img-script

GÜNAHLAR ADASI MYKONOS

NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar14 Eki 2012305710 Yorum

Renkli gece hayatı, çılgın partileri ve bembeyaz kumsallarıyla Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biri Mykonos. Cyclades adalar grubunda yer alan, 86 kilometrekarelik alana sahip olan Mykonos, geç saatlerde başlayıp günün ilk ışıklarına kadar devam eden gece hayatı, her türlü cinsel tercihe açık gece kulüpleri ve plajları ile ünlü.

Yunan adalarının en çılgını olan Mykonos her ne kadar eğlenceli gece hayatı için tercih ediliyor olsa da, köklü bir tarihe sahiptir. Ada, Yunan mitolojisindeki Tanrı Apollon ve Tanrıça Artemis’in doğum yeri olarak kabul edilen Delos adasına yakınlığı ile önem kazanmıştır. Delos adası M.Ö. 1000’li yıllarda İonlar tarafından önce dini, daha sonra ticari bir merkez olarak kullanılmış, sonraki yıllarda Pers krallığı kurulmuş, ardından 1207’de Venedik, 1537’de Osmanlı hakimiyetine girmiş. 1615’te ada halkı Mykonos topluluğunu kurarak 16. ve 17. yüzyıllarda korsanlarla işbirliği yaparak zenginleşmişler. Daha sonra Venedik, Rus egemenliği altına giren ada, 1821’de bağımsızlık savaşı vermiş ve 1830’da Yunanistan hakimiyetine girmiş.

mik7_resize

Adaya Atina ve Selanik aktarmalı uçak ile veya Pire limanından katamaranlarla ulaşım sağlanıyor. Ayrıca İstanbul ve Kuşadası çıkışlı gemi turları ile de Mykonos’a ulaşmak mümkün.

Eğer deniz yolu ile adaya ulaştıysanız, Mykonos’u keşfe başlamak için en ideal noktalardan biri liman bölgesi.

Mykonos şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Mykon Villa, Mykonos Amazing Apartments, Cloud Blue. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Queen Boutique Suites, Vougli View gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Mykonos Loft, Gryparis' Club Apartments, Vouniotis Pension tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Mykonos aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

miko%201_resize

Liman bölgesinde 1821 bağımsızlık savaşında büyük kahramanlık göstererek amiral ünvanını alan kadın amiral Manto Mavroyenus’ün bir büstü bulunuyor.

Limana bakan kafelerde yorgunluğumuzu atıp, yola devam edebilirsiniz. Liman bölgesi ile ana meydanı birbirine dar sokaklar bağlıyor. Sokaklarda sıralanmış renkli balkonları ile bembeyaz badanalı evleri süsleyen en önemli ayrıntı begonviller.

mik2_resize

Dar sokaklarda dolaşırken Lena’nın evi, Ege Deniz Müzesi ve Sanat galerisine uğrayabilirsiniz.

Sahildeki kırmızı çatılı Belediye binası ve Halk müzesi de oldukça ilgi çekici. Halk müzesinde Mykonos’un sembolü olan ilk pelikan 1. Petros’un doldurulmuş halini görebilirsiniz. Pelikan Petros’un ise şöyle bir hikâyesi var. 1. Petros 1950’lerde bu adaya düşer. Adalılar Pelikan’ı sahiplenir ve adanın sembolü olur. Ada küçük bir balıkçı kasabası iken Pelikan Petros’la ünlenir. 1. Petros 1980’lerde ölünce yerine 2. Petrol gelir.

Halen günümüzde de adanın çevresinde gezerken adanın maskotu haline gelmiş olan pelikanlarla karşılaşmak mümkün.

Cinsel tercihlerin büyük bir hoşgörü ile yaşandığı bu adada kilise ve şapellerin çokluğu da dikkat çekiyor. Bu küçücük adada 500 civarı kilise ve şapel olduğu söyleniyor.

Adanın en ilgi çekici kilisesi ise beyaz badanalı Panagia Paraportiani Kilisesi. Kastro bölgesinde yer alan Panagia Paraportiani Kilisesi, farklı zaman dilimlerinde yapılmış 5 küçük kilisenin birleştirilerek tek çatı altında toplanması ile oluşturulmuş.

paraportiani-church-mykonos-attractions_resize

Kiliseyi de fotoğrafladıktan sonra sahile paralel sokak boyunca yürüyerek Little Venedik’e ulaşabilirsiniz.

mik5_resize

Alefkandra olarak da bilinen Küçük Venedik bölgesi Mykonos’un en hareketli kesimlerinden. Her görenin Venedik’e çok benzettiği bu bölgede, kıyı boyunca sıralanmış olan farklı renklerle boyanmış balkonlar ile iki katlı beyaz badanalı evler görsel bir şölen sunuyor. Buradaki cafelerde oturup koyun karşısında dizilmiş yel değirmenlerini seyredebilirsiniz.

mik6_resize

Adadaki değirmenler zamanında 16 adetmiş, ancak günümüzde 5 tanesi ayakta kalabilmiş. Özellikle günbatımı değirmenleri fotoğraflamalısınız. Muhteşem bir görüntü veriyor.

mik4_resize

Adanın merkezi Khora kasabası. Burası bembeyaz badanalı küçük kübik evleri, bu evleri süsleyen mavi ağırlıklı olmak üzere canlı renklerde ahşap kapı, pencere ve balkonları, labirent gibi daracık sokakları ile şipşirin bir yer. Sokakların dar ve labirent gibi yapılması rüzgar ve korsanlara karşı korunma amacı taşıyormuş. Bu daracık kayrak taşı döşenmiş sokaklardaki evlerin dış merdivenleri de beyaz badanalı. Her merdiven basamağına yerleştirilmiş teneke kutulardaki sardunyalar ve begonviller ayrı bir görsellik sunuyor.

mik3_resize

Bu bölge restoranları, tavernaları, barları, hediyelik eşya satan dükkanları, sanat galerileri ile turistleri cezbediyor. Matoyianni caddesi kasabanın en şık caddesi. Pek çok markanın bulunduğu bu cadde üzerinde jet sosyeteyi görmek mümkün.

Ada, jet sosyeteyi ağırladığından, pek çok ünlü marka, kuyumcu ve sanat galerisi görmeniz mümkün. Kuyumcularda eski Bizans takı kopyaları, galerilerde ise müzedeki antik eserlerin kopyaları alıcılarını bekliyor. Ayrıca el işi keten ve dantel perdeler de adanın turistlere sunduğu seçenekler arasında. Adadaki fiyatlar ise diğer Yunan adalarına göre çok daha yüksek.

Feribot limanının güneyinde Helenistik ve Roma dönemine ait eserlerin sergilendiği Arkeoloji Müzesi de ada tarihini anlamak için gezilebilecek yerlerden.

Delos adası’ndaki Açıkhava müzesi de arkeoloji ve Yunan mitolojisi’ne ilgi duyanların uğraması gereken yerlerden. Limandan 6,5 kilometre uzaklıktaki ada M.Ö. 1000’li yıllarda İon’lar tarafından kurulmuş. Üzerinde yerleşim olmayan Delos Adası, Unesco Dünya Mirasları listesinde yer alıyor. Burada antik tiyatro, Apollon tapınağı, Aslanlar terası ve zengin mozaiklerle süslü evlerin kalıntılarını görebilirsiniz. Buradan çıkan eserlerin pek çoğu Mykonos Arkeoloji Müzesinde sergilenmekte.

Bembeyaz kumsalları ile ünlü olan ada irili ufaklı pek çok plaja sahip. Ancak plajları dolaşmak istediğiniz takdirde en ideal yol araba, ATV ya da motosiklet kiralamak. Günlük kiraları oldukça makul. Ancak adanın en kalabalık olduğu Temmuz ve Ağustos aylarında kiralık araç bulmakta zorlanabilirsiniz. Plajlara gitmek için bir diğer yol da tekne ile ulaşım. Bir kısım beachlere otobüs servisleri de var. Ancak çok dur kalk yaptığından vaktinizi alabilir.

Yeni Liman’a (New Port) yakın olan Malalianos ve Tourlos plajları ile eski liman (Old Port) tarafında yer alan Paradise Beach ve Super Paradise Beach en ünlü plajları.

3736939_resize

Super Paradise Beach daha çok eşcinseller tarafından tercih ediliyor. Elia Beach ise çıplaklar kampı olarak hizmet veriyor. Tüm beachlerde akşam üstü saatlerde partiler organize ediliyor. Plajların pek çoğunda dalış kursları da hizmet veriyor. Özellikle Paradise Beach, dalış konusunda tercih edebileceğiniz bir nokta.

Adanın en pahalı ve lüks beach’i ise Psarou. Psarou Beach, Super Paradise’a göre daha küçük ve daha nezih. Ancak hem şezlong kiraları, hem de sahilde yer alan restoranları çok pahalı. Burada bir kişilik yemeğin ortalama fiyatı 120 – 150 Euro civarında.

Resim1

Adanın muhtelif yerlerinde çok daha sakin koy ve plajları tercih edebilirsiniz.

Eğer turizmin girmediği bir yerleşim görmek isterseniz adres Ano Mera. Merkeze 7,5 kilometre uzaklıktaki bu antik Yunan köyü bembeyaz badanalı evleri ile sizi ağırlamaya hazır.

Gelelim damak tadına… Yemek kültürü bizim Akdeniz mutfağı ile oldukça benzeşiyor. Zeytinyağlı mezeleri, ağırlıklı olarak deniz ürünleri önerebileceklerim arasında. İyi bir gurme olmadığımdan söyleyebileceklerim sınırlı. Ancak ahtapot ızgara ve Lokmares dedikleri lokma tatlısından yemeden dönmeyin.
Mykonos'da ulaşımı rahat, kahvaltıları ile çok beğenilen Rocabella Mykonos Art Hotel & Spa ve Aeolos Hotel konaklamak için tercih edilebilecek oteller arasında.

Sehir Merkezine En Yakın Mykonos Otelleri booking-logo

En Uygun Fiyatlı Mykonos Otelleri booking-logo

Sizin İçin Seçtiğimiz Mykonos Otelleri booking-logo

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Mykonos Otelleri booking-logo

Mykonos Turları

Mykonos için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

05 Eki 2015
picture-31257-1440416326
12 Eyl 2015

GEMİ TURUYLA MYKONOS

Mykonos genellikle gemi turlarıyla gidilen eğlencesiyle meşhur bir ada. Öncelikle gemiyle gelenler için bir başlangıç yapayım geldiğiniz yer, yeni liman. Plajlara gidenden tutun eğlence yerleri ve adanın kalbi olan yerler eski liman sonrası. Mümkünse bir shuttle servise vereceğiniz 8-10 €'ya üzülmeyin. Çünkü berbat bir yol var. Yürünerek gidilesi değil. Eski limana... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
19 Ağu 2015

MAVİ DÜNYA MYKONOS

Yaz planlarınız için size renkli, hareketli ve serin kalabilen, Ege'nin kalbi Mykonos'u önermek isterim. IST'den Atina aktarmalı, Ankara, İzmir ya da SAW'dansa direkt Mykonos'a uçabilir ya da gemi turlarıyla bu güzel sahillere demir atabilirsiniz. Tatil dersek! Ne kadar yorulmuş olursak olalım, tatil demek yalnızca yatmak uyumak kitap okumak filan değil; olağan ... daha fazla

picture-25579-1423663601
05 Tem 2015

MYKONOS'TA BİR GÜN

Tatil kasabası tanımına tamamen uyan adada, gece hayatı çok hızlı gündüz hayatıysa bir o kadar karışıktır. Mimarisi, gayleri ve partileriyle ünlenmiş Mykonos aradığınız her şeyi bulabileceğiniz bir yer. Gündüz kıyafet zorunluluğunun olmadığı sahilleriyle ünlü adada 1,60-1,80 Euro karşılığında istediğiniz kumsala gidebilirsiniz. Otobüsler her 30 dakikada bir merkezden... daha fazla

05 May 2015

TEKRAR GİTMEK İSTEYECEĞİNİZ BİR YER: MYKONOS

Bir ada düşünün yüzölçümü olarak küçük fakat eğlencesi büyük. Bilmeyenlere söylediğinizde boşuna tatilini berbat etme derler. Öğleden sonra 3'e kadar her şey normaldir, hatta sıkılırsın ama ne oluyorsa bu saatten sonra oluyor, önce beachlerde müziğin sesi yükseliyor, sonra şampanyayla yıkanıyorsun ve ne olduğunu anlamadan boğazına kadar viksiyle doluyorsun. Sabahın ilk... daha fazla

picture-25-1399280821
03 Nis 2015

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ: MİKONOS

Celebrity Constellation gemisi ile yaptığımız Karadeniz turumuzun anı kitabımızın bu bölümü için Ege Denizi’ne iniyoruz ve Yunan adalarından Mikonos’u sizler için geziyoruz. Avrupa sosyetesinin rağbet ettiği 86 kilometrekarelik bu küçük ada Yunan kasabalarının geleneksel beyaz ve mavi renklere boyalı evleri ile karmaşadan uzak, sakin bir kış hayatı sürüyor.  Kyklos... daha fazla

