İstanbul Deniz Müzesi ve Beşiktaş Gezisi

Beşiktaş'ta içerisi koca koca kadırga ve saltanat kayıkları ile dolu Deniz Müzesi'nde gezimi yaptım. Ferah ve modern müzeyi gezdikten sonra Beşiktaş'a gelmişken lezzetli bir yemek yemeden ve mis gibi kahve içmeden eve dönmek olmazdı.

Beşiktaşlı olmamdan dolayı İstanbul’un en güzel semti benim için Beşiktaş’tır. Yıllardır semte gider gelirim. Ancak bunca yıl sonra geçenlerde “Deniz Müzesi” ziyaretimi gerçekleştirdim. Hep böyle olmaz mı? Burnunun dibinde görülecek yerler olur ama sen gitmezsin. Güzelim İstanbul’da bile yapacak bir şey bulamazsın. Bu nedenle hep söylerim “Kendi şehrinin turisti ol!”. Her zaman bu zihniyette olduğum için tatile her an hakkım olduğu için özetle “Tatiliyet” dediğim için İstanbul’u trafik, pahalılık ve güvensizlik değil tarih, hoş mekanlar ve eğlence olarak algılıyorum.

Beşiktaş tam bir lezzet ve gezi durağıdır. Beşiktaş İnönü Stadı'ndan başlarsın Dolmabahçe Sarayı’nı geçer Deniz Müzesi’ne gelirsin ya da Nişantaşı’ndan aşağı Akaretler yokuşundan iner taş döşeli sokaklardan ve lüks restoranların yanından geçer Deniz Müzesi’ne ulaşırsın. Olmadı, Ortaköy’de waffle veya kumpir yer, Yıldız Sarayı ve Çırağan Sarayı’nı geçer Deniz Müzesi’ne varırsın. Ama ben en çok Ihlamur Kasrı’ndan Beşiktaş Çarşısı'na inen yolu severim. Tabi Asya tarafından gelirseniz müthiş Boğaz manzarasıyla iskeleye nasıl yanaştığınızı anlamazsınız.

Arabayla Boğaz Köprüsü’nden geliyorsanız kendinizi Yıldız Teknik Üniversitesi önünden Barbaros Bulvarı'ndan aşağı müzeye kadar salarsınız. Neyse nasıl gelirseniz gelin ben Deniz Müzesi'ne geldiğinizi varsayıyorum.

Deniz Müzesi Saltanat Kayığı

Deniz Müzesi giriş ücreti 7 liradır (2016 Şubat). Öğrenciler için giriş ücretsiz. Fotoğraf çekmek serbesttir. Pazartesileri, yılbaşı ve dini bayramların ilk günü kapalı olan müze 09:00-17:00 saatleri arasında açıktır. Sadece yaz saati uygulamasına geçilen dönemde hafta sonları 10:00-18:00 arası hizmet vermektedir. Askeri müze temel olarak  4 bölümden oluşur:

1. Tarihi Kadırgalar
  2. Saltanat Kayıkları
  3. Atatürk Kayıkları
  4. Piyade Kayıkları

Bunların dışında ziyaretim sırasında iki sergi vardı. İstanbul yalı ve konak minyatürleri ile Japonya dönüşü batan Ertuğrul Fırkateyni’nin göz yaşartan hikayesini anlatan iki alanı da gezme şansım oldu.

Koleksiyonunda 20.000’e yakın eser bulunan müze Türkiye’de kurulan ilk askeri müze olma özelliğini taşır. Bu kadar çok eser bulunmasına rağmen müzeye girdiğimde karşılaştığım ortam çok farklıydı. Sergilenen küçük eser sayısı azdı. Girişte sol köşede Atatürk’ün bindiği kayıklar resimleriyle sunulmuş. Tam karşımda dev bir kadırga yer alıyor. Hemen yanlarında sırasıyla harika dizaynı ve ince işlemeleriyle saltanat kayıkları sıralanmış. Müzenin üst katında da ağırlıklı olarak piyade kayıkları ve gemi maketleri bulunur.

Beşiktaş vapur iskelesi ve Boğaz Köprüsü manzarasına sahip müze oldukça geniştir. Ferah bir salona sahip müze temizliği ile dikkat çekiyor. Saltanat kayıkları arasından Boğaz’a bakarken bir tur atmak içimden geldi. Zaten bu kayıkların taklidini son yıllarda düğün organizasyonları için denizlerde görebilirsiniz. Padişahlar bu bakımdan gerçekten şanslıymış dedikten sonra kendimi müzenin dışına attım.
Müzeye gelmişken semtin tadını çıkarın derim. Müze gezisi 1 veya 2 saatinizi alır. Sonrasında ne yapacaksınız? Mutlaka acıkırsınız. Hatta belki de gelmişken başka yerler de göreyim dersiniz.

Beşiktaş Gezilecek Yerler

• Yıldız Sarayı
  • Büyük Beşiktaş Çarşısı

Beşiktaş’ta ne yenir?

• Karadeniz Dönercisi: Açık ayran ve döner eşsizdir. Her zaman sıra olur. Sıra görmüyorsanız demek ki döner bitmiştir.
  • Kahvaltıcılar Sokağı: Çok fazla mekan var. Pişi’den memnun kaldım.
  • Köyiçi Meyhaneleri
  • Soydan Turşuları
  • 7-8 Hasanpaşa Fırını
  • Şöhretler Köftecisi

Lüks restoran ve kafeler: Her yere yayıldığı için ayrı ayrı yazamadım. Sadece bu konu üzerine sayfalarca yazmak gerekir. Yiyecek türüne göre ve kahve tercihinize göre bu konuda uzman yazarların sitelerini ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

Beşiktaş Görülecek Yerler Foto GaleriTatiliyet: Yazıda bahsedilen tüm yerlere ait resimler için tıklayınız