Arşimed'in Kenti Siracusa

Siracusa, Catania’ya yakın konumda bulunan yaklaşık 450.000 nüfusa sahip bir kent. Burada ilk olarak M.S 480’de Kartacalılar zamanında yapılmış olan yarımay şeklindeki Yunan Tiyatro kalıntılarını geziyoruz.

Daha aşağıda ise 15 bin kişilik daire şeklinde Roma Amfitiyatro kalıntılarını görüyoruz. Buralarda restorasyon çalışması halen devam ediyor.

Ören yerinden aşağıya inerek Doume Katedrali’ne geliyoruz. Bu katedral Athena tapınağı üzerine inşa edilmiş. Önce kilise, sonra cami, daha sonra yine kilise olarak kullanılmış. Normanlar tarafından restorasyondan geçirilmiş. Katedralde Arap mimarisi ağırlıkta.

Siracusa Arşimed’in şehri, bu nedenle Arşimed adının verildiği bir meydana geliyoruz. Arşimed, Siracusa'da doğmuş ve burada savaşırken Romalı askerler tarafından öldürülmüş. Matematikçi ve bilim adamı adamı olan Arşimed, fizik ve savaş mühendisliği ile de ilgileniyormuş. Hatta bir rivayete göre aynalarla Roma donanmasını yakmıştır.

Siracusa'nın merkezi Ortigia adası üzerinde. Bu ada Siracusa ana karadan küçük bir köprü ile ayrılıyor. Bu köprü ve civarında çok sayıda balıkçı tekneleri var.

Siracusa’da küçük, şirin evler ve dar sokaklar ilgi çekici. Arethusa Pınarı ve koruyucusu Artemis'in Çeşmesi görülmesi gereken yerlerinden. Buradaki Arethusa çeşmesi, Roma’daki Aşk Çeşmesine benziyor.

Daha sonra sahile daracık sokaklardan iniliyor, burada deniz kenarında güzel bir restoranda pizzalarımızı yiyoruz. Sahile inen dar sokaklarda özel tasarım ürünleri satam mağazalardan hediyelik eşyacılara kadar pek çok şey bulmak mümkün.

Siracusa, diğer Sicilya kentlerinden oldukça farklı. Burası çok daha temiz ve bakımlı binalarla dolu. Meydanları oldukça geniş. Daha çok yunan etkisinde kaldığından mimaride bu hemen göze çarpıyor. Özellikle ana meydan çok etkileyici.Buranın en büyük özelliği beyaz ve krem tonların yapılarda ağırlıklı olarak kullanılmış olması. Mesela Catania’da yapılarda genellikle volkanik taşlar kullanıldığından şehirde koyu gri tonlar hakim. Burada ise açık renk hakim. Her yer pırıl pırıl.

Özellikle akşam üstü saatlerinde güneşin bu yapılara vuruşu, yapıları hafif kızıllaştırıyor ve muhteşem bir ortam oluşturuyor.

Meydanda yer alan katedral kentin en önemli buluşma noktası.

Her daim kalabalık. Merdivenlerinde oturup, sohbet eden gençler meydana daha da hareketlilik katıyor.

Siracusa, Sicilya’da kafa dinlemek isteyenler için muhteşem bir kaçış noktası.