Dev Ülkenin Devasa Başkenti Pekin

Planladığımız İtalya gezimizi iptal edip Çin'e gitmeye karar verdik. Madem gezmeye niyetlendik biraz uzaklara gidelim dedik ve çıktık yola. Pekin'e THY'nın direk seferiyle gittik ve yolculuğumuz yaklaşık 10 saat kadar sürdü. Pekin’e ayak basar basmaz çok güzel bir gezinin bizi beklediğine artık emindik. Hazırsanız Çin gezimize Pekin ile başlıyoruz.

Gezilecek Yerler1. Tiananmen Meydanı
Şu ana kadar gördüğünüz bütün meydanları bir kenara koyun; çünkü Tiananmen Meydanı dünyanın en büyük meydanı. Meydanda Mao’nun Anıt Mezarı ve büyük reklam tabelaları ilgimizi çekiyor.

2. Yasak Şehir
Çevresi su dolu kanallarla ve yüksek duvarlarla çevrili Yasak Şehir’e Mao’un dev resminin altından giriliyor. 500 yıl boyunca imparatorlara ev sahipliği yapan Yasak Şehir’e imparatorun izni dışında kimse giremiyormuş. Adını da buradan alıyor. Dünyanın en önemli tarihi miraslarından biri olan bu mekân Unesco Dünya Mirası listesinde yer alıyor. Son İmparator filmindeki sahnelerin burada çekildiğini unutmayınız.

3. Pekin Sokakları
Pekin’in trafiğe kapalı veya açık çok sayıda ilgi çeken caddelerini mutlaka turlayın. Sayısız büyük mağazalar ve alışveriş merkezleri var ve daima çok kalabalık. Burada bizi hayretlere düşüren yemekler satan tezgahlar görüyoruz. Bunları fotoğraflamadan geçemezdik.

4. Yazlık Saray
Bir zamanlar imparator ve ailesinin yazlık ikametgahı olarak kullanılan bu mekân, gölün kıyısında bulunuyor. Çinlilerin biraz nefes aldıkları saray sizi de dinlendirecek.

5. Cennet Tapınağı
Cennet Tapınağı,geleneksel Çin mimarisine göre, 15. yüzyılda dairesel olarak ve tamamen ahşaptan inşa edilmiş bir tapınak. Yapılırken hiç çivi kullanılmamıştır. Tapınağa doğru yaptığımız yürüyüş sırasında, üstü kapalı bir yoldan geçerken kağıt ve taşlarla çeşitli oyunlar oynayan Çinlilere rastlıyoruz.

6. Çin Seddi
Çin Seddi Pekin’in biraz dışında bulunuyor. Herkesin merak ettiği Çin Seddi’ni en nihayet görecek ve bolca fotoğraf çekecektik. Bu arada aşağıda satılan hediyeliklerden de alışverişi unutmayın. Çin Seddi’ne belli bir yerden sonra, Badaling noktasından, kısa bir teleferik yolculuğundan sonra ulaşıyorsunuz. Fazla söze gerek yok, buyurun Çin Seddi…

7. Çin Gösteri Sanatı
Çin gösteri sanatının keyfini kendi yerinde görünce doğrusu ağzımız açık kaldı.

8. Pekin ÖrdeğiPekin’e kadar gidip hele de bu kadar yorulduktan sonra Pekin ördeği yemeden gelinmez.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.