14 Oca 2015

YUNAN ADALARI GEZİSİ

2014 yaz tatilimizi hem kültür hem de deniz ve kumun tadını çıkararak geçirmek istedik. Bunun için en uygun tatilin Yunan Adaları olduğunu düşündük. Benim geçirdiğim en dolu ve en güzel yaz tatiliydi. Çeşme marinadan yola çıkan devasa bir cruise gemiyle rüya tatilimizin ilk rotası Mykonos oldu. Mykonos bilindiği üzere gece hayatı ve renkli gece kulüpleriyle meşhur... daha fazla

picture-2314-1416666762
05 Eki 2014

YANIBAŞIMIZDAKİ GÜZELLİK MYKONOS

Mykonos’ta iseniz veya gitmeyi düşünüyorsanız ilk tavsiyem bir atv veya kişi sayısına göre bir araç kiralamak olacaktır. Adanın birbirinden güzel köşelerini ve doğal koyları, plajları görmek için  en ideali de bu olacaktır. Zaten toplu taşıma araçlarının az sayıda olması da bu fikrin doğru olacağına en büyük işaret diyebilirim : ) Butik yapıların huzur verici sokakları... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
25 Eyl 2014
21 Ağu 2014
picture-16660-1405078227
Bronz Yazar
29 Tem 2014

ÇILGIN EĞLENCENİN EGE’DEKİ ADRESİ: MYKONOS

Bu yaz Yunan Adaları’nın popülerliği aşikâr… Adalar içinde en çok tercih edileni, kuşkusuz Mykonos. Yunanistan seyahatim boyunca gideceğim adaları karşılaştığım Yunanlara sorduğumda; Santorini için çok güzel, Mykonos için ise çok pahalı ve daha çok gece hayatını sevenler için olduğundan bahsettiler. Santorini tam olarak beklediğim gibiydi. Mykonos’a gittiğimde... daha fazla

Booking.com Otelleri
picture-1-1395691293
14 Eki 2013
29630ADF3290F2
Renkli gece hayatı, çılgın partileri ve bembeyaz kumsallarıyla Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biridir Mykonos. Cyclades adalar grubunda yer alan, 86 kilometrekarelik alana sahip olan Mykonos, her ne kadar eğlenceli gece hayatı için tercih ediliyor olsa da, köklü bir tarihe sahiptir. Fotoğraf: mykonosticker
26164F6A26B6DF
Mykonos’u keşfe başlamak için en ideal noktalardan biri liman bölgesidir.
224989F7D13714
Adanın en ilgi çekici kilisesi, beyaz badanalı Panagia Paraportiani Kilisesi'dir. Kastro bölgesinde yer alan Panagia Paraportiani Kilisesi, farklı zaman dilimlerinde yapılmış 5 küçük kilisenin birleştirilerek tek çatı altında toplanması ile oluşturulmuş. Fotoğraf: placesonline
2616DC2C7917A4
2767C961BC418D
Adadaki değirmenler zamanında 16 adetmiş, ancak günümüzde 5 tanesi ayakta kalabilmiş. Fotoğraf: travelmagma

Mikonos - Yunanistan

Bronz Yazar
13 saat önce
İstanbul’un En İyi Çikolatacıları

Özellikle kadınlar için bir tutku olan çikolatayı İstanbul’da yiyebileceğiniz en iyi 10 kakao kokan mekânı sizin için derledik. Eğer siz de “çikolatanın mutlulukla bir ilişkisi olmalı” diyenlerdenseniz şehrin en lezzetli çikolata durakları, sizleri bekliyor.

Fotoğraf: https://i.ytimg.com/vi/qYP0myYjK8w/maxresdefault.jpg

1. Godiva

Adını kararlılık, cesaret ve duyarlılıkta sembol bir isim olan Lady Godiva’dan alan Godiva çikolataları 1926 yılından beri hizmet veren bir dünya markası. Kaliteli, tutkulu ve benzersiz bir tat üretmek için 90 yıl önce çıktıkları yolda dünyanın en prestijli çikolatalarını üreten Belçika menşeili marka, İstanbul’un birçok semtinde hizmet veriyor. Özgün damak tatları ve benzersiz sunumlarıyla hem gözünüze hem de damağınıza hitap edecek Godiva çikolataları; Akmerkez. AVM, Akasya AVM, Zorlu Center, İstinye Park, Nişantaşı ve Suadiye şubelerinde sizleri bekliyor.

Fotoğraf: http://cdx.dexigner.com/article/23839/Godiva_Store_in_Metlife_Building_0...

2. Maria Antionette

Adını “Ekmek yoksa pasta yesinler” tabirinin sahibi olan Fransa Kraliçesi Maria Antionette’den alan çikolata dükkanı hem konseptli kutuları hem de enfes tatları ile kalbinizi çalacak yerlerin başında geliyor. Nişantaşı’nda yer alan mekânın alt katında tadımlar yapılırken üst kattaki ufak atölyede çikolatalar günlük olarak üretiliyor. Bu sayede taptaze olan çikolataların içerisinde kullanılan ana malzemeler Belçika’dan getiriliyor. Lezzeti pekiştiren özel aromalar ise Paris’ten yola çıkıyor.

