Bratislava'da İki Gün

Küçük ve Sakin Şehir Bratislava

Slovakya’nın başkenti BratislavaOrta Avrupa’yı ziyaret edenler için 1-2 günlük güzel bir gezi rotası. Viyana’ya 80 km mesafedeki şehre Budapeşte’den gitmek isteyenler 200 km’lik yolu göze almak durumdalar.

İstanbul’a göre küçük şehirler olan Viyana ve Budapeşte’den sonra Bratislava size epey küçük ve sakin gelecektir. Ancak kesinlikle gezmeye değer bir şehir. Vereceğim gezi planı benim gibi plansız ve doğaçlama gezeceklere yardımcı olacak niteliktedir. Ben Budapeşte’den araba ile Bratislava’ya geldim ve bir gece konakladım. Konaklamayı Old Town’a yaklaşık 1 km yürüyüş mesafesinde Ambiente Apartments’ta yaptım ve çok memnun kaldım.

İlk Rota: Tur Otobüsleriyle Old Town Turu

Konakladığım ev Old Town’un doğusunda yer alıyor. Buradan Old Town’a doğru ilerlerken ilk gezi noktası Mavi Kilise. Adından anlaşılacağı üzere kilise mavi renkli tasarımıyla görmeye değer bir yapı.

Kilise’den yürümeye devam ederek Old Town’da yer alan Milli Tiyatro’nun olduğu meydana geliyoruz.

Tarihi bir binanın önündeki geniş meydan sokak sanatçılarının gösterileri ve hediyelik eşya tezgâhları ile sürekli hareketli.

Bu meydandan düzenli olarak şehir ve kale turu yapan nostaljik gezi otobüsleri kalkmaktadır. Otobüslerin sadece dış tasarımları nostaljik, otobüsün kendisi yeni. Kişi başı 10 euro karşılığı yapılan turda dağıtılan kulaklıklarla şehir hakkında Türkçe rehberlik hizmeti de alabilirsiniz.

Otobüsle yapılan tur yaklaşık bir saat sürmektedir. Tur sırasında Old Town dışındaki önemli yapılar görülmekte, şehir ve Slovakya hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Görülen yapılar arasında Başkanlık Sarayı, ülkenin en yüksek binası olan Merkez Bankası binası ve ters piramit şeklindeki mimarisi ile radyo binası yer almaktadır.

Turun devamında Bratislava Kalesi’ne çıkılmakta ve burada gezebilmeniz için 20 dakika mola verilmektedir. Kale, şehre ve Tuna Nehri'ne hâkim bir tepede yer almaktadır. İstenilirse 20 dakikalık yürüme ile de ulaşmak mümkün. Ancak kalenin tepede olduğu ve yokuş yukarı yürümek ve basamak çıkmak gerektiğini unutulmamalıdır.

Kale de gezildikten sonra otobüsümüz bizi tekrar Milli Tiyatro’nun olduğu meydana bırakıyor.

İkinci Rota: Yürüyerek Keşfe Devam

Buradan Old Town’u gezmek için iki alternatif mevcut. Ya turizm bürosundan yürüyerek (meydandan başlayan tabelalar sizi ofise kadar yönlendirmektedir) ara sokaklarda kendiniz dolaşabilir ya da yaklaşık 150 m kuzeyinde yer alan ana meydandan kalkan 8-10 kişilik küçük tur otobüslerine binebilirsiniz. Yaklaşık 45 dk süren turda yine dağıtılan kulaklıklarla gezilen yerler hakkında bilgi edinilmektedir. Ancak Old Town turunda Türkçe anlatım yapılmamaktadır.

Old Town’da görülmesi gereken önemli yerler ana meydan, bu meydanda yer alan Maximilian ÇeşmesiCity HallNapolyon Ordusunun Askeri Heykeli, meydanın dışında Čumil HeykeliMariánsky KolonuSúsošie Štúrovcov HeykeliSt. Martin KatedraliMichael Kapısı ve birçok saray.

Tuna'nın Güney Yakası

Old Town ile Kale’nin arasındaki SNP Köprüsü'nü geçerek Tuna Nehri'nin güney yakasına geliyoruz. Köprünün güney ayağındaki kulesinde yer alan UFO gözlem terasına çıkıyoruz. Ücret karşılığı asansörle terasa çıkıp 360 derece bölgeyi gözlemlemeyi tavsiye ediyorum. Ayrıca kulede, terasın hemen altında bir restoran yer almaktadır.

Şu ana kadar anlattığım yerleri yürüyerek gezmek mümkün. Ancak bundan sonra anlatacağım iki yeri gezmek için toplu taşıma veya taksi kullanmak gerekmektedir.

Old Town’a yaklaşık 2,6 km mesafedeki Savaş Anıtı şehrin sırtlarında, çok nezih ve sakin bir semtte yer almaktadır. Yol boyunca şık villaların yer aldığı bölgede birçok ülkenin büyükelçiliği yer almaktadır. II. Dünya Savaşı’nda Sovyetlerin ülkeyi kurtarması anısına yapılan anıt oldukça ihtişamlı.

Sabahtan şehri gezmeye başlamanız halinde buraya kadar anlattığım yerleri ancak gezebilirsiniz. Tavsiyem anlattığım sırayla gezmeniz. Ufo Gözlem Terası ve Savaş Anıtı'na gerekirse akşam saatlerinde gidilebilir.

İkinci gün sabahtan Devin Kalesi’ne gidiyoruz. Şehre 12 km mesafedeki kale Tuna kıyısında, Avusturya sınırında. Günümüze oldukça sağlam bir şekilde gelen kalenin içinde Orta Çağ hayatı canlandırılmaktadır.

Vakti olanlar ikinci günün kalanında Old Town’da vakit geçirebilir, Ufo Gözlem Kulesi'nin yanındaki ormanlık alanda yürüyüş yapabilir ya da bizim yaptığımız gibi Trnava şehrine gidebilir. Şunu kesin olarak belirteyim, Trnava eğer arabanız ve zamanınız varsa gitmeye değer. Sırf Trnava’yı da görmek için Bratislava’da acele etmeyin, araba kiralamayın.