img-script

AZERBAYCANIN BAŞKENTİ BAKÜ

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör17 Nis 2012244890 Yorum

Azerbaycan Cumhuriyeti’nin başkenti Bakü, Kafkasların en önemli ticaret merkezi ve Hazar Denizi’nin en önemli limanıdır. Nüfusun büyük çoğunluğunu Azeri Türkler oluşturur. Halkın %96’sı Müslüman, %4’ü Hristiyan, az bir kısmı da Yahudi’dir. Ülkede okuryazarlık oranı %100’e yakın. Ancak rüşvet ve yolsuzluk denilince akla gelen ilk ülkelerden biri. Hemen hemen her alanda Devlet üst yönetiminin tekeli olduğu söyleniyor. Yerel üretim, süpermarketler, ithalat- ihracat, nüfuslu ailelerin tekelinde. Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı sonrası ülke ekonomisi çok gelişmiş ve şehir hızlı bir yapılanma sürecine girmiş.

THY ile 2 saat 45 dakikalık bir uçuş sonrası Bakü Haydar Aliyev Havaalanına iniyoruz. Havaalanı ile Bakü şehir merkezi arası yaklaşık 25 kilometre.

Bakü, Hazar Denizi’nin batı kıyısında yer alan Kafkaslar’ın en gelişmiş kültür ve ticaret merkezi. 2006 senesinde faaliyete geçen Bakü – Tiflis Ceyhan Petrol Boru Hattı kentin önemini daha da arttırmıştır. Tüm Azerbaycan nüfusunun neredeyse üçte biri Bakü’de yaşıyor. Ancak yollar bir hayli geniş olduğundan trafik problemi olduğu söylenemez.

Otelimize yerleşip kendimizi Bakü sokaklarına atıyoruz. Şehirdeki gezip görülecek yerlerin çoğu yürüme mesafesinde. İlk olarak gözümüze çarpan şey tarihi binalar ile modern binaların bir arada bulunması oluyor. Burada hem Sovyet, hem İslami hem de Avrupai mimari eserleri bir arada görebiliyorsunuz.

Önce Hükümet Konağı’ndan tersaneye kadar uzanan geniş bir caddeye geliyoruz. Bulvar caddesi üzerinde Rus mimarisi örneği tarihi binalar, alışveriş merkezleri, bir de saat kulesi gözümüze çarpanlardan. Bulvar caddesi boyunca bize Hazar Denizi eşlik ediyor. Havuz ve heykeller ile güzelleştirilmiş bu kordon boyu, Bakü’nün merkezi. Şehrin pek çok yerinde Aliyev heykeli ile karşılaşıyorsunuz.

Azerbaycan

Torgovaya caddesi ise İstanbul’un İstiklal caddesine eşdeğer. Süslü tarihi taş binaları, ünlü markaların mağazaları ve cafeleri ile Bakü’nün en popüler caddesi. Yerler taş parke ile döşenmiş. İstiklal caddesine benzettim, ama bu cadde çok daha geniş.

Azerbaycan-1

Bakü’nün en önemli turistik noktası Azerilerin Köhne şehir olarak tabir ettikleri “İçeri Şehir”. Burası surlarla çevrili eski kent merkezi. Bu tarihi kent merkezi 2000 yılında Unesco Dünya Kültür Mirasları listesine dahil edilmiş. Ancak iyi korunamadığı için 2003 yılında Tehlike altında olan dünya mirasları listesine alınmış. Arnavut kaldırımlı sokakları, güzel tarihi binaları, sarayı ve kulesi ile içeri şehir Bakü’nün görülmesi gereken en önemli bölgesi.

Tarihi merkezi çevreleyen surlar Paleolitik dönemden beri yerleşim alanı olmuş. Sasaniler’e, Araplar’a, İranlılar’a, Osmanlılar’a ve Ruslar’a mesken olmuş bu bölge. 12.yüzyılda yapılan surlar, Hazar denizi boyunca devam ediyor. Surların üzerinde farklı dönemlere ait pek çok tarihi yapı var. Bunlardan en önemlisi ise Şirvanşahlar Sarayı. Saray 15.yüzyılda Araplar’ın hakimiyeti döneminde yapılmış. Asya’daki taş mimarisinin en güzel örneklerinden biri. Saray, mescit, türbe, hamam gibi pek çok bölümden oluşan büyük bir komplex. Burası, 1964 yılından itibaren müze olarak hizmete devam ediyor. Müzede şehir halkının mum heykellerinin, dönem eşyalarının, halı koleksiyonlarının sergilendiği bölümler bulunuyor.

