Cruise ile Dünyanın Keşfi : Güney Karayipler 2. ve 3. Bölüm

2. Gün New York'da Yılbaşı

İşte New York 2016 yılbaşı gecesi maceramız burada başlıyor. 1.bölümde bahsettiğim gibi JFK havalimanına salimen indik ve internetten haftalar öncesi ayırttığımız aracımızı almak üzere havalimanının içersinde ayrı bir binada bulunan rent a car binasına gittik. Thifty’den günlüğü 18$ kirası olan araç için 3 günlük vergi, ikinci şoför primi, kaza sigortası, paralı yol ve tunel bedava geçiş (Hgs) aleti bedeli toplam 225$ ödedik. (Aile başı 113$) 3 gün boyunca lüks arabamızı tepe tepe kullandık ve sonunda da 30$ benzin parası ödedik.. Otel seçimimizi yılbaşı gecesi Manhattan’da oteller normalin 2 katı pahalı olduğundan şehir dışı otel alarak, bu işi normal fiyata çözme yoluna gittik.  Geçen sefer ki NY yazımda Manhattanda kalalım ve Hop on Hop off bus lar ile 3 gün gezelim demiştim. Bu sefer hem 2 aile olmamızdan, hem de yılbaşı pahalılığından korunmak için Jersey’de kaldık ve 30 dakika uzaklıktaki şehir merkezine aracımız ile rahat ve kolay şekilde gidip geldik. Bu arada siz siz olun bir navigasyon aleti edinin. Araç kiralamada 3 günlük navigasyon kirası 60$ dı. Yenisi zaten 100-150 $. Alın bir tane her yerde lazım olur.

Bu gece yılbaşı gecesi ve yeni yıla Times Square'de girilir kaptan deyip sür bakalım rota Manhattan yapıldı. Işıl ışıl,cıvıl cıvıl bir Yılbaşı gecesi. 5.cadde, Rockefeller Center, geleneksel yılbaşı ağacı, buz pistleri, nefis süslemeli lüks mağazalar, sokak çalgıcıları ve yılbaşı müzikleri her yerde. Büyük mağazalar dış cephelerini rengarenk süslemişler. Bunları tek tek sizlere anlatmakla bitiremem, en iyisi fotoğraflarım ile anlatayım.

Times Square doğru yöneldiğimizde, o da ne? 5000 polis Times Square'i sarmış. Meydana bile biletle giriliyor ve küre topun indirilmesi olayını paraya dönüştürmüş bu uyanık Amerikalılar. Biletler kişi başı 40$. Peki nerede bu biletler? İnternette, peki nasıl alacağız? O da kalmamış, karaborsada 120$. Yahu ne kıymetli topunuz varmış. Boş verelim topu, konseri dedik ve sokak eğlencelerine daldık.

3 saat sonra artık eğlencelerimize ara veriyoruz. Otelimize dönmemiz ve 48 saatlik uykusuzluk ve yorgunluğu üzerimizden atmamız lazım. 3 gün daha New York'dayız ve gezecek çok yer, alacak çok şey var. Aracımızı geceliği 42$'lık otoparktan (evet bu gece yılbaşı ve Manhattan’dayız) alıp yola çıkıyoruz ve otelimizde giderek odamıza yerleşiyoruz . Her ne olursa olsun sıcak olması ve bir yatağımızın olması bize yetiyor.

İyi geceler.  Ohhhhhhh.
3. Gün New York
 Yeni yılın ilk gününe hoş geldiniz. Günaydın!

Bugün programımızda Woodbury Outlet alışveriş gezisi ve araba ile Manhattan turu var. Saat 9.30 da aracımıza biniyor ve yola koyuluyoruz. Hudson nehri boyunca kuzeye doğru çıkıyoruz. Kış olmasına rağmen güzel bir hava ve yaprakları dökülmüş ağaç manzaraları eşliğinde 1 saatte Woodbury Outlet’e varıyoruz. Burası 220 meşhur marka mağazalarının birlikte bulunduğu tek katlı binalarla çok güzel planlanmış bir AVM. Bizim Forum mağazaları konsepti ve planlarını her halde buradan almışlar. Şehir mağazalarına göre evet ucuz ve sihire kapılıp alışverişe dalıyorsun, ama bizim paramıza göre doları 3 ile çarpınca, memleketimizde de aynısını daha ucuza görünce niye ben bunu taşıdım deyip uyanıyorsun ama geç oluyor.

Tabii bu her mal için geçerli değil. Ucuza aldıklarımız da oluyor ama genel olarak ben yurtdışındada alışveriş yapmıyorum. Geziyorum, ve her şeyin tadına bakmaya çalışıyorum. Geçen seferki NY seyahatimde, sanatsal etkinlikleri gezdiğimden, bu seferki konseptimiz kuzenlerimin isteği doğrultusunda alışveriş keyfi ve dolaşma vardı. İyi ki araç kiralamışız. Bu seferimizde de NY ve banliyölerini yorulmadan görme imkanımız oldu. Amerikada araba kullanmak kolay. Yeter ki bütün kurallara uyun. Biz İstanbul’da araba kullanmış insanlarız. He heyyyt.

Şimdi buradan alışverişleri ifşa etmek istemiyorum ama Haluk'un hakkını vermek lazım, Hacer ne dediyse evet dedi. Sakin ve uysal çocuk vesselam. Öğle yemeği olarak o nefis hamburgerleri de yedikten sonra, o tarçınlı keklerin tadını unutmak mümkün değil.

Hava karardığında kar atıştırmaya başladığında hala alışveriş peşindeydik . Valla bir şey diyeyim mi Haluk, Hacer'i bastırdı. Pes ne erkek be! Artık dönüyoruz ve yolda uyuklayanlara bir kahve molası ardından uzun bir 4,5,6,7,8,9'ncu caddeler ve Brooklyn Köprüsü turundan sonra Lincoln tünelinden Jersey'e otelimize dönüyoruz. Haydi artık yatma zamanı. İyi geceler.

Yarın 3.bölüm Manhattan ve Staten Adası

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim.