Darjeeling'e Giriş Kapısı, Bagdogra

Kalkuta ile Bagdogra arası uçak ile yaklaşık 55 dakika sürüyor. Biz Jetlite havayolları ile uçtuk. Havayolları gayet iyi olsa da, Kolkata’da havaalanında terslikler üst üste geldi.

Girişte önce bagaja verilecek valizlerimizi dedektörden geçirdik. Çıkan valizlere sticker yapıştırıyorlar. Neyse valizleri aldık, check-in noktasına geldik. Valizleri tam verdik ki, görevli bayan 4 valizden 2’sinin sticker’ı olmadığını tekrar dedektörden geçirmemiz gerektiğini söyledi. Tekrar sıraya girdik, etiketlettik ve tekrar check-in. Artık her şey tamam, valizleri verdik ve uçuş kartlarımızı aldık. Buradan tekrar kontrol sırasına girdiğimizde biletlerin üzerinde isimlerimiz yerine, muhtemelen Hintli farklı 4 kişinin adını yazdığını fark ettik. Haydi şimdi… Tekrar check-in. Biletler yeniden düzenlendi. Gerçekten de isimler yanlış. Ama valizler ne olacak, başkasının adı ile gitti bile! Bana verdikleri uçuş kartı ve bagajlar “Eniyi Enamol” adına. Bagajlar çoktan gittiği için bunu değiştiremedik tabii.

Bagajlar kaybolmazsa sorun yok, ama kaybolursa, “Eniyi Enamol” olduğumu ispatlamam gerekecek. Bu da bagaj kaybolursa, bagajımıza kavuşmamızı imkânsız kılıyor. Ama yapacak bir şey yok.

Bagdora’ya indiğimizde bagaj alımında, valizleri “Eniyi Enamol” ve diğer olaydan haberi olmayan Hintli arkadaşlar kapmadan önce, bantın önlerinde yer alarak tüm valizlerimize kavuştuk. Bagdogra’da anlaştığımız yerel acenta görevlisi, şoförümüz ve rehberimiz bizi karşıladı. Rehberimiz Phinsu ve şoförümüz Hiran. Her ikisi de çok dost canlısı insanlar.

İlk yapmamız gereken, buradan sonra Sıkkım’a gideceğimiz için, Sıkkım’a özel giriş izni almak. Bunun için de pasaportların fotokopisini çektirmemiz gerekiyor. Ufacık bir fotoğrafçıda durduk. Burası da oldukça ilginçti. Sanırım ilgi çekmek için fotoğrafçı farklı kostümler ile kendi fotoğraflarını çekerek, bunlardan da büyük posterler yaparak duvarlara asmış.

Bagdogra, Darjeling bölgesine gitmek için tek seçenek, tabii eğer havayolunu tercih ediyorsanız. Ufak bir kasaba aslında. Buraya şu an sadece Hindistan’dan iç hat uçuşları var. Önümüzdeki sene ise yani 2012’de burası dış hat uçuşlarına da açılacakmış.

Bagdogra yaklaşık 60.000 kişinin yaşadığı bir yerleşim birimi. Ama buranın en önemli özelliği, tüm yolların Bagdogra’da birleşmesi. Yani Kalküta’dan Darjeling’e, Darjeling’den Kathmandu’ya, Sıkkım’dan Bhutan’a gitmek için mutlaka Bagdogra’dan geçmek gerekiyor. Bagdogra’dan Kalküta ve Kathmandu aynı uzaklıkta. Araba ile yaklaşık 12-18 saat arasında sürüyor. Zaman zaman 24 saati bile bulabiliyormuş. Trafik ve hava şartlarına bağlı olarak.Ancak rehberimiz Kathmandu’ya karayolu ile gitmeyi önermiyor. Çünkü bu yolda zaman zaman yol kesiciler araçları durdurup gasp ediyorlar ve soygun yapıyorlarmış.

Bagdogra’da ilk karşımıza çıkan anıt, Evereste ilk tırmanan kişi olan Tenzing Norgay Sherpa’ya ait. Tenzing Norgay Sherpa, Yeni Zelanda'lı kaşif Edmund Hillary'le birlikte dünyanın en yüksek dağı olan Everest'in doruğuna (8.848 m), 29 Mayıs 1953'de ilk kez ayak basan kişi.

Tenzing Norgay Sherpa, Everest’in güneyinde yer alan usta dağcıların yaşadığı Kumul bölgesinde dünyaya gelmiş ancak daha sonra Darjeeling’e yerleşmiş. Evi de Darjeling’de yer alıyor. Şu an evininde torunları yaşıyormuş.

Bagdogra üzerinden Siliguri’ye ulaşıyoruz. Burada acenta görevlisini indirip yola devam ediyoruz. Siliguri ve çevresi oldukça modern. Özellikle Kalküta’dan sonra çok düzenli geldi bize. Büyükçe alışveriş merkezleri bile var. Siliguri’den Darjeling Town’a giderken dikkatimizi en çok çeken renkli tek katlı evler oluyor. Eğer burda konaklamak isterseniz, Bagdogra'da havalimanına yakın kalabileceğiniz Orbit Bagdogra oteli mevcut.

Kutu gibi evler, ama her birinin önünde çiçek saksıları var. İnsanların ise yüz biçimleri yükseklere çıkıldıkça değişiyor. Gözler daha çekik, burunlar daha ufak, elmacık kemikleri daha çıkık bir hal alıyor.