img-script

AZERBAYCANIN BAŞKENTİ BAKÜ

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör17 Nis 2012238220 Yorum

Azerbaycan Cumhuriyeti’nin başkenti Bakü, Kafkasların en önemli ticaret merkezi ve Hazar Denizi’nin en önemli limanıdır. Nüfusun büyük çoğunluğunu Azeri Türkler oluşturur. Halkın %96’sı Müslüman, %4’ü Hristiyan, az bir kısmı da Yahudi’dir. Ülkede okuryazarlık oranı %100’e yakın. Ancak rüşvet ve yolsuzluk denilince akla gelen ilk ülkelerden biri. Hemen hemen her alanda Devlet üst yönetiminin tekeli olduğu söyleniyor. Yerel üretim, süpermarketler, ithalat- ihracat, nüfuslu ailelerin tekelinde. Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı sonrası ülke ekonomisi çok gelişmiş ve şehir hızlı bir yapılanma sürecine girmiş.

THY ile 2 saat 45 dakikalık bir uçuş sonrası Bakü Haydar Aliyev Havaalanına iniyoruz. Havaalanı ile Bakü şehir merkezi arası yaklaşık 25 kilometre.

Bakü, Hazar Denizi’nin batı kıyısında yer alan Kafkaslar’ın en gelişmiş kültür ve ticaret merkezi. 2006 senesinde faaliyete geçen Bakü – Tiflis Ceyhan Petrol Boru Hattı kentin önemini daha da arttırmıştır. Tüm Azerbaycan nüfusunun neredeyse üçte biri Bakü’de yaşıyor. Ancak yollar bir hayli geniş olduğundan trafik problemi olduğu söylenemez.

Otelimize yerleşip kendimizi Bakü sokaklarına atıyoruz. Şehirdeki gezip görülecek yerlerin çoğu yürüme mesafesinde. İlk olarak gözümüze çarpan şey tarihi binalar ile modern binaların bir arada bulunması oluyor. Burada hem Sovyet, hem İslami hem de Avrupai mimari eserleri bir arada görebiliyorsunuz.

Önce Hükümet Konağı’ndan tersaneye kadar uzanan geniş bir caddeye geliyoruz. Bulvar caddesi üzerinde Rus mimarisi örneği tarihi binalar, alışveriş merkezleri, bir de saat kulesi gözümüze çarpanlardan. Bulvar caddesi boyunca bize Hazar Denizi eşlik ediyor. Havuz ve heykeller ile güzelleştirilmiş bu kordon boyu, Bakü’nün merkezi. Şehrin pek çok yerinde Aliyev heykeli ile karşılaşıyorsunuz.

Azerbaycan

Torgovaya caddesi ise İstanbul’un İstiklal caddesine eşdeğer. Süslü tarihi taş binaları, ünlü markaların mağazaları ve cafeleri ile Bakü’nün en popüler caddesi. Yerler taş parke ile döşenmiş. İstiklal caddesine benzettim, ama bu cadde çok daha geniş.

Azerbaycan-1

Bakü’nün en önemli turistik noktası Azerilerin Köhne şehir olarak tabir ettikleri “İçeri Şehir”. Burası surlarla çevrili eski kent merkezi. Bu tarihi kent merkezi 2000 yılında Unesco Dünya Kültür Mirasları listesine dahil edilmiş. Ancak iyi korunamadığı için 2003 yılında Tehlike altında olan dünya mirasları listesine alınmış. Arnavut kaldırımlı sokakları, güzel tarihi binaları, sarayı ve kulesi ile içeri şehir Bakü’nün görülmesi gereken en önemli bölgesi.

Tarihi merkezi çevreleyen surlar Paleolitik dönemden beri yerleşim alanı olmuş. Sasaniler’e, Araplar’a, İranlılar’a, Osmanlılar’a ve Ruslar’a mesken olmuş bu bölge. 12.yüzyılda yapılan surlar, Hazar denizi boyunca devam ediyor. Surların üzerinde farklı dönemlere ait pek çok tarihi yapı var. Bunlardan en önemlisi ise Şirvanşahlar Sarayı. Saray 15.yüzyılda Araplar’ın hakimiyeti döneminde yapılmış. Asya’daki taş mimarisinin en güzel örneklerinden biri. Saray, mescit, türbe, hamam gibi pek çok bölümden oluşan büyük bir komplex. Burası, 1964 yılından itibaren müze olarak hizmete devam ediyor. Müzede şehir halkının mum heykellerinin, dönem eşyalarının, halı koleksiyonlarının sergilendiği bölümler bulunuyor.

