Gülen İnsanların Ülkesi Tayland

Evet gülen insanların ülkesidir Tayland, daha uçaktan iner inmez Thai insanının gülümsemesi ile karşılaşıyorsunuz ve gülmeyi seviyorsanız kesinlikle orası sizin ülkeniz olacaktır.

Bangkok hakkında bilgi vermek gerekirse son sayımlara göre 8 milyon insan yaşamaktadır.Ayrıca İstanbul'un 4 katı büyüklüğündedir ve Tayland'ın en büyük şehridir.Şehirde ulaşıma gelirsek havaalanının en son katında metro bulunmaktadır burdan metroya binerek pad thai denilen duraktan inip taksiye binerek gezginlerin uğrak yeri khason road (150 baht)'a veya biraz daha modern bir Tayland görmek istiyorsanızda ordan skytrain ile sukhumvit'e gidebilirsiniz.ayrıca belirtmek isterim ki sukhumvitte alışveriş mağazalaından ve masaj salonlarından farkı bir şey bulamazsınız.Eski Tayland denilen khason road ise tarihi turistik yerlere yürüme mesafesindedir.

Tayland bayrağı

Metro ile pad thaiye geldikten sonra orada taksi aramaya başlıyorum ki taksiler turistlere genellikle taksi metre açmıyor dikkatlı olun binmeden önce taksimetreyi açıp açmadığını kesinlikle sorun!!!

Trafiğe döre değişebiliyor trafik fazla olursa pad thai den khaosan a150 baht trafik yoksa 100 baht tutuyor.Bu arada bizim 1tl=12 baht ediyor yaklaşık yani Tayland bizim ülkemize göre biraz ucuz bir ülke ama şimdiden söylüyüm dövizinizi bozdurduğunuzda çok para veriyorlar kendinizi zengin hissedersiniz ama paraları bereketsizmidir nedir çok kolay bitiyor :)

Khaosan roaddaki hostelime yerleştikden sonra küçük sırtçantamı alıp etrafı gezmeye başladım.Biraz khasondan bahsedeyim.Khaosan road Taylandın en eski yerleşim alanlarından bir yer ve burada tam bir hippi ve gezgin ruhu taşıyan insanların mekanı sabah ve öğlen trafiğe açık akşam trafiğe kapanır ve gece ise barlar ve kulüpler dışarıya taşar.Bana kalırsanız gece uyuyan bir insansanız fazlada yakına bir otel veya hostelde kalmayın uyuyamazsınız :)

Biraz gezdikden sonra karnım açıktı tabi Taylanda gelmişiz o yerel yemekleri sabırsızlıkla yemek istiyorum.Biraz gezindikden sonra pad thai denilen 3 tane makarna çeşidinden ve içine yumurta kırılarak yapılan isteğe göre tavuk karides veya tofu koyulabiliyor merak etmeyin domuz eti bu yemekte kullanıldığını görmedim ama tabi ki yemiyorsanız dikkat edin (misket limon sıkmayı unutmayın).

Evet yemeğimizi yedik biraz da yorulduktan sonra geldi masaja gidelim taylanda gelmişken masaj yaptırmamak olmaz tabiki khasonda thai masajı yaptımayın sukhumvit bölgesinde yaptırın orada hem ucuz hemde gayet iyi masaj salonları var.Khasonda ayak masajı yaptırın derim fiyatı 120 baht genellkle gayette güzel yapıyorlar etrafdan içeçeğinizi alıp  güzelce günün yorgunluğunu atabilirsinz :) Geceyi böyle kapattıkdan sonra ertesı gün yakınlarda golden mountain denilen bir tapınağa yola çıkıyorum yürüme mesafesinde zaten yavaştan yavaştan çıktığım merdivenleri ağar ağar bu sefer inerekden yolu meşhur grand palace için kat ediyorum bu arada bilgi vermek istiyorum Tayland'a geldiğinizde thaicall den sımcard almayı unutmayın  havaalanında ve seven eleven marketlerden rahatlıkla alabilirsiniz ve eminim ki işinize çok yarayacaktır :)

Grand Palace giderken karşınıza tuk tukçular ve yerel insanlar oranın kapalı olduğunu ve sizi başka yerlere götürebileceklerini söylerler veya sortla gidiyosunuz almazlar derler sakın güvenmeyin.merak da etmeyin çünki orada depozito alarak size uzun elbise veya kollarınızı kapatabilecek şeyler veriyorlar gezdikten sonra gönül rahatlığıyla depozitonuzu alabilirsiniz.

