Batum'da Gezilecek ve Görülecek Yerler

Batum, Gürcistan'da günübirlik gidip dönülebilecek mesafede bulunan ve vize-pasaport istemeyen bir ülke. Ülkeye giriş yaparken kafanız biraz karışabilir. Gümrükte 3. dünya ülkesine mi geldik acaba diye düşünmeden edemiyor insan. Kargaşa ve kaos ortamı hakim. Sıra yok. Sırayı takan yok. 2 saatimizi verdik ama sonunda başarıya ulaştık. İçeri girerken oluşan düşünce şehir merkezine yaklaştıkça değişiyor. Şehir yeniden yapılmaya başlanmış. Bu sefer "Avrupa şehrine mi geldik" diyebilirsiniz.

Yürüyerek her yere ulaşabilirsiniz. Sadece Botanik Bahçesi 4 km uzaklıkta. Teleferiğe çıkmayı sakın ihmal etmeyin. Bebek arabasını teleferiğe almadılar. Türkçe bilenlerin sayesinde anlaştık. İngilizce bilmiyor yerel halk. Ama hiç sorun değil. Beden dili her sorunu çözebiliyor. Akşam her yer ışıl ışıl. Ama dışarıda çok fazla insan görmek pek mümkün değil. Kumarhaneler şehri olduğu için belki de insanlar kumarhanelere gitmiş olabilir.

Yemek kültürü bize yakın. Yabancılık çekmezsiniz. Haçapuri bir çeşit kaşarlı pide. Hinkal ise bizim mantımızın büyüğü, 2-3 tane yeseniz zaten yeterli olur. Ancak hamuru bizim mantı hamuruna pek benzemiyor. Plastik gibi diyebiliriz. El yapımı olmasa gerek. Fabrikasyon usulü yapmış olabilirler. Bana uymadı şahsen. Batum çocuğunuzla rahatlıkla gezebileceğiniz bir şehir. Dikkatimi çeken kadın nüfus oranı çok fazla idi. Sokaklar tertemizdi. Adımınızı attığınız gibi arabalar duruyor. Sokaları 50-60 yaş arası kadınlar temizliyordu. İlk başta söylediğim gibi kafam karıştı. Modernler mi yoksa geri kalmışlar mı? Komünist sistemden kalma eski binalar hala bulunmakta ama 5 sene sonra eser kalmaz muhtemelen. Çünkü modern binalar hızla yükselmekte.

.Batum'da Türk Konsolosluğu'nu görünce Türk bayrağımızın altında fotoğraf çektirmeden olur mu hiç

Acara Sanat Müzesi'nde balina fosili bulunmakta. Sizlere herkesten farklı bir fotoğraf yansıtmak istedim.

Botanik Bahçesii dünyanın sayılı büyük botanik bahçelerinden. Bebek arabası ile rahatlıkla gezebiliyorsunuz. Otobüsü yukarıda bırakıp aşağıya doğru yürürseniz daha az yorulmuş olursunuz. Yeşillikler içnde yürümek insana huzur veriyor.

Neptün Meydanı şehir merkezinde yer alıyor. Batum o yönden çok rahat bir şehir. 1 günde çok rahat bitirilebilir.

Betül Adak

Gezmeyi çok seven doğa aşığı Coğrafya Öğretmeniyim.