GÜNAHLAR ADASI MYKONOS

NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar14 Eki 2012187910 Yorum

Renkli gece hayatı, çılgın partileri ve bembeyaz kumsallarıyla Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biri Mykonos. Cyclades adalar grubunda yer alan, 86 kilometrekarelik alana sahip olan Mykonos, geç saatlerde başlayıp günün ilk ışıklarına kadar devam eden gece hayatı, her türlü cinsel tercihe açık gece kulüpleri ve plajları ile ünlü.

Yunan adalarının en çılgını olan Mykonos her ne kadar eğlenceli gece hayatı için tercih ediliyor olsa da, köklü bir tarihe sahiptir. Ada, Yunan mitolojisindeki Tanrı Apollon ve Tanrıça Artemis’in doğum yeri olarak kabul edilen Delos adasına yakınlığı ile önem kazanmıştır. Delos adası M.Ö. 1000’li yıllarda İonlar tarafından önce dini, daha sonra ticari bir merkez olarak kullanılmış, sonraki yıllarda Pers krallığı kurulmuş, ardından 1207’de Venedik, 1537’de Osmanlı hakimiyetine girmiş. 1615’te ada halkı Mykonos topluluğunu kurarak 16. ve 17. yüzyıllarda korsanlarla işbirliği yaparak zenginleşmişler. Daha sonra Venedik, Rus egemenliği altına giren ada, 1821’de bağımsızlık savaşı vermiş ve 1830’da Yunanistan hakimiyetine girmiş.

Adaya Atina ve Selanik aktarmalı uçak ile veya Pire limanından katamaranlarla ulaşım sağlanıyor. Ayrıca İstanbul ve Kuşadası çıkışlı gemi turları ile de Mykonos’a ulaşmak mümkün.

Eğer deniz yolu ile adaya ulaştıysanız, Mykonos’u keşfe başlamak için en ideal noktalardan biri liman bölgesi.

Mykonos lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Thomas Hotel, Flora, Loukas Pension. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Studio Eleni, Lefteris Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Lefteris Hotel, Studio Eleni, Constantina Zorz Xydakis otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Mykonos aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Liman bölgesinde 1821 bağımsızlık savaşında büyük kahramanlık göstererek amiral ünvanını alan kadın amiral Manto Mavroyenus’ün bir büstü bulunuyor.

Limana bakan kafelerde yorgunluğumuzu atıp, yola devam edebilirsiniz. Liman bölgesi ile ana meydanı birbirine dar sokaklar bağlıyor. Sokaklarda sıralanmış renkli balkonları ile bembeyaz badanalı evleri süsleyen en önemli ayrıntı begonviller.

Dar sokaklarda dolaşırken Lena’nın evi, Ege Deniz Müzesi ve Sanat galerisine uğrayabilirsiniz.

Sahildeki kırmızı çatılı Belediye binası ve Halk müzesi de oldukça ilgi çekici. Halk müzesinde Mykonos’un sembolü olan ilk pelikan 1. Petros’un doldurulmuş halini görebilirsiniz. Pelikan Petros’un ise şöyle bir hikâyesi var. 1. Petros 1950’lerde bu adaya düşer. Adalılar Pelikan’ı sahiplenir ve adanın sembolü olur. Ada küçük bir balıkçı kasabası iken Pelikan Petros’la ünlenir. 1. Petros 1980’lerde ölünce yerine 2. Petrol gelir.

Halen günümüzde de adanın çevresinde gezerken adanın maskotu haline gelmiş olan pelikanlarla karşılaşmak mümkün.

Cinsel tercihlerin büyük bir hoşgörü ile yaşandığı bu adada kilise ve şapellerin çokluğu da dikkat çekiyor. Bu küçücük adada 500 civarı kilise ve şapel olduğu söyleniyor.

Adanın en ilgi çekici kilisesi ise beyaz badanalı Panagia Paraportiani Kilisesi. Kastro bölgesinde yer alan Panagia Paraportiani Kilisesi, farklı zaman dilimlerinde yapılmış 5 küçük kilisenin birleştirilerek tek çatı altında toplanması ile oluşturulmuş.

Kiliseyi de fotoğrafladıktan sonra sahile paralel sokak boyunca yürüyerek Little Venedik’e ulaşabilirsiniz.

