JAPONYA VE UNESCO DÜNYA MİRASLARI

NEVİN SALMANGold Yazar18 Oca 201344460 Yorum

Japonyadaki 2. günümüzü Miyajima ve Hirosima nin çevre gezisiyle geçiriyoruz.  Itsukushima Shinto Tapınağı (Unesco Dünya Mirası) (U.D.M.) ve Hiroshima Peace Memorial Museum’u (U.D.M.) geziyoruz.

Kyoto lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Geppakuan Machiya Residence Inn, Gosho Nishi Kyoto Heian Hotel, Gion Maifukan. Bir de booking.com'un Kyoto aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bugünü yine bir U.D.M. olan Iwami Ginzan Gümüş Madeni ve çevresindeki zengin bir ormanla kaplı, sarp dağ yolları ile karşı karşıya geldiğimiz Iwami Ginzan  kültürel peyzajı gezerek geçiriyoruz.

17. yüzyılın ilk senelerinde, gümüşünün çoğunlukla sikke yapımında kullanıldığı maden yaklaşık 38 ton ağırlığında gümüş (yani dünyanın gümüş üretimin üçte biri) üreterek,  zirveye ulaşmış. 19. yüzyılda, madenin gümüş üretim düzeyi düşmeğe başlayınca diğer madenlerle yarışı başaramaması nedeniyle kapatılmış. Maden şehrinin bazı bölümleri hâla iyi bir durumda ve Japonya hükümeti, madeni Tarihi Binalar için Özel Koruma Bölgesi ilan etmiş.

Yakındaki bir kasabada 150 yıl önce gümüş üretimi sayesinde refah bir yaşam tarzı olan ve ayakta kalmış en büyük Japon-stili ev olan Kumagai Ailesinin evini ziyaret ediyoruz. Evde sergilenmekte olan mobilyalar, mutfak eşyaları, diğer ev eşyaları ve giysiler o dönemdeki geleneksel Japon tarzını yansıtmakta.

Kısa bir yürüyüşten sonra, Ginzan Gümüş Madeninde çalışmış olan insanların ruhlarının sakinleşmesi için yapılmış, kayalık dağların içine oyulmuş mağaralardan oluşan ve içinde Budist heykellerin bulunduğu Toyoma bölgesindeki Gohyaku-Rakan Mabedine (U. D.M.)  ulaşıyoruz.

Seyahatimizin diğer günlerinde de güzel manzaralar ve her yerde karşımıza çıkan muhteşem sakura ağaçlarını hayranlıkla izleyerek Nara ve Kyoto bölgesini geziyoruz.

Himeji Kalesi (U.D.M.),

Kokoen Bahçeleri ve Horyuji Tapınağı (U.D.M.),

Kasuga Taisha ve Todaiji Tapınakları (U. D.M.), Nara’daki Geyik  Parkı, Byodo-inTapınağı (U. D.M.)

Kyoto civarindaki Nijo Kalesi (U.D.M.), Kinkakuji  (U.D.M.) Heian Jingu ve Kiyomizu Tapınakları’nı (U.D.M.) dolaşıyoruz. Herbiri birbirinden muhteşem bu tapınakları hayranlıkla izliyoruz.

Sosyal Medya'da Gezimanya

Silver Yazar
29 Ara 2013

JAPONLAR NE İSTER?

Japonya'da bazı tapınaklarda dilek köşeleri dikkatinizi çeker. Bir dileğiniz varsa tapınağın mağazasına gider dilek tahtasından satın alır (küçük tahta parçalarına artık ne verirseniz verin), parasını öder sonra dileğinizi bu tahtaya yazarsınız (bu dilek tahtaları da ucuz şeyler değil hani, ne de olsa tapınağın bakımı için kullanılıyorlar ve Japonya pahalı bir yer). Tahtaya... daha fazla

24 Kas 2013

KYOTO : JAPONYA'NIN EN GÜZELİ

Kyoto, Japonya’yı ve Japon kültürünü tanıyabilmek için görülmesi gereken şehirlerin en başında geliyor. Sebebi ise geçmişte üç yüz yıla yakın bir süre Japonya’nın başkenti olmuş olması dolayısıyla sayısız tarihi ve kültürel mekanı barındırıyor olması. Kiyomizu-dera Tapınağı önünde Japon gençleri Bunun yanı sıra konum itibariyle Japonya’nın Hiroshima, Miyajima adası, Nara,... daha fazla

14 Eki 2013
Galeri

Kyoto, 1000 yıldan fazla bir süre boyunca Japonya’ya başkentlik yapmış ve bu zaman içerisinde en güzel Japon sanatı, kültürü, dini ve düşünce tarzının hazinesi haline gelmiştir. Shinkansen hızlı treni ile Tokyo’dan 2 saat 40 dakika ve Osaka yakınındaki Kansai Uluslararası Havalimanı’ndan 1 saat 15 dakikalık mesafededir.

Nemli kıta iklimi görülür. Kışlar soğuk ve kuru, yazlar sıcak ve yağışlıdır.

