GÜNAHLAR ADASI MYKONOS

NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar14 Eki 2012229000 Yorum

Yunan adalarının en çılgını olan Mykonos her ne kadar eğlenceli gece hayatı için tercih ediliyor olsa da, köklü bir tarihe sahiptir. Ada, Yunan mitolojisindeki Tanrı Apollon ve Tanrıça Artemis’in doğum yeri olarak kabul edilen Delos adasına yakınlığı ile önem kazanmıştır. Delos adası M.Ö. 1000’li yıllarda İonlar tarafından önce dini, daha sonra ticari bir merkez olarak kullanılmış, sonraki yıllarda Pers krallığı kurulmuş, ardından 1207’de Venedik, 1537’de Osmanlı hakimiyetine girmiş. 1615’te ada halkı Mykonos topluluğunu kurarak 16. ve 17. yüzyıllarda korsanlarla işbirliği yaparak zenginleşmişler. Daha sonra Venedik, Rus egemenliği altına giren ada, 1821’de bağımsızlık savaşı vermiş ve 1830’da Yunanistan hakimiyetine girmiş.

Adaya Atina ve Selanik aktarmalı uçak ile veya Pire limanından katamaranlarla ulaşım sağlanıyor. Ayrıca İstanbul ve Kuşadası çıkışlı gemi turları ile de Mykonos’a ulaşmak mümkün.

Eğer deniz yolu ile adaya ulaştıysanız, Mykonos’u keşfe başlamak için en ideal noktalardan biri liman bölgesi.

Mykonos lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Hotel Philippi, Bill & Coo Suites And Lounge, Harmony Boutique Hotel. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Liana Rooms, Maroulina's Boutique Studios & Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Vougli View, Mykonos Loft, Mykonos Amazing Apartments otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Mykonos aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Liman bölgesinde 1821 bağımsızlık savaşında büyük kahramanlık göstererek amiral ünvanını alan kadın amiral Manto Mavroyenus’ün bir büstü bulunuyor.

Limana bakan kafelerde yorgunluğumuzu atıp, yola devam edebilirsiniz. Liman bölgesi ile ana meydanı birbirine dar sokaklar bağlıyor. Sokaklarda sıralanmış renkli balkonları ile bembeyaz badanalı evleri süsleyen en önemli ayrıntı begonviller.

Dar sokaklarda dolaşırken Lena’nın evi, Ege Deniz Müzesi ve Sanat galerisine uğrayabilirsiniz.

Sahildeki kırmızı çatılı Belediye binası ve Halk müzesi de oldukça ilgi çekici. Halk müzesinde Mykonos’un sembolü olan ilk pelikan 1. Petros’un doldurulmuş halini görebilirsiniz. Pelikan Petros’un ise şöyle bir hikâyesi var. 1. Petros 1950’lerde bu adaya düşer. Adalılar Pelikan’ı sahiplenir ve adanın sembolü olur. Ada küçük bir balıkçı kasabası iken Pelikan Petros’la ünlenir. 1. Petros 1980’lerde ölünce yerine 2. Petrol gelir.

Halen günümüzde de adanın çevresinde gezerken adanın maskotu haline gelmiş olan pelikanlarla karşılaşmak mümkün.

Cinsel tercihlerin büyük bir hoşgörü ile yaşandığı bu adada kilise ve şapellerin çokluğu da dikkat çekiyor. Bu küçücük adada 500 civarı kilise ve şapel olduğu söyleniyor.

Adanın en ilgi çekici kilisesi ise beyaz badanalı Panagia Paraportiani Kilisesi. Kastro bölgesinde yer alan Panagia Paraportiani Kilisesi, farklı zaman dilimlerinde yapılmış 5 küçük kilisenin birleştirilerek tek çatı altında toplanması ile oluşturulmuş.

Kiliseyi de fotoğrafladıktan sonra sahile paralel sokak boyunca yürüyerek Little Venedik’e ulaşabilirsiniz.