Maria Antionette çikolatalarını tek tek de, kiloyla da satılıyor. Ayrıca mekânı oyuncu Rajda Demirer ile kardeşi Ruken Demirer işletiyor.

Fotoğraf: https://perabulvari-a.akamaihd.net/IMG/WEB/Products/marieantionette1103-...

3. Butterfly Handmade Chocolate

“Kelebek gibi, görünüşü renkli ama aynı zamanda zarif" çikolatalar üretmek için yola çıkan Butterfly markası, klasik çikolata kalıplarının dışında yenilikçi ve özgün ürünler sunmayı amaçlayan bir çikolatacı. El yapımı çikolataları ile ünlenmiş olan Butterfly, İstanbul’daki Akmerkez ve İstinye Park şubeleriyle çikolataseverlere hizmet veriyor. 2003 yılında Leyla Akçağlılar ve Ebru İplikçiler tarafından kurulan marka, kaliteli kakaosu ve katkı maddesiz çikolataları ile dikkat çekiyor.

Fotoğraf: http://store.butterfly.com.tr/myassets/slider_pictures/pictures_1_2.jpg

4. Çikolata Fabrikası

Charlie’nin Çikolata Fabrikası’nı izlemeyen yoktur. Peki siz de bir çikolata fabrikasının içerisinde olup leziz çikolatalar yapmak istemez miydiniz? Cevabınız evetse Berrin Gürcan’ın Teşkiviye’deki dükkanı tam da size göre. Belli zamanlarda yapılan atölyeleri, baştan çıkarıcı kokuları, sağlıklı kremaları, el yapımı ve katkısız çikolatalarıyla Çikolata Fabrikası, çikolata yolculuğuna çıkabileceğiniz en özel yerlerden biri. Ayrıca mekânın Teşvikiye haricinde Caddebostan’da da şubesi bulunuyor.

Fotoğraf: http://www.cumhuriyet.com.tr/Archive/2014/9/1/113257_resource/10_GURCAN_...

İstanbul’un En İyi Çikolatacıları

Fotoğraf: https://i.ytimg.com/vi/qYP0myYjK8w/maxresdefault.jpg

22 saat önce
En Ürkütücü Yeraltı Mezarları

Günümüzde, ölülerimizi gözlerden uzak tutmayı tercih ediyoruz; ancak eskiden tahrip edici salgınlar, tıka basa dolu kiliseler ve sağlık hizmetlerinin yetersizliği sebebiyle insanlar ölüme çok daha yakın bir hayat geçiriyorlarmış. Sağlam bir mideye sahip modern turistler hala şehir merkezlerinde bulunabilen yeraltı kilise gömütlerini ya da kemiklerin saklandığı yerleri ziyaret edebiliyorlar. Listede kara vebanın ve sizle tanışmak isteyen mumyaların izlerini bulacaksınız.

Fotoğraf: http://www.thehistoryblog.com/wp-content/uploads/2013/11/Catacombs-of-Pr...

1 – En yüksek nüfus: Paris Yeraltı Mezarları

Yer: Paris, Fransa
Nüfus: 6 milyon

Şehrin kuruluşundan beri Parisliler ölülerini şehrin merkezine gömüyor, bu da dayanılmaz bir duruma yol açıyor: 1780 baharında ağır sağanak yağmurlar aşırı kalabalık olan Les Innocents Mezarlığı'ndaki höyüğü tahrip ediyor ve çürümekte olan bedenlerin dalgalar halinde çevreye yayılmasına sebep oluyor. Kralın bu ölülerle dolu şehir için çözümü ne dersiniz peki? 13. yüzyıl madencilerinden kalan devasa bir tünel ağına Paris mezarlıklarındaki tüm ölüleri taşımak! Bu görevin tamamlanması tam 12 sene sürüyor. Bugün, isteyenler bu 350 kilometrelik devasa kemik duvarlı labirentin 1 buçuk kilometrelik bir kısmını dolaşabiliyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/544a6a5292a73c30052f9df6/master/w_144...

2 – En iyi tasarım: San Fransisco Yeraltı Mezarları Manastırı

Yer: Lima, Peru
Nüfus: 25000 ila 75000

Lima’nın eski mezarlıkları yeraltına inşa ediliyormuş. Bu mağaramsı kemik gömütü de 18. yüzyıldan kalma bir sömürge manastırı altına inşa edilmiş. Şehrin ilk ve en büyük yeraltı mezarı olma özelliğine sahip. Lima’da ölülerin çoğu, 19. yüzyıl başlarına kadar buraya getiriliyormuş; ta ki biri şehir dışına bir mezarlık yapma fikrini ortaya atana kadar.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/544a6a5292a73c30052f9de7/master/w_144...

