img-script

JAPONYA VE UNESCO DÜNYA MİRASLARI

nevinsalmannevinsalmanGold Yazar18 Oca 201362590 Yorum

Japonya gezimiz Güney Kore’den bindiğimiz Busan Feribotuyla Fukuoka’dan başladı. Otel yolunda  Kintai köprüsü ve nehir boyunca dizilmiş sakuralar tüm ihtişamı ile karşımıza çıkıyor.
R16

Muhteşem bir manzara. Nehir boyunca yüzlerce sakura çok güzel inşa edilmiş Kintai köprüsü ile birlikte bize harika görüntüler veriyor.
R17

Japonyadaki 2. günümüzü Miyajima ve Hirosima nin çevre gezisiyle geçiriyoruz.  Itsukushima Shinto Tapınağı (Unesco Dünya Mirası) (U.D.M.) ve Hiroshima Peace Memorial Museum’u (U.D.M.) geziyoruz.
R18

R19

Bugünü yine bir U.D.M. olan Iwami Ginzan Gümüş Madeni ve çevresindeki zengin bir ormanla kaplı, sarp dağ yolları ile karşı karşıya geldiğimiz Iwami Ginzan  kültürel peyzajı gezerek geçiriyoruz.
R20

Kyoto şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Hatoba-an Machiya Residence Inn, Bijuu, Akane-an Machiya Residence Inn. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Kyoto Tower Hotel, Jeugiya gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Kyoto Kokusai Hotel, Iori Machiya Stay, Kyoto Station Court tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kyoto aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

17. yüzyılın ilk senelerinde, gümüşünün çoğunlukla sikke yapımında kullanıldığı maden yaklaşık 38 ton ağırlığında gümüş (yani dünyanın gümüş üretimin üçte biri) üreterek,  zirveye ulaşmış. 19. yüzyılda, madenin gümüş üretim düzeyi düşmeğe başlayınca diğer madenlerle yarışı başaramaması nedeniyle kapatılmış. Maden şehrinin bazı bölümleri hâla iyi bir durumda ve Japonya hükümeti, madeni Tarihi Binalar için Özel Koruma Bölgesi ilan etmiş.
R21

Yakındaki bir kasabada 150 yıl önce gümüş üretimi sayesinde refah bir yaşam tarzı olan ve ayakta kalmış en büyük Japon-stili ev olan Kumagai Ailesinin evini ziyaret ediyoruz. Evde sergilenmekte olan mobilyalar, mutfak eşyaları, diğer ev eşyaları ve giysiler o dönemdeki geleneksel Japon tarzını yansıtmakta.
R22

R23

Kısa bir yürüyüşten sonra, Ginzan Gümüş Madeninde çalışmış olan insanların ruhlarının sakinleşmesi için yapılmış, kayalık dağların içine oyulmuş mağaralardan oluşan ve içinde Budist heykellerin bulunduğu Toyoma bölgesindeki Gohyaku-Rakan Mabedine (U. D.M.)  ulaşıyoruz.
R24

R25

Seyahatimizin diğer günlerinde de güzel manzaralar ve her yerde karşımıza çıkan muhteşem sakura ağaçlarını hayranlıkla izleyerek Nara ve Kyoto bölgesini geziyoruz.

Himeji Kalesi (U.D.M.),
R26

Kokoen Bahçeleri ve Horyuji Tapınağı (U.D.M.),
R27

Kasuga Taisha ve Todaiji Tapınakları (U. D.M.), Nara’daki Geyik  Parkı, Byodo-inTapınağı (U. D.M.)
R28

R29

Kyoto civarindaki Nijo Kalesi (U.D.M.), Kinkakuji  (U.D.M.) Heian Jingu ve Kiyomizu Tapınakları’nı (U.D.M.) dolaşıyoruz. Herbiri birbirinden muhteşem bu tapınakları hayranlıkla izliyoruz.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

11 Eyl 2015
Ben de Gittim
29 Ağu 2015

JAPONYA'DA GEİSHA KÜLTÜRÜ

Japonya konusu açıldığında konu bir şekilde döner dolaşır “Geisha”lara gelir. Peki kimdir bunlar? Neden bu kadar meşhurlar? Cevapları bu yazıda! “Geisha” veya “Geiko” kelime olarak “sanat veya gösteri kişisi” anlamında. Adından da anlaşılacağı gibi geishalar sanat dolu kişilikler. İnsanlar çeşitli zamanlarda toplandıklarında orayı güzelleştirmesi, neşe saçması için... daha fazla

picture-25592-1444575645
Silver Yazar
29 Ara 2013

JAPONLAR NE İSTER?