Alefkandra olarak da bilinen Küçük Venedik bölgesi Mykonos’un en hareketli kesimlerinden. Her görenin Venedik’e çok benzettiği bu bölgede, kıyı boyunca sıralanmış olan farklı renklerle boyanmış balkonlar ile iki katlı beyaz badanalı evler görsel bir şölen sunuyor. Buradaki cafelerde oturup koyun karşısında dizilmiş yel değirmenlerini seyredebilirsiniz.

Adadaki değirmenler zamanında 16 adetmiş, ancak günümüzde 5 tanesi ayakta kalabilmiş. Özellikle günbatımı değirmenleri fotoğraflamalısınız. Muhteşem bir görüntü veriyor.

Adanın merkezi Khora kasabası. Burası bembeyaz badanalı küçük kübik evleri, bu evleri süsleyen mavi ağırlıklı olmak üzere canlı renklerde ahşap kapı, pencere ve balkonları, labirent gibi daracık sokakları ile şipşirin bir yer. Sokakların dar ve labirent gibi yapılması rüzgar ve korsanlara karşı korunma amacı taşıyormuş. Bu daracık kayrak taşı döşenmiş sokaklardaki evlerin dış merdivenleri de beyaz badanalı. Her merdiven basamağına yerleştirilmiş teneke kutulardaki sardunyalar ve begonviller ayrı bir görsellik sunuyor.

Bu bölge restoranları, tavernaları, barları, hediyelik eşya satan dükkanları, sanat galerileri ile turistleri cezbediyor. Matoyianni caddesi kasabanın en şık caddesi. Pek çok markanın bulunduğu bu cadde üzerinde jet sosyeteyi görmek mümkün.

Ada, jet sosyeteyi ağırladığından, pek çok ünlü marka, kuyumcu ve sanat galerisi görmeniz mümkün. Kuyumcularda eski Bizans takı kopyaları, galerilerde ise müzedeki antik eserlerin kopyaları alıcılarını bekliyor. Ayrıca el işi keten ve dantel perdeler de adanın turistlere sunduğu seçenekler arasında. Adadaki fiyatlar ise diğer Yunan adalarına göre çok daha yüksek.

Feribot limanının güneyinde Helenistik ve Roma dönemine ait eserlerin sergilendiği Arkeoloji Müzesi de ada tarihini anlamak için gezilebilecek yerlerden.

Delos adası’ndaki Açıkhava müzesi de arkeoloji ve Yunan mitolojisi’ne ilgi duyanların uğraması gereken yerlerden. Limandan 6,5 kilometre uzaklıktaki ada M.Ö. 1000’li yıllarda İon’lar tarafından kurulmuş. Üzerinde yerleşim olmayan Delos Adası, Unesco Dünya Mirasları listesinde yer alıyor. Burada antik tiyatro, Apollon tapınağı, Aslanlar terası ve zengin mozaiklerle süslü evlerin kalıntılarını görebilirsiniz. Buradan çıkan eserlerin pek çoğu Mykonos Arkeoloji Müzesinde sergilenmekte.

Bembeyaz kumsalları ile ünlü olan ada irili ufaklı pek çok plaja sahip. Ancak plajları dolaşmak istediğiniz takdirde en ideal yol araba, ATV ya da motosiklet kiralamak. Günlük kiraları oldukça makul. Ancak adanın en kalabalık olduğu Temmuz ve Ağustos aylarında kiralık araç bulmakta zorlanabilirsiniz. Plajlara gitmek için bir diğer yol da tekne ile ulaşım. Bir kısım beachlere otobüs servisleri de var. Ancak çok dur kalk yaptığından vaktinizi alabilir.

Yeni Liman’a (New Port) yakın olan Malalianos ve Tourlos plajları ile eski liman (Old Port) tarafında yer alan Paradise Beach ve Super Paradise Beach en ünlü plajları.

Super Paradise Beach daha çok eşcinseller tarafından tercih ediliyor. Elia Beach ise çıplaklar kampı olarak hizmet veriyor. Tüm beachlerde akşam üstü saatlerde partiler organize ediliyor. Plajların pek çoğunda dalış kursları da hizmet veriyor. Özellikle Paradise Beach, dalış konusunda tercih edebileceğiniz bir nokta.

Adanın en pahalı ve lüks beach’i ise Psarou. Psarou Beach, Super Paradise’a göre daha küçük ve daha nezih. Ancak hem şezlong kiraları, hem de sahilde yer alan restoranları çok pahalı. Burada bir kişilik yemeğin ortalama fiyatı 120 – 150 Euro civarında.

