Kaz Dağları'nda Ecco ile Yeni Bir Macera

Gezimanya’da yıllar öncesinde röportajım çıkmış,  #7kıta7ultramaraton projem üzerine görüşmüştük. Gezimanya, ayakkabı ve outdoor konusu gündeme gelince benim de etkinlikte olmamı istiyor. Burada yazmama vesile olan etkinlikte kendimi buluyorum. Nerede miyim? ECCO Outdoor mağazası Özdilek Park mağazasındayım. Gideceğimiz faaliyete ve yaptıklarıma göre bir ayakkabı seçiyorum, oldukça rahat, şık ve dayanıklı bir ayakkabı ile tanışıyorum: ECCO BIOM TRAIL FL. Denediğim an ayağımdan çıkarmıyorum, eğer bir macera programına katılacaksam denemeliyim öncelikle... Oldukça rahat gözüküyor.

Basın kadrosu ile yapılacak olan seyahatimizde ben de Gezimanya kontenjanı ile ekipteyim. Bakalım her daim koşularda kullandığım yeni tanıştığım ayakkabılar birlikteliğimiz devam edecek mi, öyle de gözüküyor. Danimarkalı üretici olan ECCO yılda 21 milyon çift ayakkabı satıyor. Daha önce sadece izlediğim modeli bakalım bu gezide hangi koşullarda test ediyor olacağız. Eğer ülke pazarında yeniyseniz daha hızlı ve kararlı koşmanız lazım, ECCO bu konuda doğru yolda ilerliyor.

Anadolujet ile Edremit’e uçuyoruz. Yazma performansıma göre koşu performansı en iyi olan benim : ) Ekipteki herkes benim yaptığım koşu antrenmanları gibi her daim yazıyor. Yazma alışkanlığı üzerine kendilerinden öğreneceklerim var. Koşu antrenmanları kadar yaşanılanların yazılması da önemli değerde. Koşmak tutkusunu yazmak ise paha biçilemez. Havalimanında bizi karşılayan safari aracımıza biniyoruz, ekibimiz çok eğlenceli. Sağlığa sportif yaşam katan ayakkabılar, yeni coğrafyalara bizleri götürüyor.

3 gün boyunca bizi taşıyacak olan araç kapıda bekliyor. Toprak rengindeki araç bizi limandan kalacağımız otele ulaştırıyor. Zaman var gibi gözükse de zamanı tutabilene aşkolsun, dolu dolu bir program bizleri ekliyor.

Kaz Dağları’nda uzun uzun kalmak, ara sokaklarında ve pazarında dolaşmak lazım.

Zeytinbağı Otel’de Tuncel Kurtiz’in eniştesi olan Erhan Bey’in yaptığı enfes yemeklerden tadıyoruz. Erhan Bey, maharetlerini sergiliyor, zaman zaman butik yemek kursları düzenliyorlarmış. Gelen konuklarla önce pazara çıkılıp sonrasında yemek yapmaya koyuluyorlarmış. Erhan Bey mütevazı olduğu kadar leziz yemekler yapıyor. İlk gece masamızdaki yemekler ile Kaz Dağları merhaba diyor. Sabah ayakkabıları denemek için koşuya çıkıyorum. İlk defa giydiğim bir ayakkabıya göre rahatlıkla koşuyorum, öyle ki 27 Haziran’da organize ettiğimiz Kaçkar Ultra Maratonu (www.kackarultratrail.com) süresince de ayağımdaydı.

Sabah güzel bir kahvaltı sonrasında safari aracımıza yerleşiyoruz. Rehberimiz Hasan Basri Avcı (www.kazdaglari.com) Sutüven Şelalesi’ni, Hasan Boğuldu’yu gezdiriyor, gerekli bilgileri veriyor.

Safari aracımız bizi yeni mekânlara taşıyor. Adatepe Köyü, Zeus Altarı ikinci durağımız oluyor. Tepeye kadar yürüyerek çıkarak altarı ziyaret ederek şahane manzaraya tanık oluyoruz. Ayakkabılar yürüyüş esnasında oldukça rahat. İlk defa giydiğim andan itibaren aynı rahatlığı koruyor.

Edremit’te Cumhuriyet Lokantası’na uğruyoruz. ECCO Genel Müdürü Deniz Erda Bey’in yediği yemeklere dikkat kesiliyorum, burayı bilen kişi olarak kendisinden referans alarak alarak tatlı siparişi de veriyorum. Deniz Bey aynı zamanda sıkı biri bisiklet sporcusu. Oldukça köklü olan mekân mutlaka ziyaret edilmeli. Kesinlikle pişman olmazsınız.

Yemek sonrasında kurulan pazarı ziyaret ederek havalimanı yolunu tutuyoruz. ECCO ile Kaz Dağları macerasından güzel anıları biriktirerek eve dönüyorum. Güzel ve keyifli bir organizasyon, markanın sağlam ellerde olduğunu, kadronun sporu seven ve spor yapan kişilerden kurulu olduğunu görüyorum.

Ayakkabı konusu elbette çok önemli, bizleri uzun süre dünyada basılmadık yer bırakmamak üzere taşıyan ayaklarımız da elbette nitelikli ayakkabıları hak ediyor. Danimarkalı ECCO markası da bu nitelikli markalar arasında sivriliyor. Güzel ve keyifli bir organizasyon, güzel insanlarla çok keyifli geçti. Firmadan Deniz Erda Bey, Nazan Klausz Hanım ve Sade İletişim yetkilileri ile Gezimanya’ya beni bu etkinliğe davetleri için teşekkürler…