img-script

CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – 1. BÖLÜM: PEKİN VE PEKİN ÖRDEĞİ

H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar12 Haz 201335840 Yorum

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ yazı dizimin bu bölümünde sizleri Uzakdoğu’ya davet ediyorum.

Uzakdoğu’da en çok görmek istediğiniz şehirler neresi diye size sorulsa ne cevap verirdiniz?  Pekin mi? Yoksa Shanghai mi? Yoksa Hong Kong mu? Yoksa siz bunlardan başka Güney Kore, Japonya, Vietnam’ı da görmek ister misiniz? Hatta yetmez diyorsanız, Bangkok ve Singapur’u da ben ilave edeyim. Üstelik buraları lüks bir Cruise ile şöyle rahat rahat 3 hafta gezelim diyorsanız buyurun Cruise ile Büyük Uzakdoğu turuna götürüyorum sizi. Bu turumuzda sizleri hayatınızda unutamayacağınız deneyimler ve olayları tanıtacak, hem de lüks içerisinde keyifle, bir o kadar da maceracı ruhunuzu ortaya çıkartarak, kendinize ne kadar çok değer vermeniz gerektiğini ve ara sıra kendinizi de ödüllendirmeniz gerektiğini ve bunların zevkini tattıracağım.

Bu yolculuğa çıkmamıza neden olan gazete ilanında, hem fiyatının uygun olması hem de görülecek şehirlerin benim de Uzakdoğu’da en çok görmek istediğim yerler olması üzerine, gitmeye karar verdik. Hemen kendimize yol arkadaşlarımız kim olabilir diye düşündüm. Çünkü yol arkadaşlığı çok önemli. Hele böyle uzun soluklu yolculukta daha da önemli. Herkesle yola çıkılmaz ki… Türlü türlü  eziyeti onların normal hayatıymış meğerse diye katlanırsın veya katlanmaz arkanı döner devam edersin. Düşündüm, bir daha düşündüm, ilk aklıma gelen 1 sene önce cruise ile yaptığımız Adriyatik turumuzda gemide tanıştığımız İstanbullu arkadaşlarımızı aramak oldu. Biliyor musunuz işte hayat böyle güzel bir şey. Hiç tanımadığınız birilerinin, üstelik ayrı ayrı şehirlerde oturan iki ailenin, ikinci bir gezi için bir araya gelmeleri, gezerken birbirlerine uymaları, birbirlerinin istek ve ihtiyaçlarına saygı göstermeleri, hayatın bu aralığında bize katılıp keyifli bir tatil geçirmeyi düşünmeleri, gerçekten çok önemli. Tabii arkadaşlarımızın da bu geziye müsait olmaları, ve ilk teklifimde bu tura gelmeyi kabul etmeleri bizim için yıllar boyu sürecek dostluğun başlangıcıydı. Mahmut ve Ayfer dostlarıma bize katıldıkları için buradan teşekkür ediyorum.

Dönelim gezimize, Cruise ile Büyük Uzakdoğu Turu...

Rotamız: Pekin – Busan (G.Kore) – Nagazaki (Japonya) – Şangay (Çin) – Hong Kong (Çin) – Nha Trang (Vietnam) – Ho Chi Minh City (Vietnam) – Bangkok (Tayland) – Singapur

Pekin şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Gehua New Century Hotel Beijing, Beijing Lido Place Apartment, Beijing Easyhome Chaoyang. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Spring Time Hostel, Beijing Times Holiday Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Éclat Beijing, Beijing International Hotel, Beijing Baifenbai Serviced Apartment Zhongguancun tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Pekin aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

1.GÜN: PEKİN
THY uçağı ile 9 saatlik yolculuğumuzun sonunda Dünyanın en büyük havalimanlarından biri olan Pekin havalimanına öğleden sonra indik. Komünistlerin dev ve boş, dekorasyondan yoksun alanları görünce pek şaşırmadık hani. Çin’e hoş geldiniz. Terminaller arası transferimizi yani bavulları alacağımız yere bile 10 dakikalık bir tren yolculuğu sonunda vardık. Bavullarımızı almak için trene bindik. Var mı böyle bir şey! Neyse yarım saatte terminalden çıktık ve bizi bekleyen Çinli turizm rehberimiz eşliğinde otelimize geldik. Hemen yerleştik. Dörtlü ekip olarak hava kararmaya başlamadan otelimizden fazla uzaklaşmamak şartıyla çevremizi keşfetmeye başladık.
Pekin

