ERZURUM’DA NE YENİR, NEREDE YENİR?

Hazır Erzurum’a yeniden geldik. Öyleyse 2011 yılında 3 haftada derlediğimiz “Erzurum’da Nerede Ne Yenir?” külliyatımızı tekrar gözden geçirelim dedik. Gezimanya ve Xanadu Snow White işbirliği ile “Erzurum Tarihi ve Kış Sporları” temalı bu gezimizde biz tabii ki özlemini çektiğimiz yeme-içme mekanlarını programımıza aldık ve hemen sizler için gezmeye başladık.

İşte size Erzurum’un mutlaka ziyaret edilmesi gereken lezzet noktaları

Bir Erzurum Gurme Guide varsa, o bu : )

Et Döner - Dönerci Hacıbaba: Hiç şüphesiz Türkiye'de deneyimleyebileceğiniz en lezzetli döner.

Erzurum

Erzurum şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Palan Ski Resort Hotel, Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Palan Ski Resort Hotel, gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Palan Ski Resort Hotel, tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Erzurum aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Cağ Kebap - Koç ve Gel-Gör: Erzurum'a gidince Cağ kebap yemeden dönmek olmaz. Bunun için önde gelen iki isim var; Koç ve Gel-Gör. Biri Kemal Abi'nin, diğeri Şakir Abi'nin yeri...

Erzurum-1

Şiş Köfte - Tarihi Emir Şeyh Nedim Köftecisi: Farklı bir köfte tecrübesine hazır olun. Ayrıca muhteşem ayranın tadını çıkarın. Bonus: Pekmezli Baklava!

Erzurum-2

Çorba - Orta Çorbacı: Erzurum'un 5 TL'lik çorbaları çok meşhur. Üstelik tıka basa doyuyorsunuz.

Erzurum-3

Kadayıf Dolması - Muammer Usta: Erzurum'un en marka ismi; Muammer Usta ve tabii ki kadayıf dolmaları. Gidenler bizden de selam götürsün.

Erzurum-4

Balık - Karadeniz Balık Lokantası: Erzurum'da balık yiyeceksiniz hiç değilse bunu en doğru atmosferinde yiyin!

Erzurum-5

Salih Seçkin Sevinç

Harbiyiyorum.com Kurucusu, "Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya" ve "Her Şeyin Başı Blog" kitaplarının yazarı...

Alev Demir kullanıcısının resmi
Alev Demir
Per, 01/15/2015 - 16:10
bizden sonra hakikaten bunların hepsini yediniz mi:)) diğer gittiğiniz cağ kebapçısının sunumu pek güzelmiş.
Koray Gunyasar kullanıcısının resmi
Koray Gunyasar
Per, 01/15/2015 - 21:54
Erzurum'a gitmişken güveçlerin efendisi Coşkun Lokantası kaçırılmaması gereken bir lezzet adresi bu arada. Yemek sonunda turbo sütlaç (içine pekmezli kadayıf daldırılmış sütlaç) gömebilirsiniz. Burada ek olarak bulunsun istedim.
Salih Seçkin Sevinç kullanıcısının resmi
Cum, 01/16/2015 - 00:21
"Güveçlerin Efendisi" harika bir tanım :)
Salih Seçkin Sevinç kullanıcısının resmi
Burak Yıldırım2 kullanıcısının resmi
Burak Yıldırım2
Paz, 01/18/2015 - 03:47
Son zamanlarda bu sitede gördüğüm Erzurum konularına Erzurum'da okuyan ve 4 senedir burada olan biri olarak kayıtsız kalamadım. Öncelikle günübirlik veya kısa süreli gelen "gezgin"lerin bakış açısından gördüğü Erzurum ile bizim gördüğümüz çok farklı bunu fark ettim. E tabi sponsor olan yerleri tanıtma ve gezmeyi bedavaya getirme kaygısı anlaşılabilir buna lafım yok. Ancak eksik çok. bu konuda yemeklerde olan eksiklerden bahsedeyim biraz. Öncelikle (bana göre) Erzurum'un en iyi restoranı olan Beyaz Saray' dan bahsetmemeniz çok ama çok eksik bırakmış konuyu. Gerek salataları gerek kaşarlı cağ dürümüyle efsane tatları vardır. Sıradan bir insan gitse bahsetmese anlarım da neyse... Sonra Cumhuriyet caddesinin tarih kokan Güzelyurt Restoranı'ndan ve yemeklerinden nasıl bahsedilmez anlamıyorum. Oraya gidipte memnun ayrılmamak çok zor. Biraz da otantik ögelerin eksikliğinden dem vurayım. Erzurumun belki de en önemli figürlerinden Erzurum evlerinden ve oradaki yiyecek içeceklerden ayrıca Erzincankapı'daki kahvehanelerden hiç bahsetmemişsiniz. Bunlar olmadan bu konu çok eksik kalır.