Mykonos'ta Bir Gün

Tatil kasabası tanımına tamamen uyan adada, gece hayatı çok hızlı gündüz hayatıysa bir o kadar karışıktır. Mimarisi, gayleri ve partileriyle ünlenmiş Mykonos aradığınız her şeyi bulabileceğiniz bir yer.

Küçük Venedik (Mikanos)

Gündüz kıyafet zorunluluğunun olmadığı sahilleriyle ünlü adada 1,60-1,80 Euro karşılığında istediğiniz kumsala gidebilirsiniz. Otobüsler her 30 dakikada bir merkezden kalkar. Şezlong almayacaksınız ödeme yapmanıza gerek yok.

Super Paradise Beachgaylerin ağırlıklı olduğu bir sahil olduğu için ben Paradise Beach’i tercih ettim. Kadınların üstsüz dolaşması erkekleri heyecanlandırmasın. Kadınların yaşları 18'den başlar 78'e kadar devam eder. Bazen görmek istemeyebileceğiniz sahnelerle de karşılaşabilirsiniz. Aynı şekilde anadan doğma yatan bayları da görmek beklentilerinizi boşa çıkarabilir. Ama yine de sizin şansınıza kalmış…

Ben de biraz rahat olayım, kimse beni tanımasın diyorsunuz işiniz zor. Dünyanın her bölgesinde olduğu gibi burada da Türk turistler yoğun. Zaten sahile çıplak da gelseniz ayağınızdaki ceyo ya da muya terlikler veya elinizdeki Migros ya da Bim poşetleri size ele verecektir.

Mikanos Sokakları

Adada çok sayıda taverna var. Müzik, ışıklandırma ve renkler çok hoş. Uzo ve meze ile geceye başlangıç yaparak streaptise kulüpte sabahlamak iyi fikir. Bunun dışında beach partileri de var. Gay barlar da çok sayıda. Fiyatlar diğer adalara göre daha pahalı.

Küçük Venedik denen bölge de daracık taş sokaklar, beyaz duvarlar ve maviye boyanmış ahşaplar sizleri karşılar. O kadar çok şapel vardır ki hangisinin fotoğrafını çektiğinizi karıştırabilirsiniz.

Şapeller bir oturma odası kadar küçük. Kıyı kısmında Venedik’i andıran mahalle fotoğrafçılarının uğrak yeri. Biraz daha tepeye yöneldiğinizde yel değirmenlerini görürsünüz. Burası kasabaya hakim bir bölgedir. Bölgenin mimarisi sizleri kendine aşık eder.

Arkeolojiyle aranız iyiyse mutlaka motorla Delos’a geçmelisiniz. Sabah saatlerinde birkaç tane sefer var. Eğer birden çok gün adada konaklayacaksınız bu fırsatı kaçırmayın.

Mykonos dolu dolu 24 saat geçireceğiniz hatta 25. saati zorlayacağınız bir destinasyon. Tatilde yapılacak her şey burada sizi bekliyor. Yel değirmenlerinden küçük Venedik’e baktığınızda esen rüzgar ruhunuzu okşuyor. Ada şehir yaşantısından uzağa her çeşit özgürlüğe atılan bir adım gibi…