Japonya'da bazı tapınaklarda dilek köşeleri dikkatinizi çeker. Bir dileğiniz varsa tapınağın mağazasına gider dilek tahtasından satın alır (küçük tahta parçalarına artık ne verirseniz verin), parasını öder sonra dileğinizi bu tahtaya yazarsınız (bu dilek tahtaları da ucuz şeyler değil hani, ne de olsa tapınağın bakımı için kullanılıyorlar ve Japonya pahalı bir yer).... daha fazla

picture-397-1383680203
24 Kas 2013

KYOTO : JAPONYA'NIN EN GÜZELİ

Kyoto, Japonya’yı ve Japon kültürünü tanıyabilmek için görülmesi gereken şehirlerin en başında geliyor. Sebebi ise geçmişte üç yüz yıla yakın bir süre Japonya’nın başkenti olmuş olması dolayısıyla sayısız tarihi ve kültürel mekanı barındırıyor olması. Kiyomizu-dera Tapınağı önünde Japon gençleri Bunun yanı sıra konum itibariyle Japonya’nın Hiroshima, Miyajima adası,... daha fazla

14 Eki 2013
Kyoto - Japonya

Kyoto, 1000 yıldan fazla bir süre boyunca Japonya’ya başkentlik yapmış ve bu zaman içerisinde en güzel Japon sanatı, kültürü, dini ve düşünce tarzının hazinesi haline gelmiştir. Shinkansen hızlı treni ile Tokyo’dan 2 saat 40 dakika ve Osaka yakınındaki Kansai Uluslararası Havalimanı’ndan 1 saat 15 dakikalık mesafededir.

Nemli kıta iklimi görülür. Kışlar soğuk ve kuru, yazlar sıcak ve yağışlıdır.

Kyoto'da görmeniz gereken yerlerin başında, Nijo Kalesi gelmektedir.

Fotoğraf: japan-guide

Kyoto - Japonya

Kyoto’nun merkezinden trenle yalnızca 20 dakika uzaklıktaki Arashiyama semtinde sayısız ünlü tapınak ve dükkân bulunmaktadır. Bölge, özellikle de güzel havalarda yürüyerek ya da bisikletle gezmek için idealdir.

Batı Kyoto’da turistler için mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri, gösterişli Kinkakuji Tapınağı ya da diğer bir ismiyle Altın Ev'dir.

Fotoğraf: japan-guide

17 Oca 2013
Kyoto
+10 Fotoğraf
10 dak önce
1. Aydos Mesire Yeri

İstanbul'un en yüksek noktası olan Aydos Tepesi ve eteklerine serilmiş bu mesire alanı pazar piknikleriniz için güzel bir seçenek. Anadolu Yakası sakinleri için bir kaçış yeri olan Aydos’un göl manzaralı piknik alanı dışında bir de koşu parkuru bulunuyor.

2. Dilburnu

Büyükada’da bulunan mesire yeri sadece bir vapur uzağınızda. Çayını yudumlarken İstanbul’a uzaktan bakmak isteyenlerin yeri. Mavi ile yeşilin buluşmasını tepeden izlemek için eşsiz bir yer olan bu piknik alanı, adanın tatlı rüzgarı eşliğinde sizi bekliyor.  Kendine has havası, mimarisi, faytonları ve plajıyla güzel bir hafta sonu geçirmek için gidebileceğiniz en güzel yerlerden.

3. Polonezköy Tabiat Parkı

Hafta sonu kaçamağının ilk akla gelen ismi Polonezköy. İstanbul’un trafiği ve gürültüsünden kaçıp huzuru solumak isteyenler için adeta biçilmiş kaftan. Her mevsim farklı güzellik sunan Polonezköy, bahar ve yaz aylarında piknik için ideal bir seçenek.

4. Belgrad Ormanları

Piknik denince bir İstanbullu’nun ilk aklına gelen yer Belgrad Ormanları. Burası sabahın erken saatlerinde kalkıp yollara düşmenizi sağlayacak güzellikte.  Yemyeşil doğanın içinde huzur dolu bir piknik havası almak isterseniz burayı tercih edebilirsiniz. Yediklerinizi yakmanız içinse uzunca yürüyüş parkurları sizleri bekliyor.

5. Bahçeköy Fidanlığı

Sarıyer’de yer alan Bahçeköy Fidanlığı adeta bir botanik cenneti. Yeşilin her tonunu görebileceğiniz ve birçok farklı ağaç türünü barındıran bu alan, piknik planlarınızda yerini alabilecek güzellikte.

