Hepimiz hayatında bir kere de olsa Silikon Vadisi diye bir şey duymuşuzdur elbet. Detay bilmesek de burada çok başarılı şirketlerin olduğunu haliyle de zehir gibi beyinlerin görev aldığını birazcık araştırmayla görebiliyoruz. San Francisco, Silikon Vadisi'nin de etkisiyle iş hayatının zirve yaptığı, neredeyse herkesin hafta içi gündüz sokaklarda takım elbiseyle dolaştığı, yaşamak için de harika yerlerin olduğu muhteşem bir şehir. Tabi sadece yerel yaşayanlar için değil bizim gibi turistler, gezginler için de son derece ün yapmış görülecek yerleri var. Bu yazımda hem görülmesi gereken yerleri hem de aktivite olarak yapılmadan dönülmemesi gerekenleri sıralayacağım sizler için. Keyifli okumalar.

Golden Gate

1-Golden Gate Köprüsü: Ben de herkes gibi en evrensel yapıtlarıyla sözlerime başlayayım. Herkesin bir şekilde aklında yer eden o kırmızı, demirden yapılmış köprüden bahsediyorum. Belki de bu kadar ilgi çekici olmasının nedeni 1930'lu yıllarda bu kadar harika dizayn edilmiş olması ve günümüze kadar yaklaşık 80 yıl boyunca da yeni yapılmışcasına korunmuş olması olabilir. Yaklaşık 3 kilometre uzunluğundaki bu köprüden "If you're goiinngg to San Franciiscoooo" diye şarkıyı haykırarak geçmeden ölmek istemeyen çok kişi tanıyorum. Ben de onlardan biriydim neyse ki bir tik daha attık yapılacaklar listemize.

Alcatraz

2-Alcatraz: Adına onlarca film ve dizi yapılmış meşhur ada hapishanesi Alcatraz, San Francisco açıklarında yer almaktadır. Yaklaşık 2 saat süren bir turla ancak adaya geçilebiliyor. Pier 33 yani 33 numaralı iskeleden kalkan vapurlar Alcatraz adasına gidiyor. Gündüz turunun ücreti kişi başı 31 dolar. Aynı zamanda gece turları da mevcut. Daha az kişilik gruplar oluyor ve böylece biraz ürkütücü ama daha keyifli bir tura katılmış oluyorsunuz.Gece turunun fiyatı da 38 dolar. Özellikle yağmurlu havalarda tercih etmemenizi öneririm açık alanda yürümeniz gereken yerler oluyor. Adada sadece iskelenin yanındaki küçük sigara içme alanında sigara içilebiliyor, açık hava diye her yerde içmeye kalkmayın sert uyarılara maruz kalabilirsiniz. Herhangi bir cafe ya da restoran bulunmuyor tabi mahkumların yemekhanesi dışında.Biraz olsun Alcatraz hakkında bilgi vermek gerekirse de çok ünlü azılı suçlulara ev sahipliği yapmış bir hapishane burası. Sanırım en meşhurları İtalyan asıllı mafya lideri Al Capone, Doc Barker, nam-ı diğer makineli tüfek ya da George Kelly gibi isimler burada mahkum edildi. Adanın bu kadar meşhur olmasındaki bir diğer neden ise mahkumların 14 farklı kaçış girişimine bulunmuş olması. Aralarından bir tanesi hatta Clint Eastwood'un "Escape from Alcatraz" filmine de konu olan kaçış girişimi başarılı olduğu iddia ediliyor. Çünkü 1962 yılında gerçekleşen bu kaçış girişiminin başrollerinin ne ölüsüne ne de dirisine ulaşılabildi.

Tramvaylar ve Finans bölgesi

3-Union Square ve San Francisco Şehir Merkezi: Bu meydan San Francisco şehir merkezinin ortasında Finans Merkezi'nin ise hemen yanında yer almaktadır. Meşhur San Francisco tramvaylarının da geçtiği, özellikle hafta içi gündüz saatlerde muhtemelen yıllık geliri 10 milyon dolar olan CEO’ların yanınızdan ellerinde kahveyle yürüdüğü meydan olarak da adlandırabiliriz. Bu bölgede çok sayıda mağaza olduğundan şehrin alışveriş noktası da diyebiliriz aynı zamanda. Eğer alışveriş merakınız varsa bu bölgede zaman geçirebilirsiniz.