Bakü’de görülmeye değer bir diğer nokta ise Kız Kalesi. “Maiden’s Tower” olarak anılan Kız Kalesi, Bakü’nün sembolü olmuş durumda. İstanbul’daki Kız Kulesi gibi pek çok hikayesi var. Rehberimizin söylediğine göre yapıldığı dönemde Hazar Denizi’nin içindeymiş. Hazar’ın suları küresel ısınma etkisi ile azalınca Kule karada kalmış. Kız Kulesi, diğer adı ile Kırık Kule 12.yüzyılda yapılmış. Kulenin terasına mutlaka çıkmalısınız. Sahili, tersaneyi, iç şehri fotoğraflayabileceğiniz en güzel nokta burası.

Azerbaycan-2

Bakü’ye gelince Xiyabani bölgesinde bulunan Haydar Aliyev Mezarlığı’na gelerek, Türk Şehitliğini görmek istedik. İçeri Şehir’den mezarlığa 162 nolu otobüsle gidilebiliyor. Aslında merkeze çok uzak olmadığından, arzu ederseniz yürüyerek de gidebilirsiniz. 1918’de Azerbaycan’ın bağımsızlık mücadelesinde şehit olan 1.130 mehmetçiğimiz adına yapılan bu anıt ve hemen yanındaki Şehitlik Camii de Bakü’de görülmesi gerekenlerden. Şehitlik anıtında şehitlerimize dualarımızı gönderip gezimize devam ediyoruz.

Şehitliklerin bulunduğu Mezarlık ve Milli Meclis binası, şehre hakim bir tepe üzerinde bulunuyor. Türk şehitliğinin yanı sıra Ermeni ve Ruslara karşı yapılan savaşlarda şehit olan askerlerin yattığı Azeri şehitliği de bu bölgede yer alıyor.

Şehir merkezine 70 kilometre mesafede bulunan Gobustan Müzesi görülebilir. Maalesef yeterli zamanımız kalmadığı için biz burayı ziyaret edemedik. Maden çalışmaları sırasında işçilerin tesadüfen buldukları kayalara yapılmış duvar resimleri, mezar anıtları Unesco Dünya Mirasları Listesi’nde de yerini almış. Burası dünya genelinde oyma taşları, mezarlık anıtları, mağaraları, resimli taşları ve kayalık alanları ile biliniyor.

Kent içinde yer alan Azerbaycan Ulusal Edebiyat Müzesi ve Devlet Halı Müzesi de görülmeye değer yerleri arasında.

Azerbaycan-3

Azerbaycan bir petrol ülkesi. Petrol yatakları verimliliği açısından Hazar Denizi’nin Dünya’da üçüncü olduğu söyleniyor. Toprağın her santimetrekaresinden petrol ve doğalgaz fışkırıyor. Bu nedenle oldukça pahalı bir ülke.

Ülkenin petrol yanında bir diğer endüstri ürünü de balık. Dünyadaki en kaliteli havyarlar Hazar denizinden çıkan Mersin balığından elde ediliyor. Dünyadaki siyah havyarın %80’i bu bölgede üretiliyor. En büyük pazarları ise Japonya. Bakü’de kilogramı 1.000 $’a olan havyar, Japonya’da 15.000 $’a alıcı buluyormuş.

Azerbaycan, sağlık turizmi açısından da giderek gelişmekte olan bir ülke. Son yıllarda Naftalan Bölgesinden çıkan petrolü kullanarak tedavi yapan oteller açılmış. Termal tedavisi gibi, 2-3 haftalık kürler uygulayarak eklem, sinir sistemi, bağırsak sistemi ve genital rahatsızlıklara şifa dağıttıklarını iddia ediyorlar. Bana çok sıcak gelmedi simsiyah petrol dolu küvetlere girip siyaha bulanmak. Ne de olsa petrol, içinde pek çok kimyasal var.

Azerbaycan halkı oldukça sıcakkanlı, Türkleri de çok seviyorlar. Hatta bu konu ile ilgili Haydar Aliyev “biz bir millet, iki devletiz” demiştir. En önemlisi de dillerini zor da olsa anlayabiliyorsunuz. Müziği çok seviyorlar. Neredeyse zengin fakir herkesin evinde piyano olduğunu söylüyor rehberimiz. Sokaklarda dolaşırken orta yaş ve üstünde altın dişli insanlar dikkat çekiyor. Ağızlar silme altın.

Bakü’de bir de Dünyanın en küçük kitaplarının bulunduğu bir müze varmış. Biz bunu döndükten sonra öğrendik. O nedenle gidemedik. İlgilenenler için ilginç olabilir. Bu özel müzedeki en küçük kitap 2 milimetre boyundaymış. İçinde Kuran-ı Kerim’in de bulunduğu, 60 ülkeden 22 yılda toplanan dünyanın en küçük 6.300 kitabı burada sergileniyormuş. Döndüğümüzde burayı kaçırdığımıza çok üzüldük. Artık bir sonraki gidişimizde ziyaret edeceğiz.

