Palandöken'e Kaymaya Gidiyoruz: Erzurum

Gezimanyatarafından aranıp Erzurum / Palandöken Gezgin Bloggerlar etkinliğine davet edildiğimde, ilk defa Türkiye’nin sayılı gezgin bloggerları ile buluşacak olmanın tatlı bir heyecanı vardı içimde. Teklifi asla geri çeviremezdim. Çok sevdiğim Gezimanya.com ekibi, çok ince düşünülüp organize edilmiş Xanadu Snow White Otel’in misafirperverliği, ilk defa gideceğim Dadaşlar kenti Erzurum, aynı tutku ve heyecanı paylaşan gezgin arkadaşlar ve bundan sonrası gezgin işi... Daha ne olabilirdi ki?

Buluşma noktamız; Sabiha Gökçen Havaalanı

Bu günlerde tüm Türkiye karlar altında ve ben yola biraz erken çıkarak buluşma noktamız olan Sabiha Gökçen Havaalanı'na ilk gelen olarak beklemeye başlıyorum. Biraz kahve, biraz uyku derken zaman hızla geçiyor ve arkadaşlar da yavaş yavaş geliyor. Herkes enerjik, herkes güler yüzlü ve samimi. İşte ben bu topluluğun bu zekasını ve enerjisini seviyorum. Hemen hemen herkes birbirini tanıyor, tanıyıp da yüz yüze tanışma imkanı bulamadığımız arkadaşlarla da bu etkinlik bir fırsat oluyor hepimiz için. 1 saatlik rötar ve yaklaşık yarım saatlik gecikmeden sonra nihayet Erzurum’a doğru yol alıyoruz. 1 saat 40 dakikalık bir yolculuk sonrası nihayet Erzurum Havaalanı'ndayız. Aklıma ilk gelen ise Erzurum hep uzak gibi görünse de ulaşım olarak havayolu tercih edildiğinde Erzurum’un ne kadar da yakın olduğu.

Ekip hazır Erzurum yolcusu kalmasın

Xanadu Snow White Otel terasından Erzurum manzarası

Havaalanı çıkışı Xanadu Snow White Otel çalışanları karşılıyor bizleri ve 2 gün konaklama yapacağımız otelimize doğru yola çıkıyoruz. Yaklaşık 20 dakikalık bir yolculukla otele ulaşıyoruz. Ben bu sürede devamlı gözlemliyorum ve hep aynı güzel konuya takılıyorum. 1 saat 40 dakika uçak yolculuğu, ardından havaalanından Palandöken kayak merkezi ve otele 20 dakika araçla yolculuk. Yani kısaca ulaşım o kadar kısa ve kolay ki Türkiye’nin çoğu kayak merkezine ulaşım hiç bu kadar kolay olmamıştı benim için. Özellikle şehir merkezinin araçla 10 dakika olduğunu da düşünürsek herhangi bir sakatlık ve kaza durumunda kayak merkezinden hastaneye ulaşım 10 dakika. Gerçekten müthiş...

Xanadu Snow White Otel - Pistlerden görünüm

Uçağın rötarından kaynaklanan gecikme ve havanın biraz da erken kararması gibi sebeplerden dolayı ilk gün yapacağımız şehir turumuz yarına erteleniyor artık. Çok şık bir yemekten sonra sıra geliyor kalacağımız otelin tanıtım gezisine...

Xanadu Snow White Otel her şeyden önce profesyonel ekiplerle çalışan bir kayak tesisine sahip. Kayak takımları özel olarak temizlenip, bakımları yapılıp müşterilerine pırıl pırıl ve tertemiz teslim ediliyor. Biz de bu temizlik ve bakım işlemlerinin yapıldığı atölyelerini görme imkanını da buluyoruz aynı zamanda. Kayak hocaları ise Avusturya Milli takım kayakçısı Hannes Brenner ve ekibi. Hepsi aynı zamanda Türkiye Kayak Milli takımına sporcular yetiştiren profesyoneller. Biz de kendisi ile tanışma ve kısa bir brifingini izleme imkanı buluyoruz. Pistlerine göz atacak olursak, bünyesinde bulunan 3 adet pisti de harika. Pistte kaybolma ya da tehlike içeren bir etapları yok. Çalışma alanları gayet rahat ve geniş. Bu da insana kayak yapmayı daha çok sevdiriyor.

Xanadu Snow White Otel'in kayak takımlarından bir kare

Xanadu Snow White Otel ve muhteşem Bali masaj odaları

Otelin bünyesinde bulunan kapalı yüzme havuzu ile terapi ve spa merkezleri ise apayrı güzellikte. İsterseniz burada Bali ve Thai masajı yaptırıp kayaktan kalan yorgunluğunuzu atabiliyorsunuz. Elbette saunası, hamamı ve buhar odası ile komple bir tesis. Fitness alet ve makinaları ise benim deneyimimden elbet geçecek. Artık tanıtımın sonuna geldiğimizde ise ben bir an önce odaya çekilip koştura koştura kendimi kapalı yüzme havuzuna atmak için sabırsızlanıyorum.