Ancak akşam yemeği için rehberimizden bizi Pekin ördeği yemek üzere popüler ve geleneksel bir restorana götürmesini istedik ve randevulaştık. Otelimiz  çok büyük ve güzeldi. Uluslararası zincirin bir parçası olmanın avantajı ile herhalde Pekin’den başlayacak cruise turlarının tüm yolcuları buradaydı.

Pekin (Beijing) deniz kıyısında değil ama cruise, deniz, liman burası için yabancı değil. Gemiler Pekin’e 2 saatlik mesafede olan Tianjin limanından kalkıyor. Bu liman o kadar büyük ki bizi Tiajin’e gemimize götürecek Çinli transfer otobüsü bile limanın içerisinde kayboldu ve sora sora yarım saatte gemimizi bulabildi. Gerisini siz düşünün artık.

Gelelim Pekin Ördeğine…. Taksilerimize bindik ve 10 dakika sonra ışıltılı , rengarenk bir binanın önünde durduk. Burasının restoran mı gece kulübü mü olduğunu ancak içeriye girince ve masamıza oturunca kararlaştırabildik.
Pekin-1

Mekan çok büyüktü ve merdivenlerden masamıza kırmızı halı üzerinde yürüyerek geldik. Siparişlerimizi verdikten sonra hafif atıştırmalıklar eşliğinde biralarımız geldi ve büyük bir masanın ortasındaki dönen tablaya kondu. Sabit tabak ve çatallarımızla, dönen tabladaki yiyecekleri tabağımıza almamız bayağı zordu. Çünkü masada herkes o yuvarlağı kendi önüne döndürüyor ve siz tam alacakken çatalınız boşta kalıyor. Alışık olmayana oyuncak işte buyurun bakalım. Derken siparişlerimiz kişi başı yarım ördek olarak 2 servis arabasında masamızın yanına geldi.
Pekin-2

Büyük bir özenle ve beceri ile tabii ki şov yaparak, ördeği resimlerde de göreceğiniz üzere pastırma dilimleri gibi keserek kişi başı 7-8 dilim servis yaptılar.
Pekin-3

Bunu özel sosu ile avuç içi büyüklüğündeki pirinç lavaşlarına ikişer ikişer sararak yedik. Hımm gerçekten lezzetli. Hem gezi sitelerinde de okumuşumdur; Pekin ördeği Pekin’de yenmelidir, başka yerde bu lezzeti bulamazsınız diye. Bu tavsiyeye uydum ve bingo! Muhteşem. Ama bir baktım dilimledikleri ördeklerden kalanları masaya getirmelerini beklerken, servis arabalarıyla birden yola çıktılar. Tabii ki ördeklerden geriye kalanlar da gidiyor… Daha üzerinde etler duruyor hop mop diyene kadar gitti gider bizim ördekler, yolcu abbas.

Yemekten sonra koridora çıktım ve dolaşırken bir kapı açıldı ve içeride bir de ne göreyim?  Bizim ördeklere 6-7 tane Çinli komi yumulmuş, kemikleri sıyırıyorlardı. Tabii öteki masalardaki ördeklerle birlikte. Eh biz de böylece ayda 50-100$ kazanan bu yamakları doyurmuş olduk. Artık kalkma zamanı. Hala ayaktayız hayret, 24 saattir yollardayız ve her ne kadar uçakta uyumuş olsak da, insan uzanıp yatmak istiyor değil mi? Haydi yatağa çocuklar, yarın işimiz çok, erken kalkalım, yol alalım diyorum. İyi geceler…