Evet büyük ihtaşımıyla grand palace bizi karşılıyor Tayland mimarisinin ne kadar zengin olduğunu burada anlayabilirsiniz.Bu arada wat phra kaeoda grand palacenin hemen yanında yer almakta.Bu saray 1782 yılından beri siam krallığına ev sahipliği yapmıştır (siam eski Tayland ismiydi).Siam kedilerininde ana vatanı taylanddır.öyleki sokaklarda tapınaklarda bu tür kedileri görebilirsiniz.

Budizme göre kedilerinde büyük bir yeri vardır ve hatta yeni doğmuş bebek beşiğe konmadan önce beşiğe bir kedi konulur ve kaldırılıp bebek konulur bunu yapmalarının sebebi ise bebeğin hayatı boyunca şanslı olması içindir.kedinin şans getirdiğine inanılır.

Buradaki gezim bittikden sonra haritada gördüğüm nehir kenarında küçük bir pazar gördüm.Sıcaktan da bunalarak orada 30 baht (1,5 tl)'a gördüğüm soğuk hindistancevizini kapıverdim tabi ki değerini biliyim ülkemizde bu kadar ucuz ve taze bulamayız :)

Nehir hakkında bilgi vermek gerekirse nehirin ismi chao phra ya, suyunun rengi gödüğünüz üzere çamur renginde ve biraz pis ama öyle düşündüğünüz derecede herhangi bir pis kokusu yoktu ben gittiğimde bu nehirden taylandın en büyük nehir balıkları yetişmektedir ayrıca bazı su ustünde kurulmuş evlerin altında balık besleyenlerde var. Tayland'da bir başka şey ilginizi çekebilir her evin bahçesinde veya evin önünde bu gibi küçük tapınaklara benzeyen seyler görebilirsiniz. bunlar kötü ruhlara karşı yapılmış şeylerdir ve budizm inancına sahip kişiler ruhlara birşeyler sunarlar (yiyecek,içeçek vb.) böylelikle kötü ruhların onlara zarar vermeyecekelerine inanırlar.

Tayland genel olarak fakir bir ülke ama kralları dünyanın en zengin kralıdır.ama nedense fakir bir ülke olmalarına rağmen insanları bir o kadarda mutlu ve güleryüzlüdür.Budizm inancına göre ise herkes sevdiği işi yapmaktadır.reenkarnasyon ainandıklarından dolayı ahiret inancına sahip değillerdir.

Tayland'da ilginizi çekecek bir nokta ise etrafda çok ama çok göreceğiniz çinli turistler çin taylandda her yıl 6 buçuk milyon turist göndermekde ve taylandda yaşayan çinlilerle bu rakam muhteşem boyutlarda öyle ki Bangkok'da çin mahalleleri vardır.ama aklınızda bulunsun çin tapınaklarından biraz uzak durun içeri girmek ve ve fotoğraf çekmek yasak yoksa benim gibi kovulabilirsinz :)

Çinli balayı turistleriyle beraber nehir turunu bitirdikden sonra hostele dönerek biraz dinlenmenin zamanı gelmişti diye düşünüyorum çünki akşam yeni Tayland'ın siam bölgesine gidecektim.

bangkok'un ünlü turistlerin yediği böcekler

Hostelde biraz dınlendikten sonra bi taksi çevirip taksimetreyi açıp açmadığını sorarakdan açaçağını onayladıkdan sonra binip doğruca siam gidiyorum.

Tayland'ın en yeni ve en eski avmleri burada. En eskileri mbk en üst katı elektronik tamamıyle, 2. katta ise yemek ve takı en alt katta ise giysi ve takılar.

Siam bölgesinde bulunan avmler: MBK,SİAM CENTER,SİAM DİSCOVERY,SİAM SQUARE,SİAM PARAGON,CENTRAL WORLD..ve daha bir çok irili ufaklı alışveriş merkezleri var. burada daha çok batılı bir yaşam tarzını benimsemiş taylı insanlar var.

