Kara Elmaslar Şehri Maasmachelen, Limburg

Hollanda ve Almanya sınırının kesiştiği yerde bulunan Maasmachelen'in eminim ki birçoğunuz daha adını bile duymamışsınızdır. Mass Nehri'nin kıyısında bulunan Belçika'nın Limburg şehrine bağlı olan bu kenti işin asli Nil'in alışveriş çılgınlığı neticesinde geldik. Flamence konuşulan ve Türklerin de yoğun nüfusa sahip olduğu bölgelerden olan buraya kara elmaslar diyarı denmesinin sebebi,eskiden maden ocaklarının yoğun olarak burada bulunmasından kaynaklanıyor. Zamanında, bundan 50 yıl önce Almanya'ya göçlerin başladığı yıllarda Avrupa ülkeleriyle beraber Belçika da göç almış ve bunların başında da Maasmachelen gelmektedir. Geçmiş yıllarda yaşanan maden facialarından sonra bunlar teker teker kapanmış ve Türk vatandaşlarımızın da çalıştığı bu kişiler malulen emekli edilmiş. Bunlardan bazıları alış-veriş mağazalarına çevrilmiş ya da tamamen yıkılmış, sadece bir tanesi ziyaretçileri için Maden Müzesi'ne çevrilmiş. Antwerp'ten araba ile yaklaşık 1 saat, Düsseldorf ve Köln'den de 1 saat 15 dakika gibi bir zamanla gelebileceğiniz yakınlıkta ve buranın bir diğer özelliğide dünyada ki outlook çılgınlığının bir kolu da burada Maasmachelen Village adında bir alışveriş sokağında bulunması. Dünyanın en lüks markaları burada toplanıp yüzde 30 ila 60 arasında indirim uygulamakta. Bu outlook'ta kıyafetten parfüme, çantadan Belçika çikolatalarına, saat ve aksesuara aradığınız her şey indirimli fiyatlarıyla satılıyor.

Nil fiyatları görünce yine kaybetti kendini birisi bana olmak üzere 3 tane saat ve diğer pek çok şey aldıktan sonra bir yerlerde oturup bir şeyler içtik.Hava da gerçekten soğuktu dışarıda gezmek biraz zor zaten oğlumuz Kuzey hastaydı daha fazla dışarıda dolaşmak istemedik. Bu arada yılbaşı yaklaştığı için sokaklar çok güzel süslenmişti. Renkli ışıklar, dekoratif tasarımlar hatta Noel Baba'nın geyiklerine bile denk geldik. Maasmachelen Village outlook'tan çıktıktan sonra merkeze gittik ama havalar soğuk olduğundan fazla kalabalık değildi. Buradaki Tarihi Kolej ve önünde yeldeğirmeni bulunan oteli gezindik. Normalde burası yazın daha güzel çünkü burada doğal göl ve nehirler var. İnsanlar yazın burada serinleyip, kano ya da yelkenli gibi sporsal faliyetlerini gerçekleştirebiliyorlar ve dolayısıyla çok kalabalık hatta Hollanda gibi ülkelerdende bayağı bir ziyaretçi geliyor.

Maasmachelen küçük bir yer olduğu için sabah 10 gibi geldiğimiz gezimizi saat 16:00 'da bitiriyoruz. Almanya ve Hollanda'nın Belçika sınırına geldiğinizde, en azından Belçika'ya gelirseniz Brüksel ve Antwerp'ten sadece 1 saat uzaklıkta. Gelmenizde fayda var hele özellikle yaz mevsimindeyseniz alacağınız keyif eminiz ki bizimkinden çok daha fazla olacaktır.

Devamını okumak için : http://gezgin-cift.webnode.com.tr/blog/

ramazan yaka

1978 Istanbul dogumlu ve ist.Unv.Iktisat fakultesi mezunuyum.Yaklasik 12 yildir hem istanbulda hemde belcikada ikamet ediyorum.Evli ve iki cocuk babasiyim.AIlemle gezmeyi ve yeni yerler kesfetmeyi