Adanın muhtelif yerlerinde çok daha sakin koy ve plajları tercih edebilirsiniz.

Eğer turizmin girmediği bir yerleşim görmek isterseniz adres Ano Mera. Merkeze 7,5 kilometre uzaklıktaki bu antik Yunan köyü bembeyaz badanalı evleri ile sizi ağırlamaya hazır.

Gelelim damak tadına… Yemek kültürü bizim Akdeniz mutfağı ile oldukça benzeşiyor. Zeytinyağlı mezeleri, ağırlıklı olarak deniz ürünleri önerebileceklerim arasında. İyi bir gurme olmadığımdan söyleyebileceklerim sınırlı. Ancak ahtapot ızgara ve Lokmares dedikleri lokma tatlısından yemeden dönmeyin.

Sehir Merkezine En Yakin Mykonos Otelleri

En Uygun Fiyatlı Mykonos Otelleri

Sizin İçin Seçtiğimiz Mykonos Otelleri

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Mykonos Otelleri

Mykonos Turları

Celestyal Odyssey ile Yunan Adaları & Atina ICONIC AEGEAN (249.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 11 Temmuz 2015,Cumartesi - 14 Temmuz 2015,Salı
Celestyal Odyssey ile 3 Gece 4 Gün Yunan Adaları & Atina ICONIC AEGEAN (249.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 13 Haziran 2015,Cumartesi - 16 Haziran 2015,Salı
  7. 26 Eylül 2015,Cumartesi - 29 Eylül 2015,Salı
  8. 3 Ekim 2015,Cumartesi - 6 Ekim 2015,Salı
  9. 10 Ekim 2015,Cumartesi - 13 Ekim 2015,Salı
Celestyal Odyssey ile 4 Gece 5 Gün Yunan Adaları & Atina ICONIC AEGEAN (269.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 9 Haziran 2015,Salı - 13 Haziran 2015,Cumartesi
  8. 29 Eylül 2015,Salı - 3 Ekim 2015,Cumartesi
  9. 6 Ekim 2015,Salı - 9 Ekim 2015,Cuma
  10. 13 Ekim 2015,Salı - 17 Ekim 2015,Cumartesi
Celestyal Odyssey ile 4 Gece 5 Gün VİZESİZ YUNAN ADALARI (269.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 2 Ağustos 2015,Pazar
  2. 9 Ağustos 2015,Pazar
  3. 23 Ağustos 2015,Pazar
Şeker Bayramın da 5*ISLAND PRINCESS ile İstanbul Kalkışlı Akdeniz (849.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 13 Temmuz 2015,Pazartesi - 21 Temmuz 2015,Salı

Mykonos için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

05 May 2015

TEKRAR GİTMEK İSTEYECEĞİNİZ BİR YER: MYKONOS

Bir ada düşünün yüzölçümü olarak küçük fakat eğlencesi büyük. Bilmeyenlere söylediğinizde boşuna tatilini berbat etme derler. Öğleden sonra 3'e kadar her şey normaldir, hatta sıkılırsın ama ne oluyorsa bu saatten sonra oluyor, önce beachlerde müziğin sesi yükseliyor, sonra şampanyayla yıkanıyorsun ve ne olduğunu anlamadan boğazına kadar viksiyle doluyorsun. Sabahın ilk... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar
03 Nis 2015

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ: MİKONOS

Celebrity Constellation gemisi ile yaptığımız Karadeniz turumuzun anı kitabımızın bu bölümü için Ege Denizi’ne iniyoruz ve Yunan adalarından Mikonos’u sizler için geziyoruz. Avrupa sosyetesinin rağbet ettiği 86 kilometrekarelik bu küçük ada Yunan kasabalarının geleneksel beyaz ve mavi renklere boyalı evleri ile karmaşadan uzak, sakin bir kış hayatı sürüyor.  Kyklos... daha fazla