İstanbul’da Piknik Alanları

picture-1323-1388016275
26 dak önce

İSTANBUL'DA MUHAKKAK GİDİLMESİ GEREKEN ÇAY-KAHVE DURAKLARI

Kimimiz çaysever, kimimiz kahvesever ama ortak bir nokta var ki o da Türk insanının bu içeceklere olan tutkusu. Özellikle kış aylarında yoğun iş günlerinin, ev davetlerinin ya da yemek sonralarının vazgeçilmez içeceklerinden çay ve kahveler günümüzde artık farklı şekillerde sunulmaya başlandı. “Bu kışı buralarda çay-kahve içmeden bitirmeyin!” diyebileceğimiz kadar... daha fazla

39 dak önce

YEŞİL Mİ DEDİNİZ? İŞTE ARTVİN

Doğu Karadeniz’in en kuzeydoğu köşesinde yer alan Artvin, doğal güzellikleri ile her yıl yerli ve yabancı sayısız ziyaretçiyi ağırlıyor. Artvin adının kökeninin İskit beylerinden biri olan Artvani’den geldiği düşünülme. Daha sonra şehir Osmanlı zamanında Artvini ve Livaneli adını almış. Sonra bir dönem kentin en önemli akarsuyu olan Çoruh’un adını taşımış. 15 Şubat... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
50 dak önce

TÜRKİYE'DEKİ SAKİN ŞEHİRLER

Uluslararası bir belediyeler birliği olan Cittaslow, 1999 yılında İtalya'da kurulmuş. Adı, İtalyanca "Citta (Şehir)" ve İngilizce "Slow (Yavaş)" kelimelerinin birleşmesiyle ortaya çıkmış. Cittaslow felsefesi yaşamın, yaşamaktan zevk alınacak bir hızda yaşanması gerektiğini savunuyor. İnsanların birbirleriyle gerçek anlamda iletişim kurabildikleri şehirleri üye olarak... daha fazla

1. Sidney Opera Binası’nda bir etkinliğe katılın

Opera Binası, çok amaçlı toplantı salonları, tiyatro ve orkestra salonlarıyla eğitim seminerleri gibi farklı sanatsal ve kültürel faaliyetlerin gerçekleştirildiği bir merkez. Sidney’in temsili yapılarından olan bina, buraya gelmişken mutlaka görülmesi, etkinliklerine katılınması gereken yerlerden. Ayrıca 20. yüzyılın en önemli mimari eserlerinden biri olarak kabul edilen Sidney Opera Binası, her yıl görkemli yılbaşı kutlamalarına da ev sahipliği yapıyor.

2. Sidney Limanı Köprüsü’nde tırmanış

Operası binasının yakınında yer alan köprü Sidney için simgesel bir yapıdır. Yılbaşı kutlamalarında süslenen köprünün tek özelliği Sydney’in merkeziyle Kuzey bölgesini birbirine bağlaması değil. Araç, yaya, bisiklet ve tren yoluna açık olan köprü ekstrem sporları sevenler için de uygun bir yer. Tırmanış için ayrılmış kısmında köprünün tepesine tırmanarak heyecan dolu bir deneyim yaşayabilirsiniz.

3. Bondi Plajı’nda sörf yapın

Sidney irili ufaklı çok sayıda koya, uzun altın rengi kumsallara sahip bir şehir. Bondi Plajı, Sidney’de bulunan plajların en ünlüsüdür. Uzun sahili ve rüzgârıyla sörf tutkunları için ideal bir yer. Buraya gelmişken sörf eğitimi alın ve Pasifik Okyanusu’nun dalgalarına karşı sörf yapın.

4. The Rocks bölgesindeki tarihi publarda zaman geçirin

The Rocks bölgesi, Sidney’in ilk yerleşim yeri olmasıyla tarihi ve kültürel açıdan ayrı bir önem taşıyor. Günümüze kadar korunabilmiş yapıları, yerel halk Aborjin kültürünün izleri, dar kaldırımları ve tarihi barları ile vakit geçirmeye değer bir yer.

5. Taronga Hayvanat Bahçesi turu yapın

21 hektarlık alanı, yaklaşık 4000 yerli ve egzotik hayvanı bulunan hayvanat bahçesinde bir tura katılın ve doğayı yakından tanıyın. Avusturalya’nın simgesi kanguruları, zürafaları, nesli tükenmek üzere olan birçok hayvan türünü bu turda görebilirsiniz.