Alefkandra olarak da bilinen Küçük Venedik bölgesi Mykonos’un en hareketli kesimlerinden. Her görenin Venedik’e çok benzettiği bu bölgede, kıyı boyunca sıralanmış olan farklı renklerle boyanmış balkonlar ile iki katlı beyaz badanalı evler görsel bir şölen sunuyor. Buradaki cafelerde oturup koyun karşısında dizilmiş yel değirmenlerini seyredebilirsiniz.

Adadaki değirmenler zamanında 16 adetmiş, ancak günümüzde 5 tanesi ayakta kalabilmiş. Özellikle günbatımı değirmenleri fotoğraflamalısınız. Muhteşem bir görüntü veriyor.

Adanın merkezi Khora kasabası. Burası bembeyaz badanalı küçük kübik evleri, bu evleri süsleyen mavi ağırlıklı olmak üzere canlı renklerde ahşap kapı, pencere ve balkonları, labirent gibi daracık sokakları ile şipşirin bir yer. Sokakların dar ve labirent gibi yapılması rüzgar ve korsanlara karşı korunma amacı taşıyormuş. Bu daracık kayrak taşı döşenmiş sokaklardaki evlerin dış merdivenleri de beyaz badanalı. Her merdiven basamağına yerleştirilmiş teneke kutulardaki sardunyalar ve begonviller ayrı bir görsellik sunuyor.

Bu bölge restoranları, tavernaları, barları, hediyelik eşya satan dükkanları, sanat galerileri ile turistleri cezbediyor. Matoyianni caddesi kasabanın en şık caddesi. Pek çok markanın bulunduğu bu cadde üzerinde jet sosyeteyi görmek mümkün.

Ada, jet sosyeteyi ağırladığından, pek çok ünlü marka, kuyumcu ve sanat galerisi görmeniz mümkün. Kuyumcularda eski Bizans takı kopyaları, galerilerde ise müzedeki antik eserlerin kopyaları alıcılarını bekliyor. Ayrıca el işi keten ve dantel perdeler de adanın turistlere sunduğu seçenekler arasında. Adadaki fiyatlar ise diğer Yunan adalarına göre çok daha yüksek.

Feribot limanının güneyinde Helenistik ve Roma dönemine ait eserlerin sergilendiği Arkeoloji Müzesi de ada tarihini anlamak için gezilebilecek yerlerden.

Delos adası’ndaki Açıkhava müzesi de arkeoloji ve Yunan mitolojisi’ne ilgi duyanların uğraması gereken yerlerden. Limandan 6,5 kilometre uzaklıktaki ada M.Ö. 1000’li yıllarda İon’lar tarafından kurulmuş. Üzerinde yerleşim olmayan Delos Adası, Unesco Dünya Mirasları listesinde yer alıyor. Burada antik tiyatro, Apollon tapınağı, Aslanlar terası ve zengin mozaiklerle süslü evlerin kalıntılarını görebilirsiniz. Buradan çıkan eserlerin pek çoğu Mykonos Arkeoloji Müzesinde sergilenmekte.

Bembeyaz kumsalları ile ünlü olan ada irili ufaklı pek çok plaja sahip. Ancak plajları dolaşmak istediğiniz takdirde en ideal yol araba, ATV ya da motosiklet kiralamak. Günlük kiraları oldukça makul. Ancak adanın en kalabalık olduğu Temmuz ve Ağustos aylarında kiralık araç bulmakta zorlanabilirsiniz. Plajlara gitmek için bir diğer yol da tekne ile ulaşım. Bir kısım beachlere otobüs servisleri de var. Ancak çok dur kalk yaptığından vaktinizi alabilir.

Yeni Liman’a (New Port) yakın olan Malalianos ve Tourlos plajları ile eski liman (Old Port) tarafında yer alan Paradise Beach ve Super Paradise Beach en ünlü plajları.