4-Fishermans Wharf Bölgesi: Bu bölge ise deniz kenarında peşi sıra sıralanmış iskelelerin yer aldığı güzel restoranların da bulunduğu yerdir. Pier 39 yani 39. iskele ise panayır havasına bürünmüş keyifli bir yer. Burada ağırlıklı deniz ürünlerinin olduğu restoranlarda yemeğinizi yiyebilir ve iskelede turlayabilirsiniz. San Francisco'da ne nerede yenir yazımı okumak için tıklayınız

Twin Peaks

5-Twin Peaks: Burası da şehri ayaklarınız altına aldığınız manzara tepesi. Tepeye çıktığınızda anlıyorsunuz ki aslında San Francisco şehir merkezindeki gökdelenler dışında hiç yüksek evleri, binaları olmayan çok iyi planlanmış bir şehir. Bu tepeden Golden Gate'i ve şehir merkezindeki gökdelenleri aynı kareye sığdırabilmek mümkün. Keyifli bir yer görmeden olmaz.

6-Land's End: Yani karanın bittiği yer. Adı bile çekici bence. Dünyanın en batısı, Alaska'yı saymazsak tabi ve o karanın bittiği noktaya verilmiş bu ad ve bizi keyifli bir park karşılıyor. Golden Gate Köprüsü'nün keyifli fotoğrafları çekilebiliyor buradan. Bu arada Land's End bölgesine giderken o civardaki evlere hayran kaldığımı söylemeden geçemeyeceğim. Giderseniz imrenerek o evlere bakıp şöyle bir iki dakikalığına orada yaşadığınızı hayal edebilirsiniz.

7-Palace of Fine Arts: Amerika'da açıkçası böyle sanata dair müzeler bulmak biraz güç. Avrupa gibi mazisi çok çok eskilere dayanmadığı için böyle sanatsal müzelere de haliyle pek rastlanmıyor. Golden Gate Köprüsü yoluna girdiğinizde tabiri caizse köprüden önceki son çıkıştan çıkarak buraya gidebilirsiniz. Ayrıca köprüyü geçmeden son çıkıştan çıktığınızda köprünün ayaklarının oradaki deniz kenarındaki alana da gidip fotoğraf çektirmenizi öneririm.

8-Bisiklet Turu: San Francisco'da pek aklım almasa da bisiklet ile şehri gezme fikri çok yaygın. Sanırım bunun en ilgi çekici kısmı Golden Gate Köprüsü'nü bisikletle geçebilme erişiminizin olması. Fakat şöyle de bir gerçek var ki ben ömrü hayatımda hiçbir gezdiğim şehirde böylesine dik ve uzun yokuşların olduğu başka bir şehir görmedim. Neredeyse tüm sokaklar ya yokuş inmek ya da yokuş çıkmak zorunda bırakıyor sizleri. Böylesine bir şehirde bisiklet kiralamak ne kadar mantıklı olur pek aklım almasa da her yerde bisiklet kiralama afişlerini göreceksiniz. Kira ücretleri ise günlük 30 ile 80 dolar arasında bisikletin kalitesine göre değişiyor.

CableCar

9-Cable Car'a binin: Onlarda tramvay olarak değil de cable car diye geçiyor bu araçların adı. San Francisco'nun tarihi araçlarına binip nostaljik anlar yaşayabilirsiniz. Gerçi artık son yıllarda böyle fazla turistik araçlara sadece Asyalılar biniyor fakat yine de keyifli bir deneyim olacağına eminim.

Golden Gate10-Golden Gate'in altında yelken yapın: Yelken meraklısı varsa bu yazımı okuyanlar arasında belki de onları San Francisco'ya bir çırpıda götürecek bir hayal başlatıyorum. San Francisco Körfezi’nde Pasifik Okyanusu'na doğru yelkenleri fora edebilirsiniz. Tabi bu sırada Bay Köprüsü'nün ve Golden Gate Köprüsü'nün altından Alcatraz adasının da

yanından geçeceğinizi unutmayın.

San Francisco'yu sizlere uzun uzun anlattım. Eğer bu şehre gitmek istiyorsanız ve kendinize kalacak bir tesis arıyorsanız San FranciscoOtelleri yazımızı okuyabilirsiniz.

Tüm gezi yazılarım batukeles.com adresinde. Instagram: batukelescom

batukeles

Ben, Batu Keleş, 24 yaşında hem Endüstri Mühendisi hem de Gezi Bloggerıyım. Üzerine bir de fotoğrafçılığı ekledim.