*** “CRUİSE İLE UZAKDOĞU TURU” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

1.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU –PEKİN VE PEKİN ÖRDEĞİ

İlgili İçerikler

05 Ağu 2016

11 ÜLKE 10 BAŞKENT - ARABAYLA AVRUPA GEZİSİ: BERLİN

Bugün 350 km'lik kısa bir yolumuz var. Önce Terezin Toplama Kampı’na ardından da Dresden’e uğrayıp, Berlin’de konaklayacağız. Prag’dan 50.513137,14.160324 koordinatıyla çıktık. Navigasyon bizi 61 km sonra Terezin Toplama Kampı otoparkına getirdi. 144 bin kişinin esir tutulduğu, 88 bin kişinin diğer ölüm kamplarına gönderildiği ve 33 bin kişinin son nefesini verdiği bu... daha fazla

picture-45576-1461048500
03 Ağu 2016

AVRUPA’NIN BOHEM YÜZÜ BERLİN

Avrupa’nın bohem yüzü Berlin’i ziyaret etmek için fazla düşünmeye gerek yok; istisnasız herkesi kendine hayran bırakacak kadar etkileyici, kıpır kıpır bir enerjisi var bu şehrin. Hakkında söylenenlere şöyle bir baktığınızda anlayacaksınız: Bu şehir acı geçmişine rağmen ayağa kalkmakta hiç zorlanmamış. Sokaklarda yürürken bile şehrin küllerinden doğuşuna tanık... daha fazla

picture-29336-1434366011
17 Haz 2016

BERLİN'DE RESTORAN ÖNERİLERİ

Berlin‘i seviyorum. Büyük bir aşk ve ihtirasla değil belki ama hayranlıkla karışık bir saygı hissiyle seviyorum bu kenti. Büyüklüğü, pervasızlığı, uyumsuz karışıklığı, sonsuz uykusuzluğu için seviyorum belki de. Ya da azıcık, insanın üzerine üzerine gelmeyişi, diğer imparatorluk başkentlerindeki anıtsallıktan uzak oluşu, mütevazı, fakir ama mağrur duruşu sebebiyle... daha fazla

31 May 2016

KUTUDAKİ SÜRPRİZ: BERLİN

Berlin Almanya'nın en dikkat çekici şehirlerinden biri. Bu kentin farklı bir dokunuşunun olacağını önceden kestirebilseniz bile inanın sürprizleri hiç bitmiyor. Şaşırmakla hayran kalmak arasında gidip gelirken, gri Berlin'in aralarından sızan renk cümbüşüne bayılacaksınız. Nazi dönemiyle akıllara kazınan bu kentte en şaşırtıcı olan ise Nazilere ait herhangi bir ize çok... daha fazla

25 May 2016

SAVAŞIN VE BARIŞIN ŞEHRİ BERLİN

Bazı şehirler vardır, dünyadaki herkesin yakından tanıdığı. Gidip göremese de bildiği, tarihini araştırdığı. Fethedildiğinde tüm dünyanın kaderinin değiştiği, sadece bir ırka değil tüm dünyaya mal olmuş şehirler. Bu şehirlerin en önemlilerinden birisi Berlin. Hitler, 2. Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, Duvar derken bitip yok olan ama kendi potansiyelini asla kaybetmeyen... daha fazla

25 May 2016
Ben de Gittim
04 May 2016

AVRUPA'NIN BOHEM RUHU BERLİN

Bohem atmosferi ve temiz havasıyla her yıl milyonlarca ziyaretçi çeken Berlin, tarihi geçmişiyle zaman tüneli gibi bir şehir. Almanya’nın başkenti ve en büyük şehri olan Berlin; Nazi Almanyası’na da başkentlik yapmış, II. Dünya Savaşı sırasında yoğun bombardıman altında kalmış ve harabeye dönmüş bir şehir. 9 Kasım 1989 tarihinde Berlin Duvarı’nın yıkılması ve 3 Ekim... daha fazla

04 May 2016
Gezi Notu

BERLİN, GÖZÜ YAŞLI ŞEHİR...

