img-script

GÜNAHLAR ADASI MYKONOS

NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar14 Eki 2012299460 Yorum

Renkli gece hayatı, çılgın partileri ve bembeyaz kumsallarıyla Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biri Mykonos. Cyclades adalar grubunda yer alan, 86 kilometrekarelik alana sahip olan Mykonos, geç saatlerde başlayıp günün ilk ışıklarına kadar devam eden gece hayatı, her türlü cinsel tercihe açık gece kulüpleri ve plajları ile ünlü.

Yunan adalarının en çılgını olan Mykonos her ne kadar eğlenceli gece hayatı için tercih ediliyor olsa da, köklü bir tarihe sahiptir. Ada, Yunan mitolojisindeki Tanrı Apollon ve Tanrıça Artemis’in doğum yeri olarak kabul edilen Delos adasına yakınlığı ile önem kazanmıştır. Delos adası M.Ö. 1000’li yıllarda İonlar tarafından önce dini, daha sonra ticari bir merkez olarak kullanılmış, sonraki yıllarda Pers krallığı kurulmuş, ardından 1207’de Venedik, 1537’de Osmanlı hakimiyetine girmiş. 1615’te ada halkı Mykonos topluluğunu kurarak 16. ve 17. yüzyıllarda korsanlarla işbirliği yaparak zenginleşmişler. Daha sonra Venedik, Rus egemenliği altına giren ada, 1821’de bağımsızlık savaşı vermiş ve 1830’da Yunanistan hakimiyetine girmiş.

mik7_resize

Adaya Atina ve Selanik aktarmalı uçak ile veya Pire limanından katamaranlarla ulaşım sağlanıyor. Ayrıca İstanbul ve Kuşadası çıkışlı gemi turları ile de Mykonos’a ulaşmak mümkün.

Eğer deniz yolu ile adaya ulaştıysanız, Mykonos’u keşfe başlamak için en ideal noktalardan biri liman bölgesi.

Mykonos şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Mykon Villa, Mykonos Amazing Apartments, Cloud Blue. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Milena, Madoupa Boutique Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Peter's Arhontiko, White Myth, Rooms Villa Varnali tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Mykonos aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

miko%201_resize

Liman bölgesinde 1821 bağımsızlık savaşında büyük kahramanlık göstererek amiral ünvanını alan kadın amiral Manto Mavroyenus’ün bir büstü bulunuyor.

Limana bakan kafelerde yorgunluğumuzu atıp, yola devam edebilirsiniz. Liman bölgesi ile ana meydanı birbirine dar sokaklar bağlıyor. Sokaklarda sıralanmış renkli balkonları ile bembeyaz badanalı evleri süsleyen en önemli ayrıntı begonviller.

mik2_resize

Dar sokaklarda dolaşırken Lena’nın evi, Ege Deniz Müzesi ve Sanat galerisine uğrayabilirsiniz.

Sahildeki kırmızı çatılı Belediye binası ve Halk müzesi de oldukça ilgi çekici. Halk müzesinde Mykonos’un sembolü olan ilk pelikan 1. Petros’un doldurulmuş halini görebilirsiniz. Pelikan Petros’un ise şöyle bir hikâyesi var. 1. Petros 1950’lerde bu adaya düşer. Adalılar Pelikan’ı sahiplenir ve adanın sembolü olur. Ada küçük bir balıkçı kasabası iken Pelikan Petros’la ünlenir. 1. Petros 1980’lerde ölünce yerine 2. Petrol gelir.

Halen günümüzde de adanın çevresinde gezerken adanın maskotu haline gelmiş olan pelikanlarla karşılaşmak mümkün.

Cinsel tercihlerin büyük bir hoşgörü ile yaşandığı bu adada kilise ve şapellerin çokluğu da dikkat çekiyor. Bu küçücük adada 500 civarı kilise ve şapel olduğu söyleniyor.

Adanın en ilgi çekici kilisesi ise beyaz badanalı Panagia Paraportiani Kilisesi. Kastro bölgesinde yer alan Panagia Paraportiani Kilisesi, farklı zaman dilimlerinde yapılmış 5 küçük kilisenin birleştirilerek tek çatı altında toplanması ile oluşturulmuş.

paraportiani-church-mykonos-attractions_resize

Kiliseyi de fotoğrafladıktan sonra sahile paralel sokak boyunca yürüyerek Little Venedik’e ulaşabilirsiniz.

mik5_resize

Alefkandra olarak da bilinen Küçük Venedik bölgesi Mykonos’un en hareketli kesimlerinden. Her görenin Venedik’e çok benzettiği bu bölgede, kıyı boyunca sıralanmış olan farklı renklerle boyanmış balkonlar ile iki katlı beyaz badanalı evler görsel bir şölen sunuyor. Buradaki cafelerde oturup koyun karşısında dizilmiş yel değirmenlerini seyredebilirsiniz.