Super Paradise Beach daha çok eşcinseller tarafından tercih ediliyor. Elia Beach ise çıplaklar kampı olarak hizmet veriyor. Tüm beachlerde akşam üstü saatlerde partiler organize ediliyor. Plajların pek çoğunda dalış kursları da hizmet veriyor. Özellikle Paradise Beach, dalış konusunda tercih edebileceğiniz bir nokta.

Adanın en pahalı ve lüks beach’i ise Psarou. Psarou Beach, Super Paradise’a göre daha küçük ve daha nezih. Ancak hem şezlong kiraları, hem de sahilde yer alan restoranları çok pahalı. Burada bir kişilik yemeğin ortalama fiyatı 120 – 150 Euro civarında.

Adanın muhtelif yerlerinde çok daha sakin koy ve plajları tercih edebilirsiniz.

Eğer turizmin girmediği bir yerleşim görmek isterseniz adres Ano Mera. Merkeze 7,5 kilometre uzaklıktaki bu antik Yunan köyü bembeyaz badanalı evleri ile sizi ağırlamaya hazır.

Gelelim damak tadına… Yemek kültürü bizim Akdeniz mutfağı ile oldukça benzeşiyor. Zeytinyağlı mezeleri, ağırlıklı olarak deniz ürünleri önerebileceklerim arasında. İyi bir gurme olmadığımdan söyleyebileceklerim sınırlı. Ancak ahtapot ızgara ve Lokmares dedikleri lokma tatlısından yemeden dönmeyin.

Sehir Merkezine En Yakın Mykonos Otelleri

En Uygun Fiyatlı Mykonos Otelleri

Sizin İçin Seçtiğimiz Mykonos Otelleri

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Mykonos Otelleri

Mykonos için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

19 Ağu 2015

MAVİ DÜNYA MYKONOS

Yaz planlarınız için size renkli, hareketli ve serin kalabilen, Ege'nin kalbi Mykonos'u önermek isterim. IST'den Atina aktarmalı, Ankara, İzmir ya da SAW'dansa direkt Mykonos'a uçabilir ya da gemi turlarıyla bu güzel sahillere demir atabilirsiniz. Tatil dersek! Ne kadar yorulmuş olursak olalım, tatil demek yalnızca yatmak uyumak kitap okumak filan değil; olağan düzenimizden ... daha fazla

Emir Ergin
05 Tem 2015

MYKONOS'TA BİR GÜN

Tatil kasabası tanımına tamamen uyan adada, gece hayatı çok hızlı gündüz hayatıysa bir o kadar karışıktır. Mimarisi, gayleri ve partileriyle ünlenmiş Mykonos aradığınız her şeyi bulabileceğiniz bir yer. Gündüz kıyafet zorunluluğunun olmadığı sahilleriyle ünlü adada 1,60-1,80 Euro karşılığında istediğiniz kumsala gidebilirsiniz. Otobüsler her 30 dakikada bir merkezden kalkar.... daha fazla

05 May 2015

TEKRAR GİTMEK İSTEYECEĞİNİZ BİR YER: MYKONOS

Bir ada düşünün yüzölçümü olarak küçük fakat eğlencesi büyük. Bilmeyenlere söylediğinizde boşuna tatilini berbat etme derler. Öğleden sonra 3'e kadar her şey normaldir, hatta sıkılırsın ama ne oluyorsa bu saatten sonra oluyor, önce beachlerde müziğin sesi yükseliyor, sonra şampanyayla yıkanıyorsun ve ne olduğunu anlamadan boğazına kadar viksiyle doluyorsun. Sabahın ilk... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
03 Nis 2015

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ: MİKONOS

Celebrity Constellation gemisi ile yaptığımız Karadeniz turumuzun anı kitabımızın bu bölümü için Ege Denizi’ne iniyoruz ve Yunan adalarından Mikonos’u sizler için geziyoruz. Avrupa sosyetesinin rağbet ettiği 86 kilometrekarelik bu küçük ada Yunan kasabalarının geleneksel beyaz ve mavi renklere boyalı evleri ile karmaşadan uzak, sakin bir kış hayatı sürüyor.  Kyklos... daha fazla

