Sivas'ta Hızlı Ama Keyifli Bir Gezi

Herkese merhaba,

Bugün uzun zamandır merak ettiğim, sonunda gezip gördüğüm Sivas'ı anlatmak istiyorum size. Sivas, İç Anadolu Bölgesi'nde yer alıp Türkiye'nin yüz ölçümü bakımından Konya'dan sonra ikinci büyük şehri.

Sabiha Gökçen Hava Limanı'ndan tam bir saatlik uçuşla Sivas Nuri Demirağ Hava Limanı'na iniyorsunuz. Arabanız yoksa isterseniz Havaş'ın isterseniz belediyenin otobüsü isterseniz de taksi ile şehre geçebilirsiniz. Belediye otobüsü 5 TL. Araç kiralamanız da mümkün. Havalimanı merkeze yarım saat uzaklıkta.

Şehrin merkezi olan Cumhuriyet Meydanı'na gelince Valilik, Jandarma, Kongre Binası, Atatürk anıtı, anıtın sağında Ordu Evi'ni solunda Turizm Danışma Merkezi'ni karşısında Buruciye Medresisi'ni, Çifte Minareli Medrese'yi, Şifaiye Medresesi'ni görmeniz mümkün. Hepsi meydan çevresinde toplanmış.

Şehre inince ilk iş olarak kahvaltı için Taşhan'ı seçtik. Taşhan, Cumhuriyet Meydanı'ndan Atatürk Caddesi'ne girince sağda yürüyerek ulaşabileceğiniz iki katlı dikdörtgen planlı bir han. Taşhan'ın karşısındaki fırından kazan simidi alıp bizim gibi Taşhan'da çayla tadabilirsiniz. Biraz tuzsuz bir simit. Taşhan'ın içerisinde kafeler var, bavul, hediyelik eşya gibi şeylerin satıldığı mağazalar yer almakta.

Sivas meydandaki Kongre Binası'nı gezmenizi tavsiye ederim. Cumhuriyetin temellerinin atıldığı Sivas Kongresi Binası'nı gezmeniz yarım saati geçmez, giriş ücretsiz.

Karşıda Çifte Minareli Medrese ve Şifaiye Medresesi var.

Çifte Minareli Medrese 1271 yılında İlhanlılar veziri Şemsettin Cüveyni tarafından yapılmış. Günümüze ulaşan Anadolu'nun en yüksek taç kapısına sahiptir. Kapının üzerindeki çifte minareler çini kaplıdır. Günümüze sadece kapısı ve minareler ayakta kalmıştır. Karşısındaki Şifaiye Medresesi ise 1217-18'de 1. İzzettin Keykavus tarafından yapılmıştır. İçerisinde hediyelik eşya satıcıları da bulunuyor. Magnet dışında Sivas'ın bıçağı meşhurmuş, burada bulmanız mümkün, az ileride havuz var. Hemen yanında Buruciye Medresesi yer almakta. Buruciye Medresesi'nin içinde çay ocağı var oturup bir şeyler içerek mola vermeniz mümkün.Tabii ramazanda gitmediyseniz. Ramazanda Sivas'ta birçok yer kapalı.

Aşağıdaki fotoğrafta Çifte Minareli Medrese'yi görebilirsiniz.

Meydandan Atatürk Caddesi'ne girince ilk sol sokakta Madımak olaylarının olduğu Madımak Oteli'ni görebilirsiniz.

Şimdi Sivas Bilim Kültür Müzesi... Atatürk Caddesi'nden devam ederseniz tabelalar görebilirsiniz Ulucamii, Gök Medrese diye, o yola sapınca önce Tarihî Kurşunlu Hamamı'nı görürsünüz. Az ileride yol ortasında Güdük Minare biraz daha gidince Ulu Camii, caminin karşı sokağına girince de Gök Medrese sizi karşılayacaktır.

Aşağıdaki fotoğrafta Güdük Minare'yi görebilirsiniz.

Sivas'ta görmenizi istediğim bir diğer yer Paşabahçe Mesire Alanı. Merkeze on dakika mesafede.