mik6_resize

Adadaki değirmenler zamanında 16 adetmiş, ancak günümüzde 5 tanesi ayakta kalabilmiş. Özellikle günbatımı değirmenleri fotoğraflamalısınız. Muhteşem bir görüntü veriyor.

mik4_resize

Adanın merkezi Khora kasabası. Burası bembeyaz badanalı küçük kübik evleri, bu evleri süsleyen mavi ağırlıklı olmak üzere canlı renklerde ahşap kapı, pencere ve balkonları, labirent gibi daracık sokakları ile şipşirin bir yer. Sokakların dar ve labirent gibi yapılması rüzgar ve korsanlara karşı korunma amacı taşıyormuş. Bu daracık kayrak taşı döşenmiş sokaklardaki evlerin dış merdivenleri de beyaz badanalı. Her merdiven basamağına yerleştirilmiş teneke kutulardaki sardunyalar ve begonviller ayrı bir görsellik sunuyor.

mik3_resize

Bu bölge restoranları, tavernaları, barları, hediyelik eşya satan dükkanları, sanat galerileri ile turistleri cezbediyor. Matoyianni caddesi kasabanın en şık caddesi. Pek çok markanın bulunduğu bu cadde üzerinde jet sosyeteyi görmek mümkün.

Ada, jet sosyeteyi ağırladığından, pek çok ünlü marka, kuyumcu ve sanat galerisi görmeniz mümkün. Kuyumcularda eski Bizans takı kopyaları, galerilerde ise müzedeki antik eserlerin kopyaları alıcılarını bekliyor. Ayrıca el işi keten ve dantel perdeler de adanın turistlere sunduğu seçenekler arasında. Adadaki fiyatlar ise diğer Yunan adalarına göre çok daha yüksek.

Feribot limanının güneyinde Helenistik ve Roma dönemine ait eserlerin sergilendiği Arkeoloji Müzesi de ada tarihini anlamak için gezilebilecek yerlerden.

Delos adası’ndaki Açıkhava müzesi de arkeoloji ve Yunan mitolojisi’ne ilgi duyanların uğraması gereken yerlerden. Limandan 6,5 kilometre uzaklıktaki ada M.Ö. 1000’li yıllarda İon’lar tarafından kurulmuş. Üzerinde yerleşim olmayan Delos Adası, Unesco Dünya Mirasları listesinde yer alıyor. Burada antik tiyatro, Apollon tapınağı, Aslanlar terası ve zengin mozaiklerle süslü evlerin kalıntılarını görebilirsiniz. Buradan çıkan eserlerin pek çoğu Mykonos Arkeoloji Müzesinde sergilenmekte.

Bembeyaz kumsalları ile ünlü olan ada irili ufaklı pek çok plaja sahip. Ancak plajları dolaşmak istediğiniz takdirde en ideal yol araba, ATV ya da motosiklet kiralamak. Günlük kiraları oldukça makul. Ancak adanın en kalabalık olduğu Temmuz ve Ağustos aylarında kiralık araç bulmakta zorlanabilirsiniz. Plajlara gitmek için bir diğer yol da tekne ile ulaşım. Bir kısım beachlere otobüs servisleri de var. Ancak çok dur kalk yaptığından vaktinizi alabilir.

Yeni Liman’a (New Port) yakın olan Malalianos ve Tourlos plajları ile eski liman (Old Port) tarafında yer alan Paradise Beach ve Super Paradise Beach en ünlü plajları.

3736939_resize

Super Paradise Beach daha çok eşcinseller tarafından tercih ediliyor. Elia Beach ise çıplaklar kampı olarak hizmet veriyor. Tüm beachlerde akşam üstü saatlerde partiler organize ediliyor. Plajların pek çoğunda dalış kursları da hizmet veriyor. Özellikle Paradise Beach, dalış konusunda tercih edebileceğiniz bir nokta.

Adanın en pahalı ve lüks beach’i ise Psarou. Psarou Beach, Super Paradise’a göre daha küçük ve daha nezih. Ancak hem şezlong kiraları, hem de sahilde yer alan restoranları çok pahalı. Burada bir kişilik yemeğin ortalama fiyatı 120 – 150 Euro civarında.

Resim1

Adanın muhtelif yerlerinde çok daha sakin koy ve plajları tercih edebilirsiniz.

Eğer turizmin girmediği bir yerleşim görmek isterseniz adres Ano Mera. Merkeze 7,5 kilometre uzaklıktaki bu antik Yunan köyü bembeyaz badanalı evleri ile sizi ağırlamaya hazır.