14 Oca 2015

YUNAN ADALARI GEZİSİ

2014 yaz tatilimizi hem kültür hem de deniz ve kumun tadını çıkararak geçirmek istedik. Bunun için en uygun tatilin Yunan Adaları olduğunu düşündük. Benim geçirdiğim en dolu ve en güzel yaz tatiliydi. Çeşme marinadan yola çıkan devasa bir cruise gemiyle rüya tatilimizin ilk rotası Mykonos oldu. Mykonos bilindiği üzere gece hayatı ve renkli gece kulüpleriyle meşhur hareketli... daha fazla

rifkiunal
Gezgin
05 Eki 2014

YANIBAŞIMIZDAKİ GÜZELLİK MYKONOS

Mykonos’ta iseniz veya gitmeyi düşünüyorsanız ilk tavsiyem bir atv veya kişi sayısına göre bir araç kiralamak olacaktır. Adanın birbirinden güzel köşelerini ve doğal koyları, plajları görmek için  en ideali de bu olacaktır. Zaten toplu taşıma araçlarının az sayıda olması da bu fikrin doğru olacağına en büyük işaret diyebilirim : ) Butik yapıların huzur verici sokakları,... daha fazla

25 Eyl 2014
Ben de Gittim
21 Ağu 2014
29 Tem 2014

ÇILGIN EĞLENCENİN EGE’DEKİ ADRESİ: MYKONOS

Bu yaz Yunan Adaları’nın popülerliği aşikâr… Adalar içinde en çok tercih edileni, kuşkusuz Mykonos. Yunanistan seyahatim boyunca gideceğim adaları karşılaştığım Yunanlara sorduğumda; Santorini için çok güzel, Mykonos için ise çok pahalı ve daha çok gece hayatını sevenler için olduğundan bahsettiler. Santorini tam olarak beklediğim gibiydi. Mykonos’a gittiğimde gerçekten de... daha fazla

14 Eki 2013
Galeri
Renkli gece hayatı, çılgın partileri ve bembeyaz kumsallarıyla Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biridir Mykonos. Cyclades adalar grubunda yer alan, 86 kilometrekarelik alana sahip olan Mykonos, her ne kadar eğlenceli gece hayatı için tercih ediliyor olsa da, köklü bir tarihe sahiptir. Fotoğraf: mykonosticker
Mykonos’u keşfe başlamak için en ideal noktalardan biri liman bölgesidir.
Adanın en ilgi çekici kilisesi, beyaz badanalı Panagia Paraportiani Kilisesi'dir. Kastro bölgesinde yer alan Panagia Paraportiani Kilisesi, farklı zaman dilimlerinde yapılmış 5 küçük kilisenin birleştirilerek tek çatı altında toplanması ile oluşturulmuş. Fotoğraf: placesonline
Adadaki değirmenler zamanında 16 adetmiş, ancak günümüzde 5 tanesi ayakta kalabilmiş. Fotoğraf: travelmagma

Mikonos - Yunanistan

20 Kas 2012
Fotoğraf
Mykonos
+2 Fotoğraf
NURHAN YILMAZ
14 Eki 2012

GÜNAHLAR ADASI MYKONOS

Renkli gece hayatı, çılgın partileri ve bembeyaz kumsallarıyla Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biri Mykonos. Cyclades adalar grubunda yer alan, 86 kilometrekarelik alana sahip olan Mykonos, geç saatlerde başlayıp günün ilk ışıklarına kadar devam eden gece hayatı, her türlü cinsel tercihe açık gece kulüpleri ve plajları ile ünlü. Yunan adalarının en çılgını olan... daha fazla

