Yeni Başlayanlar İçin Maldivler Kılavuzu

Eğer daha önce Maldivler'e gitmediyseniz bugüne kadar bildiğiniz her şeyi şimdi unutun derim. İnternet denen kocaman dünyada okuduğunuz binlerce yorum, bolca photoshop uygulanmış otel fotoğrafı, kulaktan dolma bilgiler, saçma sapan fiyatlar ve daha neler neler... Bazen okuyorum da ben başka bir Maldivler'e gittim sanırım diyorum kendi kendime.

Bu nedenle bir tarihi, kültürü, gezilecek, görülecek bir yeri olmayan bu adalar ülkesi ile ilgili yazmak istedim.

Maldivler, Hint Okyanusu'nun ortasında binlerce adadan daha doğrusu kum tepeciğinden oluşan adalar ülkesi. Haritada illa yerini göreceğim derseniz Hindistan'ın güneyine, Srilanka'nın güneybatısına doğru bakmanız lazım. Yönetim şekli Cumhuriyet ancak İslam Cumhuriyeti olduğunu eklemem gerek. Ülkenin % 97'si Müslüman. Bu doğa harikası küresel ısınma nedeni ile bir zaman sonra sular altında kalacak. Bu nedenle Avustralya tüm vatandaşlarına sığınma hakkı vermiş.

Maldivler'de irili ufaklı 1200 civarında ada var. Bunların 195'inde yerli halk yaşıyor. Yaklaşık 100 ada ise otel olarak kullanılıyor. Her adada bir otel var. Başkenti Male, havalimanı ise merkeze sürat motoru ile 5 dakika uzaklıkta olan HULHULE'de. Eğer vaktiniz varsa, çok merak ediyorsanız, 1 USD karşılığında başkent Male'ye geçebilirsiniz. Merkezde bir cami, park ve balıkpazarı var. Bana göre zaman kaybı ama gitmişken de görmeden olmaz vaktimiz de var derseniz ziyaret etmek kesinlikle mantıklı.

Türkiye'den Maldivler'e seyahat etmek için uçak biletleri en düşük sınıfta 900 USD civarından başlıyor. Aktarmalı uçuşların 10 saat kadar aktarma noktasında beklediği ile ilgili bir şehir efsanesi var. İnanmayın. Ancak uçak değiştirmeye yetecek kadar süre var aktarmalarda. Elbette isterseniz bekleme süresi uzun bir uçuşta satın alabilirsiniz. Tamamen sizin tercihiniz. Aktarmalı uçak biletleri ise 700-800 USD aralığından başlıyor. Promosyon yakalarsanız çok daha düşük fiyata bile seyahat edebilirsiniz.
Maldivler'de satın aldığınız otele ulaşabilmek için üç farklı transfer seçeneği mevcut. Sürat motoru ile iç hat uçuşu + sürat motoru ile ve deniz uçağı ile transfer alıyor oteller. Ben deniz uçağına bineyim ama sürat motorlu bir otele gideyim gibi bir dünya yok. Satın aldığınız otelin transfer çeşidi ne ise onunla gitmek zorundasınız. Deniz uçağı elbette en pahalı olan seçenek. Bazen kişibaşı 600 USD'ye kadar çıkan fiyatlar olabiliyor. Sürat motoru ise en uygun fiyatlı olanı.

Maldivler'e gitmek istiyorsanız hele ki balayına gidecekseniz en mantıklısı bir seyahat acentesi ile çalışmak. Ülkemizde bu işi gayet güzel yapan seyahat acenteleri var. Çünkü Maldivler rezervasyonu dediğimiz hadise uçak biletini alıp, booking'den de oda alıp Roma'ya gitmek kadar basit değil maalesef.