Beni burada şaşırtan ise Türkiye'den farklı olarak siam paragonda bir katıaraba markalarına ayrılmış bir galeriden oluşuyordu ama öyle herkesin kullandığı cinsden arabalar değil tabiki maserati,bentley,lamborghini vs. markalar vardı. Çoğu avm yi gezdikden sonra saat 10 da kapanacaklarından dolayı fazla gezemedim ve tekrardan taksi bulup khason roadda bulunan hostelime gittim. (khason road-siam=100 baht taksi ücreti)

Hostele geldiğimde üstümdeki ranzaya bir Hollandalı gelmişti yemek yemeye gideceğini söylemişdi gelirmisin dedi tabiki dedim beraber pad thai  yemeye gittik oradan ayak masajımızı yaptırıp hostele geri döndük.Ertesi gün wat phoyani meşhur uyuyan budaya gidecektim hostelde kahvaltı yaparken tanıştığım bir singapurlu ile beraber gitmeye karar verdik.yürüyerek wat pho ya giriş yaptık gercekden çok güzel bir yapıydı ve çok sayıda turist vardı.ve geneleksel Thai masajının doğduğu yerdir.

Wat pho bütün ihtişamı ile karşımızdaydı ama tam anlamıyda bazı bölümlerini göremedim restarasyon vardı hemen yanında insanların dilekleri için dilek kutuları vardı onlara teker teker para atıyorlardı, her kutu ayrı bir şans ve iyilik getiriyor.

Buradan çıkıp Tayland'da bulunan çok ünlü Çin mahallesine gidiyoruz yukarda belirttiğim gibi Tayland'da yaşayan çok sayıda Çinli nüfüs var.

Çin mahallesi daha çok çinli nüfüsun  yaşadığı bir yer buraya chine town diyorlar ve kendilerine ait tapınakları var.burada merak ettiğiniz çin yemeklerini pekin ördeklerini ve daha isminibile bilmediğimiz çin lezzetlerini tadabilirsiniz.

Tayland'a geldikden sonra çin lezzetleri anlamsız olur diye düşünüp bi thai restorantı aramaya koyulduk aramız özelliklerde bulduk geneleksel yemeklerin yanı sıra batılı tarzda sunum ve dekarasyonu vardı.bizim kurufasulye pilav ikilisinin burda balık çorbası pilav ikilisi vardı ve taylanda meşhur bir yemekti ve biraz acıda olsa gayet lezzetliydi.

Buradan çıkıp skytrain (bts) ile siam'a gittik netten araştırıp iyi bir thai masajı yapan bir yere girdik thai masajı yaklaşık 32 tl idi. ve hayatınızda görebileceğiniz en güzel masajları burada ve ucuza yaptırabilirsiniz ama dikkat etmekde fazda var çünki çok sayıda fuhuş için hizmet veren masaj salonları var ve ülkede fuhuş yasak değil serbesttir.

Masajı yaptırdıktan sonra singapurlu arkadaşla yollarımız ayrıldı ben tekrar gezemediğim central world avm gezdim bi iki daha avmlere girdim bir yerde kalabalık olduğunu gördüm okullar arası yerel dans yarışmasıymış izlemeye başladım gayet zevkliydi.daha ismini bilmediğimiz kültürlerinin isimlerini bilmediğimiz çalgıları vardı.

Bugünü de böyle tamamladıkdan sonra khasondan hostelime doğru yürürken sokak sanatı yapan bir sanatçı gördüm ve yaptıkları muhteşemdi gerçekden de tayland için önemli yeri olan fili resim etmişti (Tayland'ın milli takımlarının simgeside fildir). Bu da ayrıca kimi Buddha felsefecilerine görede fil bedenine girdiği söyleniyor onun için taylandda tapınaklarda file benzeyen heykeller görebilirsiniz.

