JAPONYA VE UNESCO DÜNYA MİRASLARI

NEVİN SALMANNEVİN SALMANGold Yazar18 Oca 201346560 Yorum

Japonya gezimiz Güney Kore’den bindiğimiz Busan Feribotuyla Fukuoka’dan başladı. Otel yolunda  Kintai köprüsü ve nehir boyunca dizilmiş sakuralar tüm ihtişamı ile karşımıza çıkıyor.

Muhteşem bir manzara. Nehir boyunca yüzlerce sakura çok güzel inşa edilmiş Kintai köprüsü ile birlikte bize harika görüntüler veriyor.

Japonyadaki 2. günümüzü Miyajima ve Hirosima nin çevre gezisiyle geçiriyoruz.  Itsukushima Shinto Tapınağı (Unesco Dünya Mirası) (U.D.M.) ve Hiroshima Peace Memorial Museum’u (U.D.M.) geziyoruz.

Bugünü yine bir U.D.M. olan Iwami Ginzan Gümüş Madeni ve çevresindeki zengin bir ormanla kaplı, sarp dağ yolları ile karşı karşıya geldiğimiz Iwami Ginzan  kültürel peyzajı gezerek geçiriyoruz.

Kyoto lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Veada, Hotel Grand Fine Kyoto Okazaki, Eco and Tec Kyoto. Bir de booking.com'un Kyoto aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

17. yüzyılın ilk senelerinde, gümüşünün çoğunlukla sikke yapımında kullanıldığı maden yaklaşık 38 ton ağırlığında gümüş (yani dünyanın gümüş üretimin üçte biri) üreterek,  zirveye ulaşmış. 19. yüzyılda, madenin gümüş üretim düzeyi düşmeğe başlayınca diğer madenlerle yarışı başaramaması nedeniyle kapatılmış. Maden şehrinin bazı bölümleri hâla iyi bir durumda ve Japonya hükümeti, madeni Tarihi Binalar için Özel Koruma Bölgesi ilan etmiş.

Yakındaki bir kasabada 150 yıl önce gümüş üretimi sayesinde refah bir yaşam tarzı olan ve ayakta kalmış en büyük Japon-stili ev olan Kumagai Ailesinin evini ziyaret ediyoruz. Evde sergilenmekte olan mobilyalar, mutfak eşyaları, diğer ev eşyaları ve giysiler o dönemdeki geleneksel Japon tarzını yansıtmakta.

Kısa bir yürüyüşten sonra, Ginzan Gümüş Madeninde çalışmış olan insanların ruhlarının sakinleşmesi için yapılmış, kayalık dağların içine oyulmuş mağaralardan oluşan ve içinde Budist heykellerin bulunduğu Toyoma bölgesindeki Gohyaku-Rakan Mabedine (U. D.M.)  ulaşıyoruz.

Seyahatimizin diğer günlerinde de güzel manzaralar ve her yerde karşımıza çıkan muhteşem sakura ağaçlarını hayranlıkla izleyerek Nara ve Kyoto bölgesini geziyoruz.

Himeji Kalesi (U.D.M.),

Kokoen Bahçeleri ve Horyuji Tapınağı (U.D.M.),

Kasuga Taisha ve Todaiji Tapınakları (U. D.M.), Nara’daki Geyik  Parkı, Byodo-inTapınağı (U. D.M.)

Kyoto civarindaki Nijo Kalesi (U.D.M.), Kinkakuji  (U.D.M.) Heian Jingu ve Kiyomizu Tapınakları’nı (U.D.M.) dolaşıyoruz. Herbiri birbirinden muhteşem bu tapınakları hayranlıkla izliyoruz.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

13 Şub 2015
Ben de Gittim
14 Eki 2014
Başar Kurtbayram
29 Ara 2013

JAPONLAR NE İSTER?

