Ukrayna'ya Genel Bakış

Ukrayna’ya girişinizde havaalanında pasaport kontrol öncesi bir form doldurarak 15 $ ödüyorsunuz. Aslında vizeyi alırken de form ücreti olarak 15 $ ödeniyor ama havaalanında formunuzu yeniden doldurmanızı isteyebiliyorlar. Şöyle ki biz dört kişi olarak gittik. Annem ve kardeşim direkt önceden doldurulmuş formları ile geçti anca elimizdeki formlar aynı olsa da babam ve benden tekrar doldurmamızı istediler. Uygulamaya çok anlam veremesek te mecburen bu AYAK BASTI parasını ödemek durumunda kaldık.

Ukrayna, Slavlar’dan önce sırasıyla İskitler, Hunlar, Hazar Türkleri ve Tatarlar’a ev sahipliği yapmış.

Ukrayna çok fazla ülke (Belarus, Moldova, Romanya, Polonya, Macaristan, Rusya, ve Slovakya) ile sınırı olduğundan “sınır ülkesi” olarak adlandırılıyor. Dağlık ve ormanlık bir bölgede yerleşik. Karpatya ve Kırım dağ sistemleri ülkenin coğrafi yapısına yön veriyor. Termal suları ve zengin bitki örtüsü sayesinde sağlık turizminde de önemli bir pozisyona gelmiş. Diğer büyük zenginliği ise, hiç bitmeyen gece hayatı.

Renkli gece hayatının olumsuz yönü ise AIDS ile kendini gösteriyor. Ukrayna’da ayda ortalama 90 kişi AIDS’e yakalanıyor.

Eğlenceye önem verirken, eğitimi hiç ihmal etmemişler. Ukraynalılar ortalama 2-3 dil biliyorlar. Ama ana dilleri Ukraynaca. Rusça da yoğunlukla kullanılıyor.

Çok fazla ülke ile sınırının olması ticaretine de olumlu katkı sağlıyor. Ukrayna’da yaşayan 48 milyonluk nüfusun geçim kaynakları Demir-Çelik ve kimya sanayi, şeker ve gübre.

Para birimi olarak Grivna’yı kullanıyorlar. 8 grivna 1 dolara denk geliyor.

Eskiden gökyüzüne tapıyorlarmış, ama sonra Hristiyanlık ve peşinden Ortadoksluğa geçmişler. Ortadoksluk Doğu Avrupa’ya yakın olduğundan çok kolay yayılmış burada.

Ukrayna’nın başkenti Kiev. Diğer önemli şehirleri ise Simperofol, Odesa, Donetsk.

Ukrayna’da ana öğün 3 öğeden oluşuyor. Ama ben buna 3+1 diyeceğim. İlk olarak Salata ya da çorba içiyorlar. Bana kalırsa birinci bölümün yıldızı “Borsch Çorbası”... Oldukça lezzetli. İkinci olarak ise yani ana yemek: mutlaka yanında patates olan et, balık ya da tavuk tercih ediyorlar. Önerim: et, balık ya da tavuk yemeseniz bile patateslerini mutlaka deneyin. Çok farklı soslar ile servis ediyorlar. İklim nedeni ile genelde soğuk havaya dayanıklı şalgam, patates ve lahana çokça tüketiliyor. Ayrıca burada et, tavuk ve balıktan üretilen fümeler de favori. “Katleta” denen tavuk, et ya da balık köftesini mutlaka deneyin. Eğer iki gününüz varsa, diğer akşam yemeğinizde “Kievski” denilen bir köfte türünü de öneririm. En çok tükettikleri balık, iri bir cins barbun olan “Barabulga”. Hamur işi sevenlere ise “Pelmeni” ya da “Vareniki” opsiyonları mevcut. Her ikisi de bizdeki mantıya benziyor. Eğer ikisinden birini seçecekseniz, “Pelmeni” tercih edebilirsiniz. “Tretye” ise 3. anlamına geliyor.

Genelde ya tatlı ya da komposto içiyorlar. Neredeyse tüm tatlılarda “Smetana” isimli bir krema çeşidi kullanılıyor. Eğer süt ürünlerini seviyorsanız mutlaka tadın.

Bu arada “khleebekmek, “kashahububat, “kotleta po-kyivskytavuk demek. Menüyü okurken gerekli olacaktır. Esmer ekmek kültürü çok gelişmiş ve çok ta lezzetli.

Ülkede kaşar peyniri, lor yoğurt ve kefir de yoğunluklu tüketiliyor. 3+1 demiştik ya “+1” hesabı istedikten sonra masanıza gönderilen ikram... Tekilla bardağında sek votka ve yanında esmer ekmek üzerine incecik dilimlenmiş peynir ve salatalık turşusu. Mutlaka denemenizi öneriyoruz.

Odessa konaklama konusunca cüzdan dostudur diyebiliriz. Birçok kaliteli oteli veya günlük kiralık daireleri uygun fiyatlara bulabiliyorsunuz. Deribasovskaya Caddesi'nde, Odessa'nın tarihi şehir merkezinde bulunan Frapolli Hotel, sehrin kalite ve fiyat bakımından en iyilerinden. Otelden, Odessa Opera ve Bale Tiyatrosu ile Potemkin Merdivenlerine 5 dakikalık bir yürüyüş ile ulaşabiliyorsunuz. Bu otelin yanısıra ekonomik düşünenler için Palais Royal oteli de düşünülebilir. Aynı konumda bulunan otel fiyat olarak çok uygunken, şehrin hareketli caddeleri ile turistik mekanlara da oldukça yakın. Son olarak da çevresinde müzeler, kafeler ve restoranlar bulunan, şehrin kalbinde ki Duke Hotel; 5 yıldızlı ve uygun fiyatlılar arasında aklınızda bulunması gereken bir otel. Bu otel önerilerinin dışında, Odessa’da ki diğer otel seçenekleri için buradan booking.com’a girip göz atabilir, isterseniz rezervasyon da yapabilirsiniz.