Azerbaycan’a gelmişken çamur volkanları mutlaka görülmeli. Dünyadaki 255 tane çamur volkanının 230 tanesi Azerbaycan’da. Aynı gayzerlerde olduğu gibi 40-50 saniyede bir toprak altından fokurdayarak fışkıran çamurlar ilginç görüntüler veriyor. Çamur fışkıran yerlerde minik minik tepecikler oluşmuş. Bu çamurlar cilt hastalıklarının tedavisinde kullanılıyormuş.

Azerbaycan mutfağı bizim damak tadımıza oldukça uygun. Yoğurt sofraların olmazsa olmazı. Aş dedikleri bir yemekleri var. Pilav üzeri kayısı, üzüm, kestane ve kavurma ile birlikte servis ediliyor. Masanın şahı olarak adlandırılan bu yemek en son yeniliyor. Hingal adı verilen mantıya benzer yemekleri de mutlaka denenmeli. Biz yemeğimizi Gazan Restoran’da yedik. Aynı zamanda bu restoranın müdürü de Türk. Cıdır (Hipodrom), Sultan Restoran, Fayton Restoran yemek yiyebileceğiniz diğer restoranlardan sadece birkaçı.

Etiketler:
Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

30 Haz 2016
Galeri
BATUM’DA HERKES İÇİN BİR NEDEN VAR!

Son zamanlarda artan popülaritesi sayesinde Batum, çok daha fazla kişiye hitap eder oldu. Artık Batum deyince akla yalnızca gece hayatı ve kumarhaneler gelmiyor; doğaseverler de, sanatseverler de, hatta tarihin izini sürenler de bu şehirde yapacak bir şeyler bulabiliyor. Şehre dair bilmeniz gerekenleri daha önce anlatmıştık; bu kez de “Batum’da herkese için bir neden var!” diyerek yola çıktık ve şehre farklı bakış açılarından yaklaştık.

Doğaseverler

Batum, doğayla iç içe olmayı sevenler için adeta bir cennet. Nitekim şehir, yeşiller içindeki görüntüsüyle hem gözünüze hem de ciğerlerinize iyi gelecek! Şehrin çevresindeki köylere hayran olmamak elde değil. Öte yandan dünyanın en büyük botanik bahçelerinden Batum Botanik Bahçesi bile doğaseverlerin kalp atışlarını hızlandırmaya yetiyor. Beş binden fazla bitki türünün bulunduğu bahçede bitki tanıtımı, çiçekçilik, bitki fizyolojisi, biyokimya alanlarında bilimsel araştırmalar yapılıyor.

Damak Tadına Düşkünler

Ceviz, mısır, peynir, yumurta ve etin ağırlıklı olduğu Gürcü mutfağı yerel tatlar konusunda oldukça iddalı. Harço çorbası, sulguni peyniri, kaşarlı ve yumurtalı pide diyebileceğimiz haçapuri ve bir tür mantı olan hinkalı mutlaka denemelisiniz. Damak tadınıza düşkünseniz ve gurme turlar yapmaktan hoşlanıyorsanız rotayı en kısa zamanda Batum’a çevirmekte fayda var.

Çocuklu aileler

Çocuklarla seyahat zor olduğu kadar eğlencelidir de. Siz de çocuklarınızla gezmeyi sevenlerdenseniz Batum’a gitmek için çok düşünmeyin. Şehir, minik misafirlerin karşısına Dolphinarium adında bir yunus parkıyla çıkıyor. Burada çocuklarınızla birlikte yunus gösterilerini izleyebilirsiniz. Ayrıca çocuklarınız şehrin sahilinde, Karadeniz sularında yüzmekten de mutlaka keyif alacaklardır.

Sanatseverler

Batum’un belki de en çok dikkat çeken eserlerinden biri Ali ve Nino Heykeli. Tamara Kvesitadze tarafından tasarlanan heykel müzik eşliğinde pozisyon değiştiren ve 10 dakikalık aralıklarla birleşen bir kadın, bir de erkek figürden oluşuyor. Görüp da etkilenmemek mümkün değil. Ancak sanatseverler için heykel biraz daha özel bir konuma sahip. Zira heykel, Kurban Said’in aynı isimli romanından ilham alıyor. Roman, Bolşevik ihtilali öncesi Azeri genç bir erkekle, Gürcü genç bir kadının imkânsız aşkını konu ediniyor. Öte yandan başta Piazza Meydanı olmak üzere şehrin pek çok yerinde düzenlenen konserler de bu şehri sanatseverler açısından oldukça çekici kılıyor.