3 – En ürkütücü: Capuchin Manastırı Yeraltı Mezarları

Yer: Palermo, İtalya
Nüfus: 8000

İnsanlar genelde öldükten sonra çürümeye şahit olmak istemezler; ancak bu Capuchin keşişlerinin bedenleri için geçerli değil. Palermo dolaylarındaki bu manastırın altındaki yeraltı mezarlarında, manastır üyeleri 1599’dan beri mumyalanıp korkunç pozlarda desteklenerek saklanmışlar. Sonrasında ise toplumun daha büyük bir bölümü olaya dahil olmuş. 300 seneden fazla bir süre ayak takımı ebedi dinlenme yeri olarak buraya ulaşmış. Dinlenmek derken duvarlardan sallanmak, cam tabutlar içinde takılmak gibi şeyleri kastediyoruz.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/544a6a4ed09268884cd0de31/master/w_144...

4 – En dost canlısı mumyalar: St. Michan Kilisesi

Yer: Dublin, İrlanda
Nüfus: Birkaç düzine

Dublin’in şehir merkezi mumya arayan birinin ilk bakacağı yer olmayacaktır ama yine de doğa yanlışlıkla burada birkaç mumya yaratmış. Bir 17. yüzyıl kilisesi olan St. Michan’ın altındaki gömütlerde kuru, serin hava ve kireç duvarlar birçok naaşın mumyalanmış gibi bir etki görmesine sebep olmuş. Buradaki mumyalardan 4 tanesinin tabutu çürümüş ve insanlar bu mumyaların parmaklarına dokunup iyi şans dileyebiliyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/544a6a4e92a73c30052f9dd8/master/w_144...

En Ürkütücü Yeraltı Mezarları

picture-15-1381800226

TANRILARIN SIRADIŞI BAHÇESİ

Yıllar önce okuduğum Tanrıların Arabaları adlı romanı hatırlattı bu isim bana. Yerin ismi gerçekten de çok ilginç bir isim değil mi? Ayrıca daha önce hiç duymadığım bir yer, "Garden of the Gods" - Tanrıların Bahçesi- ve tabii bu bahçeye gideceğimizi öğrenince çok heyecanlandım, bizi neler bekliyor bakalım...  Peducah'dan sonra hiç otoyola çıkmadan, köy ve kasabaların... daha fazla

picture-45576-1461048500
Duyuru

Müzeler bu akşam ücretsiz!

Yoğun iş hayatı sebebiyle müze gezmeye vakit bulamayanlar için büyük fırsat! Avrupa Müzeler Gecesi kapsamında bugün, Türkiye’nin dört bir yanındaki 30 müze, gece 23:00'a kadar açık olacak. 11’inci kez düzenlenecek etkinliğin bir diğer güzel tarafı da müzelere girişin saat 19:00’dan itibaren ücretsiz olması. Avrupa Konseyi, UNESCO ve ICOM’un desteğiyle... daha fazla

picture-46246-1463495210
picture-17158-1423257257

SAKIZ (CHIOS) ADASI

Antik Yunan şairi Homer’in dediği gibi "Ortaçağ köylerinin ve doğal sakız ağacının adası" olarak bilinen Sakız, bir hafta tatil yapılabilecek  yakın Ege adalarından biri. Son yıllarda yeni rotamız Alaçatı. Kıştan tutun yazına kadar ayrı dönemlerde Çeşme-Alaçatı yolculuğumuz sırasında bir anda uzun bir bayram tatilini, Çeşme’nin karşısında sıcak bir gülümsemeyle... daha fazla

İstanbul'un Parkları

İstanbul’da nefes almak zor evet; ancak vaha değerindeki İstanbul parklarını ziyaret ederek bir nebze de olsa toprağı hissetmek, yeşilin kokusunu ciğerlerimize çekmek, kuş sesleri arasında bir-iki saat geçirmek kesinlikle kendinize her hafta armağan etmeniz gereken bir deneyim. Sayısı az da olsa İstanbul’un yeşil alanlarında geçirilen huzurlu vakitler insanın doğanın efendisi değil, bir parçası olduğu hissini yaşatıyor. Öyle ya huzuru yakınlarımızın dışında bulabildiğimiz başka bir yer var mı doğadan başka? Gelin birlikte İstanbul’un bilinen veya bilinmeyen en güzel parklarına birlikte göz atalım.

Fotoğraf: http://www.mehmetakinci.com.tr/wp-content/uploads/2012/07/Kopyas%C4%B1-E...

