Eskişehir Müzeleri

Eskişehir tarihi Odunpazarı evlerinin içerisinde bulunan iki çağdaş  müzeden bahsedeceğim. İlki; “Madame Tussaud” müzesini aratmayan, Türkiye'deki ilk örneği “Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi” diğeri ise yine aynı bölgede yer alan Eskişehir Çağdaş Cam Sanatları Müzesi ve Lületaşı Müzesi olacaktır.

Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi

Yılmaz Büyükerşen’in kendi elleriyle yaptığı 160 balmumundan oluşan bu müze, Türkiye’nin  ilk  Balmumu Heykelleri Müzesi’dir. Müze 5 bölümden oluşuyor.

İlk salonda  Atatürk ve silah arkadaşları, Atatürk’ün ailesi cam bölmeler içerisinde bizi karşılarken; ikinci bölümde Kemal Sunal, İbrahim Tatlıses, Barış Manço bizi karşılıyor.

Madame Tussaud Müzesi'nden farkı, çoğu heykeli camekân içerisinden görebilsek de heykellerin bazıları gerçekçilik ve canlılıkta Madame Tussaud Müzesi’ni aratmıyor. Bazı bölümlerde müze görevlilerince çekilen fotoğrafların geliri, engelliler ile kız çocuklarına bağışlanıyor.

Ziyaret Saatleri: Hafta içi 10.00-12.30 ve 14.00-17.00 saatleri arasında Hafta Sonu: 10.00-12.30 ve 14.00-17.00 saatleri arasında müzeyi gezebilirsiniz. Giriş ücreti tam bilet: 3 TL indirimli bilet: 1,50 TL. Müze geliri de engelli vatandaşlarımız ile kız çocuklarımız için harcanıyor.

Eskişehir Çağdaş Cam Sanatları Müzesi

2007 yılında hizmete açılan müze, üç tarihi evin restore edilmesiyle oluşan bina içinde yer almaktadır. Çağdaş Cam Sanatları Müzesi, Atatürk Caddesi üzerinde bulunur. Müzenin dışarıdan görünüşü bir Osmanlı evini anımsatmaktadır.

Çağdaş Cam Sanatları Müzesi, Eskişehir’in ilk ve en merkezi yerleşim alanlarından birinde bulunur.

İçeri girdiğinizde sergi salonlarında ve koridorlarda birbirinden nadide cam eserler sizi beklemektedir. Çağdaş Cam Sanatları Müzesi içinde  klasik ve postmodern eserler bulunmaktadır.

Tramvayla buraya ulaşmak için “Atatürk Lisesi” durağında inilmeli ve birkaç dakika yürünmelidir. Otobüslerin çoğu da buradan geçmektedir. Girişin ücretsiz olduğu müzeyi Pazartesi günleri haricinde, haftanın her günü 10.00 ve 19.00 saatleri arasında ücretsiz olarak ziyaret edebilirsiniz.

Lületaşı Müzesi

Eskişehir Sanatları Çarşısı’nda başta lületaşı olmak üzere hat, ebru, tezhip, kilim, halı dokumacılığı ve gümüş işlemeciliği gibi el sanatları yapılıyor ve satılıyor. Çarşı içerisindeki sanatçıların izniyle minik atölyeleri ziyaret edebiliyorsunuz.

Müze girişi ücretsiz. Müzede, Türkiye’de yalnızca Eskişehir’de çıkan lületaşı madeni hakkında birçok bilgi ve eser bulabilirsiniz. Müzede zaman zaman ücretsiz kısa ney dinletileri yapılıyor, şansımıza o günü ney konseri eşliğinde müzeyi gezme fırsatı elde ettik.

Müzelerin hemen karşısında şehrin bir diğer turistik noktası olan Atlıhan El Sanatları Çarşısı bulunuyor. 2 katlı çarşı içindeki dükkânlar, başta lületaşından yapılmış eşyalar olmak üzere Eskişehir’e özgü hediyelikler satın alabileceğiz bir yer.

Odunpazarı bölgesi; müzeleri, daracık sokakları, bahçeli evleri, çeşmeleri ve ufak meydanları ile sizi günümüzden alıp geçmişe doğru yolculuğa çıkartacak çok güzel bir yer.

Eskişehir; bir şehrin, şehircilik düzenlemesinin doğru planlanmasıyla nasıl turistik bir şehre dönüştürülebileceğini gösteren örnek bir Anadolu şehri. Umarım diğer Anadolu şehirlerimiz de kültür, sanat ve şehircilik anlamında benzer gelişmişlik seviyesine erişir.