CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ - NORVEÇ FİYORTLARI - 1. BÖLÜM

Bu ay yazı dizimiz için seçtiğimiz rotamız Norveç fiyortları. Buralara gidilecek en iyi zamanın haziran ile ağustos ayları arası olduğunu bilmeyeniniz yoktur. 21 Haziranın gün dönümü olması ve en uzun gün olması, nerede olursanız olun, denizde veya karada gün batımının gece yarısı olduğunu görmek ve 3 saat sonra da bu doğa şaheserinin gün doğumunu seyretmek, hayatınız boyunca bir defa dahi olsa yapmanız gerek bir ritüeldir.

Biz de kuzenler grubumuzu toplayıp 15 Haziran 2017’de fiyortlar cruise programı için Kopenhag Limanı’ndan gemimiz MSC Magnifica’ya binmek üzere İstanbul’dan yola çıktık. Tabii ki aylar öncesinden bu programın gerek uçak gerekse cruise biletlerimizi erken rezervasyon fiyatlarından yurt dışından aldık. Niye yurt dışı derseniz, Türkiye’de satılan turlardan daha ucuz olduğu için tabii ki.

Artık cruise gezileri benim için bir tutku olmanın dışında biraz da arkadaşlarla birlikte gezme, eğlenme ve onlara rehberlik etme noktasına geldi. Cruise ile Dünyanın Keşfi bloğumuzun prensibi ilk günden beri belli ve hiç değiştirmedik. Bir gezi fiyatına nasıl yılda iki gezi yaparız?

KOPENHAG, DANİMARKA

Danimarka'nın başkenti Kopenhag ;1970’lerde sakin ve kendi halinde bir adalar şehri iken bu kadar turisti cezbeden ve kuzey ülkelerine yapılacak olan cruise gezilerinde, her geminin uğradığı ve yüzbinlerce turisti getirdiği bir şehir haline nasıl geldi? Bunun sırrı devlet kurumları ile kuruluşlarının, belediyelerin ve Turizm Derneği’nin, şehirlerine ilgiyi arttırmak için 1992'de Kopenhag'ı pazarlamak amacıyla tek bir profesyonel organizasyonda güçleri bir araya getirecek olan Harika Kopenhag Vakfı'nı kurmalarındadır. (Wonderful Copenhagen). Kuruluşun çalışma alanı yıllar içinde önemli ölçüde artmıştır. Sadece Kopenhag'a odaklanmayan Harika Kopenhag Vakfı, şimdi tüm Başkent Bölgesi için bir ilgi ve destek kuruluşudur.

Kopenhag

Kopenhag şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Scheherazade Boat, CPH Lux apartments, Sankt Peders Stræde 27B. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz MH Apartment Copenhagen, Bertrams Guldsmeden gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Direct Inner City 3, Cabinn Scandinavia, Nyhavn Guest Room tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kopenhag aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ben cruise gezilerimde daima gemi kalkış gününün 1 veya 2 gün öncesinde o şehirde bulunmaya gayret gösteririm, ne olur olmaz. Malum sebeplerden öte, bindiğiniz veya indiğiniz limanlarda eğer en az bir gece kalmazsanız o limanı gördüm, o şehri gezdim diyemezsiniz. Gemi günleri curcuna oluyor ve uçak-gemi transferleri ile harcanıp geçiyor.

Bu sefer de böyle yaptık ve Kopenhag’a bir gün önce gittik, havalimanına yakın bir otelde kaldık ve şehrin hem gece, hem de gündüz yaşamını tanıma imkânımız oldu. Havalimanına inince ilk işiniz metro istasyonu yönünde giderken ortada bulunan kiosk’lardan 1, 2 veya 7 günlük ulaşım kartlarından almak olsun. Böylece metro ve otobüslerle hem otelinize, hem şehrin merkezine hem de cruise’ların kalktığı limana istediğiniz kadar indi bindi ile ulaşabilirsiniz. Biz 1 günlük bilet aldık ve 80 DDK (Danimarka kronu) karşılığında 24 saat bütün ulaşımımızı sağladık. Bu makinalarda kredi kartınızı da kullanabilirsiniz. Sabah uçağı ile geldiğimiz Kopenhag’a saat 13.00 gibi indik ve hemen otele yerleştikten sonra tekrar metro ile şehir merkezine 15 dakikada geldik. Tavsiyemdir; Türkiye’den giderken bir miktar Danimarka kronu yanınızda bulundurun, çünkü acil işler ve ulaşım için kron gerekli. Burada Danimarka kronu geçerli ve havalimanında para bozdurursanız zararlı çıkarsınız. Ama şehir merkezinde banka veya change office’lerde daha uyguna para bozdurabilirsiniz.
Kopenhag’ın dünyanın en pahalı ülkesi olmasına rağmen, en mutlu insanlarının da yaşadığı ülkelerden biri olduğunu birçok araştırmadan görüyoruz. Fiyatlarla ilgili birkaç örnek vermem gerekirse; popüler bir restoranda makarna, salata gibi yemekler 100 - 125 DKK, restoranlarda etli bir yemek 250 - 300 DKK, 1 şişe su ise 20 - 30 DKK. Bu arada musluk suyunun da içilebildiğini ve marketten su almanızın gerekli olmadığını belirteyim. Normal bir pub’da bira içmek 40 - 60 DKK ve kahve 30 - 40 DKK.

Kopenhag-1

Peki, nasıl oluyor da mutlu oluyorlar? Bir defa terör yok, kavga gürültü yok, işletmelere devlet desteği çok, ama buna karşın da vergi oranı yüksek ve herkes vergilerini zamanında ödüyor. Maaşları da dolayısıyla yüksek, böylece işler de tıkır tıkır yürüyor. Herkes birbirine saygılı ve güvene bağlı bir yaşam tarzı var. Turiste karşı da hoşgörü ve yardımseverlik yüksek. Metro ve otobüslerde bilet kontrolü yok, ama biletsiz yakalandığınızda 750 DKK ödemeye hazırlanın. Yüz kızarıklığınız da cabası.

Kopenhag; tüm ülke gibi yeşillikler içinde rengârenk çiçekli parklar ve bisiklet dostu bir şehir. Köprülerle birbirlerine bağlanmış birçok adacıktan oluşan bu şehirde, teknelerde ve kanal boylarında çok renkli bir yaşam yaratılmış.

Yazı dizime kısaca Kopenhag hakkında bilgiler vererek başlıyorum. Bir sonraki bölümde gezimizi detaylı bir şekilde anlatmaya başlayacak ve Kopenhag’da gezdiğimiz yerlerden bahsedeceğim.

Sağlıcakla kalın, gezmedik yer bırakmayın benim sevgili dostlarım.

Yazının ikinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının üçüncü bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının dördüncü bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...