Gelelim damak tadına… Yemek kültürü bizim Akdeniz mutfağı ile oldukça benzeşiyor. Zeytinyağlı mezeleri, ağırlıklı olarak deniz ürünleri önerebileceklerim arasında. İyi bir gurme olmadığımdan söyleyebileceklerim sınırlı. Ancak ahtapot ızgara ve Lokmares dedikleri lokma tatlısından yemeden dönmeyin.
Mykonos'da ulaşımı rahat, kahvaltıları ile çok beğenilen Rocabella Mykonos Art Hotel & Spa ve Aeolos Hotel konaklamak için tercih edilebilecek oteller arasında.

Sehir Merkezine En Yakın Mykonos Otelleri booking-logo

En Uygun Fiyatlı Mykonos Otelleri booking-logo

Sizin İçin Seçtiğimiz Mykonos Otelleri booking-logo

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Mykonos Otelleri booking-logo

Mykonos Turları

Mykonos için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

05 Eki 2015
Ben de Gittim
picture-31257-1440416326
Gezgin
12 Eyl 2015

GEMİ TURUYLA MYKONOS

Mykonos genellikle gemi turlarıyla gidilen eğlencesiyle meşhur bir ada. Öncelikle gemiyle gelenler için bir başlangıç yapayım geldiğiniz yer, yeni liman. Plajlara gidenden tutun eğlence yerleri ve adanın kalbi olan yerler eski liman sonrası. Mümkünse bir shuttle servise vereceğiniz 8-10 €'ya üzülmeyin. Çünkü berbat bir yol var. Yürünerek gidilesi değil. Eski limana... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
19 Ağu 2015

MAVİ DÜNYA MYKONOS

Yaz planlarınız için size renkli, hareketli ve serin kalabilen, Ege'nin kalbi Mykonos'u önermek isterim. IST'den Atina aktarmalı, Ankara, İzmir ya da SAW'dansa direkt Mykonos'a uçabilir ya da gemi turlarıyla bu güzel sahillere demir atabilirsiniz. Tatil dersek! Ne kadar yorulmuş olursak olalım, tatil demek yalnızca yatmak uyumak kitap okumak filan değil; olağan ... daha fazla

picture-25579-1423663601
05 Tem 2015

MYKONOS'TA BİR GÜN

Tatil kasabası tanımına tamamen uyan adada, gece hayatı çok hızlı gündüz hayatıysa bir o kadar karışıktır. Mimarisi, gayleri ve partileriyle ünlenmiş Mykonos aradığınız her şeyi bulabileceğiniz bir yer. Gündüz kıyafet zorunluluğunun olmadığı sahilleriyle ünlü adada 1,60-1,80 Euro karşılığında istediğiniz kumsala gidebilirsiniz. Otobüsler her 30 dakikada bir merkezden... daha fazla

05 May 2015

TEKRAR GİTMEK İSTEYECEĞİNİZ BİR YER: MYKONOS

Bir ada düşünün yüzölçümü olarak küçük fakat eğlencesi büyük. Bilmeyenlere söylediğinizde boşuna tatilini berbat etme derler. Öğleden sonra 3'e kadar her şey normaldir, hatta sıkılırsın ama ne oluyorsa bu saatten sonra oluyor, önce beachlerde müziğin sesi yükseliyor, sonra şampanyayla yıkanıyorsun ve ne olduğunu anlamadan boğazına kadar viksiyle doluyorsun. Sabahın ilk... daha fazla

picture-25-1399280821
03 Nis 2015

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ: MİKONOS

Celebrity Constellation gemisi ile yaptığımız Karadeniz turumuzun anı kitabımızın bu bölümü için Ege Denizi’ne iniyoruz ve Yunan adalarından Mikonos’u sizler için geziyoruz. Avrupa sosyetesinin rağbet ettiği 86 kilometrekarelik bu küçük ada Yunan kasabalarının geleneksel beyaz ve mavi renklere boyalı evleri ile karmaşadan uzak, sakin bir kış hayatı sürüyor.  Kyklos... daha fazla

14 Oca 2015

YUNAN ADALARI GEZİSİ

2014 yaz tatilimizi hem kültür hem de deniz ve kumun tadını çıkararak geçirmek istedik. Bunun için en uygun tatilin Yunan Adaları olduğunu düşündük. Benim geçirdiğim en dolu ve en güzel yaz tatiliydi. Çeşme marinadan yola çıkan devasa bir cruise gemiyle rüya tatilimizin ilk rotası Mykonos oldu. Mykonos bilindiği üzere gece hayatı ve renkli gece kulüpleriyle meşhur... daha fazla

picture-2314-1416666762
Gezgin
05 Eki 2014

YANIBAŞIMIZDAKİ GÜZELLİK MYKONOS

Mykonos’ta iseniz veya gitmeyi düşünüyorsanız ilk tavsiyem bir atv veya kişi sayısına göre bir araç kiralamak olacaktır. Adanın birbirinden güzel köşelerini ve doğal koyları, plajları görmek için  en ideali de bu olacaktır. Zaten toplu taşıma araçlarının az sayıda olması da bu fikrin doğru olacağına en büyük işaret diyebilirim : ) Butik yapıların huzur verici sokakları... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
25 Eyl 2014
Ben de Gittim
21 Ağu 2014
picture-16660-1405078227
Bronz Yazar
29 Tem 2014

