Tallinn Açıkhava Müzesi ve Modern Bölge

Tallinnde Eski Şehrin hemen yakınında Modern Şehir yer alıyor. Burada çok katlı modern binaların oluşturduğu ek bir şehir var sanki. Sokos Otel, Merkez Postahane binası ve büyük AVM gibi binalardan geçerek bu sefer şehrin diğer yönündeki Eesti Park içindeki Açıkhava Müzesi Rocca Al Mare’ye geliyoruz. 80 dönümlük arazi üzerindeki bu açıkhava müzesinde Estonya’nın ilk dönemlerinden günümüze kadar olan yaşam tarzları tanıtılıyor. Estonya’nın dört bir yanından getirilen çiftlik evleri, eşyaları ve evlerdeki hayat ziyaretçilere yaşatılıyor. Bir yerde inekler sağılıyor, diğer yerde buğdaylar değirmen veya dibeklerde öğütülüyor, kimi odun kırıyor… Yani tüm köy yaşamı bu alanda sergileniyor. Ziyaretçilere esmer ekmek ve tereyağı ikramı da vardı. Biz gittiğimizde Açıkhava Müzesi’nin son günü idi. Yazın 5 ay hizmet veriyormuş. Ülke soğuk olduğundan sadece yaz ayları açık bu açıkhava müzesi. Son günü olduğu için de her yerde bir etkinlik vardı.

Bu park içinde sigara içmek kesinlikle yasak. Yer yer 2-3 m2’lik sigara alanı yaratmışlar. Tuğladan ördükleri kocaman izmarit yerleri yapmışlar, ancak oralarda içebiliyor tiryakiler. Çevre bilinci çok gelişmiş, her yıl milyonlarca ağaç dikiliyormuş. Yine bu park alanı içinde bir başka köşede yöresel kıyafetli bayanlar çiğ krema ile sunulan lahana çorbası ikram ediyorlar. Çorba nefisti. Kuzey ülkeleri lahanayı çok kullanıyor.

Rocca Al Mare’den çıkarken sıcak şaraplarımızı da içerek ayrılıyoruz. Estonya soğuk bir ülke olduğundan mıdır, güneşi az gördüğünden midir bilmem ama içki tüketimi çok fazla. Almanların October Fest’leri gibi Estonya’lıların da Temmuz ayında BearSummer festivalleri oluyor. Bir de Tallinn’e ait “Vanna Tallinn” adında ulusal likörleri var. Saku ve Saare biraları, Hoogvein adında baharatlı sıcak şarapları ülkeye özgü içecekler.

Av etleri, domuz şinitzel, etli güveç (selzanko), lahana, patates, somon ve alabalık Estonya mutfağının vazgeçilmezleri.

Tallinn’e araba ile yaklaşık 10 dakikalık mesafede yer alan Kadriorg Plaze de görülmesi gereken yer ler arasında. Buraya Katherina Vadisi de deniliyor. Zengin bir floraya sahip bu güzel park içinde Deli Pedro’nun Çariçe Katherina için yaptırdığı sarayı görüyoruz. Sarayın mutfak binası günümüzde Güzel Sanatlar Müzesi olarak hizmet veriyor.

Feribotlarla ülkeye pek çok Finli geliyor. Özellikle hafta sonları Tallinn Finli kaynıyor. Tallinn - Helsinki arası feribot seferleri yaklaşık 1,5 saat. Helsinki’ye göre sigara ve içki çok ucuz.

Biz de Helsinki’ye gitmek üzere feribota biniyoruz. Helsinki’ye dönecek Finliler’in elleri kolları, çocuk pusetleri içki dolu. Pek alışılmadık bir görüntüydü. Her yer Saku ve Saare birası, Vanna Tallinn likörü. Feribot diyorum ama içinde duty free ve kumar makineleri var. 1,5 saatlik yolculuk nasıl geçti anlamadık.

Tallinn'de şehir merkezi, restoran, kültür ve tarih gezisi için ideal konumda bulunan Harju Old Town Apartment ve Historic Apartment Tallinn konaklamak için tercih edilebilir.

Estonya Tallinn’den dönerken aklımda kalanlar; Eski Şehir, Tombul Margaret, Sırık Herman kuleleri, Alexander Nevski Katedrali, geyik eti, Kalev çikolatası, Vanna Tallinn likörü ve şarkı devrimi. Helsinki’de görüşmek üzere…