12 Haz 2007
Video

Gezimanya Mikanos

Özlem Mete
1 saat önce
Duyuru

Çin'de ilkokul çocuklarına para ve borsa dersleri verilecek

Çin’de Guangdong eyaletinde ilkokul son sınıf öğrencilerine para ve borsa dersleri verileceği açıklandı. Eyalette 36 okulda bir pilot proje başlatılacağı ve 10 bin öğrenciye “para kullanımı ve hisse alım satımı” dersi verileceği bildirildi. Vatandaşlardan bazılarının uygulamayı desteklediği, bazılarının ise ahlaki etkileri yüzünden istemediği belirtiliyor. (BBC)

2 saat önce

HUZUR KOKAN ŞEHİR KONYA

Türkiye'nin yüzölçümü olarak en büyük şehri olan Konya, aynı zamanda İpek Yolu üzerindeki en öenmli ticaret merkezlerinden de biridir. İlk çağlara dayanan tarihi dolayısıyla da birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Bu zengin tarihi geçmişi sebebiyle bu şehirde gezecek çok fazla yer var. Biz 2 günlük bir haftasonu kaçamağı planladık ancak siz tüm şehri gezmek isterseniz en... daha fazla

2 saat önce

MUCİZELER ŞEHRİ PİSA

İtalya'nın en çok turist çeken bölgelerinden biridir Pisa şehri ve gidince mutlaka görülmesi gereken yerlerin başında da Pisa Kulesi gelir. Kendi küçücük olan bu şehir dünyanın dört bir tarafından büyük bir merakla gelen insanları kucaklar ve şehrin tam kalbinde yer alan Mucizeler Meydanı’nda ağırlar ama baştan itiraf etmeliyim ki ufak bir hayal kırıklığına kapılabilirsiniz... daha fazla

Özlem Mete
Duyuru

Paris'te hava kirliliğine çareler aranıyor

Paris'te hava kirliliği ile mücadele için eski otobüs ve kamyonların kente gündüz saatlerinde girişinin yasaklandığı bildirildi. Yasağa göre, trafiğe 1 Ekim 2001 tarihinden önce ruhsat alarak çıkan otobüs ve diğer ağır vasıtalar, 08.00 ile 20.00 saatleri arasında artık kentte giremeyecek. Hava kirliliği yüzünden ciddi sorunlar yaşanan kentte, 2020 yılına kadar mazotla çalışan... daha fazla

Beyza Aka
Gezgin
Özel Yazı

ORTA AVRUPA’DA GÖRMENİZ GEREKEN MÜZELER

Son seyahatimde ziyaret ettiğim müzeler… 8 günlük kısıtlı bir zamanda 11 adet müzeyi ziyaret edebileceğimi düşünmüyordum, dördü dışında diğerleri planlanmamış ziyaretler oldu. Bu müzeler arasında en çok Leopold Museum, Residenzschloss Dresden, Mucha Museum ve Franz Kafka Museum’u beğendim. Mozarts Geburtshaus: Avusturya’nın Salzburg şehrinde doğan dünyaca ünlü besteci... daha fazla

The Hammetschwand Lift, İsviçre

Avrupa'nın dış bölümü en yüksek olan asansörüne hoşgeldiniz. 153 metre yukarıdan aşağıya doğru görsel bir ziyafet isteyenlere önerimizdir!

Fotoğraf: http://10mosttoday.com/wp-content/uploads/2013/07/Hammetschwand_lift.jpg

The Bailong Elevator, Çin

Yapımına 1999 Ekimi'nde başlanan Bailong 330 metre yükseklikteki bir uçuruma turistler için yapılmıştır. 2002 yılında kullanıma açılmış ve en ağır asansör olma özelliğini korumaktadır.

Fotoğraf: http://10mosttoday.com/wp-content/uploads/2013/07/Bailong_Elevator.jpg

Sky Tower, Yeni Zelanda

Auckland şehrinin çarpıcı manzarasını bir tepeden görmek isteyenler için tasarlanmış olan Sky Tower 610 feet yükseklikte nefesleri kesmektedir.