ÇILGIN EĞLENCENİN EGE’DEKİ ADRESİ: MYKONOS

Bu yaz Yunan Adaları’nın popülerliği aşikâr… Adalar içinde en çok tercih edileni, kuşkusuz Mykonos. Yunanistan seyahatim boyunca gideceğim adaları karşılaştığım Yunanlara sorduğumda; Santorini için çok güzel, Mykonos için ise çok pahalı ve daha çok gece hayatını sevenler için olduğundan bahsettiler. Santorini tam olarak beklediğim gibiydi. Mykonos’a gittiğimde... daha fazla

Booking.com Otelleri
14 Eki 2013
29630ADF3290F2
Renkli gece hayatı, çılgın partileri ve bembeyaz kumsallarıyla Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biridir Mykonos. Cyclades adalar grubunda yer alan, 86 kilometrekarelik alana sahip olan Mykonos, her ne kadar eğlenceli gece hayatı için tercih ediliyor olsa da, köklü bir tarihe sahiptir. Fotoğraf: mykonosticker
26164F6A26B6DF
Mykonos’u keşfe başlamak için en ideal noktalardan biri liman bölgesidir.
224989F7D13714
Adanın en ilgi çekici kilisesi, beyaz badanalı Panagia Paraportiani Kilisesi'dir. Kastro bölgesinde yer alan Panagia Paraportiani Kilisesi, farklı zaman dilimlerinde yapılmış 5 küçük kilisenin birleştirilerek tek çatı altında toplanması ile oluşturulmuş. Fotoğraf: placesonline
2616DC2C7917A4
2767C961BC418D
Adadaki değirmenler zamanında 16 adetmiş, ancak günümüzde 5 tanesi ayakta kalabilmiş. Fotoğraf: travelmagma

Mikonos - Yunanistan

12 Haz 2007
Video

Gezimanya Mikanos

13 saat önce

VİZESİZ BÜYÜK BALKAN TURU

Bu yazımızda özellikle full-time çalışanlar için oldukça pratik ve uygun bir rota hazırladık. Kurban ve Ramazan bayramlarının 9 güne çıktığı 2016 yılı için yaz tatilinize alternatif, Türk vatandaşlarının vize gerekmeden seyahat edebileceği bir plan ile karşınızdayız: Kosova (Kosovo), Arnavutluk (Albania), Makedonya (Macedonia), Bosna Hersek (Bosnia Herzogevina),... daha fazla

15 saat önce

ASYA'NIN İNCİSİ SRİ LANKA SERÜVENİ

Amsterdam'dan Hindistan aktarmalı uzun uçuşumun ardından Sri Lanka'nın başkenti Colombo'ya ulaştım. Buradan ilk durağım olan ve Sri Lanka'nın bakır renkteki kumsallarıyla ünlü balıkçı kasabası Negombo'ya hareket ettim. Burada bakır renkteki kumsallarda kurutulan çeşit çeşit balıkları inceledim. Merkezdeki Budist tapınaklarını ve camileri ziyaret ettim. Hollanda... daha fazla

17 saat önce
Dünyanın En Önemli Müzeleri

Müzeler yakın geçmişe kadar çoğunlukla turistik kentlerin turistik ögelerinden biri olarak görülmüşlerdir; fakat günümüzde kentlerin gezilecek noktaları olmaktan öte bir konuma yerleşen bazı müzeler, insanların seyahatlerine yön veriyor. Bu listede dünya üzerindeki en önemli müzeleri bulabilirsiniz.

Fotoğraf: https://kidsfuninseoul.files.wordpress.com/2011/06/img_1172.jpg

1 – Smithsonian Enstitüsü, Washington, ABD

19 müzesi ve galerisi, Ulusal Zooloji Parkı ve birçok araştırma istasyonu ile Smithsonian, dünyanın en büyük araştırma ve müze kompleksi olma özelliğine sahip. Amerika tarihini anlatan 137 milyondan fazla nesneye ev sahipliği yapan müzeyi dolaşmanız biraz fazla vakit alabilir. Müzede o kadar fazla nesne var ki; eğer her gününüzü ve gecenizi burada geçirip her nesneyi bir dakika incelerseniz önümüzdeki 10 senede ancak müzedeki eserlerin yüzde 10’unu görebilmiş olursunuz. Bu yüzden bir planla yola çıkıp önceliklerinizi belirlemeniz sizin yararınıza olacaktır.