BATUM’DA HERKES İÇİN BİR NEDEN VAR!

picture-45576-1461048500
14 Haz 2016
Batum Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Şey

Karadeniz kıyılarının kıymetlisi Batum, gerek doğal gerekse kültürel ortamıyla her geçen gün daha fazla turistin dikkatini çekiyor. Bu ilginin sebebiyse yersiz değil. Yakın mesafede oluşu, Türkiye vatandaşlarına uygulanan vize ve pasaport muafiyeti, Gürcü mutfağının eşsiz yemekleri ve dahası insanlarının içtenliği bu şehri çekici kılan nedenlerden yalnızca birkaçı. Daha fazlası için gelin listeye birlikte bakalım!

1. Yakın mesafe

Öncelikle Batum’a gitmenin İstanbul’dan İzmir’e gitmek kadar kolay olduğunu unutmayın. Hatta Karadeniz Bölgesi’nde ikamet ediyorsanız ya da herhangi bir sebeple yolunuz buralara düşmüşse işiniz çok daha kolay. Zira Rize, Artvin gibi şehirlerden Batum’a yaklaşık 1,5 saatte geçebiliyorsunuz. İstanbul’da aynı yakada iki ilçe arasındaki ulaşım için bile çok daha uzun süre yolculuk yapmak zorunda kaldığımızı düşünürsek bu mesafe oldukça teşvik edici. Üstelik karşılığında Gürcistan’ın özerk cumhuriyeti Acara’nın başkenti Batum’u görme fırsatı yakalayacaksınız.

2. Vize ve pasaport muafiyeti

Batum seyahatlerinde şehrin Türkiye’ye olan yakınlığı kadar cezbedici bir durum varsa o da vize prosedürüne maruz kalmamanız. Yalnız bununla da bitmiyor; Batum’a gidebilmek için pasaportunuzun olması da şart değil. Nitekim TC nüfus cüzdanınızla giriş yapabiliyorsunuz. Bir diğer güzellik de şehre giderken yurt dışı çıkış pulu satın almanıza gerek kalmaması. Hani demiştik ya Batum’a gitmek İstanbul’dan İzmir’e gitmek kadar kolay diye… İşte bu özellikleriyle hakikaten öyle!

3. Hava durumu

Ulaşımın bu denli rahat olduğunu hatırlattıktan sonra gelelim hava durumuna. Batum’da yaz-kış ılıman bir hava hâkim. Bu da şehri kış aylarında sıkıcı soğuklardan, yaz aylarında ise boğucu sıcaklardan kaçanlar için en ideal seçenekler arasına sokuyor.

4. Küçük şehir, az yorgunluk

Batum’da görmeniz gereken yapıların hepsi birbirine yürüme mesafesinde. Bu da keyifle geçirilecek bir seyahat anlamına geliyor. Zira büyük şehirlerde şehri çözmek için kaybedilen zaman içinde Batum’un tümünü gezebilirsiniz. Böylece şehrin sosyal ortamından faydalanmak için kendinize daha fazla zaman yaratabilirsiniz. Sahil şeridinde uzanan Batum Bulvarı ve ünlü Medea Heykeli’nin bulunduğu Avrupa Meydanı mutlaka görmeniz gereken yerler arasında. Gürcü alfabesindeki 33 harfin yazılı olduğu, yaklaşık 130 metre yükseklikteki Alfabe Kulesi’ni de görmeden dönmemelisiniz. Zaten yüksek yapısı nedeniyle isteseniz de görmeden dönemezsiniz.

Batum Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Şey

27 May 2016
Video

Batum Yöresel Dans

17 Şub 2016

GÜRCİSTAN'IN AKDENİZ ŞEHRİ: BATUM

2013 yılında okul bitmiş, Eylül ayında da ülkenin en büyük enerji şirketinde işe başlamıştım. Yoğun iş temposu sonrasında yılbaşı tatili için fazla masraflı olmayan, beni çok yormayacak ve vize&pasaport problemlerinden uzak duracağım bir ülke arayışlarına başlamıştım. Uçak biletleri, kalacak yer, kültür ve yolculuk süresi falan derken 4 günlük bir tatil işin... daha fazla

11 Oca 2016

DOĞAYLA İÇ İÇE BİR BATUM GEZİSİ VE KOBULETİ

İki gün Ayder yaylasında konakladıktan sonra, erkenden kalkıp Ardeşen'e hareket ettik. Ardeşen'de aracımızı kapalı otoparka bıraktık ve bir haftalık Doğu Karadeniz ve Batum turumuzu gerçekleştireceğimiz grubumuzla buluştuk. Trabzon tarafından gelen gruba dahil olduktan sonra Batum’a doğru yola çıktık. (Batum, Türkiye’nin Sarp Sınır Kapısı’na sadece 20 km uzaklıkta.... daha fazla