Bakü’de görülmeye değer bir diğer nokta ise Kız Kalesi. “Maiden’s Tower” olarak anılan Kız Kalesi, Bakü’nün sembolü olmuş durumda. İstanbul’daki Kız Kulesi gibi pek çok hikayesi var. Rehberimizin söylediğine göre yapıldığı dönemde Hazar Denizi’nin içindeymiş. Hazar’ın suları küresel ısınma etkisi ile azalınca Kule karada kalmış. Kız Kulesi, diğer adı ile Kırık Kule 12.yüzyılda yapılmış. Kulenin terasına mutlaka çıkmalısınız. Sahili, tersaneyi, iç şehri fotoğraflayabileceğiniz en güzel nokta burası.

Azerbaycan-2

Bakü’ye gelince Xiyabani bölgesinde bulunan Haydar Aliyev Mezarlığı’na gelerek, Türk Şehitliğini görmek istedik. İçeri Şehir’den mezarlığa 162 nolu otobüsle gidilebiliyor. Aslında merkeze çok uzak olmadığından, arzu ederseniz yürüyerek de gidebilirsiniz. 1918’de Azerbaycan’ın bağımsızlık mücadelesinde şehit olan 1.130 mehmetçiğimiz adına yapılan bu anıt ve hemen yanındaki Şehitlik Camii de Bakü’de görülmesi gerekenlerden. Şehitlik anıtında şehitlerimize dualarımızı gönderip gezimize devam ediyoruz.

Şehitliklerin bulunduğu Mezarlık ve Milli Meclis binası, şehre hakim bir tepe üzerinde bulunuyor. Türk şehitliğinin yanı sıra Ermeni ve Ruslara karşı yapılan savaşlarda şehit olan askerlerin yattığı Azeri şehitliği de bu bölgede yer alıyor.

Şehir merkezine 70 kilometre mesafede bulunan Gobustan Müzesi görülebilir. Maalesef yeterli zamanımız kalmadığı için biz burayı ziyaret edemedik. Maden çalışmaları sırasında işçilerin tesadüfen buldukları kayalara yapılmış duvar resimleri, mezar anıtları Unesco Dünya Mirasları Listesi’nde de yerini almış. Burası dünya genelinde oyma taşları, mezarlık anıtları, mağaraları, resimli taşları ve kayalık alanları ile biliniyor.

Kent içinde yer alan Azerbaycan Ulusal Edebiyat Müzesi ve Devlet Halı Müzesi de görülmeye değer yerleri arasında.

Azerbaycan-3

Azerbaycan bir petrol ülkesi. Petrol yatakları verimliliği açısından Hazar Denizi’nin Dünya’da üçüncü olduğu söyleniyor. Toprağın her santimetrekaresinden petrol ve doğalgaz fışkırıyor. Bu nedenle oldukça pahalı bir ülke.

Ülkenin petrol yanında bir diğer endüstri ürünü de balık. Dünyadaki en kaliteli havyarlar Hazar denizinden çıkan Mersin balığından elde ediliyor. Dünyadaki siyah havyarın %80’i bu bölgede üretiliyor. En büyük pazarları ise Japonya. Bakü’de kilogramı 1.000 $’a olan havyar, Japonya’da 15.000 $’a alıcı buluyormuş.

Azerbaycan, sağlık turizmi açısından da giderek gelişmekte olan bir ülke. Son yıllarda Naftalan Bölgesinden çıkan petrolü kullanarak tedavi yapan oteller açılmış. Termal tedavisi gibi, 2-3 haftalık kürler uygulayarak eklem, sinir sistemi, bağırsak sistemi ve genital rahatsızlıklara şifa dağıttıklarını iddia ediyorlar. Bana çok sıcak gelmedi simsiyah petrol dolu küvetlere girip siyaha bulanmak. Ne de olsa petrol, içinde pek çok kimyasal var.