Fotoğraf: http://www.capitolmarkets.com/wp-content/uploads/2014/09/SI-Castle.jpg

2 – Le Louvre, Paris, Fransa

Louvre, eski bir Orta Çağ kalesi ve iki yüzyıl önce müzeye çevrilmeden önce Fransız krallarına saraylık yapmış bir bina. I. M. Pei tarafından 1989 yılında yapıya eklenen ve ana giriş olarak görev yapan piramit başlarda birçok kişiyi şok etmiş. Fakat ilginç bir şekilde müzenin içeriğindeki çeşitlilikle oldukça iyi bir uyum yakalamış ve insanların onayını kazanmış. Antik çağlardan 19. yüzyılın ilk yarısına kadar eserleri bünyesinde barındıran müze dünyanın en önemli müzelerinden biri.

Fotoğraf: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Le_mus%C3%A9e_du_Lou...(4750261198).jpg

3 – Acropolis Müzesi, Atina, Yunanistan

Müzenin büyüleyici zemin kat galerisinde Akropol’deki buluntuların sergileniyor. şeffaf cam zemini sayesinde tarih ve arkeolojik kazılar üzerinde bir yürüyüş imkânı sunan müzede Atina tarihinin her döneminden eserler görebilirsiniz. Şehrin yansımalarını sunan küçük yerleşimlerin de kazılıp gün yüzüne çıkartılmasıyla müze eser ve önem bakımından daha da zenginleşti.

Fotoğraf: http://whyathens.com/wp-content/uploads/2015/08/image211.jpg

4 – Ermitaj Müzesi, St. Petersburg, Rusya

Rusya belki Paris, Roma ya da Londra gibi sanat merkezlerinden biraz uzakta yer alıyor ve hem coğrafi hem de sanatsal açıdan bu şehirlerin uzağında konumlanıyor; fakat Ermitaj Müzesi bu konuda oldukça iddialı. 3 milyon parçadan fazla bir içeriğe sahip koleksiyonunda Taş Devri’nden 20. yüzyıl başlarına kadar birçok dönemin eserleri bulunuyor. Neva Nehri kıyısında 6 binayı kapsayan müzenin ana binası Winter Palace denen saray. Barok mimarisinin en güzel örneklerinden olan bu mavi-beyaz bina 1764’te tamamlanmış ve sonraki yüzyıllarda çarların yerleşkesi olarak görev yapmış.

Fotoğraf: http://insider.corinthia.com/wp-content/uploads/2015/08/Corinthia_Hermit...

Dünyanın En Önemli Müzeleri

Fotoğraf: https://kidsfuninseoul.files.wordpress.com/2011/06/img_1172.jpg

picture-45576-1461048500
20 saat önce
Duyuru

Kore Lezzetleri Usta Aşçılarını Bekliyor

İlki 2013 yılında yapılan ve Türkiye çapında büyük bir ilgi gören Kore Yemekleri Yarışması 18-21 Mayıs tarihleri arasında ikinci kez İstanbul'da gerçekleşecek. Yarışmada katılımcılar profesyonel ve amatör olmak üere iki ayrı kategoride değerlendirilecek. Ön elemeye evlerinde yaptıkları Kore yemekleriyle online olarak katılacak olan yarışmacılarından başarılı... daha fazla

picture-25-1399280821
21 saat önce

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ (KARAYİP ADALARI) 14. BÖLÜM - ST. JOHN/ANTIGUA ADASI

Cruise ile Dünyanın Deşfi yazı dizimizin Karayipler bölümündeki son adasındayız. Gemideki 11 günümüz ne çabuk geçti. İşte en sevdiğim ve en beğendiğim adaya geldik. Burasının gümrüksüz bir ada olduğu ve son alışverişlerin de burada yapılacağı söyleniyor. Bakalım gezip göreceğiz. Şu anda limanda demirli 4 adet dev gemi daha var ama sezonda burasının kapasitesi 12 gemi... daha fazla

picture-18258-1411712023
Bronz Yazar
21 saat önce
Özel Yazı

DÜNYAYI UCUZA GEZMENİN 10 YOLU

"Dünyayı gezmek istiyorum ama param yok!" "Sen bu kadar gezecek parayı nereden buluyorsun?" Sık sık duyduğumuz ve artık kemikleşmiş cümleler bunlar. Herkes gezmek istiyor ve gezenlere imreniyor ama bunun ufak çapta bir servet gerektirdiğine inanıyor. Yurtdışına gitmenin en büyük maliyeti maalesef ki uçak bileti. O kısmı birikimlerinizle halletikten sonra gezinizin... daha fazla

picture-17158-1423257257

AYAĞIMIZIN TOZUYLA KAPADOKYA

Günler öncesinden planlayıp hazırlandığımız yolculuğumuzun vakti gelince yeni hikâyemiz de sabahın ilk ışıklarıyla başlıyor. Altı gezgin kadın yaklaşık kırk saatlik bir maceraya hazırlanıp yola çıkıyoruz. Kapadokya ile yolum kaç kez kesişti bilinmez ama her buluşma nedenini bilmediğim bir heyecan yaratıyor. Yeni maceramızın ilk bölümünü havaalanında kucaklaşarak... daha fazla