Sidney’de Yapmanız Gereken 10 Şey

picture-45576-1461048500

EGE'NİN EN UYSALI: URLA

Bilen bilir; ama bir kere daha hatırlatmaktan zarar gelmez: Ege’nin en samimi, en uysal ama aynı zamanda da en can alıcı kasabasıdır Urla. Çeşme’nin İstanbullular tarafından istila edilmesinin üzerine, tüm bu özellikleriyle biraz daha kıymetlendiği söylenebilir. Enfes yemeklerinin de bunda payı büyük tabii. Deniz ürünlerinden Ege otlarına her türlü malzemenin müthiş... daha fazla

Booking.com Otelleri
picture-16259-1419666608
Silver Yazar

MİAMİ SICAK DAHA DA SICAK OLACAK

Siz onu yalnızca upuzun enfes sahilleri, ışıltılı gece hayatı ve yüksek gökdelenleri ile bilirdiniz. Oysa ki Miami artık bundan çok daha fazlası. Florida'nın hatta Amerika'nın en gözde tatil şehri olan Miami, gözünü 2020’ye dikmiş. Müzikten, resme, uluslararası ticaretten, müthiş turizm projelerine kadar büyük bir heyecanla gelişiyor. Doğayla dost ama planlı gelişmiş... daha fazla

1-Ayder Yaylası, Rize

Yaylaların şahı, en bilineni Rize Çamlıhemşin ilçesinde bulunuyor. 1350 metre yükseklikte bulunan Ayder Yaylası, sadece Karadeniz’in değil, Türkiye’nin de en bilinen yaylası. Karadeniz’in oksijen deposu, yeşillik içindeki cenneti aynı zamanda.  Ayder Yaylası’nda ulaşım da konaklama da oldukça rahat. Yaz kış merkezden araç bulunabiliyor. Ayrıca yayla yakınında bulunan kaplıcalar da gelmişken uğranması gereken yerler arasında bulunuyor.

2-Pokut Yaylası, Rize

Çamlıhemşin’de bulunan Pokut Yaylası, Karadeniz’in en güzel yaylalarından biri. Yerle göğün birleştiği, bulutlara dokunabildiğiniz bir yer burası. Çam ormanlarıyla çevrili Pokut, kamp ve doğa yürüyüşünü sevenlerin de uğrak yeri. 2100 metre yükseklikte, bulutların arasında bir yürüyüş yapmak isterseniz Pokut Yaylası sizi bekliyor.

3-Sal Yaylası, Rize

Pokut Yaylası'yla Sel Yaylası arasında sadece 15 dakikalık bir yürüyüş mesafesi bulunuyor. Pokut Yaylası’na gelmişken uğrayabileceğiniz bir başka güzellikteki bu yaylada geleneksel Karadeniz mimarisinin en güzel örneklerini görebilirsiniz.

4- Sis Dağı Yaylası, Giresun

Giresun’un Görele ilçesinde, Sis Dağı’na konumlanmış yayla, adından da anlaşılacağı gibi sis bulutlarıyla çevrili bir yer. 2182 metre yüksekliği ile yeryüzüne bulutların üstünden bakmanızı sağlıyor. Her yıl temmuz ayında yapılan Sis Dağı Şenlikleri ile çok sayıda turist de ağırlıyor. Sis Dağı ayrıca “C statüsünde Milli Park ” olarak da korunmaya alınmış.

5- Borçka-Karagöl Yaylası, Artvin

Borçka ilçe merkezine yaklaşık 27 kilometre uzaklıktaki yayla, Artvin’in en önemli doğa harikaları arasında yer alıyor. Bu yaylayı diğerlerinden ayıran, içerisindeki heyelan sonucu oluşmuş gölüdür.  Borçka-Karagöl, kamp ve karavan turizmi için ideal bir alandır. Ayrıca yaylada konaklayabileceğiniz bir tesis de var. Karagöl aynı zamanda çeşitli vahşi hayvanlara da ev sahipliği yapmaktadır. Bu sebeple vahşi hayvan fotoğrafçılığıyla uğraşanlar için de gelinebilecek bir yer.

Karadeniz’in En Güzel Yaylaları

2 saat önce

TAYLAND MUTFAĞI

Taylandlıların yemek ve mutfakla ilgili alışkanlıkları Batı dünyasından, hatta kendi komşu coğrafyalarından bile oldukça farklı. Tay evlerinde geleneksel olarak mutfak bulunmuyor. Tay yemekleri genelde tarz olarak Hint yemekleriyle Çin yemeklerinin karışımı şeklinde. Çoğunlukla dış mekânlarda pişirilen yemekler, birçok Tay kadın ve erkek tarafından aynı zamanda geçim... daha fazla

picture-25-1399280821
Gold Yazar
2 saat önce
Gezi Notu

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ (KARAYİP ADALARI) 13. BÖLÜM - FORT DE FRANCE/MARTINIQUE

Martinique Adası ve baş şehri Fort de France, Karayipleri gezdiğimiz gemimiz Norwegian Breakaway gemisi ile ziyaret ettiğimiz adalar içerisinde en gelişmiş ve en pahalı olanı. Fransa’nın bir ili olan bu şirin kasabanın para birimi Euro’dur. Evet yanlış duymadınız, Euro. Bütün alışverişlerimizi Euro üzerinden yaptık. Avrupa’ya hoş geldiniz. Tropik bir ada olan... daha fazla