Kopenhag'da Bir Küçük Deniz Kızı

Kuzeyin en soğuk ülkeleri en sevdiklerim, e ben de gitmeden edemezdim. Blog açmamdaki en büyük etken İskandinav ülkeleri. Yeni yerler görmek, farklı dünyalar keşfetmek beni oldum olası heyecanlandırmıştır. Bir de bunları yazarak paylaşmak heyecanımı katbekat artırdı dostlar.
Hamburg üzerinden rotamızı Kopenhag’a çeviriyoruz. Öncesinde uğradığımız Giethoorn yazısına buradan ulaşabilirsiniz.
20 dakikalık bir gemi yolculuğu sonrası Danimarka’ya geçiyoruz ve sonra ver elini Kopenhag, nam-ı diğer Kophenhagen.

KOPHENHAGEN HAKKINDA...
Vikinglerin atası, İskandinav ülkelerinden biri olan Danimarka’nın başkenti Kopenhag. Nüfusu 1 buçuk milyona yakın ve yüzde 95’i Hıristiyan. Ana dili Danca. Kuzey ülkelerindeki diller hemen hemen birbirine benzer. Para birimi Danimarka Kronu, Avrupa Birliği'ne üye olmasına rağmen kendi para birimini kullanmaktadır. Bu da turistleri epey bir zorluyor bana sorarsanız.

Deniz Kızı masalını duymuşsunuzdur. İşte Meşhur masal yazarı Andersen, Danimarkalıdır. Deniz Kızı'na da sıra gelecek...

Soğuk havanın insanlara yansıdığı ve Kopenhag’da yaşayanların hep soğuk sevimsiz ve bencil olduklarını işitmiş olabilirsiniz; lakin buraya gelip önyargılarınızı kırın. Çünkü anlatıldığı gibi değil aksine sıcakkanlı ve yardımsever, sorulan sorulara güler yüzle cevap vermeleri bu algıyı bende değiştirdi.

Daha fazla resim için tıklayınız.

KOPENHAG İÇİN ÖNERİLER
Biz akşam vakti geldik ve ardından kendimizi dışarıda bulduk. Çünkü Kopenhag halkı ve gelen turistler bu şehirde eğlenmeyi fazlasıyla biliyorlar.

TİVOLİ BAHÇELERİ
İlk olarak durağımız Tivoli. Kopenhag’ın merkezinde bulunan, 1843’te kurulan Tivoli bizim bildiğimiz lunaparlaklardan ve eğlence merkezlerinden biraz farklı. İçinde parktan bahçeden farklı olarak 150’ye yakın konser alanı ve binlerce çeşit ve güzellikte çiçekleri ve ağaçları barındırıyor. Ayrıca restoranlar, kafeler ve açık hava tiyatroları da cabası. Gündüz gözüyle bu güzellikleri görmenizi tavsiye ederim, akşamları da çeşitli ışık gösterileri tiyatro ve konserlere şahit olabilirsiniz. Kopenhag’ın Stroget Caddesi'nin başında bulunan bu eğlence merkezine giriş 25 Euro; grup ile giderseniz fiyat 20 Euro'ya kadar düşebiliyor. Tabii içeride katılacağınız her aktivite ve bineceğiniz oyuncaklar da ücretli. Gelmişken buraya girmeden dönmeyin.

tivoli

STROGET CADDESİ – STRØGET STREET
Kopenag’da bu cadde, bizim İstiklal Caddesi gibi... Bütün ünlü markaları burada bulmanız mümkün. Bunun yanı sıra yerel oyuncakları, özellikle lego, Danimarka askeri ve trolleri sıkça görüyorsunuz. Strøget Caddesi, sokak sanatçıları için de oldukça popüler ve izlemek o kadar keyifli ki :) Ayrıca bisiklet kiralayıp şehir turu yapabilirsiniz rent-a-bike dükkânları epeyce fazla burada. Bu cadde üzerinde bir de Türk lokantaları bulabilirsiniz. Biz tesadüf eseri girdiğimiz Samos Restaurant’ta Türk çalışanlara rastlayınca şaşırmıştık. Kopenhag’ın refah seviyesinin bayağı yüksek olduğunu ve yaşanabilecek güzel şehirlerden olduğunu öğrendik. Özellikle öğrenciler için oldukça ideal. Bu cadde akşamları da renkli; girdiğimiz mekânların çoğunda yerel müzik yapan gruplar çalıyor, seveceğinize eminim. Biz bu caddenin hemen üstünde Dubliner Irish Pub’ı çok beğenmiştik. Gidenlere tavsiyemiz olsun. Biralar 9 Euro yemekler ise 20- 30 Euro civarında. Refah seviyesi yüksek demiştik; bu yüzden fiyatlar buralara göre normal, TL'ye çevirmeyin sakın.