Almanya tarihine baktığınızda sürekli bir acı ile karşılaşırsınız. Tarihinin her anında bir göz yaşı hikâyesi vardır. Belki de onları bu kadar sert yapan tarihlerinden taşıdıkları bir parçadır. Havası da pusludur. Ama önyargı ile yaklaşmayın ve ucuz uçak bileti bulduğunuzda bir Berlin seyahati planlayın. Almanya ile en büyük ortak noktamız şüphesiz işçi göçü. 1961’de... daha fazla

25 Nis 2016
Berlin'de Yapmanız Gereken Ücretsiz Aktiviteler

Euro kullanan ülkelerin şehirleri arasında nispeten ucuz olan Berlin, yine de Türk turistler için pek de hesaplı sayılmaz. Almanya ve Berlin, Türk ailelerin ve gezginlerin en çok tercih ettiği şehirlerden biri. Gitmeden önce bu listedeki bedava aktiviteleri incelemek seyahatinizi daha eğlenceli ve hesaplı hale getirebilir.

Fotoğraf: http://static1.squarespace.com/static/558c4ea0e4b04cda07204377/t/55a96f0...

1 – Berlin Duvarı’nı Yürüyün

Berlin Duvarı’nın yıkılışının üzerinden 25 sene geçti; fakat duvarın kalıntıları şehrin çeşitli yerlerinde hala bulunuyor. 20 kilometrelik duvarı bisikletle hatta yürüyerek bile yürüyebilirsiniz. Şimdilerde 14 parkura bölünmüş ve parke döşenmiş olan yol kırsaldan şehir merkezine kadar gidiyor. Yol üzerinde de terk edilmiş gözetleme kuleleri ve rengarenk boyanmış duvarlar size eşlik ediyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/54e65ca06450ad091fd9d123/master/w_144...

2 – Meclis Manzarasının Tadını Çıkarın

İngiliz mimar Norman Foster tarafından tasarlanan ve camdan kubbesiyle şeffaflığı temsil eden ve Alman parlamentosuna ev sahipliği yapan Meclis Binası'nın ikonik bir görüntüsü var. Biraz tepeye tırmanıp Berlin’in 360 derece panoramasının zevkini sürmek tamamen ücretsiz. Ancak kuyrukta beklememek için önceden rezervasyon yaptırsanız iyi olur.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/54e65ca06450ad091fd9d126/master/w_144...

3 – “Ücretsiz Gün” Kampanyalarında Müzeleri Gezin

200’e yakın müzesiyle Berlin sanatseverler için adeta açılmayı bekleyen bir hazine gibi. Bu üst seviye müzelerin bazıları belirli günlerde kapılarını ücretsiz olarak tüm ziyaretçilere açıyorlar. Örneğin şehir merkezindeki modern sanat müzesi Deutsche Guggenheim birçok başka müze kapalıyken pazartesileri ücretsiz olarak hizmet veriyordu. Ancak müze 2013 yılından bu yana hizmet vermiyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/54e65ca66450ad091fd9d15f/master/w_144...

4 – Veya Herhangi Ücretsiz Bir Müzeyi Gezin

Eğer hiçbir müzenin “ücretsiz gününü” yakalayamadıysanız telaş yapmanıza hiç gerek yok; çünkü Berlin’de yıl boyunca hiçbir ücret talep etmeden açık kalan müzeler de var. Örneğin paha biçilemez Antik Yunan ve Roma heykellerinin alçı versiyonlarını bir çatı altında toplayan Abguss-Sammlung Antiker Plastik bunlardan biri. Tabii Berlin’de müzeler dışında tamamen ücretsiz birçok özel galeri de bulunuyor. Onları da ziyaret etmeyi unutmayın!

Fotoğraf: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Naturkundemuseum_ber...

Berlin'de Yapmanız Gereken Ücretsiz Aktiviteler

Gezimanya interaktif harita
28 Mar 2016
Özel Yazı

BERLİN ITB REHBERİ

Eğer seyahat meraklısıysanız dünyadaki önemli turizm fuarlarını kaçırmamanız gerek. Türkiye’deki Emitt’e daha önce katıldıysanız aşinasınızdır. Bir çok ülkenin kendi turistik destinasyonlarını tanıttığı, büyüklü küçüklü turizm işletmelerinin, otellerin, havayolları ve bir çok çeşitli kurumun katılım göstererek renklendirdiği bu fuarlar seyahat öncesi planlama... daha fazla