Azerbaycan halkı oldukça sıcakkanlı, Türkleri de çok seviyorlar. Hatta bu konu ile ilgili Haydar Aliyev “biz bir millet, iki devletiz” demiştir. En önemlisi de dillerini zor da olsa anlayabiliyorsunuz. Müziği çok seviyorlar. Neredeyse zengin fakir herkesin evinde piyano olduğunu söylüyor rehberimiz. Sokaklarda dolaşırken orta yaş ve üstünde altın dişli insanlar dikkat çekiyor. Ağızlar silme altın.

Bakü’de bir de Dünyanın en küçük kitaplarının bulunduğu bir müze varmış. Biz bunu döndükten sonra öğrendik. O nedenle gidemedik. İlgilenenler için ilginç olabilir. Bu özel müzedeki en küçük kitap 2 milimetre boyundaymış. İçinde Kuran-ı Kerim’in de bulunduğu, 60 ülkeden 22 yılda toplanan dünyanın en küçük 6.300 kitabı burada sergileniyormuş. Döndüğümüzde burayı kaçırdığımıza çok üzüldük. Artık bir sonraki gidişimizde ziyaret edeceğiz.

Azerbaycan’a gelmişken çamur volkanları mutlaka görülmeli. Dünyadaki 255 tane çamur volkanının 230 tanesi Azerbaycan’da. Aynı gayzerlerde olduğu gibi 40-50 saniyede bir toprak altından fokurdayarak fışkıran çamurlar ilginç görüntüler veriyor. Çamur fışkıran yerlerde minik minik tepecikler oluşmuş. Bu çamurlar cilt hastalıklarının tedavisinde kullanılıyormuş.

Azerbaycan mutfağı bizim damak tadımıza oldukça uygun. Yoğurt sofraların olmazsa olmazı. Aş dedikleri bir yemekleri var. Pilav üzeri kayısı, üzüm, kestane ve kavurma ile birlikte servis ediliyor. Masanın şahı olarak adlandırılan bu yemek en son yeniliyor. Hingal adı verilen mantıya benzer yemekleri de mutlaka denenmeli. Biz yemeğimizi Gazan Restoran’da yedik. Aynı zamanda bu restoranın müdürü de Türk. Cıdır (Hipodrom), Sultan Restoran, Fayton Restoran yemek yiyebileceğiniz diğer restoranlardan sadece birkaçı.

Etiketler:
Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

picture-16259-1419666608
Silver Yazar
20 Nis 2016

OTOBÜSLE BALKAN TURU: SELANİK

Otobüsle Balkan turu yapan bir yolcunun hikâyesidir bu. Yorucu, ama gitgide tadına doyulmaz anılar bırakır bünyede. "Nasıl güzel, nasıl bakir ve nasıl masum hâlâ bu topraklar" cümlesiyle bitecek bir yolculuğun ilk sabahındayız. 7 gün 7 ülke... Kolay olmayacak tabii. Zaten kimse bize bir gül bahçesi vadetmemişti. Akşam 21.00 gibi Kadıköy'den kalkan otobüs, sabah 10.00... daha fazla

picture-44768-1458338496
Gezgin
06 Nis 2016

İSKEÇE KARNAVALI

Merhabalar, Yıllardır ismini duyduğumuz ancak bir türlü gitmeye fırsat yaratamadığımız İskeçe Karnavalı için bu yıl ayarlamaları çok önceden yaptık. Rio gibi olmasa da epey merak ediyorduk doğrusu. İskeçe Karnavalı'nın Tarihçesi: Hz. Meryem'in oğlu İsa'nın peygamber olacağıyla ilgili bazı söylemler ortaya çıkıyor. Bu konu yöneticilerin kulağına gidiyor. Hz. Meryem'de... daha fazla

user-image
Gezgin
02 Nis 2016

SELANİK, KAVALA VE İSKEÇE KARNAVALI

Bir gün internet sayfama şöyle bir gezi programı düştü "İskeçe Karnavalı" merak ettim tıkladım. Önümüzdeki günlerde11 Mart gidiş 13 Mart karnaval, sonra  ülkeye dönüş. Program güzel,fiyat uygun. Eşimle gitmeye karar verdik. O zamana kadar böyle bir karnavaldan haberim yoktu. Neyse uygun bulduğum bir turdan  alışımızı yaptıktan sonra günün gelmesini bekledik. Ve... daha fazla

18 Şub 2016

İZMİR'İN KARŞI KOMŞUSU: SELANİK

Yunanistan'da bizden bir şehir görmek istiyorsanız, hiç kuşkusuz Selanik görmeniz gereken şehirlerin başında geliyor. Atina'da iki gece konaklamanın ardından Roma'ya geçmek için Selanik'te bir gün geçirmem gerekiyordu. Zorunluluktan doğan bir seyahat diye adlandırabiliriz ancak Selanik size sonradan "Buraya neden geldim?" diyeceğiniz bir şehir değil. Atina'da... daha fazla

19 Oca 2016

SELANİK'TE GEZİLECEK YERLER

Thessaloniki'nin benim için en önemli yanı; Mustafa Kemal Atatürk’ün doğduğu şehir olması! II. Murat tarafından fethedilmiş olup; 500 yıl Osmanlı’ya bağlı kalmış, 1997 yılında Avrupa Kültür Başkenti seçilmiş, nüfusu 364.000. 12 ülkeyi kapsayan seyahat planlanımın, ilk durağı Selanik'ti. Yeni yerler görmenin heyecanı içimi sarmıştı. 12 Eylül 2010 tarihinde yol... daha fazla

18 Oca 2016
07 Ara 2015
12 Eki 2015

SELANİK GEZİ NOTLARI

1 Ekimde başladığım Atina gezimden sonra ikinci durağım Selanik oldu. Atina'dan günde yaklaşık 5 tren seferi var Selanik'e. Atina kırmızı metro hattı üzerindeki Larissa Metro İstasyonundan tren garına ulaşabilirsiniz ve gayette küçük bi tren garı. Saat 14:18'de ki trene öğrenci kimliğimi gösterip 29 euroya yerimi ayırttım. Normal fiyat 35-36 euro civarında. Atina-... daha fazla

picture-19559-1418155737
14 Haz 2015

BİR GÜNDE SELANİK

Daha uzun bir Yunanistan gezisi planlamama rağmen tatil planları değişince Yunanistan gezisi de bir günlük bir Selanik gezisi ile sınırlı kaldı. Uçak bileti almakta geciktiğimiz için Selanik'e otobüs ile gitmeye karar verdik ve gece 10da  Esenler Otogarından kalkan otobüste yerimizi aldık.  Otobüsün çok konforlu olduğunu söyleyemeyeceğim ama bizim bindiğimiz Kavaladan'... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
picture-19559-1418155737
13 Haz 2015
picture-15-1381800226
09 Oca 2015

DEĞERLİ BİR KENT SELANİK

Yunanistan'ın birkaç şehrine, adaların birçoğuna, çok kez gittiğim halde, Atatürk'ün doğup büyüdüğü bu şehre gitmediğim için biraz utanıyordum doğrusu. Nihayet yılbaşı tatilinden de yararlanarak gitme hazırlıklarına başlarken mutlu ve heyecanlıyım. Hem Ata’mızın evini ziyaret, hem de ünlü eğlencelerine katılarak yeni yılı kutlayacağız. Tarih kitaplarımızda okuduk, ama... daha fazla

picture-19399-1456941294
15 Ara 2014

KOMŞUDAN SELAMLAR: SELANİK GEZİSİ

"Yolculuk bize kendimizi geri getirir." ALBERT CAMUS Merhaba, bazen keşke gezgin olsam, arada bir eve gelsem, bol bol özlensem, dinlenip dinlenip tekrar yollara düşsem, ferrarisini satan bilge kitabundaki avukat gibi canıma tak etse Tibet'e, Nepal'e yerleşsem, arada bir ofisi arayıp nasıl gidiyor işler, biliyorum çok zor ama bensiz de yapabilirsiniz, size güveniyorum... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
picture-17158-1423257257
23 Eyl 2014

KENDİMİZDEN BİRÇOK İZ BULDUĞUMUZ ŞEHİR: SELANİK

Yunanistan'ın ikinci büyük şehri Selanik… Selanik'in bizim için önemi de büyük; yolu Selanik'e düşün her Türk vatandaşının ilk gezeceği yer Türk Konsolosluğu olarak kullanılan alanda yer alan Atatürk'ün doğduğu evdir. Her yerinde ayrı izleri taşıdığı evde dolaşmak geziye farklı anlam katmaktadır.    Yunanistan'da nerede dolaşırsanız dolaşın, yabancılık çekmezsiniz.... daha fazla

picture-15790-1400960957
26 Tem 2014

ATA YADİGÂRI: SELANİK

Bloglarda ve gazetelerin seyahat bölümlerinde sıkça görmeye alıştığımız Selanik, hafta sonu kaçamağı için gayet ideal bir kent. Gerek İstanbul’a yakınlığı gerekse bizden bir yer oluşu da diğer Yunan topraklarından ayrı kılıyor burayı. Ancak ben yola Ankara aktarmalı çıktığımdan ötürü eğlence çileye dönüşmeye başlamıştı. Tur kapsamında başladığım bu yolculukta ulaşım... daha fazla

picture-2175-1391161791
23 Nis 2014

ATA’MIZIN DOĞDUĞU ŞEHİR: SELANİK

Bana tam da İzmir’i çağrıştıran, Yunanistan’ın ikinci büyük şehrine THY’nin direkt seferiyle İstanbul’dan 1 saatlik kısa bir yolculukla ulaşıyoruz. Selanik havalimanı oldukça küçük… Küçüklüğünden beklenmeyecek kadar uzun bir bekleyiş sonrasında pasaport kuyruğunu aşıp şehir merkezine gitmek üzere havalimanından çıkıyoruz. Şehre ulaşmak için iki yol var. İster 20 Euro... daha fazla

Booking.com Otelleri
30 Kas 2013

SIRTÇANTAMLA YUNANİSTAN-SELANİK

Kültürünü, insanlarını ve yaşam biçimlerini merak ettiğim bir ülke Yunanistan. Yüzyıllar süren bağımızın olduğu komşumuz. Kimine göre dost, kimine göre ebedi düşman. Yola çıkmadan da bu tarz sözleri çok duydum. "Tek gideceksin, orada dikkatli ol". "Irkçılara denk gelme" gibi gibi. Yeter ki gitmek istesin insan, engeller sözde kalır. Ben de kulaklarımı tıkayarak otobüs... daha fazla

picture-241-1383248235
Silver Yazar
08 Kas 2013

FÜZYON MUTFAĞINI ANDIRAN BİR ŞEHİR: SELANİK

“Nasıl anlatsam nereden başlasam” şarkısı beynimin içinde çalarken yazıma,  bir borç bildiğimden kocaman bir teşekkür ile başlamayı uygun gördüm izninizle. Selanik´e seyahati tüm detayları ile planlayan, tüm Microsoft ekibini “çocuklarıymışız gibi” kollayan, gezi boyunca “sanki bir okul gezisindeymişiz” gibi hissettirip okul yıllarımıza döndüren ve eğlencenin “hayat... daha fazla