14 Oca 2015

YUNAN ADALARI GEZİSİ

2014 yaz tatilimizi hem kültür hem de deniz ve kumun tadını çıkararak geçirmek istedik. Bunun için en uygun tatilin Yunan Adaları olduğunu düşündük. Benim geçirdiğim en dolu ve en güzel yaz tatiliydi. Çeşme marinadan yola çıkan devasa bir cruise gemiyle rüya tatilimizin ilk rotası Mykonos oldu. Mykonos bilindiği üzere gece hayatı ve renkli gece kulüpleriyle meşhur hareketli... daha fazla

rifkiunal
Gezgin
05 Eki 2014

YANIBAŞIMIZDAKİ GÜZELLİK MYKONOS

Mykonos’ta iseniz veya gitmeyi düşünüyorsanız ilk tavsiyem bir atv veya kişi sayısına göre bir araç kiralamak olacaktır. Adanın birbirinden güzel köşelerini ve doğal koyları, plajları görmek için  en ideali de bu olacaktır. Zaten toplu taşıma araçlarının az sayıda olması da bu fikrin doğru olacağına en büyük işaret diyebilirim : ) Butik yapıların huzur verici sokakları,... daha fazla

25 Eyl 2014
Ben de Gittim
21 Ağu 2014
29 Tem 2014

ÇILGIN EĞLENCENİN EGE’DEKİ ADRESİ: MYKONOS

Bu yaz Yunan Adaları’nın popülerliği aşikâr… Adalar içinde en çok tercih edileni, kuşkusuz Mykonos. Yunanistan seyahatim boyunca gideceğim adaları karşılaştığım Yunanlara sorduğumda; Santorini için çok güzel, Mykonos için ise çok pahalı ve daha çok gece hayatını sevenler için olduğundan bahsettiler. Santorini tam olarak beklediğim gibiydi. Mykonos’a gittiğimde gerçekten de... daha fazla

Gezimanya
14 Eki 2013
Galeri
Renkli gece hayatı, çılgın partileri ve bembeyaz kumsallarıyla Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biridir Mykonos. Cyclades adalar grubunda yer alan, 86 kilometrekarelik alana sahip olan Mykonos, her ne kadar eğlenceli gece hayatı için tercih ediliyor olsa da, köklü bir tarihe sahiptir. Fotoğraf: mykonosticker
Mykonos’u keşfe başlamak için en ideal noktalardan biri liman bölgesidir.
Adanın en ilgi çekici kilisesi, beyaz badanalı Panagia Paraportiani Kilisesi'dir. Kastro bölgesinde yer alan Panagia Paraportiani Kilisesi, farklı zaman dilimlerinde yapılmış 5 küçük kilisenin birleştirilerek tek çatı altında toplanması ile oluşturulmuş. Fotoğraf: placesonline
Adadaki değirmenler zamanında 16 adetmiş, ancak günümüzde 5 tanesi ayakta kalabilmiş. Fotoğraf: travelmagma

Mikonos - Yunanistan

Gezimanya
12 Haz 2007
Video

Gezimanya Mikanos

48 dak önce

"Britanyalı Schindler" 106 yaşında hayata gözlerini yumdu

2. Dünya Savaşı öncesinde Çekoslovakya’da birçok Yahudi çocuğu Nazilerin elinden kurtaran Sir Nicholas Winton’un hayatını kaybettiği bildirildi. Sir Nicholas Winton’un, Slough’daki Wexham Hastanesi’nde uykusunda huzur içinde hayata gözlerini yumduğu belirtildi. Savaş sırasında bankerlik yapan Sir Nicholas Winton’un, Prag’dan 8 tren ayarlayarak 669 çocuğun, Almanya üzerinden... daha fazla

SunaKcr
Gezgin
1 saat önce

ROMA'DA TATİL

Yol yorgunluğuydu, nereye geldik hissiydi hepsini atlatıp yaz günü gibi bir Mart öğleninde düştük yola. Bir gece önceden haritayı üçe bölerek plan yapmıştık. İlk gün hedef Kolezyum'dan yola çıkıp İspanyol Merdivenleri'ne kadar olan alanı arşınlamaktı. Otelimiz Termini'ye yakın olduğundan artık şehirle tanışmanın vakti geldi diyerek soluğu burada aldık. Metroda mavi hattı... daha fazla

1 saat önce

Riga'da Sarışınlar Festivali

Her yıl Mayıs sonu-Temmuz ortası tarihleri arasına denk gelen Riga’da yapılan Sarışınlar Festivali’nin, bu yıl 11 Temmuz’da başlayacağı açıklandı. Dünyanın en ünlü festivallerinden biri olarak görülen festival, farklı bir eğlence hizmeti sunuyor ve festivalden elde edilen gelir Letonya’daki yoksul halk ile paylaşılıyor. Son festivalin tüm gelirinin engelli çocuklara lunapark... daha fazla