31 Ara 2015

EVDEKİ YABANCI: BATUM

Batum'dan döneli 5 gün olmasına rağmen zihnimi zorluyorum hatırlamaya çalışıyorum -hayır bu Batum'un sabun köpüğü bir şehir olması değil- keşke diyorum biraz daha baksaydım dağlara taşlara, iyi yaşayamadım tadı damağımda kaldı diye kendime kızıyorum. Böyle bir şehir işte Batum, 5 gün sonrasında bile içindeymiş gibi hatırlamaya çalışıyor insan hatırasıyla tatmin olmuyor... daha fazla

16 Kas 2015

BATUM'DA NELER YAPABİLİRSİNİZ

Gürcistan’ın en tarihi yerlerinden biri olan Batum Gonio Kalesi 1. yy’da Romalılar tarafından yapılmış. Oldukça stratejik bir konumda olan Batum Gonio-Apsaros Kalesi, tarihi boyunca birçok defalar el değiştirmiş. Uzun yıllar Romalılar tarafından kullanılan kale, daha sonra Bizanslıların eline geçmiş. 16.yy'da Osmanlılar tarafından kuşatılan Batum Gonio-Apsaros Kalesi,... daha fazla

01 Kas 2015

BATUM BOTANİK BAHÇESİ VE BATUM ARGO TELEFERİK

Batum Gezi Rehberi'nin ilk sırasında yer alan Batum Botanik Bahçesi, Batum’un 9 km dışında kalıyor. Batum Botanik Bahçesi, ziyaretçilerine yılın her mevsiminde ayrı güzellikler sunuyor. Dünyanın her yerinden binlerce çeşit bitkiyi görüp, fotoğraflarını çekebileceğiniz bahçe görülmeye değer. Batum Botanik Bahçesi’nin bir bölümünden Karadeniz ile birleşen yemyeşil... daha fazla

22 Eki 2015
Ali ve Nino'nun Hikayesini anlatan Heykeller

Kerem ile Aslı, Romeo ve Juliet. Peki ya Ali ve Nino’yu duydunu mu? Azeri genci Ali ve Gürcü prensesi Nino’nun dillere destan aşklarını?

Fotoğraf: http://viktoriya-angel.livejournal.com

Azeri yazar Kurban Said’in 1937’de kaleme aldığı ünlü romanının baş karakterleridir Ali ve Nino.

Fotoğraf: https://bencem.wordpress.com

Ali ve Nino'nun Hikayesini anlatan Heykeller

Kitap, 1937’de Viyana’da yayınlandığında, yüzyılın en önmeli aşk romanlarından birisi olarak değerlendirilmiş.

Fotoğraf: ttp://www.shdnews.com

Roman, Hazar’ın kıyısında, birbirlerinden tamamen farklı kültürlerle büyümüş iki insanın aşklarını anlatıyor.

Fotoğraf: http://www.shdnews.com

Ali ve Nino'nun Hikayesini anlatan Heykeller

1. Dünya Savaşı, Rus işgali ve Azerbaycan bağımsızlık savaşının olduğu dönemde geçen hikaye, bir aşk hikayesinin yanında dönemin ve bölgenin siyasi yapısınıda çok güzel anlatıyor.

Fotoğraf: http://statehistory.ru

Ali ve Nino'nun Hikayesini Anlatan Heykeller

Fotoğraf: http://viktoriya-angel.livejournal.com

Gezimanya interaktif harita
16 Eyl 2015

ALİ VE NİNO

(Başlamadan önce kısa bir bilgi notu: Ali ve Nino Heykeli, Kurban Said'in "Ali ve Nino-Bir Aşk Hikayesi" adlı romanında yer alan iki karakterden esinlenilerek Batum'da hayat bulmuş. Bu nedenle bugün "Aşk Heykeli" olarak da anılır. Azeri delikanlı Ali ile Gürcü genç kız Nino’nun imkansız aşkı, Tamara Kvesitadz'ın gözünden Batum'da bu heykel ile vücut bulur. Heykeldeki... daha fazla

picture-16259-1419666608
16 Eyl 2015
Gezi Notu

3 GÜNLÜK ÖRNEK BATUM GEZİ PROGRAMI

Batum her mevsim çok güzel. Üstelik gitmek de çok kolay. Pasaport yok, vize yok. Kap nüfus kağıdını, harç pulu bile alma atla git. Ama şöyle hazır bir Batum Gezi Programı olsa elimizde. Biz de o programa uygun bişeycikleri atlamadan az zamanda çok yer görsek, pratik bilgiler, alışveriş önerileri ve gezilecek yerler konusunda önceden plan yapsak fena mı olur? Haydi... daha fazla

