğer bir özel hediye bence.

Ve masaj... Bali masajının anavatanına gelip masaj yaptırmamak olmaz tabii. Oteller ve spa merkezleri hatırı sayılır fiyatlara olsa da oldukça iyi hizmetler vermekte. Five elements‘i bu açıdan tavsiye edebilirim. Hem de chakra balancing tarzında şifa yönünde seçenekleri var. Bunun dışında hesaplı olsun diyorsanız gezerken rastlayacağınız birçok spa merkezi var. Bir saati yaklaşık 5 Dolar'a gelecek şekilde yorgunluk atmak amaçlı masajlar yaptırabilirsiniz. Refleksolojiden, sıcak taş masajına kadar birçok seçenek de sunuyorlar. Bir de meşhur şifacı mevzusu var. Aslında oradaki yerli halka sorduğunuzda özellikle Ubud'da kendi köylerindeki şifacılara yönlendirirler sizi. Meşhur şifacılar için ise önceden randevu almak gerekiyormuş.

Tropikal iklim nedeniyle yanınızda yağmurluk götürmenizi ve suya dayanıklı ayakkabı tavsiye ederim. Hava sıcaklığı hep optimal seviyede (yüksekler soğuk tabi) ama tropikal yağmurlar hem çok büyüleyici hem de gezinizi engelleyici olabiliyor.

Daha fazla detay için instagram: @sanemc