Cruise ile Dünyanın Keşfi (Karayip Adaları) 6.Bölüm, Norwegian Breakaway Gemisi

2015 yılının en iyi eğlence sunan gemisi ve 2015 yılının aileler için en iyi gemisi ve 2014 yılının en iyi özel restoranına sahip gemi unvanlarını almış olan Norwegian Breakaway, 2013 yılında denize indirilmiş. 4000 yolcu kapasiteli ve 1651 personelin hizmet ettiği gemimizi keşfetmek 2 günümüzü aldı.

New York Manhattan Limanı’ndan ayrıldıktan sonra okyanusta sakin dalgalar eşliğinde Bermuda adalarından geçerken, “haydi şeytan üçgeni bak buradayız, bizi de al başka diyarlara da götür, oraları da görelim ama sonra aldığın yere bırak” demek geldi içimden. Eh ne de olsa öteki dünya dahil bütün evreni gezmeye hazırız. Demek ki gezgin olmak işte böyle bir şey. Bu arada Bermuda şeytan üçgeninin 2 bin küsur m. Derinliğinde bulunan kristal dev piramitler ve buradan gelen yüksek enerjinin muhakkak bununla ilgisi var diyorum. Bu konuda detaylı yazıları internetten okudum. İlgilenenlere duyurulur.

O gece geminin 20 küsur temalı restoranından hangisinde yemek yiyeceğimize karar vermekte bayağı zorlandık. “Free Style”  konseptinde olan bu gemide istediğiniz zamanda, istediğiniz restoranda yemek yiyebiliyorsunuz. Kıyafet zorunluluğu yok.
İster 15.kattaki Garden Cafe açık büfe restoranında gözünüzün gördüğü, gönlünüzün beğendiği yemeği alın, ister 5 kattaki Manhattan restoranında menüden beğendiklerinizi müzikal şovlar eşliğinde tadın, keyfiniz bilir. Biz bu akşam 5. kattaki Taste restoranında menüden seçtiklerimizi ilk gece şerefine açtırdığımız 1 şişe Fransız şarabı eşliğinde yemeğe karar verdik. Yemekte neler mi yedik. O hooo canınız ne istiyorsa var. 12 çeşit yemek ve tatlılardan elbet yiyecek bir şeyler bulursunuz. Hele bir de Fransız şarabı eşliğinde ne olsa gider.

Yemek sonrası hoş geldiniz şovu büyük tiyatroda gösterilecek. Orada da yerimizi alıyoruz ve ilk gecenin keyfine diyecek bir şey bulamıyoruz. Kahveler 15 katta ve hava soğuk olmasına rağmen içimize bir nefes okyanus havası çekiyoruz ve bu yorgunluk ve rehavetten sonra gözümüz ne disko ne de başka eğlence istiyor. Doğruca yataklara. Yarın istediğimiz saatte uyanacağız ve keyifli bir geç kahvaltı sonrası alışveriş dükkanlarını ve gemiyi keşfetmeye devam edeceğiz. Çünkü yarın deniz günü.
Odamıza girdiğimizde bizi bir sürpriz karşılıyor. Havludan yapılmış hayvan şekilleri ve çikolata. Yarının gemi bülteni ve bir adet de sanat galerisine davetiye. Dersimizi çalışmam lazım. Yoksa arkadaşlarımın çenesinden kurtulamam!

Gemideki 2.günümüzde hava sıcaklığı 3 derece daha ısınsa da yine üşütüyor. Güneye doğru yol alırken artık hava sıcaklığı her gün 3-5 derece artacak ve Miami hizasından sonra sıcak iklimlere gelmiş olacağız. Şu anda Bermuda şeytan üçgeninden geçiyoruz, haydi üçgen gel kaybet bizi ! Bu arada burada 2 bin küsur derinlikte kristal dev piramitler bulunduğunu ve bunun da büyük bir enerji alanı yaydığına dair bulgular internette var. Haydi hayırlısı!

Bugün ve yarın sabah, saat 9 gibi 15 kattaki Garden Café de kahvaltımızı alacağız. Buluşma yerimizi bir gün öncesinden kararlaştırdık. Randevulaşmazsak buluşmanız zor olur. Buradaki çok çeşitli yiyeceklerden seçmesi ve beğenmesi çok zor. Bizim favorimiz tatlılar, ceviz ve meyveler. Her sabah bir tabak dolusu ceviz ile kendimizi besliyoruz. İsteğimize göre omletlerimizi de yaptırdık ve afiyetle kahvaltımızı yaptık.

Şimdi artık gemideki aktivitelere katılma zamanı. Bakalım bültenimizde neler var bir sayalım. Havuz başı eğlenceleri daha başlamadı. Çünkü havalar daha soğuk 2 gün daha sabredin yavrularım bakın ne eğleneceğiz buralarda. Bugün Spa merkezinde akapunktura başlangıç kursu, bira tadımı, Mr.Antuan eşliğinde Broadway dansları kursu, Bingo , Bilgi yarışmaları, ücretsiz mücevher temizleme gösterisi, aile içi kart oyunları, tekler buluşması gibi vakit geçirici oyunlar oynamak yanında dağ tırmanışı, güverte koşusu, ping pong ve aletli jimnastik gibi sporları da yapabilirsiniz. Akşama ise “Burn the Floor” adlı broadway dans gösterisini izlemeye gideceğiz. You Tube’da bu gösteriyi izlemek ister misiniz? İşte buyurun öyleyse bir demosu:

Tamamını seyretmek isteyenlere de 80$’lık şova ücretsiz gönderiyorum. İyi eğlenceler.

Bugün gemi içerisinde koşuşturmaktan çok yorulduk. Tabii kolay değil her seferinde 5. kata odaya git, 15.kata çık, atıştır, 7. kata in mağazalardaki saatlere, mücevherlere parfümleri kokla, bak, 5. kata in canlı Ariel&Matheu’nun müziklerini dinle. Çok ama çok yoruluyoruz.

Bu arada gemi gidiyor biliyor musunuz? Gemimiz engin okyanus sularında, uçsuz bucaksız denizlerde sessiz ve en ufak bir sallanma olmadan hedefine doğru ilerliyor. Hedefimiz yarın gezeceğimiz Porto Rico adasının baş şehri: San Juan.

Gelecek bölümde görüşmek üzere hoşça kalın.

H.Oğuz Esen[email protected]

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim.