Ahşap Caddeleriyle Quebec

Montreal’den Quebec’e doğru ilerlerken yol boyunca Sen Lawrence nehri eşliğinde çok güzel manzaraları izliyoruz. Yolda “Les Grands Feux loto Quebec” şelalelerine gidiyoruz. Bu şelalenin dibine kadar inip çok güzel fotoğraflar alıyoruz. Şelale’nin üzerinde, şelale boyunca uzanan demir bir köprü var. Bu köprüden şelalenin görünümü çok etkileyici. Ayrıca teleferik ile şelalenin tepesine kadar çıkmak ta mümkün. Şelaleden sonra tekrar Quebec’e geri dönüyoruz.

Quebeceyaleti 6,5 milyon, Quebec City şehir merkezi ise 1 milyon nüfusa sahip. Şehir çok sevimli ve görülmeye değer. Burada genel anlamda Fransızca konuşuluyor. Quebec parlamento binasını görüyoruz, ardından savaş meydanına geliyoruz. Buraya Place of Abraham deniyor. Tam 45 hektarlık büyük bir park. Quebec şehri pek çok konser ve festivale ev sahipliği yapılıyor.

Place of Abraham, 180 bin kişinin konser izleyebileceği açık hava konser alanı. Burada Rolling Stones 300 bin, Celine Dion 240 bin kişi ile rekor yapmış. Parkın etrafındaki 2 katlı bahçeli evler, butik otellere dönüştürülmüş. Parktan sonra ortasında dev bir havuzun olduğu bir meydana, oradan da sahil kenarına iniyoruz. Sahil tarafı oldukça turistik bir bölge. Eğlenceli dar sokaklarında küçük dükkanlar ve kafeler yer alıyor.

Kral meydanındaki Kraliyet Sarayı (Place Royale) Quebec’te mutlaka görülmesi gereken yerlerden. Bu meydanda 3-4 katlı bir binanın bir yüzünde Quebec tarihi ve buradaki yaşantıyı anlatan derinliği çok güzel uygulanmış dev bir duvar resmi görüyoruz. Bu tabloda 4 mevsim resmedilmiş.

Daha sonra finüküler ile yukarıya çıkıyoruz. “Chateau Saint Luis” 1811 yapımı muhteşem bir şato.

Şatonun limana bakan tarafında, yerler tamamen kalın ahşap kalaslar ile kaplanmış ve çok geniş bir gezi alanı oluşturulmuş. Bu yürüme yolunun altında eski tarihi kalıntılar var. Bu tarihi kalıntıları camekan içine alarak koruma altına almışlar. Burası açık hava müzesini andırıyor. Şato’nun içi, şu an muhteşem bir otele çevrilmiş; “Le Chateau Frontenac”.

Quebec city altında bir de yer altı şehri var. Burada yine mağazalar, kafeler ve restoranları görüp, keyifli vakit geçirebilirsiniz. Özellikle de soğuk kış günlerinde.

Quebec, Chateau Saint Luis’i ile, ahşap caddeleriyle, Kral meydanındaki dev resimleriyle, dar sokakları, keyifli butik ve kafeleriyle unutulmayacak anlar yaşatıyor. Şehrin merkezinde konforlu bir konaklama için Gite Confort ve Les Lofts St-Joseph otellerini tercih edebilirsiniz.