05 Eyl 2015

KARADENİZ TURU: BATUM

Artvin'deki keyifli maceramızdan sonra Türkiye'mizi bırakıp geçiyoruz Gürcistan topraklarına... Aslında Gürcü toprakları da bana yabancı sayılmaz ama Türkiyem bir başka tabi ki :) Artvin merkezden Hopa'ya, Hopa'dan da Sarp sınır kapısına doğru ilerledik ve orada ailecek küçük bir ayrılık yaşamak zorunda kaldık. Bu ayrılığın nedeni arabaların ve bireysel olarak giriş... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
09 Ağu 2015
07 Ağu 2015

GÜRCÜ MUTFAĞINDAN SEÇMELER

Olur da bir gün yolunuz düşerse, Karadeniz’in koyu yeşilinin, Karadeniz’in koyu mavi göğüne karıştığı bu şehri karış karış gezerken yalnızca gözleriniz değil, mideniz de bayram edecek. Yediğin içtiğin sana kalsın, bize gezdiklerini anlat derler ama yediğim içtiğim de anlatılmayacak türden değil. O yüzden Hilton Batumi ve Gezimanya’nın davetiyle gittiğim kısacık ama... daha fazla

27 Tem 2015
picture-1323-1388016275
Bronz Yazar
27 Tem 2015
BATUM HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Acara Özerk Bölgesi’nin başkenti, Gürcistan’ın parlayan yıldızı Batum; Karadeniz’e kıyısı olan bir liman kentidir.

Türk vatandaşları, sadece nüfus cüzdanları ile Gürcistan’a geçiş yapabilmekteler.

Türkiye’den çıkarken adınızı ve soyadınızı yazıp imzaladığınız kâğıda damga vurdurup bölgeden ayrılana kadar kaybetmemeniz yeterli.

BATUM HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Batum seyahatinizi esşiz kılmak istiyorsanız Hilton Batumi'de (http://bit.ly/1LNCFvj) konaklayarak; restoranında leziz yemeklerini tadabilir ve yorgunluğunuza birebir masajlarla rahatlayabilirsiniz.

Batum merkez ile Sarp Sınır Kapısı arası 19 kilometre, Sarp Sınır Kapısı’ndan Hopa 20 km, Rize 111 km, Artvin ise 90 km. Yani Rize’den de Artvin’den de 1,5 saatte ulaşmak mümkün.

user-image
Galeri
Hangi Ülkeden Neyi Bedava Alabiliriz?

Su kaydırağından maden suyuna kadar birçok ürün dünya genelinde ücretli iken bazı ülkelerde bedava olduğunu biliyor muydunuz? Bu ilginç ve şaşırtıcı bilgiler genelde bilinmiyor. Soru-cevap sitesi olan Quora.com'da "Başka ülkeleri gezerken bedava ne alabilirim?" sorusuna verilen cevaplar bu konuda oldukça yol gösterici. Bu bilgiler sayesinde hem seyahatiniz süresince faydalanabileceğiniz bedava ürünleri öğrenebilir; hem de söz konusu ülkelerin kültürlerine dair ipuçları elde edebilirsiniz.

Kuzey Hindistan ve Pakistan

Bu ülkelerde hemen hemen her bakkal ya da manav taze kişniş, yeşil biber, baharat ve Hint turşusu gibi yerel malzemeleri bedava veriyor. Dolayısıyla sebze satın almak için gittiğiniz zaman, dükkan sahibi bir avuç dolusu ücretsiz kişniş ve yeşil biber verirse şaşırmayın. Vermezlerse de tek yapmanız gereken şey istemek.

ABD

Fastfood'un doğduğu yer olan ABD'de bedava bir şey varsa o da ürünlerin yanında verilen bol soslar... Ülkemiz de dahil olmak üzere birçok yerde soslar için ekstra ücret ödenmekteyken ABD'de bu servis oldukça bol ve bedava.

Singapur

Acı sosa oldukça düşkün olan Singapur, tıpkı ABD gibi her restorandan ve sokak satıcısında bu konuda sınırsız ve ücretsiz bir hizmet sunuyor. Hatta bu konuda öyle bir namları var ki Mc.Donalds, Singapur için özel acı sarımsaklı sos üretiyor.

Avustralya

Avustralya eğlence sektöründe birçok bedava aktiviteyle karşılaşabilirsiniz. Pek çok kamu ve milli parklarda bedava barbekü yapma şansına sahipsiniz. Etinizi alıp parka gelerek sadece bir düğmeye basmanız ve işiniz bittiğinde temizlemeniz yeterli olacaktır. Darwin'de bulunan Leanyer Recreation Park da  124 metre uzunluğundaki sal yolculuğu da dahil olmak üzere üç büyük su kaydırağına sahip olan ve ülkede tamamen ücretsiz hizmet veren su parklarından sadece bir tanesidir.

Hangi Ülkeden Neyi Bedava Alabiliriz?

