JAPONYA VE UNESCO DÜNYA MİRASLARI

NEVİN SALMANNEVİN SALMANGold Yazar18 Oca 201349620 Yorum

Japonyadaki 2. günümüzü Miyajima ve Hirosima nin çevre gezisiyle geçiriyoruz.  Itsukushima Shinto Tapınağı (Unesco Dünya Mirası) (U.D.M.) ve Hiroshima Peace Memorial Museum’u (U.D.M.) geziyoruz.

Bugünü yine bir U.D.M. olan Iwami Ginzan Gümüş Madeni ve çevresindeki zengin bir ormanla kaplı, sarp dağ yolları ile karşı karşıya geldiğimiz Iwami Ginzan  kültürel peyzajı gezerek geçiriyoruz.

Kyoto lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Toyoko Inn Kyoto Shijo-Omiya, Jeugiya, Ark Hotel Kyoto. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Kyoto Riverside Machiya, Ryokan Nenrinbo gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz naokonoza Omiya Gojo, Gojo Guest House Annex, Guesthouse Kanwado otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kyoto aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

17. yüzyılın ilk senelerinde, gümüşünün çoğunlukla sikke yapımında kullanıldığı maden yaklaşık 38 ton ağırlığında gümüş (yani dünyanın gümüş üretimin üçte biri) üreterek,  zirveye ulaşmış. 19. yüzyılda, madenin gümüş üretim düzeyi düşmeğe başlayınca diğer madenlerle yarışı başaramaması nedeniyle kapatılmış. Maden şehrinin bazı bölümleri hâla iyi bir durumda ve Japonya hükümeti, madeni Tarihi Binalar için Özel Koruma Bölgesi ilan etmiş.

Yakındaki bir kasabada 150 yıl önce gümüş üretimi sayesinde refah bir yaşam tarzı olan ve ayakta kalmış en büyük Japon-stili ev olan Kumagai Ailesinin evini ziyaret ediyoruz. Evde sergilenmekte olan mobilyalar, mutfak eşyaları, diğer ev eşyaları ve giysiler o dönemdeki geleneksel Japon tarzını yansıtmakta.

Kısa bir yürüyüşten sonra, Ginzan Gümüş Madeninde çalışmış olan insanların ruhlarının sakinleşmesi için yapılmış, kayalık dağların içine oyulmuş mağaralardan oluşan ve içinde Budist heykellerin bulunduğu Toyoma bölgesindeki Gohyaku-Rakan Mabedine (U. D.M.)  ulaşıyoruz.

Seyahatimizin diğer günlerinde de güzel manzaralar ve her yerde karşımıza çıkan muhteşem sakura ağaçlarını hayranlıkla izleyerek Nara ve Kyoto bölgesini geziyoruz.

Himeji Kalesi (U.D.M.),

Kokoen Bahçeleri ve Horyuji Tapınağı (U.D.M.),

Kasuga Taisha ve Todaiji Tapınakları (U. D.M.), Nara’daki Geyik  Parkı, Byodo-inTapınağı (U. D.M.)

Kyoto civarindaki Nijo Kalesi (U.D.M.), Kinkakuji  (U.D.M.) Heian Jingu ve Kiyomizu Tapınakları’nı (U.D.M.) dolaşıyoruz. Herbiri birbirinden muhteşem bu tapınakları hayranlıkla izliyoruz.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

29 Ağu 2015

JAPONYA'DA GEİSHA KÜLTÜRÜ

Japonya konusu açıldığında konu bir şekilde döner dolaşır “Geisha”lara gelir. Peki kimdir bunlar? Neden bu kadar meşhurlar? Cevapları bu yazıda! “Geisha” veya “Geiko” kelime olarak “sanat veya gösteri kişisi” anlamında. Adından da anlaşılacağı gibi geishalar sanat dolu kişilikler. İnsanlar çeşitli zamanlarda toplandıklarında orayı güzelleştirmesi, neşe saçması için geishaları... daha fazla

13 Şub 2015
14 Eki 2014
Başar Kurtbayram
29 Ara 2013

JAPONLAR NE İSTER?