1. Mevlana Müzesi

Konya’da gezilecek yerlerin başında, içinde Mevlana Celaleddin Rumi’nin kabrinin de bulunduğu, Mevlana Müzesi geliyor. Selçuklu mimarisinin en güzel örneklerinden biri olarak bilinen bu tarihi yapı, günümüzde müze olarak turistlerin ziyaretine açık. İçerisinde Selçuklu dönemine ait eserler, dervişlerin balmumu heykelleri, Mevlana’yı anlatan etkileyici parçalar yer alıyor.

Fotoğraf: http://www.tarihiyapilar.org/mevlana-muzesi/

2. Alâeddin Tepesi

12. yüzyıldan kalma bir Selçuklu eseri olan Alaaddin Camii’nin de bulunduğu Alaaddin Tepesi, düz bir ovaya kurulmuş olan Konya şehrinin tek yüksek noktasıdır. Dünyanın en büyük döner kavşağı olarak bilinen Alaaddin Tepesi’nde tarih boyunca pek çok medeniyet hüküm sürmüş ve burayı yerleşim alanı olarak kullanmış. Günümüzde ise mesire olarak kullanılıyor ve bünyesinde çay bahçesi, park ve Keykubat Camii’sini bulunduruyor.

Fotoğraf: http://konya.com.tr/portfolio-item/alaeddin-tepesi/

3. Kilistra Antik Kenti

Meram’da, Gökyurt Köyü içinde yer alan antik kentin geçmişi oldukça eskiye dayanıyor. Araştırmacılar tarafından Kilistra Antik Kenti’nde, Helenistik ve Roma döneminde yerleşimin başladığı tespit edilmiş. Kapadokya'daki gibi lav yığılmalarıyla meydana gelen volkanik arazi üzerine kurulu antik kent, dışarıdan bakıldığında sıradan bir kaya görünümde. Ancak iç bölgelerde geniş oyuklar, şapeller, kilise, sarnıç ve birçok özel yaşam alanı bulunuyor. Tarihte bir yolculuk için bu bölgeyi mutlaka ziyaret edin.

Fotoğraf: http://www.konyaturistik.com/?place=konya-tarihi-kilistra-antik-kenti

4. Çatalhöyük

Konya’nın Çumra ilçesinde yer alan Çatalhöyük, dünyanın en eski yerleşim yeri olarak kabul ediliyor. Neolitik dönemden kalma kent içinde, insanlık tarihine ışık tutan figürler, duvar resimleri, rölyefler, heykeller ve diğer sanatsal öğeler yer almakta. 2012 yılında UNESCO Dünya Miras Listesi'ne alınan Çatalhöyük sadece Konya’da değil; Türkiye’de görülmesi gereken yerler en önemli yerler arasında bulunuyor.

Fotoğraf: https://zete.com/9000-yil-oncesinden-gelecege-uzanan-bir-kopru-catalhoyuk/

5. Yerköprü Mağarası

Konya’nın Hadım ilçesinde bulunan ve doğanın eşsiz güzelliklerinden biri olan Yerköprü Mağarası, Göksu Nehri’nin aktığı muhteşem bir vadide yer alıyor. Mağaranın tamamı bir traverten tüfünün altında oluşmuş ve uzunluğu 5 bin metreyi buluyor. Ayrıca Göksu Nehri’nin kaynaklarından biri bu mağaradan çıkıyor.

Fotoğraf: http://www.seyirrehberi.com/gezilecek-yerler.aspx?gezi-yeri=yerk%F6pr%FC-selalesi&sayfa=gezilecekyerler

Konya’da Gezilecek 10 Yer

Fotoğraf: http://www.tarihiyapilar.org/mevlana-muzesi/

picture-26177-1425744675
1. Bran Kalesi, Romanya

Daha çok Drakula Şatosu olarak da bilinen Bran Kalesi, Romanya’nın Transilvanya bölgesinde yer alıyor.  Vampir efsanelerine konu olmuş Kont Drakula’nın yaşadığı yer olarak kabul edilen şato, bu özeliğiyle bugün pek çok turist çekiyor.  14. yüzyılda inşa edilmiş şatoda 57 oda buluyor. Braşov’dan otobüs ile gidebileceğiniz kale ürküten tarihiyle Avrupa’da gezip görülmesi gereken şatolarından biri.