1. Japon Bahçesi

Sarıyer Baltalimanı’nda bulunan Japon Bahçesi çoğu İstanbul sakininin belki de adını dahi duymadığı parklardan bir tanesi. Adından da anlaşılacağı üzere, Japon bahçe çalışmalarını yansıtarak tasarlanmış olan parkta 4 binden fazla ağaç ve bitki bulunuyor. Bunların yanı sıra yapay bir göl, şelale, bir adacık ve ahşap köprülerle sizi tamamen farklı bir atmosferin içine alıyor.

Fotoğraf: http://cinemusicompany.com/wp-content/uploads/2014/04/Japon-Bah%C3%A7esi-Baltaliman%C4%B1-JAPANESE-GARDEN-Sar%C4%B1yer-%C4%B0stanbul-HDR-Photography-by-B%C3%BClent-%C3%96zalp-5.jpg

2. Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi

Ataşehir’de 1995 yılında Nezahat Gökyiğit adına, eşi tarafından yaptırılan park zamanla büyüyüp gelişerek botanik bahçesi özelliği kazadı. Bu bahçe, yeşil alan olmanın ötesinde özellikle çocukların keyifli vakit geçirebilecekleri bir eğitim-öğretim merkezi. Binlerce farklı türde bitkiyi koruma altına alan Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi'nde çocuklarda doğa bilincini oluşturmak amacıyla çeşitli etkinlikler de gerçekleştiriliyor. 32 hektarlık bu devasa bahçe, yedi farklı adadan meydana geliyor ve inanın keşfedecek çok fazla bilgi barındırıyor. İnternet sitesi için tıklayınız.

Fotoğraf: http://poyrazdoga.org/resimx/manset/d71f5142463efcf6dc7be216cf4644b5.jpeg

3. Atatürk Arboretumu

Arboretum ağaç, çalı ve odunsu bitkilerin dikim alanı anlamına gelen Latince kökenli bir kelime. Sarıyer ilçesinde bulunan Atatürk Arboretumu’nun tarihi 1940’lı yıllara kadar uzanıyor. İki bine yakın bitki türünün yer aldığı park, özellikle sonbahar aylarında seyri doyumsuz güzellikte manzaralar sunuyor.

Fotoğraf: http://www.gezilmesigerekenyerler.com/wp-content/uploads/2013/05/ataturk-arboretumu01.jpg

4. Beykoz Korusu

Diğer adı Abraham Korusu olan Beykoz Korusu, Beykoz ve Paşabahçe arasında yer alan yaklaşık 27 hektarlık bir alan üzerinde yer alıyor. İstanbul Büyük Şehir Belediyesi’ne ait olan koruda kır kahvesi, çocuk parkı, piknik alanları ve bir de yapay göl bulunuyor. Koruda bilinen türlerin yanı sıra sekoya, kırmızı yapraklı karaağaç, Japon saforası gibi farklı türlerde ağaçlar da var. Tarihi Abdülhamit Dönemi’ne kadar uzanan koru Fransız peyzaj mimarları tarafından yapılmış.

Fotoğraf: https://tesislerimiz.ibb.gov.tr/uploads/2015/11/Beykoz-Koru-DIs-LALELi-25-nisan-2012-2-1030x684.jpg

İstanbul'un Parkları

user-image
17 May 2016
DÜDEN

Antalya’nın en görkemli şelalelerinden biri olan Düden Şelalesi, geçtiği her yere hayat veren; bu nedenle de bulunduğu coğrafya açısından yaşamsal önemi olan bir şelale. Antalya merkeze yaklaşık 10 kilometre uzaklıkta bulunan şelale, yol üzerinde bulunan mağarasıyla da ayrı bir turistik öneme sahip. Düden Şelalesi kaynağını Kepez’den alıyor ve Düdennaşı bölgesinden şelale olarak akıyor.
Şelale aşağı ve yukarı Düden Şelalesi olarak ikiye ayrılıyor. Şelalenin Lara’ya yaklaşık 1 kilometre olan kanadı Aşağı Düden; Düden Çayı’nda yer alan kolu ise Yukarı Düden Şelalesi olarak adlandırılıyor ve her iki kol da Akdeniz’e dökülüyor. Not düşelim: Şelale boyunca Düden Mağarası, Gençlik Parkı ve Karpuzkaldıran Tesisleri görülebilir.

