Amerika’da Philadelpia, Altantic City, Washington DC, Niagara Şelaleleri rotalarından sonra sıra geldi heyecanla beklenen şehir New York’a. Gezi rotası biraz da kendiliğinden oluştu aslında. Özellikle New York’un, bu kadar önemli bir şehrin en sona bırakılmasında bir sebep vardı elbette.

Her yıl New York’ta düzenlenen Türk Günü yürüyüşünde orada olmak, Türk Günü yürüyüşüne katılarak çok değerli olan Amerika ve New York seyahatimi daha da değerli ve unutulmaz yapmak istiyordum.

Yine güzel bir hava ve Amerika’da koskoca New York caddeleri Türk bayrakları ile donatılmış durumda. Ben de ilk kez New York’tayım, dünyanın en özel şehrine ayak basıyorum ve ilk günümde Türk Gününü eğlenerek geçirmek harika. Tabii sadece New York’ta değil Amerika’nın çoğu kentinde kutlanıyor Türk Günü ancak New York’ta bunu yaşamak bambaşka.

Ay Yıldızlı Bayraklar New York Caddelerinde

New York'ta Türk Günü Yürüyüşünde güzel bir hava

New York Caddeleri Kırmızı Beyaz

Şöyle derin derin düşündüğümde dünyanın en önemli şehirlerinden bir tanesi ve caddeler Kırmızı Beyaz Ay Yıldızlarla donatılmış durumda. Trafiğe kapalı alanda ilk önce İstiklal Marşımız okunuyor hep bir ağızdan. Cümleler yarı İngilizce yarı Türkçe devam ediyor. Herkes neşeli ve heyecanlı en az benim kadar. Okullar, dernekler, kurumlar ve spor kulüplerimizde kardeşçe kortejde yerlerini alıyor. Gördüğüm kadarı ile inanılmaz ilgi ve destek var. Gerçi geçtiğimiz sene daha da kalabalıkmış ama benim için bu kadarı bile inanılmaz. Sarı Lacivert, Sarı Kırmızı ve Siyah Beyaz bayraklarda burada ve yürüyüş başlıyor, müzikler, marşlar ve çeşitli eğlenceler, sürpriz hediye dağıtanlar...

En çok ilgi çeken tabii ki Mehter Takımı. Mehter Takımı inletiyor New York Caddelerini. Müthiş ilgi var, fazlasıyla gururlanıyor insan. Amerikalısı, Türk’ü dünyanın çeşitli yerlerinden gelmiş turistler ilgiyle izliyorlar yürüyüşü. Türkiye diye bağıranlar da var, sadece el sallayıp destek olanlar da...

Ben de yürüyüşteyim New York caddelerinde. Gönül verdiğim takımımla da poz vermeliyim.

Biraz da araç üzerinde eğlence ve bayraklarla marşlarla devam

Ben bir ara geçit yapan kamyonetlerin arkasında buldum kendimi, çıktım tepesine aldım bayrağı ve New York’ta bunu yapmak çok eğlenceli. Benim için unutulmaz bir gün oldu diyebilirim. Yürüyüşün sonunda bir meydanda toplanılıyor ve sırada konser var. Ben ise bir an önce Times Meydanı'nı görmek için sabırsızlanıyorum. Konseri her zaman dinleriz canım aklımda benim başka bir plan var. Yürüyüşten sonra hedefimde Times Meydanı. Ay Yıldızlı bayrağım ile burada poz vermek için fırsat kolluyorum ve nihayet aklımdaki bu hayalimi gerçekleştiriyorum. Bugünlük New York bu kadar. Bu gece konaklamak için New Jersey’deyim. Amerika’daki son durağım olan New York’u keşfetmek için yarın yeniden geleceğim. Bakalım New York’ta başka neler var?

İşte en çok istediğim hayalim. New York Times meydanında Ay Yıldızlı bayrağımla fotoğraf

New York Hatırası... Kubilay Ulucan ve ben New York'ta.

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.