Güzel Plajları ve Yemekleriyle Thassos Adası

ThassosAdası (Taşoz ) Yunanistan’ın en kuzeyde bulunan, ülkenin on ikinci büyük adasıdır.

Kavala’nın tam karşısında yer alan adaya ben otobüsle gittim. İstanbul İpsala Sınır Kapısı üç saat sürdü. Sınırda bekleme süreniz sınır kapısının yoğunluğuna göre değişiyor, biz çok beklemedik fazla yoğunluk yoktu. Sonra ver elini Kavala. Kavala’ya gelmeden Keramoti Limanı’ndan kalkan feribotla yaklaşık 35 dakikada Limenas'a indik. Tüm yolculuk yani freeshop alışverişi, kahvaltı molası, Kavala kurabiyesi alma molası ve Tekirdağ’daki ihtiyaç molası dâhil yaklaşık on saat sürdü.

Adaya kendi aracınızla da gidebilirsiniz. Adada ulaşım için otobüs, dolmuş yok taksi ya da özel araç kullanabilirsiniz. Taksilere de pek güvenmeyin şu saat gel al dediğinizde gelemeyebilirler :(.

İlk gün adanın meşhur plajı La Scala Beach'e gittik. Daha sonra Pachis Beach ikinci durağımız oldu. Bu plajlar çok güzeldi. Deniz tertemiz, çalışanlar ilgili, tesisler güzeldi. Bu arada tesislere giriş ücretsiz.

Ada oldukça yeşil. Denizde yüzerken önünüz mavi, arkanız yemyeşil. Adanın içinde gezerken zeytin ve çam ağaçları arasında yol alıyorsunuz ve tabii adada mermer ocakları oldukça fazla olduğundan yol boyu mermer bloklar ve mermer ocakları var. Adanın etrafını araç ile yaklaşık iki – iki buçuk saatte dolaşabilirsiniz.

İkinci günümü Aliki Beach’de geçirdim. Burası küçük fakat tertemiz bir koy. Plajın arkasındaki restoranlarda yemek yiyerek Yunan lezzetlerinin tadına varabilirsiniz. Şemsiye ve iki şezlong 5 euro.

aliki beach

Aliki Beach'e giderken yol üzerindeki Giola’ya da uğradım. Şimdiden uyarayım buraya gidiş yolu oldukça zor. Patika yoldan aşağı yaklaşık on beş dakika iniliyor. Mermer taşlar arasında doğal yollarla oluşmuş bu büyük delikte atlama ve yüzme molasından sonra çıkış biraz zor geliyor. Yokuş yukarı yine patika yolda yürüyerek çıkıyoruz, ne kadar zor olsa da sonuçta gitmeye değer bir yerdi.

giola

Bir başka durağım Potos Koyu oldu. Sevimli güzel bir koy. Burada denize girebilir, sahil boyunca sıralanan kafe ve restoranların tadını çıkarabilirsiniz.

potos koyu kafe restoeranların tadını

Benim sevdiğim diğer bir yer gerek tesisi gerek koyu çok güzel olan dört yıldızlı MakryammosBungalows oldu. Burada da ister bungalovlarda kalabilir isterseniz de tesisten günübirlik yararlanabilirsiniz. Günübirlik giriş için kişi başı 3-5 euro arası bir ödeme yapmanız gerekiyor. Yemekleri de çok güzel olan bu tesis Mermer Beach dediğimiz Marble Beach yolu üzerinde. Orman içinde ve mermer tozları arasında biraz ileri giderseniz Marble Beach karşınıza çıkacak. Burası harika bir koy.

marble beach

İsmini mermerden alan bembeyaz bir plajı, masmavi denizi, renkli şemsiyeleri ile mutlaka görmenizi istediğim bir plaj.

Gününüzü geçirebileceğiniz uzun ve muhteşem denizi ile önerebileceğim bir diğer plaj ise GoldenBeach. Potos’a yaklaşık 1,5 saat mesafede. Yaklaşık altı kilometre uzunluğunda ücretsiz denize girebileceğiniz sahili var, sahil boyu kafeler ve de restoranların dizildiği ortada yürüme yolu bulunan bu koyda akşam nasıl olacak anlamazsınız. Ben Blue Sea Cafe’de oturdum, yemek yedim ve keyif yaptım. Temiz bir mekân, çalışanları iyi hizmet veriyor. Burada arada denize girerek çarşıyı dolaşarak güzel vakit geçirdim.

Bu koya çok yakın olan Panagia köyü mutlaka görülmesi gereken bir başka yer. Ben Yunan köylerini gezmeyi çok severim. Beyaz evler taş sokaklar arasında kendimi kaybediyorum. Köy meydanında oğlak çevirme, kokoreç ya da incik yiyebilirsiniz. Bal ve zeytinyağı satın alabilirsiniz.

panagia köyü

Köyden çıkıp 7 kilometre aşağı inerseniz limana yani Limenas'a gelirsiniz. Thassos Adası’nda birçok koyda hediyelik eşya satın alabileceğiniz yerler var. Marketlerden alışveriş yapabilirsiniz. Potos Çarşı ve Limaneria Çarşısı’nda da gezebilir alışveriş yapabilirsiniz. Panagia köyünden yağ ve bal alabilirsiniz.

panagia

Ben ilk akşam yemeğimi Limaneria’da yedim. Önce çarşıda gezdim sonra sahildeki tavernalardan birinde yemek yedim. Asterias Taverna idi ismi. Greek salad, cacıki, kabak kızartma, patates tava, ahtapot ızgara, kalamar ve tabii UZO. Yemekler lezzetli, çalışanlar ilgili idi. Fiyatlar euro kuru sebebiyle biraz yüksek gelebilir ama bence yine de uygundu.

greek salak

İkinci gün ise akşam yemeğimi Potos Sahil’de dizilmiş tavernalardan birinde yedim. Sardalye ve mezeleri çok güzeldi. Bir akşamımı çok sevdiğim Gyros yani Yunan dönerine ayırdım. Pita ekmeği içinde döner, patates kızartması, domates ve cacıki var. Yunanistan’a her gittiğimde mutlaka yerim.

gyros

Son gün yemeğim ise Panagia köyündeki oğlak & kuzu çevirmeci oldu.

kuzu çevirme

Muhteşem denizi, nefis yemekleri ile güzel bir Yunan adasında tatil yapmak isterseniz Thassos size göre. Adaya enaz dört - beş gün ayırmanız gerekir. Her gün ayrı bir koyun tadını çıkarabilirsiniz.

Yolunuzu mutlaka Thassos Adası’na düşürün.