Japonya'da bazı tapınaklarda dilek köşeleri dikkatinizi çeker. Bir dileğiniz varsa tapınağın mağazasına gider dilek tahtasından satın alır (küçük tahta parçalarına artık ne verirseniz verin), parasını öder sonra dileğinizi bu tahtaya yazarsınız (bu dilek tahtaları da ucuz şeyler değil hani, ne de olsa tapınağın bakımı için kullanılıyorlar ve Japonya pahalı bir yer). Tahtaya... daha fazla

24 Kas 2013

KYOTO : JAPONYA'NIN EN GÜZELİ

Kyoto, Japonya’yı ve Japon kültürünü tanıyabilmek için görülmesi gereken şehirlerin en başında geliyor. Sebebi ise geçmişte üç yüz yıla yakın bir süre Japonya’nın başkenti olmuş olması dolayısıyla sayısız tarihi ve kültürel mekanı barındırıyor olması. Kiyomizu-dera Tapınağı önünde Japon gençleri Bunun yanı sıra konum itibariyle Japonya’nın Hiroshima, Miyajima adası, Nara,... daha fazla

Gezimanya
14 Eki 2013
Kyoto - Japonya

Kyoto, 1000 yıldan fazla bir süre boyunca Japonya’ya başkentlik yapmış ve bu zaman içerisinde en güzel Japon sanatı, kültürü, dini ve düşünce tarzının hazinesi haline gelmiştir. Shinkansen hızlı treni ile Tokyo’dan 2 saat 40 dakika ve Osaka yakınındaki Kansai Uluslararası Havalimanı’ndan 1 saat 15 dakikalık mesafededir.

Nemli kıta iklimi görülür. Kışlar soğuk ve kuru, yazlar sıcak ve yağışlıdır.

Kyoto'da görmeniz gereken yerlerin başında, Nijo Kalesi gelmektedir.

Fotoğraf: japan-guide

Kyoto - Japonya

Kyoto’nun merkezinden trenle yalnızca 20 dakika uzaklıktaki Arashiyama semtinde sayısız ünlü tapınak ve dükkân bulunmaktadır. Bölge, özellikle de güzel havalarda yürüyerek ya da bisikletle gezmek için idealdir.

Batı Kyoto’da turistler için mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri, gösterişli Kinkakuji Tapınağı ya da diğer bir ismiyle Altın Ev'dir.

Fotoğraf: japan-guide

2 dak önce

Emirates ve National Geographic’ten ilginç proje

Emirates Havayolu ve National Geographic ortaklığıyla gerçekleştirilen “Orada Ol” kampanyasıyla gerçek yolculuk deneyimlerinin seyahat tutkunları ile paylaşılacağı bir uygulama başlatılacağı belirtildi. Bu kapsamda Emirates personelinden seçilmiş elçiler 6 ay boyunca dünya çapındaki seyahatlerinde “Orada Ol” kampanyası ile kendi hikâyelerini anlatarak sosyal medyada paylaşacak... daha fazla

40 dak önce

HİNDİSTAN’DA İLKLERİN ŞEHRİ: KOLKATA

Hindistan deyince genelde akıllara Başkent Delhi ya da Bollywod’un merkezi Mumbai (Bombay) gelir. Ancak bugün size öyle bir şehirden bahsedeceğim ki Hindistan hakkında bildiklerinizi tekrar gözden geçireceksiniz. O kadar da iddialıyım yani! Bildiğiniz gibi Hindistan bir yarımada ve yüzölçümü açısından dünyanın en büyük 7. ülkesi. Şu ana kadar Hindistan’ın 4 şehrini gezip... daha fazla

1 saat önce

Norveç'in tanıtım filmi Oslo Havaalanı’nda

Norveç, Oslo Havaalanı’nda bekleyen yolculara 3D film ile şehrin tanıtımını yapıyor. Turist oranını arttırmak adına uyguladığı bu yöntem ile Norveç, ülkesinin adını daha fazla duyurmayı planlıyor. Innovation Norway ve Avinor 3D animasyon film ile havaalanında izlenebiliyor. 18 Haziran’dan bu yana uygulanan sistemde Norveç’in ziyaretçilerine neler sunabileceği anlatılmaya... daha fazla

Ali Yeniay
2 saat önce

BURADA İNSANLARIN, TANRILARIN VE ÖLÜLERİN TARİHİ BAŞLAR: KAHİRE

Eski kralların yakın zamanda cömert davranıp o binlerce yıllık kalıntıları bugünün insanlığına hediye etmelerinin üzerinden çok geçmedi. Sunulan bu hediyeleri görmek için Mısır’a gitmek gerekir ve gidip görünce de o tarihlerde yaşama istemi uyanır içinizde. Sizi çeken o tarihin neden çektiğini anlamasanız da özlem duyarsınız o mistik zamanlara. İnsanlığın en eski zamanlarına... daha fazla