Çantalarımızın da alınması ile odalarımıza çekiliyoruz. Bak ben odayı yazmayı unuttum ama gayet geniş 34 metrekare büyüklüğündeki modern odayı daha da anlatmaya gerek yok. Ama şunu anlatmalıyım. Odamın penceresinden bakıldığında Erzurum, özelikle akşam ışıkları ile kanatlarımızın altında. Akşamı lobide sohbet ederek çok güzel muhabbetlerle geçiriyoruz ve dinleniyoruz. Bu arada benim de Erzurum’ a geldiğimi öğrenen Safranbolu’dan lise arkadaşımın abisi beni ziyaret ediyor otelimde ve ilk sözü... Bu bölgenin en iyi oteline geldiniz oluyor.

Bugün ekibimiz Erzurum gezisi için hazır. Erzurum’da gezilecek ve görülecek yerler bir hayli tarihi öneme sahip yerler. İlk durağımız ise şehri tepeden de görebileceğimiz Erzurum Tabyaları. Burada bulunan Nene Hatun Türbesi apayrı bir öneme sahip. Tarihin ilk çağlarından bu yana çeşitli medeniyetlerin yerleşim bölgesi olan Erzurum, 1. Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı zamanındaki kahramanlıkları ile her zaman olduğu gibi tarihte bir kez daha yerini almış kesinlikle. Selçuklu zamanının günümüze kadar gelen önemli yapılarından Çifte Minareli Medrese ve Üç kümbetler gezimizin ikinci etabı. Hepsi birer tarih, hepsi birer şaheser bana göre ve ardından Yakutiye Medresesi’ni ziyaret ediyoruz ki burası da harika bir yapı gerçekten.

Erzurum Tabyaları ve Nene Hatun mezarının olduğu yer

En çok sevdiğim yerlerden bir tanesi Üç Kümbetler

Muhteşem minare ve yapısı ile Yakutiye Medresesi

Buraya kadar gelinir de sevgili Ata'mızın Kurtuluş Savaşı'nı başlattığında ikinci durağı olan Erzurum Kongresi'ni yaptığı Erzurum Kongre Binası ziyaret edilmez mi? Benim için ise o kongre sıralarında oturmak o günleri hayal etmek gerçekten heyecan vericiydi. Ardından başka bir tarih, Osmanlı İmparatorluğu’nun ve Kanuni Sultan Süleyman’ın önemli vezirlerinden Rüstem Paşa’nın yaptırdığı Taşhan’ı ziyaret ediyoruz. Taşhan ise Erzurum’a özgü oltu taşından yapılmış çeşitli tesbih, bileklik vb. hediyelik eşyaları bulabileceğiniz tarihi bir alışveriş binası.

Orada olmaktan çok tat aldığım bir yer, Erzurum Kongre Binası

Aslına bakarsanız tüm bu tarihi yazmak başlı başına bir kitap olur ancak benden kısa kısa bilgiler buraya kadar. Şimdi gelelim yeme içmeye... Erzurum deyince akla ilk gelen Cag Kebabı ve Kadayıf Dolması. Ekibimiz soluğu Erzurum’un en iyi Cag Kebabı yapan restoranında soluğu alıyor ve Cag Kebabını yerinde yemek gerek. Gercekten enfesssss!

Elbette Cag Kebabı

Erzurum için son bir sözü de hatırlatmak istiyorum. Erzurum'da bulunan Abdurrahman Gazi Türbesi’ni biz ziyaret edemedik ve bu türbeyi ziyaret etmeyenler Erzurum’a mutlaka bir daha gelirlermiş. Başka bir söze göre ise Abdurrahman Gazi Türbesi’ni ziyaret edenler mutlaka Erzurum’a bir daha gelirlermiş. Yani her halükarda Erzurum’u bir daha ziyaret edeceğiz sanırım.

Zaman hızla ilerliyor ve akşam saatlerine doğru Xanadu Snow White Hotel'in bize hazırladığı sürpriz kızak binme etkinliğine katılmak için otelimize geçiyoruz. Etkinlik öncesi eğlenceli fotoğraflar ve ardından kızak kayma etkinliği son derece eğlenceli. Her şey son derece güzel ve hepimiz fazlasıyla eğleniyoruz.

Palandöken'de kızak kayma etkinliği öncesi fotoğraflar

Xanadu Snow White Hotel Palandöken / Erzurum - Gezginler Erzurum'da

Geriye artık son günümüzü bol bol kayak ve havuz – hamam – sauna sefası ile geçirmek kalıyor. Benim için son derece eğlenceli ve zevkli bir gezi daha geride kalıyor. Unutulmazlarım arasında yerini alacak bu güzel etkinlikte emeği geçen Gezimanya ekibine ve Xanadu Snow White Hotel çalışanlarına ayrıca teşekkürlerimle...

Ayrılık vakti geldi - Erzurum Havaalanı
Yeni seyahatlerde yeniden buluşmak üzere gezenkelebek.com'da takipte kalınız ; ) document.write("");

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.