27 Mar 2016

AVRUPA'DA GÖRMENİZ GEREKEN BİR ŞEHİR: BERLİN

Berlin, Almanya'nın başkenti ve en büyük şehri, ama gezmeye başlayınca o kadar da büyükmüş gibi gelmiyor :) Özellikle tarihi ve eğlenmeyi sevenlerin mutlaka görmesi gereken bir şehir. Üstelik İstanbul'dan Berlin'e ucuz bilet bulup gitmesi de çok kolay. İlk gün neredeyse sabahın körü diyebilceğim bir saatte yaklaşık 09.00'da Berlin Schönefeld Havalimanına indim.... daha fazla

picture-44552-1457359190
15 Mar 2016

Berlin'de şok patlama!

Almanya'nın başkenti Berlin merkezinde öğle saatlerinde bir patlama gerçekleşti. Olay yerinde inceleme başlatan polislerin verdiği bilgiye göre 1 kişi yaşamını yitirdi. Yaşamını yitiren kişinin patlamanın gerçekleştiği aracın şoförü olduğu öğrenildi.  Alman Bild gazetesi, otomobilde meydana gelen patlamanın gaz tankı olmadığının hemen hemen kesin olduğunu,... daha fazla

picture-44552-1457359190
09 Mar 2016

ITB Berlin Fuarı Misafirlerini Ağırlamaya Başladı

Bu yıl 50. Yılını kutlayan Almanya'nın en büyük turizm fuarı olan ITB Berlin bugün başladı. Türkiye'nin de bu yıl yaklaşık 3 bin metrekarelik alanda 127 katılımcı ile yerini aldığı fuara ilgi büyük. 13 Mart tarihine kadar sürecek olan ve 180 civarında ülkenin katılım gösterdiği fuarda yaklaşık 10 binin üzerinde stand kuruldu.    Fuarın bu yılki konuk ülkesi ise... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
user-image
04 Mar 2016
Berlin’de Sanat Ve Sakinlik Dolu Bir Hafta Sonu İçin Yapabileceğiniz Şeyler

En iyi sokak sanatı örneklerini görün. Banksy, Os Gemeos, Obey, Blu görebileceğiniz ünlü sokak sanatı isimlerinden bazıları.

Fotoğraf: http://alexandriafrance.blogspot.com.tr/2014/10/berlin.html

David Bowie’nin Berlin’de en favori mekanı olan ve bazı albümlerini kaydettiği studio evini gezin. Adresi not edin: Haupstrasse 155 in Schöneberg

Fotoğraf: http://louderthanwar.com/goodbye-bowie-berlin/

Berlin’de Sanat Ve Sakinlik Dolu Bir Hafta Sonu İçin Yapabileceğiniz Şeyler

Berlin’de toplam 250 tane park bulunmakta. Bu parkların en güzellerini vakit ayırıp ziyaret edin. Özellikle Hasenheide, Volkspark Friedrichshain, Volkspark am Weinberg, Körnerpark ve Viktoriapark parklarını tavsiye ederiz.

Fotoğraf: http://www.tagesspiegel.de/themen/umziehen-nach-berlin/volkspark-am-wein...

Terkedilmiş bölgelerdeki yapıları gezin. Berlin tarihi savaş, bölünme, baskı, birleşme gibi tarihsel olaylarla dolu. Bu yüzden kentleri herşeyiyle keşfetmeyi sevenler için Berlin özel bir nokta.

Fotoğraf: http://ohmyberlin.com/top-abandoned-places-in-berlin/

Berlin’de Sanat Ve Sakinlik Dolu Bir Hafta Sonu İçin Yapabileceğiniz Şeyler

Sanat galerilerine en bir kaç saatinizi ayırın. Berlinische Galerie, Sammlung Boros Collection ve Collectors Room görülmeye değer sanat galerilerinden.

Fotoğraf: http://alexandriafrance.blogspot.com.tr/2014/10/berlin.html

03 Mar 2016
Ben de Gittim
Booking.com Otelleri
02 Mar 2016
user-image
01 Mar 2016
Ölmeden Önce Berlin’de Yapılması Gereken 10 şey

Bir Punk konserine gidin. Berlin tekno müziğin anavatanı olarak kabul ediliyor. Fakat Berlin’de punk rock performansı da izlemeden dönmek olmaz. İşte size punk rock dinleyebileceğiniz bazı mekan tavsiyeleri: SO36, Ramones Museum, Køpi 137, Cassiopeia, Core Tex en ünlülerinden.