ROUND TOWER – RUNDETÅRN
Bu kule 17. yüzyılda gözlem evi olarak tasarlanmış fakat şimdilerde turistlerin gözde mekânlarından biri. Tepeden manzara oldukça şahane. Kopenhag’ı kuşbakışı izlemek isteyenler buraya mutlaka uğramalı. 25 Kron (4 Euro) gibi bir ücret ödeyip kuleye bayır yukarı tırmanıyorsunuz. Çıkarken çeşitli sanatsal sergiler bulabiliyorsunuz.

NYHAVN BÖLGESİ
Gelelim turistleri en çok çeken, Kopenhag’ı Kopenhag yapan bölgeye: Nyhavn’a... Bu bölgeye araştırmadan geldim, daha doğrusu yaptığım araştırmaların hepsini bir otelde unuttuktan sonra rehberimin kaybolması Kopenhag ile ilgili bağımı koparmaya yetti. Bu renkli evleri, tekneleri,  onlarca restoran&pub ve kafeleri gördükten sonra Nyhavn’a aşık oldum diyebilirim. İnsanlar öyle mutlu ki! Zaten yapılan araştırmalara göre dünyada en mutlu millet Danimarkalılarmış; nedenini buraya gelince anlıyorum. Burada yaşayabilirim. Neşeli insanlar, sokak çalgıcıları, mutlu somonlar :) Gelmişken renkli evleri aynı açıdan bir fotoğrafını almadan gitmeyin...

nyhavn

GEFİON ÇEŞMESİ
Kopenhag’da bulunan bu güzel heykelin hikayesi bir mitolojiden geliyor. Tanrıça Gefion ve onun öküze çevirdiği 4 oğlunun toprak sürdüğü bu yapıda efsaneye göre Tanrıça Gefion, İsveç topraklarını resimde gördüğünüz gibi sapan ile sürdüğü sırada bir toprak parçasını kaldırmış ve toprak parçasını denize fırlatmış. Bu fırlattığı parça ise şuan Danimarka topraklarının bulunduğu Zealand Adası. Kopenhag'da bulunan bu çeşme Küçük deniz kızı heykeline giderken yolunuzun üzerinde karşılaşacağınız konumda. Deniz kızına giderken buraya uğramayı unutmayın. Bu yapı beni çok etkilemişti. Hikâyesi ve mimari yapısı tarihte yolculuk yaptırır nitelikte.

gefion çeşmesi

VE GELELİM LİTTLE MERMAİD - KÜÇÜK DENİZ KIZI'NA
Kopenhag'da bu küçük deniz kızı heykelini görmeye 1 milyon turist gelmekteymiş. Geldiğinizde turistlerin kalabalığından nerde bu deniz kızı diyebilirsiniz. Çünkü gerçekten “küçük deniz kızı”, hem de görmekte zorlanacağınız türden :) Bunun için mi geldim demeyin; her şeyin bir hikâyesi olduğu gibi bunun da bir hikâyesi var. Demiştim ya hikayeleri severim diye...

Meşhur Danimarkalı masal yazarı Hans Christian Andersen der ki:
"Rivayetlere göre deniz kızı bir prense âşık olur ve insan olmak ister. Büyücü denizkızını insana çevirir ama prens onunla evlenmezse bir deniz köpüğüne dönüşecektir. Prens onunla evlenmez ve bu küçük deniz kızı köpüğe dönüşerek Baltık Denizleri'nde kaybolur..."

little mermaid küçük denizkızı

munzevigezgin

Merhaba! 1989 doğumlu gezmeye aşık kendi halinde bir seyyahım.