Yanıklar Köyü: Fethiye

Dalyan'dan Fethiye'ye geçtiğimde şehir merkezinde değil, yaklaşık 15-20 km mesafedeki Yanıklar Köyü'nde kaldım.

Yanıklar Köyü, eko turizm için pilot bölgelerden biri. Marmaris, Bodrum, Antalya gibi hıncahınç dolu sahiller, hızlı gece hayatı olan değil; tam tersine, daha sakin, daha tarımsal turizme yönelik bir yer. Ağaçtan kopardığınız yenidünyayı, avokadoyu, sabah kahvaltınızda afiyetle yiyebiliyorsunuz.

Kendi yetiştirdikleri tavukları ellerinizle besleyip, sabah taptaze yumurtasını yine kendi ellerinizle alabiliyorsunuz.

Bütün gün plajdaki hamakta sallanıp, uzanabilirsiniz veya hemen yakınlardaki trekking rotalarında dolaşabilirsiniz. Trekking yaparken yanınızda yerel biri olursa, pek çok otu da dalından yiyebilirsiniz. Misal ben sığla ağacından bir şeyler koparıp yedim, birkaç tane daha adını unuttuğum ama tadı damağımda kalan ot yedim. Başka bir yerde kolay kolay bulamayacağınız bir deneyimdi. Her tarafınızı saran güler yüzlü insanlar da cabası.

Bölgedeki 2 otelden bahsedeceğim, birbirini tamamlayan iki yer. Biri benim kaldığım Yonca Lodge, diğeri gelecek sefer kalmayı istediğim Pastoral Vadi. İkisi de tarımsal turizm üzerine kurulu yerler. Yonca lodge, denize sıfır bir yer, çok güzel bir kumsalı var, kumsalda kahvaltı edip gün boyu takılabilirsiniz (kahvaltıdaki avokadolu ezmesini özellikle tavsiye ederim).

Pastoral Vadi ise daha içerde, denize 2-3 km uzaklıkta, aracınız yoksa denize gitmenizin zor olacağı bir yerde (derede yüzebilirsiniz ama) Pastoral Vadi'de tarım olanakları çok ama çok daha fazla. %100 organik tarım yapılıyor. O kadar ki tarla bile at ile sürülüyor, traktör girmiyor. Portakal ağaçlarından, seralara çok devasa bir alanı kapsayan bir yer. Özellikle Yoga gruplarının uğrak yerlerinden…

Fethiye'de diğer az bilindik destinasyonlar olarak, Üzümlü Köyü'nü de tavsiye ederim. Sakin bir Anadolu köyü, el dokuması kumaşlar bulabileceğiniz, hatta dokuma tezgâhlarını gezebileceğiniz bir yer.

Bir de köyün daha ilerisinde Kadyanda Antik Kenti var, orayı da gezebilirsiniz. Muhteşem bir doğası var.

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu- Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi.- Pek çok TV projesinde çalıştı.