Fotoğraf: http://bupo.deviantart.com/art/Punks-in-Berlin-22465870

Alternatif Berlin Gezisinde Yapılabilecek 10 Şey

Trinkteufel barında sabahlayın. Oldukça eski barlardan olan Trinkteufel Berlin’de alternatif gece hayatının simgelerinden. En azından şöyle bir içeri bakmadan dönmeyin.

Fotoğraf: http://friedrichshainblog.de/trinkteufel-raucherkneipe-in-berlin-kreuzberg/

Aralık ve ocak ayında noel için hazırlanmış marketleri ziyaret edin. Zira noelde Berlin bir başkadır.

Fotoğraf: http://berlin.citysegwaytours.com/blog/wp-content/uploads/2014/11/cm2.jpg

Alternatif Berlin Gezisinde Yapılabilecek 10 Şey

Görlitzer Parkı'nı ziyaret edin. Zaman zaman alternative hayat şenliklerinin de yapıldığı parkın ilkbahar ve yaz aylarında oldukça kalabalık olduğunu görürseniz şaşırmayın.

Fotoğraf: http://synthetica.ca/live-from-berlin/2011/10/31/the-leaves-fall-slowly-to-the-ground

Berlin’de alışık olduğunuz sahillerin dışında birçok sahil göreceksiniz, birini mutlaka gezin. Gittiğiniz sahilin çıplak girilen kısmına da uğramadan, kendinizi alışageldiğiniz güzellik formlarından özgürleştirerek manzarayı seyretmeden gelmeyin.  Zira bu sahilde kimsenin magazin dergisi kapaklarındaki güzellik formlarına sıkışmamış olduğunu görmek sizi rahatlatacak ve kendinizi sevmenizi kolaylaştıracak.

Fotoğraf: http://thenwetakeberlin.de/mueggelsee-perfect-summer-day-lake/

Fotoğraf: http://bupo.deviantart.com/art/Punks-in-Berlin-22465870

picture-45576-1461048500
3 saat önce

İtalya'dan gençlere kültür-sanat harcamaları için 500 Euro'luk hibe

İtalya Parlamentosu'nun aldığı yeni bir karara göre 31 Aralık 2016 tarihinden önce 18'inci yaşını doldurmuş tüm İtalya vatandaşlarına kültür-sanat harcamaları için 500 Euro hibe verilecek. 'Kültür Bonusu' olarak adlandırılan hibeyi alan gençler bu parayı kitap, konser, sinema veya tiyatro harcamalarında, müze ziyaretlerinde, ülkenin ulusal parklarına girişlerde... daha fazla

picture-30401-1455607509
Silver Yazar
3 saat önce

BURSA KASABALARI: CUMALIKIZIK VE GÖLYAZI

I. Bölüm: Cumalıkızık İstanbul'dan 1,5 saat uzaklıkta bir yerde kahvaltı yapmak ister miyidin? Madem büyük şehir dışına çıktın şöyle olsun, böyle olsun demek hakkındır elbette. Neler derdin mesela? - Organik kahvaltı olsun! - Otantik bir hava fena olmaz. - Köy mesela? - Keşif olsun ama çok sıcak da olmasın. Bunları dersin muhtemelen. Bunların yanına bir de patatesli ve... daha fazla

4 saat önce

MASMAVİ KAŞ

"Maviyle aşk olur mu?" diye sorsalar ne dersiniz? Bu seferki seyahat; sevmeye, gülmeye doyamadığım, bizi kendine hayran bırakan, Akdeniz'in inci köşesi, masmavi Kaş'aydı. Kaş'la ilgili pek az blog ve yazı mevcut, o yüzden döner dönmez hızlıca yazmak ve gidecek olanları bilgilendirmek istedim :) Kaş, 55 bin kişilik nüfusuyla tarihi kalıntıları, mağaraları ve enfes... daha fazla

picture-43-1381798159
Gold Yazar

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 5 - ZION NATIONAL PARK

Çölün ortasındaki otelimizden sonraki durağımız Las Vegas’tı ama orayı seneler önce çok detaylı dolaştığımız için bu sefer öyle bir arzumuz yok. Açıkçası bir gece kalıp, Las Vegas havası alıp yolumuza devam etmek bu sefer daha çok işimize geliyor. Diğer büyük şehirlerle kıyaslayınca, eğer hafta sonu gitmiyorsanız, Las Vegas’ta 5 yıldızlı otellerde kalmak aslında çok... daha fazla

