Denizyıldızı Şeklinde Bir Kasaba: Montefalco

İtalya’da tarihi kasabaların birçoğu gerçek değil de ressamlar tarafından çizilmiş masal kitaplarındaki şehirleri andırıyor diye düşünüyorum. Siena’nın merkezi deniz kabuğu şeklinde, Montepulciano’nun ana caddesi deniz salyangozu gibi kıvrılarak yükseliyordu, burası ise bir denizyıldızı şeklinde, şehre her birinde yerel bir kilisenin inşa edildiği 5 ana kapıdan girilerek 5 köşeli bir meydana çıkılıyor. Bu meydanda bir kafede oturup dünyaca ünlü bir kadeh kırmızı şarap içmeye ne dersiniz?

Şarap burada da ünlü elbette; hatta sadece İtalya’da değil, dünyaca ünlü Sagrantino di Montefalco - kırmızı şarapiğ tadı ve içimi çok güzel bir şarap. Sagrantino üzümü sadece Montefalco tepelerinde, Apennine Dağları tarafından çevrelenmiş bağlarda yetişen ve dünyanın hiçbir yerinde yetişmeyen bir üzüm. Toprak killi kireçtaşı ve kum; yazın çok sıcak, kışın çok soğuk olan iklime rağmen kil kütük köklerini serin tutuyor ve kökler daha fazla su bulmak için derinlere doğru uzanıyormuş (Toscana yazı dizimin Siena bölümünde anlattığım “Şarap Bağları Turu”muzda anlatılanlar burada da karşımıza çıkıyor).

Montefalco’da Romanesk, Gotik ve Rönesans mimarisi ile inşa edilmiş birçok tarihi kilise mevcut. Şehir müzesi San Francesco bunların en ünlüleri, aynı zamanda da Umbria bölgesinin en önemli müzelerinden biri.

Bugün 4 tarihi kasaba gezdik; belki her birine yeterli zaman harcayarak, ünlü kiliselere ve bazilikalara girip çıkmadık ama kasabalar o kadar küçücük ki en önemli yerlerini gezdik, güzel sokaklarında yürüdük, kafelerinde oturarak kimi zaman ünlü İtalyan kahvesi, kimi zaman ünlü şaraplar içtik, vaktimizin her dakikasını değerlendirerek ve keyiflice gezdik. Şimdi Perugia’ya otele dönme zamanı…

Yarın sabah erkenden yola çıkarak ve gezimizin son durağı olan Roma’ya gidiyoruz.