Emir Ergin
2 saat önce

BAŞKENT ÜSKÜP VE BALKANLARIN İNCİSİ OHRİD

2011′in sonlarında Belgrad’ın dahil olmadığı büyük Balkan turu yaptım. Belgrad’ı da (vizesiz) en kısa zamanda görmek isterim. Sırbistan’ı görmeden Balkan turu olamaz. Çok lüks çok enteresan yerler görmedim. Ama siyaset, farklı kültürler ve geçmişin izleri hakkında çok öğretici bir tatil oldu. Özellikle Bosna’da savaşın izleri hala canlı. Makedonya turumu ise Üsküp ve Ohrid... daha fazla

4 saat önce

Mardin Kent Müzesi’nin mükemmelliği belgelendi

Sabancı Vakfı tarafından restore edilerek 2009 yılında müze haline getirilen Sakıp Sabancı Mardin Kent Müzesi’nin Trip Advisor tarafından Mükemmellik Sertifikası’na layık görüldüğü bildirildi. Müze, Trip Advisor gezginlerinin değerlendirmeleri sonucunda geçtiğimiz yıl en çok tercih edilen ve turistler için gidilmesi önerilen yerler arasında gösterildi. Mükemmellik Sertifikası... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar
18 saat önce

TADINDA GEZELİM: AKHİSAR

Tadında Gezelim ekibi bu seferinde İstanbul-İzmir yolu üzerinde bulunan Akhisar’ın yıllardır gelip geçtiğimiz ana yolundan ayrılarak, içerilerine daldı ve sizler için Akhisar’ı gezdi, acaba Akhisar’da köfteden başka bir şey yeniyor mu diye araştırdı. Öncelikle Akhisar’ın tarihi geçmişine biraz bakalım… MÖ. 14. yüzyılda, Amazon kadın savaşçılarının bir kolunun, Lidya bölgesine... daha fazla

18 saat önce

TOMA TODO: MADRİD'DE AYAKÜSTÜ LEZZETLER

Madrid soz konusu olunca yazacaklarimin siniri yok.  Okudugunuz kesinlikle tarafli yazilmis bir yazi olacak, ama merak etmeyin sonunda karli cikacaksiniz ;) Her yil iki defa ziyaret ettigim Madrid'deki sokak/ayakustu lezzetlerinin bazilarini listelemek istedim.  Fiyatlar diger buyuk Avrupa baskentlerine gore bir hayli uygun, Amerikali fast food zincirlerinden arinmis, ozgun... daha fazla

22 saat önce
Son Derece Küçük Odalardaki Yaşamlar: Kapsül Hotel

Bu fotoğraflar size çok dar, küçük ya da inanılmaz gelebilir.

Fotoğrafçı Won Kim bilhassa sırt çantalılar için yapılan bu misafir evinin gelip geçen sakinlerinin rutin anlarını yakalamış.

Odalar oldukça küçük, kapı ve pencere yok. Özeliniz bir perde ile gizlenmiş durumda.
Geleceğin sıkışık ütopyalarını hatırlatan cinsten.

Son Derece Küçük Odalardaki Yaşamlar: Kapsül Hotel

Tek katlı bir yapılanma olan hotelde bazen insanlar çok kısa kalıyor bazense uzun süre burayı evleri olarak benimsiyorlar.

Konaklayanlar zaman içerisinde odalarında kişisel köşeler oluşturmuşlar. Kitaplık, askı, poster bunlar arasında en çok göze çarpanlar.

Bu fotoğraflar size çok dar, küçük ya da inanılmaz gelebilir.

22 saat önce
Estetik ve Güzelliğin Pencerelere Yansımış Hali

Güzel şeylerin ne zaman, nerede karşımıza çıkacağı belli olmuyor.

Kaynak: http://www.wherecoolthingshappen.com/magnificent-windows-from-around-the-world/

​Alp Dağları

Bazen bu sadece bir pencereden ibaret olabilir.

Albufeira, Portekiz

Portekizli fotoğrafçı Andre Gonçalves onlarca yeri ziyaret edip pencerelerin fotoğrafını çekmiş.

Burano

Görüntüler öylesine güzel ki, adeta estetiğin ve zarifliğin hayatı ne kadar renklendirdiğini kanıtlıyor.

Ericeira

Estetik ve Güzelliğin Pencerelere Yansımış Hali

Güzel şeylerin ne zaman, nerede karşımıza çıkacağı belli olmuyor.