Japonya'da bazı tapınaklarda dilek köşeleri dikkatinizi çeker. Bir dileğiniz varsa tapınağın mağazasına gider dilek tahtasından satın alır (küçük tahta parçalarına artık ne verirseniz verin), parasını öder sonra dileğinizi bu tahtaya yazarsınız (bu dilek tahtaları da ucuz şeyler değil hani, ne de olsa tapınağın bakımı için kullanılıyorlar ve Japonya pahalı bir yer). Tahtaya... daha fazla

24 Kas 2013

KYOTO : JAPONYA'NIN EN GÜZELİ

Kyoto, Japonya’yı ve Japon kültürünü tanıyabilmek için görülmesi gereken şehirlerin en başında geliyor. Sebebi ise geçmişte üç yüz yıla yakın bir süre Japonya’nın başkenti olmuş olması dolayısıyla sayısız tarihi ve kültürel mekanı barındırıyor olması. Kiyomizu-dera Tapınağı önünde Japon gençleri Bunun yanı sıra konum itibariyle Japonya’nın Hiroshima, Miyajima adası, Nara,... daha fazla

Gezimanya
14 Eki 2013
Galeri
Kyoto - Japonya

Kyoto, 1000 yıldan fazla bir süre boyunca Japonya’ya başkentlik yapmış ve bu zaman içerisinde en güzel Japon sanatı, kültürü, dini ve düşünce tarzının hazinesi haline gelmiştir. Shinkansen hızlı treni ile Tokyo’dan 2 saat 40 dakika ve Osaka yakınındaki Kansai Uluslararası Havalimanı’ndan 1 saat 15 dakikalık mesafededir.

Nemli kıta iklimi görülür. Kışlar soğuk ve kuru, yazlar sıcak ve yağışlıdır.

Kyoto'da görmeniz gereken yerlerin başında, Nijo Kalesi gelmektedir.

Fotoğraf: japan-guide

Kyoto - Japonya

Kyoto’nun merkezinden trenle yalnızca 20 dakika uzaklıktaki Arashiyama semtinde sayısız ünlü tapınak ve dükkân bulunmaktadır. Bölge, özellikle de güzel havalarda yürüyerek ya da bisikletle gezmek için idealdir.

Batı Kyoto’da turistler için mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri, gösterişli Kinkakuji Tapınağı ya da diğer bir ismiyle Altın Ev'dir.

Fotoğraf: japan-guide

NEVİN SALMAN
Gold Yazar
18 Oca 2013

JAPONYA VE UNESCO DÜNYA MİRASLARI

Japonya gezimiz Güney Kore’den bindiğimiz Busan Feribotuyla Fukuoka’dan başladı. Otel yolunda  Kintai köprüsü ve nehir boyunca dizilmiş sakuralar tüm ihtişamı ile karşımıza çıkıyor. Muhteşem bir manzara. Nehir boyunca yüzlerce sakura çok güzel inşa edilmiş Kintai köprüsü ile birlikte bize harika görüntüler veriyor. Japonyadaki 2. günümüzü Miyajima ve Hirosima nin çevre... daha fazla

Gezimanya
Pınar Bulut
11 saat önce
Duyuru

Çin'de ilkokul çocuklarına para ve borsa dersleri verilecek

Çin’de Guangdong eyaletinde ilkokul son sınıf öğrencilerine para ve borsa dersleri verileceği açıklandı. Eyalette 36 okulda bir pilot proje başlatılacağı ve 10 bin öğrenciye “para kullanımı ve hisse alım satımı” dersi verileceği bildirildi. Vatandaşlardan bazılarının uygulamayı desteklediği, bazılarının ise ahlaki etkileri yüzünden istemediği belirtiliyor. (BBC)

DUANE'YE DALIŞ

Fort Lauderdale’de golf, alışveriş sabahları kumsalda koşarak geçen sakin bir haftanın sonunda, ikinci kez Miami’yi gezmeye karar veriyorum. İlki Bahamalar tatilim öncesi 2010 yılına denk gelmişti, şimdi de Barbados ziyaretim öncesine denk gelmiş oldu. Burada yaşayan bir arkadaşımın bana eşlik etmesi tabii ki daha farklı bir gözle bakmama ve çok daha fazla keyif almama yol... daha fazla

FLORIDA'YA BİR DE SUALTINDAN BAKIŞ

Birbirinden lüks villalara ve teknelere ev sahipliği yapan, Miami’nin kuzeyinde, Gulf Stream akıntıları ile kışın bile 22 derecenin altına düşmeyen su ısısı ile Fort Lauderdale, yolunuz Florida’ya düştüğünde, dalışı da bir opsiyon olarak düşünmeniz gereken yerlerdendir. Tüm kıyı boyunca uzanan kumsallarında uzanmanın yanısıra tekne turlarına çıkabilir, balık yakalama... daha fazla

Galeri
Kherson Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Kherson, Ukrayna’nın güney bölümündeki bir şehirdir. Aşağı Dinyeper Nehri’nin sağında yer almaktadır. Kherson, ülkesinin sanayi, idari ve kültürel merkezi konumundandır. Ticaret yolları üzerinde bulunması dolayısıyla da ayrıca önemlidir. Ukrayna, 2012 yılından bu yana Türkiye’den yapılacak turistik seyahatler için vize istememektedir fakat bu 1 ay içerisinde tek girişlik seyahatler için geçerlidir.