Fotoğraf: http://10mosttoday.com/wp-content/uploads/2013/07/Auckland_sky_tower2.jpg

The Falkirk Wheel, İskoçya

Ben botumla birlikte asansöre binmek istiyorum diyorsanız ne ala! İşte size fırsat! İki kanalı birbirine bağlayan Falkirk, sizi botunuzla birlikte suya bırakmak için tasarlanmıştır.

Fotoğraf: http://10mosttoday.com/wp-content/uploads/2013/07/Falkirk_half_way_round...

AquaDom, Almanya

Berlin'de bulunan AquaDom 25 metre yükseklikte ve bir akvaryumun içinde yer almaktadır.

Fotoğraf: http://10mosttoday.com/wp-content/uploads/2013/07/berlin-aquadom.jpg

Birbirinden İlginç 10 Asansör

Herkesin Çıkmak İsteyeceği 10 Merdiven

Her basamağı çıkması size zulüm olan merdivenlere bir de bu açıdan bakabilirsiniz! Kimileri tarihe, kimileri aşka uzanan bu 10 merdiveni sizler için derledik...

Fotoğraf: www.phombo.com

Kanyon Merdivenleri

Ekvador'da yer alan ünlü Pastaza Nehri'nin bitiminde yer alan ünlü Pailon del Diablo Şelalesi'nde yer alan bu görkemli merdivenler harika bir doğal güzellik sunuyor.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2015/03/Canyon-Staircase-i...

İspanyol Merdivenleri

İtalaya'nın Roma şehrinde yer alan 135 basmaklı merdiven, İspanya Konsolosluğu'nun yanında yer alır. 1723-1725 yılları arasında inşa edilmiştir. Trinità dei Monti alanına çıkar.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2015/03/Potemkin-Steps-Ode...

Potemkin Merdivenleri

Orijinalinde bulvar merdivenleri olarak da bilinen Potemkin Merdivenleri Ukranya'nın Odessa şehrinde yer alır. Odessa'nın sembolü olan bu merdivenlerin, 8 tanesi denizin altında yer almak üzere 200 basamağı vardır.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2015/03/Potemkin-Steps-Ode...

Bueren Mountain

Belçika'nın Liege bölgesinde yer alan Bueren 374 basmaktan oluşmaktadır. Aslında bir dağ değildir. 1881 yılında askerlerin rahatça ve güvenle tırmanması için yapılmıştır. Bu merdivenlerin zirvesine ulaştığınızda şehrin muhteşem manzarası sizi karşılayacaktır.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2015/03/Bueren-Mountain.jpg

Herkesin Çıkmak İsteyeceği 10 Merdiven

Fotoğraf: www.phombo.com

4 saat önce
Neiman Marcus Limited Edition Fighter

Confederate Motor şirketi tarafından tasarlanan Neiman Marcus sınırlı sayıda ve tamamen çelikten yapılmıştır. Fiyatı 100 bin doları bulmaktadır.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/06/Neiman-Marcus-Limi...

Coventry Eagle

Uçan kartal Royal Eagle şirketinin bu motosikleti 100 yaşından fazladır. Buna rağmen yollarda bana mısın demeyecektir! "Old is Gold" lafını sevenlere! Fiyatı 120 bin dolar etmektedir.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/06/coventry-eagle-cla...

Harley Davidson Rocker

Rocker konseptli bir Alman şirketi olan House of Thunder şirketinden uyarlanmıştır. Her ayrıntısıyla bu dünyanın dışından geldim dedirtiyor. Fiyatı 130 bin doları geçmektedir.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/06/Harley-Davidson-Ro...

Hildebrand Wolfmüller

Dünyada yapılan ilk motosiklete bindim demek istiyorsanız sizlere fırsat! Şu an özel koleksiyonlarda kendine rahatlıkla yer bulabilen Wold Müller'in fiyatı 150 bin doları geçmektedir.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/06/Hildebrand-Wolfm%C...

