Maldivler'e Ve Male'ye Giriş... Dikkat Dikkat!

Maldivler’e Sri Lanka’nın Colombo kenti üzerinden uçuyoruz. Yaklaşık 1,5 saatlik bir uçuş sonrası adalar ülkesi Maldivler’e ulaşıyoruz. Ancak varışımız akşam saatleri olduğundan ilk gece Male’de kalacağız. Havaalanı Hulhule adasında, Male’ye ve diğer adalara ulaşım ise motorlarla ya da ufak helikopterler ile sağlanıyor. Zaten Maldivler’de kullanabileceğiniz sadece iki ulaşım yolu var; biri deniz motoru, ikincisi ise helikopter.

Biz başkent Male’ye gitmek için deniz motorunu tercih ettik. İlk akşam için ayarladığımız otel hemen deniz motorlarının yanaştığı iskelenin karşısında. Yani motordan inip, yürüyerek kolaylıkla otele vardık.

Maldivler’e gelen kişiler genellikle başkent Male’ye hiç uğramadan direkt adalara geçiyor. Halbuki adalar ve başkent Male’de bambaşka hayatlar yaşanıyor. Birbiri ile tamamen tezat.

Öncelikle Maldivler’in toplam yüzölçümü deniz sınırları ile beraber 90.000 metrekare, 1.190 tane adadan oluşuyor. 1.190 adanın sadece 200’ünde yaşayan insanlar var. Adaların bir çoğu tek bir otel işletmesine tahsis edilmiş. Yani bir ada, bir otel...

Maldivler cumhuriyet ile yönetiliyor. Nüfusu 450.000 civarında. Bunun üçte biri başkent Male’de yaşıyor. %100 müslüman bir ülke ve islami kurallar bir hayli baskın. Mesela Male’de hiç bir yerde alkollü içki satılmıyor ve içilmiyor. Tabii kuralların baskınlığı sadece bununla sınırlı da değil.

Ülkeye Buda heykeli, İncil veya İçki sokamıyorsunuz. Ülkeye girişte tekrar x-ray cihazından geçiyorsunuz ve üstünüzde bunlardan biri varsa dönüşte almak üzere hava alanındaki görevlilere teslim ediyorsunuz. Ben de burada hediyelik olarak almış olduğum Buda heykellerini polise teslim etmek durumunda kalıyorum.

Maldivler İslamiyet’e 1157 senesinde geçmiş. %100 müslüman olan bu ülkede diğer dinlere karşı gösterilen anlayış sıfır.

Bir de hava alanında dikkat etmeniz gereken bir husus daha var; o da para birimi değişimi. Hava alanında indiğiniz gibi döviz bürolarını göreceksiniz. Hiç acele edip değiştirmeyin. Çünkü kendi paraları adalardaki otellerde geçmiyor. Helikopter ya da motor kiralamada geçmiyor. Yani kendi paraları kendi ülkelerinde geçmiyor diyebiliriz.

Biz lazım olur diye ilk girişte 100 dolar bozdurmuştuk. Tatil boyunca kullanamayınca, dönerken havaalanında değiştiririz dedik. Ama ne mümkün. Çünkü ilk bozdurduğunuzda size verdikleri fişi görmek istiyorlar. O kadar zaman geçmiş fiş yok tabii. Bari duty free’de harcayalım diyoruz ama yok duty free’de geçmiyor. Sadece hava alanında 1-2 ufak hediyelik eşyacı kabul ediyor. Hal böyle olunca döndüklerimize verecek çok sayıda hediyemiz oldu.

Genelde adaların etrafında mercan resifleri var, bunlar hem dalga kıran olarak görev yapıyor, hem de köpekbalıklarının sığ sulara gelmesini engelliyor. Her adanın etrafında da bembeyaz bir hale oluşumuna neden oluyor. Hele uçaktan görüntüsü oldukça büyüleyici!

GÖKÇE YILMAZ

1982 yılında İstanbul’da doğdum. İlk ve orta öğretimini Sinop’ta gördükten sonra, lise eğitimi için İstanbul’a yerleştim.