GÜNEY AMERİKA - BUENOS AIRES SEYAHATİ

Buenos Aires’e Giriş 101 (: Güney Amerika’nın ikinci büyük şehri (Sao Paulo’dan sonra), Arjantin’in en büyük şehridir. Nüfusun çoğu İspanyol ve İtalyan kökenlidir. Resmi dil İspanyolcadır. Buenos Aires, İspanyolcada ‘güzel/temiz hava’ demektir. Güney Amerika’nın doğusunda Rio de la Plata denilen bölgede bulunmaktadır. 48 yerel bölgeye ayrılmıştır. 2018 G20 zirvesi ve... daha fazla

BOZCAADA YOLCUSU KALMASIN!

Bozcaada Türkiye'nin ikinci büyük adası, 2 bin 700 kişilik nüfusuyla Çanakkale'ye bağlı bir ilçe aynı zamanda. Ulaşım İstanbullular için 400 km'lik (yaklaşık 5 saatlik) bir serüven. İstanbul’dan karayoluyla Eceabat’a, oradan boğaz geçişi sonrasında 50 dk araba yolculuğuyla Geyikli İskelesi'ne ve yine arabalı vapur geçişiyle yarım saatte Büyükada'ya varabiliyorsunuz.... daha fazla

Popüler Şehirler
Duyuru

Fransız polisi sahilde haşema ‘avına’ çıktı

Yerel yasalar çerçevesinde bazı Fransız kentlerinde haşemayla denize girmek yasaklanırken polisin bir kadının tuniğini çıkarttırdığı fotoğraflar, ülkedeki tartışmayı alevlendirdi. diken.com.tr'nin haberine göre, Nice’te yaşanan vakayı sahildekiler seyretmekle yetinirken polisler kadına ceza da yazdı.Cannes’da da bir kadın denize başörtüsüyle girdiği için para... daha fazla

SON LİMAN PORTOFİNO

Yıllar önce kardeşimle Portofino’ya yaptığımız ilk seyahatte ikimiz de bu küçük sahil kasabasından çok etkilenmiş ve büyüyünce aşık olduğumuz kişiyle buraya tekrar gelmeliyiz diye aramızda konuşmuştuk. Aradan yıllar geçti ve bu kez Murat'la birlikte Portofino’ya, bu romantizm dolu kasabaya geldik. Ben sözümü tuttum, sıra şimdi Gökçe’de :)   İtalyanca anlamı “Son Liman... daha fazla

İtalya'da 6.2 büyüklüğünde deprem

İtalya'nın Perugia kentinin güneyinde 6.2 büyüklüğünde deprem meydana geldi. İtalyan yetkililer ilk belirlemelere göre en az 13 kişinin öldüğünü ve hala enkaz altından çıkarılamayanlar olduğunu söylüyorlar. BBC Türkçe'nin haberine göre yerel saatle 03:36'da yaşanan deprem 10 km derinlikte meydana geldi. Depremin merkez üssünün Roma'nın 100 kilometre kuzey... daha fazla

picture-43-1381798159
Gold Yazar

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 4 - MAMMOTH LAKES

Akşamki kalış rotamız Mammoth Lakes diye küçük bir kasaba. Hava kararmaya başladığında kasabaya giriyoruz, burayı seçiş amacımız tamamen spontane, yol üzerinde bir yerde mola verip çok yorulmadan bir sonraki yere ulaşabilmek. Yosemite Park'ın hemen dışında olduğu için burası cazip geliyor. Kasabaya girer girmez şirinliğine vuruluyoruz. Cıvıl cıvıl, insanlar sokaklarda... daha fazla