BANGKOK'UN YÜZEN ÇARŞILARI

Tayland ziyaretinin olmazsa olmazlarından bir tanesi de yüzen çarşıyı ziyaret etmek. Özellikle portre fotoğrafı çekenler için kaçırılmaz bir fırsat. Thai kültüründe dışarıda yemek yemek batı kültüründeki özel bir aktivite olmanın tam tersine günlük bir yaşam şeklidir. Bunun en güzel yaşayabileceğiniz yerlerden bir tanesi de yüzen çarşılar. Yüzen çarşılar ilk olarak... daha fazla

Gezi Notu

HANAGAE SAHİLİ (하나개 해수욕장)

Hanagae Sahili, Muuido Adası'nın en ünlü ve uzun sahili. Giriş ücreti yetişkinlere 2000 won, 13 yaş altına 1000 won... Karşılaşacağınız manzara ve atmosferden dolayı çok büyük bir para değil bana göre. Giriş kısmında ilerlerken birçok deniz ürünü lokantası var. Maalesef kalabalık bir grup değilseniz yiyecek bir şey almak gerçekten zor. Fiyatlar set menü gibi ve 90.000... daha fazla

picture-241-1383248235

ADIM ADIM MİLOS

Ocak ayında planını yapmış olduğumuz seyahatimizin Atina etabını bir önceki yazımda paylaşmıştım ve şimdi geldi sıra, tüm yaz boyunca masmavi, berrak sularda çekilen fotoğraflara ağzımız sulanarak bakarken kendimizi o güzel derinliklere bırakacağımız ana… Milos Adası´nın güzelliklerine… Önce “nasıl gidilir”´den bahsedeyim; İstanbul´dan Atina´ya ulaştıktan sonra, ya ... daha fazla

3 saat önce

PAHA BİÇİLMEZ BERNİNA EXPRESS

Bir belgeselde görmemle başladı Bernina rüyası. Gitmeliyim dedim, muhakkak binmeliyim bu trene. Kısa bir araştırmadan sonra hemen çıkardım rotayı, birkaç arkadaşıma söyledim. En sonunda bir de baktım ki Paris'ten ve Düsseldorf'tan da bir arkadaşımın katılımıyla 7 kişi olmuşuz Bernina treninde! Heidi'nin yeşil yamaçlarından, Alp Dağları'nın arasından İsviçre'nin ufak... daha fazla

23 saat önce
Söyleşiler

Yasemin Tuğyan: "Seyahat tüm hayatınızı farklı, özgün ve özgür kılıyor"

Yasemin Tuğyan, 16 yaşında bir gezgin. Genç yaşına rağmen şimdiye dek yaklaşık 40 ülke gezmiş. Gördükleri arasında en çok etkilendiği yerler ise Peru ve Japonya. Genelde annesiyle birlikte seyahat eden Yasemin, seyahatin kendini özgürleştirdiğini düşünüyor. Farklı insanların hayatına dokunmayı önemli buluyor. Yaseminle gezdiği ülkelerden ve seyahat anılarından konuştuk.

SOOMUUIDO ADASI (소무의도)

Öncelikle Somuuido Adası hiç de küçük bir ada değil; köprüyü geçtikten sonra yönlendirmelerle birlikte kendinizi hiking yaparken buluyorsunuz. Zor bir parkur yok; bol bol yürüme, merdiven inip çıkma, hatta arada bir yerde sahil kısmı var. İlk olarak uzun bir merdiven çıkacagımızı gördüğümüz için sahil kenarında yer alan tek kafede birer kahve içtik. Manzaramızda yine... daha fazla

Gezi Notu

TURKS AND CAICOS ADALARI NE KADAR TÜRK?

Hep merak edilir. Türkiye’den 1000 kilometre ötedeki bu adanın Türklerle ne ilgisi var acaba?  Efendim buraya Osmanlı Dönemi'nde Kuzey Afrika’dan yola çıkan korsanlarımız saldırmış. Yok öyle bir şey! İspanyollar adaya vardıklarında (1492) endemik kaktüsün üzerindeki kırmızı çiçek Fes’e benzediği için Türk Adası demişler. Ama Osmanlı'da Fes’in resmen kullanımı II.... daha fazla

Özel Yazı

BİR CRUISE MACERASI: KARA GEZİLERİ

Bir önceki yazımda bir haftalık cruise gezimizin denizde geçen kısmı ile ilgili detaylı bir yazı yazmıştım. Bu yazımda da asıl kafa yorulması gereken kısım olan kara gezileri ile ilgili tecrübelerimi anlatmaya çalışacağım. 28 Ağustos-4 Eylül tarihleri arasında çıktığımız cruise turunun rotası Barselona-Mallorca-Marsilya-La Spezia-Roma-Napoli  ve gemide geçen tam bir... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
user-image
Galeri
Seyahat Etmek Bir İlişki İçin Neden Önemlidir?