Kherson’a Türk Hava Yolları’nın direkt seferleriyle gidilebilmektedir. Türk Hava Yolları’nın her gün karşılıklı seferleri bulunmaktadır. Yolculuk 1 saat 5 dakika sürmektedir. Ayrıca Kiev, Odessa gibi kentlerden buraya otobüsle ya da trenle de ulaşılabiliyor.

Oleshky Kumları, Ukrayna’daki en büyük kum alanıdır. Bazılarının deyimiyle Avrupa’nın tek çölüdür. Bu alanda çöl safarisi yapılabilmektedir. Kumlar, Dinyeper Nehri’nin denizle buluştuğu yerlerde binlerce yıldır bulunmasına rağmen, Askania Nova vahşi yaşam koruma alanının kurucusu Baron Friedrich Falz-Fein’in bu alana yaklaşık 1 milyon adet koyun getirmesiyle bölgenin bitki örtüsü değişikliğe uğramıştır. Koyunların çimleri bitirmesi ve rüzgar erozyonunun da etkisiyle kum alanı genişlemiştir.

Kherson Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Ukrayna yemek kültürünün bir parçası olan Kherson şehrinde ekmek olmazsa olmaz bir konumdadır. Özellikle esmer ekmek tüketmeyi çok seven Ukraynalıların, çay saatlerini renkli kurabiye ve bol şekerli pastalarla öğünlerini ziyafete dönüştürdükleri bilinmektedir. Ayrıca Kherson’da deniz mahsulleri oldukça sık tüketilmektedir.

Chaika Köyü’nde eko-turizm oldukça yaygındır.

HUZUR KOKAN ŞEHİR KONYA

Türkiye'nin yüzölçümü olarak en büyük şehri olan Konya, aynı zamanda İpek Yolu üzerindeki en öenmli ticaret merkezlerinden de biridir. İlk çağlara dayanan tarihi dolayısıyla da birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Bu zengin tarihi geçmişi sebebiyle bu şehirde gezecek çok fazla yer var. Biz 2 günlük bir haftasonu kaçamağı planladık ancak siz tüm şehri gezmek isterseniz en... daha fazla

Tokyo Olimpiyat Oyunları'nda logo krizi

2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları'nda logo krizi yaşandığı belirtildi. Logonun çalıntı olduğu iddialarının ardından logonun kullanılmayacağı açıklandı. Logonun kullanımıyla ilgili çok fazla şüphenin olduğu ve Belçikalı bir sanatçının, tasarımının çalındığına dair şikâyetçi olduğu bildirildi. Böyle bir durum yaşanınca logonun, toplumun desteğini kazanamayacağına karar verildiği... daha fazla

MUCİZELER ŞEHRİ PİSA

İtalya'nın en çok turist çeken bölgelerinden biridir Pisa şehri ve gidince mutlaka görülmesi gereken yerlerin başında da Pisa Kulesi gelir. Kendi küçücük olan bu şehir dünyanın dört bir tarafından büyük bir merakla gelen insanları kucaklar ve şehrin tam kalbinde yer alan Mucizeler Meydanı’nda ağırlar ama baştan itiraf etmeliyim ki ufak bir hayal kırıklığına kapılabilirsiniz... daha fazla

Duyuru

Paris'te hava kirliliğine çareler aranıyor

Paris'te hava kirliliği ile mücadele için eski otobüs ve kamyonların kente gündüz saatlerinde girişinin yasaklandığı bildirildi. Yasağa göre, trafiğe 1 Ekim 2001 tarihinden önce ruhsat alarak çıkan otobüs ve diğer ağır vasıtalar, 08.00 ile 20.00 saatleri arasında artık kentte giremeyecek. Hava kirliliği yüzünden ciddi sorunlar yaşanan kentte, 2020 yılına kadar mazotla çalışan... daha fazla