2. Neuschwanstein Şatosu, Almanya

Almanya’nın Bavyera eyaletinde yer alan Füssen kasabasının yakınındaki Neuschwanstein Şatosu, Disneyland’a ilham veren masalsı bir güzelliği sahip.  “Deli Kral” olarak bilinen II. Ludwing tarafından yaptırılmış şatonun oldukça heybetli ve etkileyici bir mimarisi var. Kralın hayal dünyasının bir yansıması olan şato sarp bir kayanın üzerine kurulmuş, altı katlı ve 19. yüzyıl Neo-romantisizm tarzında yapılmış. Bu muhteşem şatonun içerisindeki her yapıda ince bir el işçiliği bulunuyor. Bunca zahmete rağmen II. Ludwing, yapımı uzun yıllar alan bu şatoda sadece üç hafta konaklayabilmiştir.

3. Chambord Şatosu, Fransa

Château de Chambord, Fransa’nın en ünlü ve en büyük şatolarından biri. Klasik Rönesans mimarisine sahip olan şato, Kral 1. François tarafından yaptırılmış. Bu şato ayrıca Loire Vadisi’ndeki en büyük şato olma unvanına da sahip. Şatoun mimarı tam olarak bilinmiyor; ancak şatoyu Leonardo da Vinci ya da Domenico Cortona’nun tasarladığı tahmin ediliyor. Bataklık bir alana inşa edilmiş şatoda 6 kule, 426 oda, 365 zarif baca ve 77 adet merdiven bulunuyor. Yolunuz Fransa’nın bu bölgesine düşerse bu muazzam şatoyu mutlaka ziyaret edin.

4. Hunyad Şatosu, Romanya

Şatolar ülkesi Romanya’nın en etkileyici örneklerinden bir diğeri de Hunyad Şatosu. Şato, gotik mimarinin günümüzdeki en önemli temsilcilerinden biri olarak kabul ediliyor. Oldukça kasvetli bir yapısı olan şato, geçmişin izlerini hala taşıyor ve sizi tarihte bir yolculuğa çıkartıyor.

5. Egeskov Şatosu, Danimarka

Rönesans Dönemi’nde kalma Egeskov Şatosu, Avrupa’nın en iyi korunmuş şatosu olarak da biliniyor. Bir gölün kıyısına kurulmuş şato, Danimarka’da bulunan Fyn Adası’nın güneyinde yer alıyor. Bugün masalsı bir güzelliğe sahip olan şato, aslında savunma amaçlı yapılmış. Çift duvarla bağlantılı iki yapıdan oluşuyor ve saldırı sırasında ilk yapı terkedilirse diğerinde savunma olanağı veriyor. Ayrıca şatoda uzun süreli kuşatmalara karşı gizli merdiven ve kuyular da bulunuyor. Bu endamlı yere ulaşım, tıpkı filmlerdeki gibi hendek üzerinden bir asma köprüyle sağlanıyor.

AVRUPA'NIN EN GÜZEL ŞATOLARI

Popüler Şehirler
1. Prag

Orta Avrupa’nın gotik kraliçesi sayılan Prag, el değmemiş mimarisi ile ziyaretçilerine masalsı bir tatil sunuyor. Avrupa’nın gizemli şehri bahar aylarında sırlarını gün yüzüne çıkarıyor. Vltava Nehri üzerine yapılmış ve birçok tarih sahnesine tanık olan Karl Köprüsü’nden geçmek, eski şehir meydanında oturup sokak sanatçılarını dinlemek, Astronomik Saat’in animasyon gösterisini izlemek Prag’ın olmazsa olmazları arasında. Yılın her dönemi ziyaretçi çekse de bu şehri ziyaret için en uygun dönem bahar aylarıdır. Baharın renklendirdiği Letna Park’ta keyifli bir yürüyüş, Prag’a tepeden bakıp güneşin batışını izlemek huzuru bulmak için yeterli.  Farklı tatları, kendisine özgü, ev yapımı içecekleri ile yeniliklere açık olanların tercihi.  Görkemli orta çağ mimarisiyle yapılmış evlerin yanında modern yapılarıyla zamanda yolculuk için ideal bu şehir, baharda görülmesi gereken yerlerin başında geliyor.