Emir Ergin
Silver Yazar
4 saat önce

DÜNYANIN 7 HARİKASINDAN BİRİ: RODOS

Dünyanın 7 Harikasından birini zamanında barındırmış Rodos Adası hala 16. yüzyıldan kalma surlarını korumuş durumda. Marmaris’ten feribotlar düzenli sefer yapıyor. Ayrıca Atina’dan uçak ile de adaya ulaşabilirsiniz. Burası gemiyle yaptığım seyahat sırasında uğradığım ilk adaydı. Tüm Yunan adalarında olduğu gibi adada geçerli para birimi Euro'dur. Limana yaklaştığınızda dev... daha fazla

7 saat önce

Küba'dan sağlıkta önemli adım

Küba’nın, HIV virüsünü anneden çocuğa geçmesini tamamen yok eden dünyanın ilk ülkesi olduğu açıklandı. Dünya Sağlık Örgütü’nün, Panamericana Sağlık Örgütü ile birlikte Küba'ya ortak delegasyon gönderdiği ve Küba’nın bütün kriterlere uyduğu belirtildi. Dünya Sağlık Örgütü ve Panamericana Sağlık Örgütü, Güney Amerika'nın birçok ülkesinde 2010 yılından bu yana HIV ve frengi... daha fazla

10 saat önce

KAZ DAĞLARI’NDA ECCO İLE YENİ BİR MACERA

Gezimanya’da yıllar öncesinde röportajım çıkmış,  #7kıta7ultramaraton projem üzerine görüşmüştük. Gezimanya, ayakkabı ve outdoor konusu gündeme gelince benim de etkinlikte olmamı istiyor. Burada yazmama vesile olan etkinlikte kendimi buluyorum. Nerede miyim? ECCO Outdoor mağazası Özdilek Park mağazasındayım. Gideceğimiz faaliyete ve yaptıklarıma göre bir ayakkabı seçiyorum,... daha fazla

Dünya 1 saniye durdu

Dünya'nın, Güneş etrafındaki dönüş hızının yavaşlamasına ilişkin 30 Haziran'ı 1 Temmuz'a bağlayan gece, saatlerin tam 23.59.59'da 2 kez aynı saniyeyi gösterdiği belirtildi. Konuyla ilgili açıklama yapan yetkililer, düzenlemenin 1972 yılından beri 25 kez yapıldığını ifade etti. Böylece dünya saatine 1 saniyenin daha eklenmiş olduğunu, dünyanın yavaşlamasının yol açtığı gün ve... daha fazla

BODRUM'DAN KOS'A YOLCULUK

Geçen sene yine bu zamanlar ilk Bodrum çıkarmasını yapmıştık. Perşembe sabahından Pazar akşamına kadar bol bol vakit olunca o plaj senin, bu plaj benim gezmek yerine değişiklik yapıp Kos’a gitmeye karar verdik. Bodrum’dan Kos’a gitmek o kadar kolay ki nasıl olmuş da daha önce gitmemişiz diye düşünmedik değil. Bodrum marinadan kalkan feribot ile 20 dakika içinde Kos’a... daha fazla

ÇİFTEKEMER KÖPRÜSÜ VE MENÇUNA ŞELALESİ

Karadeniz, benim gibi güneyde yaşayanlar için oldukça ilgi çekici bir bölge. Kültürü, iklimi ve bitki örtüsü bizim güneyden çok farklı olduğu için adım adım Karadeniz'i gezmek ve öğrenmek ilk hedeflerden bir tanesi haline gelir. Özellikle benim gibi doğa yürüyüşlerini seviyorsanız Karadeniz'in farklı yerlerini de öğrenmiş olursunuz. Size bu sefer Karadeniz'in güzel... daha fazla

Duyuru

Fransa'da yapımına başlanan dev yolcu gemisi

Yapımına Fransa’da başlanan Royal Caribbean firmasına ait geminin dünyanın en büyük yolcu kapasitesine sahip gemilerinden biri olacağı açıklandı. Gelecek yıl tamamlanması düşünülen yüksekliği 361 metre olacak dev yolcu gemisinin brüt ağırlığının 226 bin ton olacağı belirtiliyor. Nisan 2016’da hizmete girecek olan geminin ilk yolculuğunu Barselona’dan İtalya’ya... daha fazla