Kuzu Seslerinin Dağların Arasında Yankılandığı İsviçre Köyü: Vals

Vals; yeşilin fazlası ile yeşil olduğu, koyun ve kuzu seslerinin dağların arasında yankılandığı, neredeyse 1000 kişi yaşamasına rağmen Peter Zumthor’a yaptırdıkları Therme Vals ile her gün yüzlerce ziyaretçi çeken bir köy.

Therme Vals

Lüks, huzur ve su dedigimiz şeyin bir arada bulunduğu böyle başka bir yer yoktur sanırım. İçinde fotoğraf çekmek kesinlikle yasak. Ben de çatısı dahil her yere tırmanıp dışarıdan fotoğrafladım.

Cepheyi kaplayan Vals’te özel olarak çıkan bir taş. Kaynak su ise binanın bulunduğu yerden 20 metre yukardan geliyor. Kaplıca genel olarak yeraltındaymış izlenimi veriyor, çatısı ise çimen kapli. Üzerinde sadece İçerideki havuzları aydınlatmak için bırakılmış cam ile kaplı boşluklar ve aydınlatmalar var.

Buranın başka bir özelliği ise mimar Peter Zumthor’un hiçbir şekilde içeriye saat asılmasına izin vermemesi. Fakat çok fazla istek olduğundan dolayı, bir noktadan sonra içerdeki bronz bir borunun ucuna minicik bir saat konulmuş.

İçeriden yüzerek çıktığınız bu açık hava havuzu, 5 derece havada 35 derecelik suda yüzme keyfini fazlası ile veriyor.

Not: Vals’e varırken dünyanın en güzel yollarını geçiyorsunuz, araba ile gitmeyi kesinlikle tavsiye ederim.

Goksu Koksoy

Hem bir mimar hem bir ogrenci olarak gezmeye asigim ve vakit buldukca blogum olan www.fromdasegg.com'a yazmaktan buyuk zevk aliyorum,