Kyoto'da görmeniz gereken yerlerin başında, Nijo Kalesi gelmektedir.

Fotoğraf: japan-guide

Kyoto’nun merkezinden trenle yalnızca 20 dakika uzaklıktaki Arashiyama semtinde sayısız ünlü tapınak ve dükkân bulunmaktadır. Bölge, özellikle de güzel havalarda yürüyerek ya da bisikletle gezmek için idealdir.

Batı Kyoto’da turistler için mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri, gösterişli Kinkakuji Tapınağı ya da diğer bir ismiyle Altın Ev'dir.

Kyoto - Japonya

Gold Yazar
18 Oca 2013

JAPONYA VE UNESCO DÜNYA MİRASLARI

Japonya gezimiz Güney Kore’den bindiğimiz Busan Feribotuyla Fukuoka’dan başladı. Otel yolunda  Kintai köprüsü ve nehir boyunca dizilmiş sakuralar tüm ihtişamı ile karşımıza çıkıyor. Muhteşem bir manzara. Nehir boyunca yüzlerce sakura çok güzel inşa edilmiş Kintai köprüsü ile birlikte bize harika görüntüler veriyor. Japonyadaki 2. günümüzü Miyajima ve Hirosima nin çevre... daha fazla

Silver Yazar
10 saat 23 sn önce

ÜÇ ZAMANLI ŞEHRİ BATUMİ

Batum, Karadeniz'in prensesi... Güzel bir masalın başkahramanı. Büyüsüyle içine çeker, ''hup'' diye yutar! Farkında olmadan bir masalın üç farklı zamanının da kahramanı olursunuz... Eee, bizim masalda böyle başladı! Nereden bilebilirdim, bu şehirle tekrar yolumun kesişeceğini. Masal bu ya, bir gün gerçekleşiverdi. Benim gibi on iki kahramana rüya gibi bir tatili sunuverdi.... daha fazla

11 saat 9 dak önce
Duyuru

KidZania İstanbul'dan "Bir Kap Su Hayat Kurtarır!" kampanyası

Çocuklara eğlenerek öğrenme deneyimi sunan ve dünyanın ilk uluslararası tema parkı olan KidZania Çocuk Cumhuriyeti, sosyal sorumluluk kampanyalarına bir yenisini daha ekledi. KidZania’nın eğlenceli, arkadaş canlısı ve cesur karakteri Bache, 28 Mayıs’taki doğum gününde hayvan dostlarını unutmadı. Hem doğum gününü hem de Dünya Oyun Günü’nü çocuklarla birlikte birbirinden... daha fazla

13 saat 22 dak önce
Galeri

8. yy’dan günümüze gelen bir Japon geleneği, Amezaiku. Yani şekerden gerçekmişçesine hayvan figürleri yapmak. Bu eski geleneği tekrar uyandıran ve günümüzde temsil eden genç sanatçı ise 26 yaşındaki Shinri Tezuka.

Kaynak: ame-shin | Facebook Instagram | Twitter (h/t: spoon-tamagofoodigity)

Bu ucuz ya da kitlesel üretime dönüştürülebilecek bir sanat değil.

Sanatçı bunu yaparken yer yer acıya katlanmak zorunda kalıyor, elleriyle sıcak şekeri şekillendirmek her zaman kolay olmuyor.

Shinri, Amezaiku’nun birkaç temsilcisinden biri. Dükkanı Ameshin’i 2013’te açmış ve ürünlerini satmaya başlamış. Bu güzel cam şekerler 1000-2000 yen yani 8-17 dolar gibi fiyatlara satılıyor.

Ayrıca ilgilenenler ve yapımını öğrenmek isteyenler için ufak kurslar da düzenliyor. Şeker şurubu, sertleştirici madde ve organik boyayla yapılan şekerler oldukça şaşırtıcı ve etkileyici. Farklı ve gerçekten bölgeye ait, hikayesi olan hediyeleri sevenler için güzel bir başlangıç noktası olabilir.

1.200 Yıllık Bir Japon Geleneği: Amezaiku

14 saat 35 dak önce
Galeri

Doğayı korumak denildiğinde aklınıza ne geliyor? Ormanları korumak, panda nüfusunu çoğaltmak ya da su kaynaklarına sahip çıkmak, kirliliğe ket vurmak vs. Fakat hayatımızda hacim olarak oldukça az yer kaplayan, doğanın mayalanmasını sağlayan ve tehlike altında bulunan bir takım türler var. Bunlar arılar, polen dağıtımına yardım eden böcekler ve yazımızın ana karakteri olan Monark Kelebekleri ya da diğer adıyla Kral Kelebekleri.

Fotoğraf: www.huffingtonpost.com

Kaynak: http://qz.com/407893/obama-is-creating-a-1500-mile-butterfly-corridor-to-help-monarchs-get-from-mexico-to-minnesota/

Amerika başkanı Barack Obama tam bir arı, böcek dostu. Kral kelebeklerin azalan populasyonuna yardım etmek için yapılan çalışmalara destek vermekten de geri durmuyor. Tıpkı bu projedeki gibi. Projenin başarısı devlet kurumlarının yardımıyla beraber Kanada-Meksika işbirliğine de bağlı. Çünkü doğanın rotası sınırları ya da yasaları umursamıyor.

