Arjantin'in İkinci Büyük Kenti Cordoba'dan Gezi Notları

Cordoba, Arjantin'in ikinci büyük kenti. İsmi belki kulağınıza tanıdık gelmiş olabilir çünkü İspanya, Meksika ve Şili'de de Cordoba isimli şehirler mevcut. Şehir ismini zaten İspanya'daki aslından almış. Bugün Arjantin'in Cordobası'nda 1,3 milyon kişi yaşıyor.

Şehirde yaşayan her 6 kişiden biri üniversite öğrencisi. Bu öğrenci topluluğu şehri canlı bir hale getirmiş. Arjantin'deki en köklü üniversiteler yanında en eski tiyatro kurumları da bu şehirde yerlerini almış. Cordoba, ülkenin araba üretim üssü olmasının yanında yüksek teknoloji konusunda da başı çeken yer. Şehrin temiz ve düzenli caddeleri Buenos Aires'in darmadağın olmuş halinden iyi geldi doğrusu.

Orada bulunduğum yaz mevsiminin yaşandığı günlerde Cordoba'da öğlenleri sokaklar tamamıyla boşalıyor. Turistler akşam 19.00 gibi oturdukları yemek sofrasından kalkmaya hazırlanırken Cordobalılar ancak saat 21.00 sonrası yavaş yavaş sokakları ve lokantaları doldurmaya başlıyor.

Amerikalılar için Starbucks neyse Cordobalılar için dondurma öyle bir şey; kafanızı nereye çevirseniz dondurmacı var. Dondurma yeme adapları bizden farklı. Orta boy veya daha büyük bir dondurma ısmarladığınızda tezgâhtar size bir plastik kap, bir külah ve bir kaşık veriyor. Cordobalılar gibi dondurma yemek için külahtaki dondurmayı plastik kaba banıyoruz, sonra kaşıkla yiyoruz. Kaşıkla yemek tatmin etmeyince arada külaha geri dönüş yapabilirsiniz.

Cuma ve Cumartesi geceleri zaten dolu olan sokaklar San Martin Meydanı civarında iyice kalabalıklaşıyor. Onlarca dondurmacının önündeki kuyrukları aşarak ve tur atan ailelerin arasından sıyrılıp tango müziğinin çalındığı yere geliyoruz. Meydanın tam ortasında haftanın iki günü tango çalınıyor, isteyen katılıyor. Görünüşe göre bayağı meraklısı var.
Buradan Şili'nin başkenti Santiago'ya geçiyoruz…
 *** Başar Kurtbayram'ın diğer yazılarına www.simdigezelim.com'dan da ulaşabilirsiniz.

Başar Kurtbayram

Gezmeyi çok seviyorum. Bugüne kadar 130'dan fazla ülkede bulunma şansım oldu.Bana çok sorulan "nasıl oluyordu bu kadar çok geziyorsun?" sorusuna hemen cevap vereyim.