2. Budapeşte

Orta Avrupa’nın Paris’i olarak görülen Budapeşte tüm güzelliklerini ziyaretçilerine sunuyor. Macaristan’ın başkenti olan Budapeşte’nin sert karasal iklime sahip olması onu bahar aylarında daha cazip kılıyor.  Tuna Nehri’nin ayırdığı Buda ve Peşte ziyaretçilerine eski ve yeniyi bir arada sunuyor. Gellert Tepesi’nden ışıklandırmalarla aydınlatılmış masalsı şehre bakmak büyülenmek için yeterli. Tuna Nehri kıyısına konumlandırılmış ve Budapeşte’nin en önemli sembolü olan Parlamento Binası ihtişamın adresi.  Şehrin tüm güzelliklerini görebilmek için Tuna Nehri’nde tekne turu Budapeşte’nin klasiklerinden. Baharla birlikte canlanan parkları ve açık hava pazarları ile şehrin kültürünü yakından tanıma imkanı sunan Budapeşte, küçük dükkanlardan büyük alışveriş merkezlerine alışveriş tutkunlarını hayal kırıklığına uğratmıyor. İhtişamlı olduğu kadar eğlenceli bir şehir olan Budapeşte her daim canlı olmasıyla da ünlü. Baharın gelmesiyle seyahat aşkıyla yanıp tutuşuyorsanız bu güzel şehri listenize alabilirsiniz.

3. Amsterdam

Özgürlüklerin şehri olan Amsterdam dünyanın en çok ziyaret edilen şehirler arasında ilk sıralarda yerini alıyor. Amstel Nehri üzerine bir balıkçı köyü olarak kurulan şehir; tarihi, mimarisi ve eğlence hayatı ile ilgi çekiyor. Kış aylarının oldukça soğuk geçmesi baharı ziyaret için uygun yapıyor. Ayrıca bahar döneminde bu şehirde pek çok festival görmek de mümkün. Amsterdam, kendisiyle özdeşleşmiş evleri, dar sokakları ile ziyaretçilerine masallar diyarı sunuyor.  Amstel Nehri’nde tekne turu şehre sakin bir göz ile bakabilmeyi sunarken, Red Light District ve Rembrantplein ise gece hayatının kapılarını açıyor. 24 saat canlı kalabilen Amsterdam ziyaretçilerine sınırsız eğlence sunuyor.  Anne Frank Evi tarihi solumak, Van Gogh Müzesi ve Rijksmuseum sanata doymak için ideal yerlerin başında geliyor. Sokaklarında bisiklet turu yapmak ise Amsterdam’a gitmişken yapılmadan dönülmemesi gerekenlerden. Ayrıca şehre oldukça yakın Maarken bölgesi buralara kadar gelmişken günü birlik ziyaret edebileceğiniz alternatif bir rota.

4. Barcelona

İspanya'nın özerk bölgesi Katalonya'nın başkenti ve Katalanlar’ın gururu olan Barselona bahar geldiğinde tüm güzelliklerini ziyaretçilerine sunmaya devam ediyor. Akdeniz iklimi hakim olduğu için şehir zaten tüm yıl çok soğuk olmuyor. Bahar aylarında ise bol güneşli havası Barselona sokaklarını insan akınına uğratmak için yeterli bir sebep oluyor. Güell Park'ta müzisyenleri dinlemek, La Rambla Caddesi'nde alışveriş yapmak, Port Olmypic'te deniz ürünlerinin tadına bakarken yanında Sangria denen meyveli İspanyol şarabını yudumlamak Barselona'nın bahar klasiklerinden. Gaudi'nin tamamlayamadığı La Sagrada Familia'yı ziyaret, Barri Gotic semtinde fotoğraf çekmek, Barselona Futbol Kulübü’nün meşhur Nou Camp Stadı'nı ziyaret etmek ise Barselona'ya gitmişken yapılması gereken diğer aktiviteler arasında.

5. Ljubljana

Slovenya'nın başkenti Ljubljana, gelenleri yeşillikler içinde karşılayan bir şehir. 2016 European Green Capital Ödülü’ne sahip kent, doğal güzellikleriyle öne çıktığı kadar Ljubljana Nehri'nin ve tarihi eserlerinin güzelliğiyle de kendini sevdiriyor. Tüm güzelliklerinin, şehir merkezine yürüme mesafesinde olduğu Ljubljana masalsı bir tatil sunuyor ziyaretçilerine. Ljubljana güneşin yüzünü gösterdiği bahar aylarında keyifli yürüyüş yapmak için imkanlar sunarken; kaleleri, kiliseleri, köprüleri ile de ziyaretçilerine aynı zamanda bir kültür turu yelpazesi vaad ediyor. Yeşilliği ve doğallığı ile ün yapmış bu şehri bisikletle gezmek, şehrin en önemli simgesi olan ejderha heykelleri arasında fantastik bir yürüyüş yapmak ve  şehir merkezindeki kafelerde oturup soluklanmak baharın keyfini çıkartmak için oldukça ideal.