Çek Pırlantası Cesky Krumlov

Orta Avrupa gezimizde Prag'dan Viyana'ya giderken uğradığımız harika kasaba Cesky Krumlov size bir film setinde olduğunuzu hissettirecek bir yer. Özellikle fotoğraf meraklılarına mutlaka tavsiye ediyoruz. Küçük kasabada bol malzemeli mekanlar bulacaklar.

Vltava Nehri'nin sarıp sarmaladığı kasabanın 20.000'e yakın nüfusu bulunuyor. Prag'a  170 kilometre, Viyana'ya ise 200 kilometre mesafededir. Turlar ile gezenler genelde görmüyorlar ama rotasına bu kasabayı alan nadir turlar ise bizce tercih sebebi olmalı. Prag'dan kasabaya otobüs, tren veya shuttle ile ulaşabilirsiniz. Genelde yaklaşık üç saat süren otobüs ulaşımı tercih ediliyor. Otobüs ile gelecekseniz, bizim önerimiz kaleye 5 dakika uzaklıktaki ilk durakta inmeniz. Bizde gezimize bu noktadan başladık, önce kale gezimizi ve daha sonra kasabayı gezdik. Tamamı yürüme mesafesinde olan gezinizde saatin nasıl geçtiğini anlamayacaksınız.

Aracımızdan kalenin yakınındaki otoparkta iniyoruz. Kale zaten tüm heybeti ile kasabanın her yerinden görülebilecek büyüklükte ki zaten Prag Kalesi'nden sonraki ikinci büyük kale. Geçmişte bölgenin en güçlü ailelerinden olan Schwarzenberg ailesinin malikanesi iken bugün önemli bir turistik nokta olarak hizmet etmektedir. Kaleye kısa bir rampadan yürüyerek ulaşıyoruz ve önce içini geziyoruz.

Kale'yi hayranlıkla geziyoruz ama asıl hayranlık uyandıran kasabanın muhteşem görüntüsü oluyor. Nereden fotoğraf çekeceğimizi şaşırıyoruz. Daha sonra aşağı iniyoruz, kapı çıkışında kasabanın simgesi olan ayıların bulunduğu noktaya geliyoruz ancak iki ayıyı da göremiyoruz. Kentin iki yakasını birleştiren ahşap Berberin Köprüsü'nden kasabaya giriş yapıyoruz.

Arnavut kaldırımlı caddeler kapısından ayrılamayacağınız harika dükkanlar ve restoranlar ve Ortaçağ görüntüsü veren binalar ile kendimizi Brugges'den sonra ikinci kez film stüdyosunda hissediyoruz. UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi'nde yer alan kasabanın keşke sokaklarında kaybolsak diye hemen her sokağına giriyoruz ama kasaba o kadar küçük ki bunu beceremiyoruz ancak bir kaç saat sonra çok miktarda fotoğraf karesi ile memlekete döneceğimizi fark ediyoruz

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.