Fotoğraf: http://www.bilgilersitesi.com/duden-selalesi-ozellikleri-ve-resimleri-hakkinda-bilgi-duden-selalesi-nerede-nasil-gidilir.html

MANAVGAT

Adını Antalya'nın Manavgat ilçesinden alan, Antalya merkezine yaklaşık 80 kilometre mesafede bulunan bu şelalenin Antik Çağ'daki adı Melas’tır. Manavgat Şelalesi yolundaki kanyonların da, şelalenin aktığı falezin de doğal bir güzellik harikası olduğu söylenebilir.
Irmak, kaynağını Dumanlı’dan alır ve etrafındaki küçük mağaralardan şelaleye dönüşerek 15 metre yükseklikten akar. Son zamanlarda dünyanın ekolojik gidişatı sebebiyle, kaynak sularının ve doğal olarak su seviyesinin gittikçe düştüğü bilniyor.  Hatta bu durum sebebiyle, Turistik organizasyonların tur planından Manavgat Şelalesi'ni çıkarmaya başladıkları belirtiliyor.

Fotoğraf: http://ilgiliforum.com/manavgat-selalesi-nerede-t105361.0.html

ULUKAYA

Adını çok yakınındaki Ulukaya Köyü'nden alan şelale Bartın’ın Ulus ilçesindeki Ulus Çayı üzerinde yer alıyor. Şelale, 10 metre genişliğinde bir kaya oyuğu içinden çıkan suyun, 20 metre yükseklikten düşmesiyle oluşuyor. Şelaleyi görmeye gidenlerin bir kilometre uzunluktaki, 35 metre yükseklikteki kanyonu da görmeleri tavsiye edilir. Kanyondaki ulaşımı sağlamak için inşa edilen Drahna Geçidi'nin 1962 yılında yapıldığı biliniyor. Ulukaya Şelalesi'ne özellikle ilkbaharda gitmeniz tavsiye edilir. Zira şelale akağı ilkbahar ve yaz başlarında rengarenk çiçeklerle bezeniyor.

Fotoğraf: http://www.mailce.com/turkiyenin-en-guzel-10-selalesi.html

YERKÖPRÜ

Yerköprü Şelalesi, Göksu Nehri üzerinde yer alıyor. Konya'nın Hadim ilçesinde, Konya merkezine 110 kilometre mesafede bulunan şelaleye gitmek isteyenlerin Konya-Karaman yolunda Gürağaç tabelasını takip etmeleri gerekiyor. Gürağaç ve ardından Habiller Köyü'nü de geçtikten sonra 7-8 km sonra karşınızda Yerköprü Şelalesi'ni görebilirsiniz. Mağaranın içinden fışkırıyormuş, size bir köşeden sesleniyormuş gibi görüntüsüyle ve akağında beslediği yeşiliyle oldukça doyurucu bir görüntü sunuyor şelale. Konya’dan şelaleye giden istikamet boyunca geçtiğiniz köylerin de muhteşem güzellikte olduğunu belirtelim. Yol üzerinde piknik yerlerinde dinlenebilir, köylülerden sebze-meyve alabilirsiniz.

Fotoğraf: http://www.fotokritik.com/arama/yerk%C3%B6pr%C3%BC%20%C5%9Felalesi%202

GELİNTÜLÜ

Gelintülü Şelalesi, fotoğraftan da anlaşılabileceği üzere, incecik bir tül gibi süzülür dağların arasından. Karadeniz’in en güzel yerlerinden biri olan, türkülere konu olmuş o meşhur Ayder Yaylası’nda bulunan şelale Rize merkeze 90 kilometre uzaklıkta yer alıyor. Rize merkezden iki-üç ufak yaylayı ve sonrasında Ayder Yaylası'nı geçerek varılan şelale muhteşem bir güzellik ve rahatlama vadediyor.
Arkada Kaçkar Dağları, altta yemyeşil yamaçlar, karşınızda 23 metre uzunuktan tüm zerafetiyle süzülen bir şelale... Yaylanın rengârenk doğası, Kaçkar’ın kahverengi-yeşil cümbüşü ve şelalenin beyazıyla oluşan kombinasyonda düşüncelere dalmamak pek mümkün değil gibi.

Fotoğraf: http://www.karadenizrehberi.net/firma/detay/88/gelin_tulu_selalesi.html#prettyPhoto

Türkiye'nin Şelaleleri

Popüler Şehirler
picture-45576-1461048500
17 May 2016
Özel Yazı

İçinizdeki göçebeyi destekleyen bir oluşum: Roam

Uçak biletinizi alacak bütçesiniz varsa bilgisayarınızın başınıza geçin ve içinizdeki göçebenin elinden tutacak yeni bir sosyal ağa üye olmaya hazır olun. Roam adında yeni bir oluşum, dünyanın farklı yerlerinden beş şehirde kısa dönem konaklayabileceğiniz dairelerle karşınıza çıkıyor. Bali, Miami, Madrid, Buenos Aires ve Londra’da başlayan proje, kısa zamanda... daha fazla