İspanya'nın Az Bilinenleri: Cuenca

İspanya'nın gizli hazinesi Cuenca, Madrid  ve Valencia  arasında, Castilla La Manchaözerk bölgesinde bulunan bir şehirdir. Karakteristik Orta Çağ özelliği ve film stüdyosunu andıran coğrafi-mimari yapısı ile hayran olacağınız bir yerdeyiz. Burayı özel kılan şu an yerleşim bölgesi olan yeni şehir değil, Jucar ve Huecar Nehirleri arasında yer alan tarihî kaledir. Cuenca adını, tahminen 8. yüzyılda inşa edilmiş ve bugün de kale surları ile aynı alanda bulunan bir Endülüs kalesi olan Qunka'dan almaktadır.

Şehir merkezinden arabamızda geçip kaleye doğru ilerliyoruz ve kalenin eteklerinde arabamızı park ediyoruz. 1996 yılında UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne katılan kale, ilk görüntüsü ile gelmemize değdi, bu nasıl manzara dedirtiyor. Kaleye tırmanırken uçurum kenarındaki evler ve insanı ürküten bir köprü görüyoruz. Bir an durup kafamızı yukarı kaldırıyoruz ve işte şehrin simge yapısı Asma Evler (Casas Colgadas). Buradan boş gibi duran asma evlerden biri müze olarak kullanılıyor (Museo de Arte Abstracto Espanol yani İspanyol Soyut Resim ve Heykel Müzesi).

Dönüşte köprüden karşıya geçeceğiz ama öncelikle kaleyi görmek istiyoruz. Yol üstündeki heykelin önünde kısa dinlenip tırmanmaya devam ediyoruz ve asma evlerin ön tarafına ulaşıyoruz.

Önümüze küçük bir meydan çıkıyor, burada hem yine harika bir manzara hem de Cuenca Müzesi (Museo de Cuenca) bulunuyor ancak biz müzeye girmeden tırmanmaya devam ediyoruz.

Meydan ve Katedral göründü ancak biz önce VIII. Alfonso Heykeli'ni ve heykelin altındaki rölyefi inceliyoruz. Kral kaleyi fethettikten sonra boğalar kale meydanında salınıyor ve halk onlarla eğlenerek kutlama yapıyor. Bugün İspanya'da sokaklarda boğalar salınarak yapılan eğlencelerin başlangıç noktası da işte burasıdır.

Büyük Meydan'a (Plaza Mayor) ulaşıyoruz, burada elbette en önemli yapı Katedral. Katedral’in içine 4,80 € vererek giriyoruz ve çıktıktan sonra meydanı, renkli renkli evleri fotoğraflıyoruz.

Yorulduk ama inişe geçmeden biraz daha tırmanıp ara caddelere de geçiyoruz. Kendimizi Orta Çağ'da hissettiren dar sokaklarda bir süre daha kayboluyoruz ve inişe geçiyoruz.

Yokuş aşağı bu kez daha hızlı inişe geçiyoruz ve San Pablo Köprüsü'ne (Puente de San Pablo) ulaşıyoruz. Gördüğümüz manzara köprüde yürümeye cesaret veriyor ve biz de tadını çıkarıp bolca fotoğraf çekiyoruz.

Köprünün sonuna ulaştığımızda keyifle manzaranın panoramik fotoğraflarını çekiyoruz. Köprüden çıktıktan sonra biraz yukarıda görülen güzel mimarili sarı binanın sol tarafı Çağdaş Sanat Müzesi (Museo Arte Contemporaneo) ve devamı da otel olarak kullanılıyor.

Aracımıza binerken Cuenca'nın gerçekten İspanya'nın gizli hazinelerinden biri olduğunu düşünüyoruz.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.