Mesire alanının içine Yeni Zelanda'daki Hobbit Evler örnek alınarak yamaç evleri yapılmış. Bir kısmı bitmiş bir kısmı yapılmakta.

Sivas merkezi bir günde rahatça gezmeniz mümkün. İlçelerinden en meşhuru Divriği. Divriği Ulu Camii UNESCO Dünya Mirasları Listesi'nde fakat restorasyon çalışmaları devam ettiği için bu ilçeye gitmedim. Gürün de Malatya'ya daha yakın diye onu sonraya sakladım. Sivas'ın Kangal ilçesi köpekleriyle ve balıklı kaplıcası ile meşhur. Yarım günümü oraya ayırdım.

Sivas Otogar'dan kalkan dolmuşlarla 10 TL karşılığı Kangal ilçesine gidebilirsiniz.Yol yaklaşık bir saat sürüyor. İlçeye girmeden solda Kangal Kalesi'ni görmeniz mümkün. Birkaç yıl önce tepeye yapılmış bir kale .Kale'ye çıkıp manzara seyredebilir, içini gezip Kangal ilçesi şehitlerini görebilirsiniz.

Yine yol üstünde ilçeye girmeden Kangal Köpek Çiftiği'ni de gezebilirsiniz. Giriş ücretsiz.

İlçe merkezinden 13 km uzaklıkta bulunan Balıklı Göl, ilçedeki üçüncü durağım oldu. Sedef, egzama gibi hastalıklara bu balıklar iyi geliyor. İster keyif için ister tedavi amaçlı kaplıcadan yararlanmanız mümkün. Oda, kahvaltı ve havuz dahil günlük 150 TL'ye yararlanabilirsiniz.

Sivas deyince akla gelen bir başka ilçe Zara.

Merkeze bir saat mesafede. Merkezden kalkan dolmuşlarla 12 TL'ye ulaşmanız mümkün. Zara'ya girmeden solda Tödürge Gölü'nü görüp, göl kenarındaki mekânlarda yemek molası verebilirsiniz.

Zara - Sivas arasındaki bir başka yer ise Hafik. Hafik, sakin sessiz küçük bir yerleşim yeri. Hafik Gölü merkeze 3 km mesafede bulunuyor. Tabelaları izleyerek göl kenarına gittiğinizde sosyal tesisler sizi karşılıyor. Burada yemek yeme ve bir şeyler içme imkânınız var. İsterseniz deniz bisikleti ile de gezip göl keyfi yapabilirsiniz.

Altta Hafik Gölü'nü görebilirsiniz.

Türkler Anadolu'ya geldiklerinde zorluk çekmesinler diye Hoca Ahmet Yesevi'nin erenleri Anadolu'ya gelmiş ve yerleşeceklere yardımcı olmuş. Bu sebeple ilçeye girince tam karşınızda Ahmet Yesevi'nin heykelini görebilirsiniz.

"Sivas'ta ne yenir, ne içilir?" diye sorarsanız mutlaka Sivas döneri, köftesi ve güvecini tadın.Şehrin iki ana caddesinde (Atatürk caddesi ve İstasyon Caddesi) birçok restaurant, kafe, pastane, fastfood mekânı bulabilirsiniz. Ben İstasyon Caddesi'ni öneririm, hem seçenek çok hem daha canlı. Birçok marka mağazalar da burada.

Köfte için en meşhur yer Kirli Ahmet. İstasyon Caddesi üzerindeki mekânında yedim ben köfteyi. Yanında soğan, acılı ezme, haydari de ikram olarak geliyor. Porsiyonu 20 TL.

Döner için Miss Kebap meşhur. Döner oldukça bol porsiyonu, fiyatı 20 TL.

Sivas Atatürk Caddesi'ne girince kime sorsanız Çerkez'in Kahvesi'ni gösterir. Buranın kahvesi meşhurmuş, biz de kahvemizi burada içtik. Gerek dekorasyon gerek kahve gerekse hizmet güzeldi. Yanında su ve lokumla geliyor.

Sivas'da etli ekmek de yiyebilir sabahları kelle paça içebilirsiniz. Bol yemeli ve gezmeli bir programı daha sonlandırdım. Yeni rotalarda görüşmek üzere...