Hub Less Harley Davidson

En pahalı motosikletler listemizde kendine yer bulan başka bir Harley Davidson daha. Fiyatı 160 bin doları bulmaktadır.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/06/Hub-less-Harley-Da...

Alması Bir Dert, Binmesi Bir Dert Dedirten Motosikletler

4 saat önce
Mirabell Gardens, Salzburg, Austria

UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan Mirabell Bahçesi, Archbishop Wolf Dietrich tarafından 1606 yılında yaptırılmıştır.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/03/Mirabell-Gardens-S...

Royal Botanic Gardens, Melbourne, Australia

Melbourne'un merkezinde yer alan bu devasa park alanı içinde yüzlerce park alanı ve çocuk bahçesi yer almaktadır. Yılda 1,4 milyon ziyaretçisini büyülemeye devam etmektedir.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/03/Royal-Botanic-Gard...

Ji Chang Yuan, Jiangsu, China

Xhui Parkı ilk halini 16. yüzyılda almıştır. Jiangsu bölgesinde bulunan park aynı zamanda uyuşturucunun bahçesi olarak da anılır.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/03/Ji-Chang-Yuan-Chin...

Bagh-e Fin, Kashan, Iran

Bagh-e Fin, Kashan’da yer alan bir emir mezarıdır. Taht kavaları sırasında Nasrettin Şah tarafından öldürülen Kaçar Şahı'na ait olan bu anıt mezar 1590 yılında tamamlanmıştır.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/03/Bagh-e-Fin-Iran.jpg

Desert Botanical Gardens, Phoenix, Arizona

Arizona kaktüsleri ve doğal bitki örtüsünün hakim olduğu doğal park alanında 21 binden fazla bitki, 4 binden fazla takson bulunmaktadır. 1937'de başlanan doğal park alanı 1939'da tamamlanmıştır.

Fotoğraf: http://www.wonderslist.com/wp-content/uploads/2014/03/Desert-Botanical-G...

İçinde Olmak İsteyebileceğiniz 10 Bahçe

5 saat önce
Norveç

Galonuna 9,22 dolar vererek, dünyanın en pahalı benzinini kullanıyor olsalar da inanın bu durum Norveçlilere koymuyor. Günlük ortalama gelirin 272 dolar olduğu ülkede, benzine verilen para gelirin % 3,2'sini oluşturuyor.

Fotoğraf: http://www.boomsbeat.com/

Türkiye

8,44 dolar ile dünyadaki en pahalı 2. benzini kullanıyoruz. Petrol yataklarına çok yakın olduğumuz için olsa gerek! Fakat Norveçlilerin aksine bu durum bize oldukça koyuyor. Günlük ortalama kazancın 29 dolar olduğu ülkemizde, benzin için gelirimizin % 29’unu harcıyoruz.

Fotoğraf: http://www.ttder.org.tr/

Hong Kong

Çin’e bağlı olmasına rağmen, ekonomik ve yönetimsel anlamda kendi kuralları var. 8,12 dolar ile listede 3. sırada. Fakat günlük ortalama gelirin 110 dolar olduğu Hong Kong’da, benzin fiyatları inanın sinek ısırığı gibi geliyor. Olan yine biz Türklere oluyor.

Fotoğraf: http://www.startupbootcamp.org/

İtalya

8,11 dolar ile listeye giren İtalya’da son yıllarda artan ekonomik gerileme petrol fiyatlarına da yansımış durumda. Araç sahipliğinin çok yüksek oranlarda olduğu ülkede, günlük ortalama gelir 97 dolar ve insanlar gelirlerinin % 8’ini petrol için harcıyorlar.

Fotoğraf: http://www.hotelroomsearch.net/

Hollanda

Petrol vergisinin en yüksek olduğu Avrupa ülkesi olan Hollanda’da, bu durum insanları çok etkilemiyor. Ülkede motorlu taşıttan çok, bisiklet kullanımı yaygın. Günlük ortalama gelirin de 143 dolar olduğunu düşünürsek, petrol fiyatları devede kulak kalıyor.