Bir arkadaşla seyahat ederken, gezmek dışında bilinmeyen birçok yön keşfedilir.

Seyahat üzerine yapılan araştırmalar ve çalışmalar, sık seyahat edenlerin etmeyenlere göre daha mutlu olduklarını söylüyor. Yoğun bir programdan sıyrılıp rüya gibi olan destinasyonlara veya sıradan kaçamaklara yelken açmak mutluluğun anahtarı olabiliyor. Peki bu duruma bir ilişki eklendiğinde nasıl sonuçlar doğuyor? Acaba daha mutlu olmak için beraber seyahat eden çiftler de var mı?

Seyahat etmek de tıpkı bir ilişki gibi engebeli ve dolambaçlıdır. Alçalmalar da yükseltiler kadar heyecan verici olabilmektedir ve bu ikilem arasındaki meydan okumanın en büyük getirisi yeni ve heyecan verici şeyler keşfetmektir.

Psikologlar biriyle ne kadar uyumlu olduğunuzu anlamak için o kişiyle seyahate çıkmanızı öneriyor ve seyahate çıkan çiftlerin, seyahate çıkmayan çiftlerden daha mutlu oldukları tezini destekliyor. Dolayısıyla romantıik bir ilişkiyi güçlendirmek veya yeni başlamış bir ilişkinin sağlamlığını test etmek için en iyi yol birlikte bir seyahat ayarlamaktan geçiyor.

İşte sizin ve partenizin seyahat ederken test edebileceği ve ilişkinizi uzun vadeli yapabilecek bazı konular...

Sürekli iletişim

Bilmediğiniz bir yerde her saatinizi biriyle geçirmenin en büyük getirisi, nereye oturulacağından ne yenileceğine ve aktivitelere kadar her küçük şey hakkında kararlar almaya çalışırken sürekli iletişim oluşmasıdır.

İhtiyaçlarınızı ve isteklerinizi dile getirmemek veya karşınızdaki insanı görmezden gelmek bir seyahati mahvetmenin en şüphe götürmeyen yoludur. Başka bir yürüyüş yapmak yerine dinlenmek mi istiyorsunuz? Dile getirin o zaman. Çünkü söylememek daha sonra yorgunluğun verdiği huysuzluk sonucu oluşacak kavga ile pişman olmanıza sebep olacaktır. Konakladığınız yerden veya seyahatinizden rahatsızlık duyuyor veya güvensiz mi hissediyorsunuz? Söyleyin, belki de yolculuk arkadaşınız da sizinle aynı düşünceleri paylaşıyordur. Dinlemek ve dinlenmek her ilişkinin temel ihtiyacıdır.

Uzlaşma

Anlaşmazlıklar her zaman olur ve uzlaşmak hayatın, sağlıklı bir ilişkinin her zaman temelidir. Karşılıklı bir anlaşmazlıkta orta yolu bulmak temel olandır. Hiç kimse kendi arzularına göre planları dikte eden biriyle seyahate çıkmaz istemez. İdeal plan yerine her iki tarafın da onay vereceği, keyif alabileceği bir plan takip etmek gerekir.

İyi günde kötü günde...

Size yakın olan birisiyle seyahate çıkmanın en büyük nedeni onunla gerçekten de en iyi anıları paylaşma ve biribirine en kötü anında yardım etme isteğidir. Seyahat ederken başa gelebilecek uçak kaçırma, hırsızlığa maruz kalma, hastalanma ve sakatlanma gibi kabuslar sırasında yanınızda birinin olması ve onun tarafından desteklenmek hiç de kötü bir şey değil. En kötü seyahat kabusları bile birlikte yeni yerler görmekle kıyaslanamaz.

Harcama alışkanlığına göz atma fırsatı

Eğer partnerinizin parasını nasıl idare ettirdiğini merak ediyorsanız beraber seyahat etmek ve onunla bütçe planlamak bu merakı açıklığa kavuşturacaktır. Hayatınızın devamını birlikte olduğunuz kişiyle geçirmeyi planlıyorsanız bu konu oldukça önemlidir. Nedeni ne olursa olsun beraber bir seyahat planlarken aynı düşüncelere sahip olmak önemlidir. Eğer daha az harcamak ve elinizde para ile dönmek istiyorsanız bunu dile getirmek en doğrusu olacaktır. Para hakkında konuşmak garip olsa da kesinlikle ilişkideki bağlılığı test edecektir. Birlikte belli bir bütçede anlaşmak ve buna uyarak hareket etmek daha sonra rahatsızlık yaşanmasını önleyecektir.

Seyahat Etmek Bir İlişki İçin Neden Önemlidir?

Bir arkadaşla seyahat ederken, gezmek dışında bilinmeyen birçok yön keşfedilir.