14 Eki 2013
Galeri
2123DFD81D8A8C
Selanik nüfusu 1.000.000 olan bir şehir. Şehri kuran ve adını veren Büyük İskender. Selanik ise “Thessaloniki” olarak geçiyor. Bu isim de Büyük İskender’in kızının adı.
2138D0CA01A4C1
Selanik de aynı İstanbul gibi 7 tepe üzerine kurulmuş olan bir kent. Eski şehir de bir tepe üzerine kurulmuş ve etrafı surlarla çevrilmiş.
213877584AF952
En yüksek tepede olan eski şehir ise tamamen deniz ve şehir manzarasına hakim. Selanik’teki en pahalı evler bu bölgede yer alıyor. Buradaki evlerin tamamın tarihi olduğu için, bu bölgede evlerde tadilat yapmak neredeyse imkansız. Çünkü hükümet bu bölgedeki yapılara kesinlikle dokundurtmuyor. Eski şehir bölgesinde Eski Osmanlı evleri de mevcut. Ancak bir çoğu 1917’de meydana gelen büyük Selanik yangınında kül olmuş.
2154AA94614538
Bizans Surları ile çevrili olan şehirde 7 kule var. Bu kulelerden deniz kenarında olana “Lefkos Pirgos” (Beyaz Kule) deniyor. 15.yy’da yapılmış olan kulenin yüksekliği 39 metre.
21543B4B98EACC
“Aristotelous Square” Meydanı ise şehrin en hareketli yeri. Bu meydandan denize doğru uzanan ve trafiğe kapalı cadde boyunca çok sayıda mağaza ve cafe bulunuyor.

Selanik - Yunanistan

25 Tem 2013

ISSIZ ŞEHİR SELANİK

Otelimizi şehrin merkezine çok yakın bir otel. Antik parkın karşısında. 1924’te yapılmış ve güzel restore edilmiş bir otel. Otel görevlileri sıcakkanlı ve bilgi verici. Para Birimi: Euro Otelimiz : Orestias Kastorias Kalış Süresi: 2 gün Selanik bizim için çok önemli bir yer. Burası hem Türkiye’nin kurtarıcısı Ata’ mızın ve Türkçenin büyük şairi Nazım Hikmet'in doğduğu... daha fazla

03 Oca 2012

SELANİK’İN EN HAREKETLİ MEYDANI…ARISTOTELOUS

Selanik’in tam merkezinde yer alan “Aristotelous” meydanı şehrin en hareketli yeri. Neredeyse tüm şehir bu alan etrafında toplanmış. Bu meydandan denize doğru uzanan cadde trafiğe kapalı. Bu cadde üzerinde ise çok sayıda mağaza ve cafe bulunuyor. Meydanı kesen ara sokaklarda ise balık pazarı, tavernalar gibi bir çok mekan ve irili ufaklı dükkan mevcut. Bizim... daha fazla

16 saat önce

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 5 - ZION NATIONAL PARK

Çölün ortasındaki otelimizden sonraki durağımız Las Vegas’tı ama orayı seneler önce çok detaylı dolaştığımız için bu sefer öyle bir arzumuz yok. Açıkçası bir gece kalıp, Las Vegas havası alıp yolumuza devam etmek bu sefer daha çok işimize geliyor. Diğer büyük şehirlerle kıyaslayınca, eğer hafta sonu gitmiyorsanız, Las Vegas’ta 5 yıldızlı otellerde kalmak aslında çok... daha fazla

19 saat önce

GÜNEY AMERİKA - BUENOS AIRES SEYAHATİ

Buenos Aires’e Giriş 101 (: Güney Amerika’nın ikinci büyük şehri (Sao Paulo’dan sonra), Arjantin’in en büyük şehridir. Nüfusun çoğu İspanyol ve İtalyan kökenlidir. Resmi dil İspanyolcadır. Buenos Aires, İspanyolcada ‘güzel/temiz hava’ demektir. Güney Amerika’nın doğusunda Rio de la Plata denilen bölgede bulunmaktadır. 48 yerel bölgeye ayrılmıştır. 2018 G20 zirvesi ve... daha fazla

21 saat önce

BOZCAADA YOLCUSU KALMASIN!