Fotoğraf: www.worldwildlife.com

Projenin amacı kelebeklerin göç yollarının belirlenmesi ve onların bu rota üzerinde giderken içinde bulundukları habitatın yenilenip, korunması. Böylece ekstrem ve insan müdahaleli doğal olmayan koşullardan mümkün olduğunca uzak tutulmaları amaçlanıyor.
Fotoğraf: www.pbs.com

Buradaki çalışma Meksika’dan Minnesota’ya uzanan 1.500 millik bir kelebek yolu oluşturmayı kapsıyor (tabii bunu yol yapmakla kıyaslamıyoruz yanlış olmasın).

Monarkların sayılarının azalmasında ki en önemli etken çiçeklerin ve ipekotlarının bulunduğu alanların kaybı. Bunun yanında herbisit ve pestisitlerle beraber besleyici özelliği azalmış bölgeleri de işin içine katınca tehlike çanları kral kelebekleri için çalmaya başlamış.

Fotoğraf: soul-amp.blogspot.com

Kelebekler İçin Hazırlanan 2.415 Kilometrelik Dev Yol

Fotoğraf: www.huffingtonpost.com

15 saat 48 dak önce

GÜNEŞİN DAHA GÜZEL BATTIĞI YER: ŞEYTAN SOFRASI

Her ne kadar kışın gittiğimizde çektiğim fotoğrafları koysam da yazın da görme fırsatım oldu. Şeytan Sofrası, gün batımının izlenmesi gereken 3-5 yerden birisidir. Ayvalık-Sarımsaklı arasında yer alan bu hakim tepenin adı türlü türlü rivayetlerden gelmektedir. Ama bana göre en ihtişamlı olanı, mitolojik tanrılardan kaçan şeytanın buraya uğraması ve ayak izini bırakmasıdır.... daha fazla

15 saat 55 dak önce
Etkinlik
28 Haziran 2015,Pazar

Ressam ve Resim - Mehmet Güleryüz Retrospektifi

İstanbul Modern’in düzenlediği “Ressam ve Resim: Mehmet Güleryüz Retrospektifi”, Güleryüz’ün resimden desene, heykelden gravüre, tiyatrodan performansa çeşitli çalışmalarına ışık tutuyor. Serginin; sanatçının desen, resim, heykel, gravür, porselen üzeri boyama, performans gibi alanlarda gerçekleştirdiği üretimleri bir araya getirdiği belirtiliyor. Küratörlüğünü Levent... daha fazla

16 saat 12 dak önce

BARSELONA'DA TATİL

Uzun süredir yazmak istediğim ama yazamadığım Barcelona hakkında küçük bilgiler vereceğim. Barcelona tam bir sanat şehri. Mimarisi, yemekleri, kültürü... Katalonların şehri... İspanya'ya bir sürü tur firması turlar düzenliyor ve fiyatları çok yüksek. Eğer temel ihtiyaclarınızı götürecek kadar İngilizceniz var ise kesinlikle bireysel gitmenizi tavsiye ederim. Şehir gezilmesi... daha fazla

16 saat 28 dak önce

VİYANA SEYAHATİ

Tatilden dönüşte hemen yazma fırsatı bulamadım. Aslında yazma süresini açmak da doğru değil, unutuluyor bazı şeyler. Ama yılbaşı, işe başlama derken zaman uzadı :) Viyana, Budapeşte ve Prag seyahetini kendime göre en güzel zamanda yaptık. Noel kutlama haftasında :) Viyana, Avusturya'nın başkenti. Birçok kişiye göre de sanatın başkenti Viyana. Osmanlı döneminde kapılarına... daha fazla

16 saat 41 dak önce
Duyuru

Seul’de hayranlık uyandıran müzik kütüphanesi

Seul’de açılan Music Library + Understage’in 10.000 plak ve 3.000 müzik temalı bir arşive sahip olduğu belirtiliyor. Aynı zamanda kütüphanede, etkinlikler için bir performans alanı da olduğu ifade ediliyor. Bu büyük arşive sahip ve bağımsız müzisyenlerin konser de düzenleyebileceği alışılmışın dışında olan kütüphane, 3 kattan oluşuyor. Music Library + Understage, Salı’dan... daha fazla

17 saat 58 dak önce

GÜNÜBİRLİK BURSA GEZİSİ

Kabataş İskelesi'nden deniz otobüsüne atlıyoruz, iki saat dolmadan Mudanya İskelesi'ndeyiz. İskelede sarı kent otobüsleri bizi bekliyor, yarım saat sonra da kent meydanındayız. Osmanlı'nın ilk başkentinde bizi köklü bir tarih ve damak şenlendiren lezzetler bekliyor. Cumalıkızık dönüşü ilk durağımız tarihi Uludağ Kebapçısı Cemal Cemil Usta, aslında ilk şubeleri kent meydanında... daha fazla