İnternet üzerinden ucuza otel rezervasyonu yapanların en büyük sorunu transfer. Havalimanına indiğinizde aslında okeyli ve parasını ödediğinizi sandığınız transferinizi kullanmak için ek ödeme yapmak gerektiği gerçeği ile karşılaşıyorsunuz. Çünkü bilinenin aksine transferi oteller değil Maldivler'de bulunan transfer firmaları yapıyor. Bu firmalar otel bünyesinde çalışıyor gibi görünse de alakası yok. Kendi kendine rezervasyon yapan misafir bekliyorlar. O zaman karaborsanın göbeğine düşmüş oluyorsunuz. Çünkü otelinize gitmek için bu insanlara mecbursunuz ve onlar bunu çok iyi biliyor.
 Hadi bir şekilde al aşağı ver yukarı transferi hallettiniz, otele vardınız diyelim. Bu sefer başka bir sürpriz ile karşılaşıyorsunuz. Yine parasını ödediğiniz otele girdiğinizde sizden ek vergi ücreti talep ediliyor. Vergi dediğim şey % 23! Her şeyin üzerine ekleyin.

Bunlar maddi sıkıntılar. Bir de işin hayal kırıklığı boyutu var. Siz fotoğraflarda rüya gibi görünen otelinize girdiğinizde sağınız solunuz su ısıtıcısı içinde yengeç pişiren çinlilerle dolu olabilir. Satın aldığınız oda tipinin en kötüsü size ayrılmış olabilir. Daha da kötüsü başka bir kategoriye yönlendirilebilirsiniz. Bu nedenle işi uzmanına bırakın. Maldivler özel bir destinasyon. Özel bir tatil için biraz daha fazla ödeyin ama bir bilenden destek alın derim.

Fiyatlar pahalı mı değil mi tartışılır. Malum neye göre? Kime göre? Her şey dahil oteller cazip gelse de son domatese yetişme çabası içine girmiş bulabilirsiniz kendinizi. Bu nedenle ince eleyip sık dokuyun derim.

İslam cumhuriyeti olduğundan mütevellit ülkeye alkol sokmak kesinlikle yasak. Bu nedenle hiç denemeyin. Yok traş losyonu şişesinde, aseton şişesinde rakı soktum diye efsaneler var ama pek inandırıcı gelmiyor bana. Otellerin tamamında alkol serbest. Ancak biraz pahalı. Aslında pahalı da değil de USD yüksek olduğundan dolayı bize pahalı geliyor diyelim.

Kola 3 USD, şarap 10-15 USD, Bira ise 5-10 USD arasında değişiyor. Rakı maalesef yok. Biraz da gittiğiniz tesise göre değişiyor fiyatlar. Çok uçuk olanlar da var, Conrad gibi. Mesela hamburger-cola 50 USD. Normal fiyata sahip olanlar da var, makarna şarap 20 USD gibi. Genelde Türkiye'de iyi bir yerde yemek yediğinizde ne ödüyorsanız onu ödeyeceksiniz. Gözünüzde çok büyütüp abartmaya gerek yok. Ama çok cimriyseniz bir şey diyemem, bu durumda tek tavsiyem Maldivler'e gitmeyin demek olur. Hint Okyanusu'nun ortasında şahane bir otelde konaklayacaksan elini de bir zahmet cebine atacaksın derler adama. Özel yemekler ise gerçekten pahalı ama değer mi diye sorarsanız kesinlikle değer!

Maldivler'deki otellerin hepsi villalardan oluşuyor. Sadece bir kaçında otel odası gibi odalar var. Kumsal da konaklama ve su üzerinde konaklama olarak ikiye ayrılıyor. Unutmamanız gereken istisnalar hariç en uygun fiyatlı olanların her zaman beach villalar olduğu. Water villalar biraz daha pahalı. Ayrıca odaya eklediğiniz her özellik fiyatı arttırıyor. Mesela standart water villa 1000 USD diyelim, Jacuzzi de olsun derseniz 1200 USD, havuz da olsun derseniz 1500 USD, herşey dahil de olsun derseniz 1750 USD oluyor. Konaklamanın lüksün sınırının olmadığı yer Maldivler. Gecelik 200 USD'ye de oda var, gecelik 2000 USD'ye de...