Bozcaada Türkiye'nin ikinci büyük adası, 2 bin 700 kişilik nüfusuyla Çanakkale'ye bağlı bir ilçe aynı zamanda. Ulaşım İstanbullular için 400 km'lik (yaklaşık 5 saatlik) bir serüven. İstanbul’dan karayoluyla Eceabat’a, oradan boğaz geçişi sonrasında 50 dk araba yolculuğuyla Geyikli İskelesi'ne ve yine arabalı vapur geçişiyle yarım saatte Büyükada'ya varabiliyorsunuz.... daha fazla

22 saat önce
Duyuru

Fransız polisi sahilde haşema ‘avına’ çıktı

Yerel yasalar çerçevesinde bazı Fransız kentlerinde haşemayla denize girmek yasaklanırken polisin bir kadının tuniğini çıkarttırdığı fotoğraflar, ülkedeki tartışmayı alevlendirdi. diken.com.tr'nin haberine göre, Nice’te yaşanan vakayı sahildekiler seyretmekle yetinirken polisler kadına ceza da yazdı.Cannes’da da bir kadın denize başörtüsüyle girdiği için para... daha fazla

SON LİMAN PORTOFİNO

Yıllar önce kardeşimle Portofino’ya yaptığımız ilk seyahatte ikimiz de bu küçük sahil kasabasından çok etkilenmiş ve büyüyünce aşık olduğumuz kişiyle buraya tekrar gelmeliyiz diye aramızda konuşmuştuk. Aradan yıllar geçti ve bu kez Murat'la birlikte Portofino’ya, bu romantizm dolu kasabaya geldik. Ben sözümü tuttum, sıra şimdi Gökçe’de :)   İtalyanca anlamı “Son Liman... daha fazla

Duyuru

İtalya'da 6.2 büyüklüğünde deprem

İtalya'nın Perugia kentinin güneyinde 6.2 büyüklüğünde deprem meydana geldi. İtalyan yetkililer ilk belirlemelere göre en az 13 kişinin öldüğünü ve hala enkaz altından çıkarılamayanlar olduğunu söylüyorlar. BBC Türkçe'nin haberine göre yerel saatle 03:36'da yaşanan deprem 10 km derinlikte meydana geldi. Depremin merkez üssünün Roma'nın 100 kilometre kuzey... daha fazla

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 4 - MAMMOTH LAKES

Akşamki kalış rotamız Mammoth Lakes diye küçük bir kasaba. Hava kararmaya başladığında kasabaya giriyoruz, burayı seçiş amacımız tamamen spontane, yol üzerinde bir yerde mola verip çok yorulmadan bir sonraki yere ulaşabilmek. Yosemite Park'ın hemen dışında olduğu için burası cazip geliyor. Kasabaya girer girmez şirinliğine vuruluyoruz. Cıvıl cıvıl, insanlar sokaklarda... daha fazla

GAZİANTEP'TE BİRTAKIM GURMELİKLER

2 hafta önce bir düğün vesilesiyle gittiğim Gaziantep yazısı ile tekrardan karşınızdayım... Evet Gaziantep’i önceden gördüğüm için bu gezi 27 saatte yemek turu olarak tasarlandı, şimdiden söyleyeyim. Gerek arkadaşlarımın gerek sosyal medyadan takip ettiğim kişilerden aldığım tavsiyeler üzerine güncel deneyimleri sizlerle paylaşmak istedim. O zaman vamos! Cumartesi 12.... daha fazla

23 Ağu 2016

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 3 - YOSEMİTE ULUSAL PARKI

Macintosh marka herhangi bir bilgisayarınız varsa "hah tamam" diyeceksiniz şimdi, işletim sistemlerinden sonuncusunun ekran görüntülerinden birinde, batmakta olan güneşin yarı aydınlattığı iki dev dağ arasından bir vadi görünür, o kadar güzel bir görüntüdür ki sanki bu dünyaya değil, başka bir gezegene aitmiş havası verir. Resimdeki dağların adı El Capitan, olduğu yer... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
23 Ağu 2016

İTALYAN RIVIERASI: RAPALLO GEZİ REHBERİ

Tesadüfi başlayan ancak çok beğendiğimiz için kalış süresini uzattığımız Cenova seyahatimiz sonrasında Rapallo’ya uğruyoruz.  Cenova’nın yaklaşık 30 kilometre doğusunda yer alan Rapallo aynı zamanda şarkılara konu olan meşhur İtalyan kasabası Portofino’nun da 9 kilometre kuzeyinde. Cenova’dan yarım saatlik tren yolculuğu ile de ulaşılabilen Rapallo’ya biz araç ile... daha fazla