Yarın için aldığım paket turlar vardı bu arada bu tür şirketleri hakkında konuşmak gerekirse öyle yüksek fiyatlarda değiller ama taylandda herherşeyde pazarlık edilmesi gerektiğinden paket turlar alırkende kesinlikle pazarlık yapın.aldığım paket turun içinde meşhur yüzen market olan floting market, 2. Dünya Savaşı Müzesi, kaplan tapınağı (tiger temple).Hostelin ismini vs verdim sabah saat 8 de alacaklarını söylediler kalkım kahvaltıyı yaptıkdan sonra bi panelvan araçla aldılar.Taylandın kuzeybatısına doğru götürdüler ilk önce floting marketten başladık.heryerin su kanallarıyla bağlantılı bir yerdi.Orada geleneksel tay teknelerne binip gezintiye başladık. Burada tekneyle gezerken isteğinizbiryerden hediyelik eşyalar alabilirsiniz ama pazarlık yapmayı unutmamak lazım :) Çok kalabalık ve heryerde turist var teknelerden dolayıda yoğun bir egzoz kokusu var.

Buradan ayrılıp aracımıza bindikden sonra kanchanaburi deki savaş müzesine ve kaplan tapınağına gidiyoruz. 2. Dünya Savaşı'nı hep okullarda hep batıda olan olayları dinlemiştik öğrenmiştik ama birde bunun asya ayağı vardı tabi...

Savaş müzesindeki acıyı hüznü ve emekleri gördükden sonra yaklaşık 3 saat süren tiger temple geldik.600 baht karşılığı biletimizi aldıktan sonra yürüyüş yolundan doğruca kaplanların olduğu yere gittik sadece kaplanlar yoktu etrafta öküzler,domuzlar,ceylanlar,inekler vb.

Buranın tarihi uzun dönemlere dayanıyor ilk önce yaralı bir yavru kaplana budist rahiplerin sahiplenmesi sonucunda tiger temple oluşmuş bunyesinden suan yaklaşık 10 tane kaplan bulunmakta yavrularla dahil.Buraya gelen turistler kameralarını oradaki görevlilere veriyor ve sizi elinizden tutarak yanına oturtuyor ve fotoğrafınızı çekiyor.Aman dikkat edin turuncu,kırmızı,pembe renkli elbise giymeyin kaplanların o renklere karşı tepki vereceğini söylüyorlar. Bangkok'da gidebileceğiniz başka türlü birsürü tur var ben bunlara gidebildim şimdilik.Bangkok'daki son günümde ise dünyanın en büyük pazarlarından olan chatuchak hafta sonu pazarı (chatuchak weekend market) bu pazarda yaklaşık 10.000 tane tezgah bulunuyor aradığınız her seyi burada bulabilirsiniz.Evcil hayvan,yeme içme,takı,dekarasyon el işi ile ilgili her sey.Buraya skytrain ile mo chit istasyonunda inerek gelebilirsiniz.Hafta sonları yaklaşık 200.000 kişi ziyaret ediyor ayrıca belirtmem gerekiyor ki kapalı olan yerler feci şekilde nemli ve sıcak astım hastası veya solunum yolu hastalarının gezmesine uygun olmayan bir yer.İçerisi o kadar büyükki kolaylıkla kaybolabilirsiniz onun için bir yerlerden oranın harıtasını bulsanız iyi olur benim tavsiyen seven eleven marketlerde çok güzel haritalar var uygun fiyata alabilirsiniz.

Bangkok'daki son günümüde bitirdikten sonra sıra Phuket'ti.Sabah uçağım vardı khasonda havaalanı için minubus servisler var size belli bir saat veriyorlar ve sizde oda numaranızı veya kaldığınız yeri söylüyorsunuz sizi gelip alıyorlar önünden drek havaalanına götürüyorlar.Bangkok'da iki havaalanı var biri don muang biri suvarnahumi don muang havaalanında Phukete ucuz uçak bileti bulabilirsiniz ama güven vermeyen havayolu şirketleri var aklınızın bi köşesinde bulunsun ben Tayland'ın THY'si ThaiAirways ile uçtum gayet memnun kaldım.

Mustafa Guner

Sivas 1993 doğumlu gezgin.istanbulda memur olarak yaşamına devam ediyor.Zamanı oldukça Türkiyeyi izin aldıkçada yurtdışını gezmeye çalışıyor.Aradığı şey ise sadece farklı kültürler gelenekler görme